Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:35

Ik ben 16, mocht ik zwanger raken zou ik het onmiddelijk weg laten halen, en ik ben bang dat die mening de komende 10 jaar nog niet veranderd. Mocht er ooit een kind komen wil ik niet dat ik(of het kind) eronder moet lijden. Mischien egoistisch, maar ik laat mijn leven niet verpesten door een baby :o
Ik heb overigens nog niet eens een vriendje, laat staan sex, maar dit is in ieder geval mijn standpunt.

Dreamy

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:46

Ik ben 19 & ik zou het weg laten halen. :)
Heb er geen geld en ruimte voor, kan het dus niets bieden/niet onderhouden. Bovendien wil ik nog even van mijn eigen leven genieten zonder met een ander rekening te moeten houden. :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:52

Ik ben 20, ga samenwonen met mijn vriend binnenkort (woon nu nog thuis en deels bij hem). We studeren allebei nog. Ik kan goed met kinderen omgaan en hij ook, maar no way dat ik het nu zou houden als ik zwanger zou raken.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:14

Ik ben 20 en single.
Woon nog thuis, maar mocht ik zwanger raken dan zou ik het nu nog weg laten halen. Moet nog 1,5 jr studeren, daarna zien we wel weer verder. Heb wel een kinderwens, dus zou er goed over na moeten denken. Maar op dit moment hoeft dat niet wat heb geen relatie.. :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:22

ik ben nu dan 26 maar als ik 18 was geweest en plotseling uit het niets zwanger :D haha dan zou ik het zeker wel houden ben gek op kinderen en denk dat het qua toekomst ook helemaal goed zou komen.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:24

wendy_paard schreef:
Nanna schreef:
Ik ben 15, ik heb geen vriend.
Maar als ik op deze leeftijd zwanger zou worden of op een ander moment als het ongewenst was zou ik het wel houden.
Ik zal het gewoon niet over m'n hart kunnen krijgen om het weg te laten halen. Je leven zal daarna nooit meer het zelfde zijn, maar dan is het waarschijnlijk wel m'n eigen domme fout geweest om het niet veilig te doen. Ik weet natuurlijk niet hoe ik er over denk als het me overkomt, omdat ik nu in een hele andere situatie zit. Maar ik weet zeker dat ik het niet weg laat halen.

en je school btw reageer niet met me ouders zorgen er wel voor want die zoude denk ik ook werkhebben en dat is geen kind opvoeden.
niet meer met vriendinnetjes spontaan weg want geen oppas.
als je niet weet hoe je er dan over denkt hoe weet je dan zeker dat je het niet weg laat halen?
hoe ga je hem onderhouden? geld? werk? school? huis? kinderopvang is dur een pak luiers ook.
mss moet je daar eerst over nadenken voor je het niet weg laat halen het leeft namelijk niet !
er is niets om dood te maken

Ik zal het wat meer uitleggen waarom ik het niet weg zou laten halen.
Ik ben christelijk opgevoed, en ik geloof ik God. Daarmee kies ik er zelf ook voor om geen seks voor het huwelijk te hebben, en aangezien ik geen vriend heb en pas zal trouwen als ik ergens in de 20 ben zal ik als het goed is nu ook nog niet zwanger worden. En ook vanwege mijn geloof ben ik tegen abortus, omdat ik vind dat het niet aan ons is om zo'n jonge leven te doden. Ik ben het niet met je eens dat het niet leeft, want iets dat niet leeft kan niet groeien. Vanaf de bevruchting is het toch echt al levend. maar dat is een andere discussie. Als ik toch nu of voor ik getrouwd ben zwanger zal raken is het waarschijnlijk m'n eigen domme schuld, en zal ik voor de consequenties op moeten draaien. Ik zal dan ook een probleem met mijn ouders hebben, maar ik weet zeker dat ze me niet in de steek zullen laten en met mij erachter zullen staan om het niet weg te laten halen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:26

Ik ben 19, als ik zwanger zou zijn zou ik het als mijn situatie goed is houden. Dus als ik het kind een vader kan bieden en als ik de tijd en het geld heb om het kind te onderhouden.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:35

Ik ben nu 19 en als ik zwanger zou raken zou ik mijn best doen om het kindje te houden. Als het qua omstandigheden allemaal mogelijk zou zijn.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:41

Ik was 19 toen ik zwanger raakte van mijn tweeling.
Wij hadden dan wel net een appartement gekocht maar dat lag nog helemaal in de verbouwing.
Als wij dat niet hadden gehad (eigen huisje) had ik ze even goed gewoon laten komen.
Voor alles is een oplossing...

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:40

ik ben nu 18.. zou ook echt nog niet zwanger willen worden. en als ik het nu zou worden zou ik het weg laten halen omdat ik vind dat het kind dan geen toekomst heeft.
als ik een vaste relatie enzo zou hebben en ik zou dan perongeluk zwanger raken. dan denk ik er nog wel over na. maar anders niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:46

Ik zou het écht niet weten en hoop dat ik dit niet ga meemaken. Ik ben nu bijna 18, mijn vriend is 22 en we wonen beide nog thuis. Ik ben net met een opleiding begonnen en hij is bijna klaar met zijn opleiding. Ik zou echt geen kind willen op dit moment. Wil nog graag een paar reizen maken, mijn studie afronden en een leuke baan vinden, samen gaan wonen, veel met de paarden bezig zijn etc voor ik ooit aan kinderen wil denken. Als ik op dit moment zwanger zou raken zou ik echt niet weten wat ik moet doen. Ik wil écht geen kind nu maar als ik eenmaal zwanger ben zou ik het denk ik ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om abortus te plegen. Moeilijk moeilijk..

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:47

Ik ben net 18, woon samen en heb 1,5 jaar een relatie.
Ik zou niet eens over abortus nadenken.
Bij ons zou het welkom zijn. Maar als ik mag kiezen, dan wacht ik liever toch nog een paar jaartjes :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:50

Oef. Ik ben dan geen 15, ben namenlijk 13.
Maar zou niet weten wat ik moet doen! := Denk er nog absoluut niet aan om sex te hebben hoor ... Laat mij eerst maar eens later een goede jongen vinden ! := Of meisje.. :o

Maar als het echt zo zou zijn, om welke reden dan ook. Verkrachting etc. Dan zou ik het écht niet weten, Zobiso met knikkende kniëen naar mijn moeder. Dat is het beste wat ik kan doen, zij weet het toch wel... in dat opzich kan zij mijn beste vriendin zijn gelukkig.

En daarbij, Ik ben eigenlijk tegen abortus. Het is wel een levend wezen dat je vermoord door je eigen stommigheid ( verkrachtingen etc uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;) ) Maar ja... Ik zou t niet weten, Ik zou er niet voor kunnen zorgen, Ik zit in de 2e man! :=

Haha . Nee ik wil er niet eens over nadenken :D

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:50

Ik ben over een maand 19. Ik heb 2 jaar een vriend.
Als ik zwanger wordt zou ik het op dit moment houden. Het is welkom maar het zou niet ideaal zijn omdat mijn vriend en ik onze opleiding nog af moeten maken. ik ben niet van een abortus(of het moet een bepaalde reden hebben, kind ziek, niet levensvatbaar. etc.)
Ik heb het er ook over gehad met mijn vriend, die wacht liever nog een aantal jaar, als hij mag kiezen.
Ook heb ik het erover gehad met mijn moeder, deze zegt ook als ik het wil houden mag ik het houden. We komen er samen altijd uit. Ze staat altijd voor mij klaar. Dit is natuurlijk ook fijn om te weten!!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:01

Ik ben 15 en ik weet heel zeker dat ik het weg zou laten halen. Meteen, vind het geen vermoorden, eerder tegenhouden. Het 'kind' leeft nog niet echt, het is aan het ontstaan en als je van te voren weet dat het kind later geen goed bestaan zal hebben(geen tijd, niet gewenst etc) dan vind ik het beter om het tegen te houden dan om het maar te laten komen omdat een abortus tegen je 'principes' is. Denk er trouwens best vaak over na, ik slik de pil, maar wat als ik erdoorheen toch zwanger zou worden ofzo brrr :=

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:06

Ik ben 20, studeer, woon thuis & heb ruim een jaar een relatie.

Ik zou het weg laten halen. Ten eerste heb ik een kindje niks te bieden op dit moment. Buiten dat wil ik helemaal geen kinderen, ook niet op latere leeftijd.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:06

Ik ben 21 na 3 jaar een relatie gehad te hebben, heb ik altijd gezegd als het komt komt het :) Ik zou het dus ook niet weg halen nu sta ik daar anders tegen over omdat ik nu geen vriend heb.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:17

wendy_paard schreef:
Nanna schreef:
Ik ben 15, ik heb geen vriend.
Maar als ik op deze leeftijd zwanger zou worden of op een ander moment als het ongewenst was zou ik het wel houden.
Ik zal het gewoon niet over m'n hart kunnen krijgen om het weg te laten halen. Je leven zal daarna nooit meer het zelfde zijn, maar dan is het waarschijnlijk wel m'n eigen domme fout geweest om het niet veilig te doen. Ik weet natuurlijk niet hoe ik er over denk als het me overkomt, omdat ik nu in een hele andere situatie zit. Maar ik weet zeker dat ik het niet weg laat halen.

en je school btw reageer niet met me ouders zorgen er wel voor want die zoude denk ik ook werkhebben en dat is geen kind opvoeden.
niet meer met vriendinnetjes spontaan weg want geen oppas.
als je niet weet hoe je er dan over denkt hoe weet je dan zeker dat je het niet weg laat halen?
hoe ga je hem onderhouden? geld? werk? school? huis? kinderopvang is dur een pak luiers ook.
mss moet je daar eerst over nadenken voor je het niet weg laat halen het leeft namelijk niet !
er is niets om dood te maken

Pardon? Een kind in je buik leeft niet?! Er is niets om dood te maken?!
Sorry hoor. Maar dat slaat nergends op. Ik zelfs weet dat een baby in de buik leeft, Tuurlijk leeft het! :?
Hoe kan het anders groeien, waarom heeft het anders "voedsel" nodig? Waarom is er dan kans dat je een miskraam krijgt als de baby volgens jou toch al dood is?! Dat slaat toch nergends op? Tuurlijk leeft de baby!! ;)

En daarbij. Alsjeblieft zeg, Doe eens niet zo kinderachtig en respecteer een andere mening van iemand anders. Zij denkt er gewoon anders over, dat kan toch?! :?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:32

Echt leven doet het nog niet. Het voelt nog niet, op geeneen manier. Het kind bestaat uit levende cellen ja, maar op zichzelf leeft en voelt het nog niet, het is zich nog nergens van bewust, het is nog aan het ontstaan. In een verder punt van de zwangerschap leeft het wel, maar in de tijd dat je over het algemeen een abortus pleegt nog niet echt. Dus in een situatie waar je nog op school zit en je ouders beide werken, is het in mijn ogen beter om het kind weg te laten halen dan om het kind in een alles behalve ideale leefsituatie ter wereld te laten komen.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:44

Ik ben 17 jaar, ik heb nu bijna 3 maand een vriend. Mocht ik zwanger worden dan zou ik het absoluut niet willen, ik zie mezelf nog niet met een kindje. Ik heb mijn eigen leven nog niet eens goed op orde, daar wil ik een kind niet inzetten. Een kindje kan niet kiezen om geboren te worden, dus ik vind dat als ik nog niet mijn eigen leven op orde heb dat ik geen goede moeder kan zijn. En dus hoogstwaarschijnlijk abortus zou plegen.. Het lijkt me wel heel erg, stel dat je daarna geen kinderen meer kunt krijgen.. Maar wie weet denk ik er op het moment zelf wel heel anders over.
Dit topic herinnerd mij er trouwens wel aan dat ik zo even de dokter moet bellen over de prikpil. :j

Mijn zus was 18 toen ze zwanger werd, ze had 3 jaar iets met die jongen. Ze hielden het , woonden al samen. Kort nadat het kindje geboren was besloten hen uit elkaar te gaan. Nu heeft ze sinds een half jaar een nieuwe vriend, en is ze alweer zwanger! beide keren door de pil heen..
Weer houd ze het, we hebben het geprobeerd het uit haar hoofd te praten omdat ze dr leven nog niet goed op orde heeft. Maar het blijkt dat ze er samen echt voor willen gaan! Dus nu sta ik daar achter. Maargoed, op haar 21ste bevalt zij dus van haar tweede kind.
Daarna laat ze zich overigens wel steriliseren.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:45

abortus!!
zeker weten, moet er niet aan denken!!
(maar dat is mijn mening!)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:48

wendy_paard schreef:
dus jij eet dan ook geen eieren? chipieke?
is ook levend alleen niet uitgebroed.
leg batterij kipen zijn ook hanen aanwezig want van stress is geen ei.

Een kip mens een mens gaan vergelijken is nu niet bepaald snugger :+

En ik heb op een doodnormale middelbare streng katholieke school gezeten ;) Toch normaal dat je dat daar leert?

Dezer dagen hebben kinderen van 13 jaar seks, dus ik vind dat ze het er niet vroeg genoeg kunnen instampen dat seks geen spelletje is maar bloedserieus!

Vanaf een ei bevrucht is spreken we over een kindje. Punt. Wil iemand abortus plegen? Haar keuze! Ga ik echt niemand voor doodschieten hoor, maar je had het kunnen voorkomen. Mits uitzonderingen!!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:49

Heb het meegemaakt op m'n 18e (ben nu 21) en heb het toen weg laten halen..

Achteraf zeker de beste beslissing :) (hoewel ik nog wel vaak denk: wat als?)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:57

@ Sophie, was het erg ingrijpend om het weg te laten halen?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:57

Jeetje!! Als ik zwanger zou zijn van mijn vriend (als ik die zou hebben), zou ik het waarschijnlijk wel houden... Ik zou er uiteindelijk méér moeite mee hebben om het weg te laten halen, en er dan mijn hele leven spijt van te hebben, dan het wél te houden, en het kind helemaal op te voeden... En ja, ook als de opvoeding zwaarder valt. Zou ik een abortus laten uitvoeren, zou ik echt mijn hele leven aan dat kind denken... En waarschijnlijk zou ik dan ook veel spijtgevoelens krijgen. Dan liever 'je jeugd weggooien', zoals ze dat noemen... Met hulp van je vriend/ouders/schoonouders weet ik zeker dat, als je het écht wil, een heel eind kunt komen. Het is wel een klein wondertje, in je buik... Ik hoor van tienermoeders dat het best zwaar is, maar het is wel ontzettend mooi. En zij krijgen ook oppashulp van familie, iedereen werkt ontzettend mee... Maar goed, dan heb je het ook goed getroffen. Ik zou er gewoon voor gaan. Maar natuurlijk hoop ik het meest dat het nooit zo ver komt! Ben nu overigens 16...