Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:19

ik denk echt dat ik veelste veel luxe dingen koop, heb gister weer voor 70 euro boodschappen gedaan. en aan het begin van de week 30 (wij zijn met zn tweeen en een hond) en dit is een week dat het dus best goed gaat want er zitten dingen bij die deze week niet op gaan (5 pakjes kip bijv) maar serieus ik begin er nu op te letten en kijk naar de boodschap rek en dan denk ik echt wow kost dat zoveel!! toch nog beter mn best doen hahah

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:50

Litterbox schreef:
Ik heb een vraagje voor mensen die echt rond de 50 EUR of zelfs minder uitgeven per week. Kopen jullie dan geen verse groenten, kwaliteitsvlees of vis in? En hoe doen jullie dat met luxe producten zoals toetjes en frisdrank?

Wij geven ongeveer 70-85 EUR uit per week en wij kopen wel elke dag verse groenten, vlees en vleesbeleg bij de slager, vis, vleesvervangers en luxe producten zoals Red Bull....Ook de katten krijgen kwaliteitsvoer. Wel koop ik vaatwastabletten, douchegel en dergelijke bij Action, dit scheelt enorm.

Ik koop verse groente, maar niet voor elke dag. Wij eten ook wel potgroente of diepvriesgroente of geen groente met pasta (soms wel) of goulash of iets. Mijn vriend lust geen vis, dus dat eten we thuis eigenlijk nooit. Vlees haal ik in de aanbieding bij de C1000. Goed vlees. Dat verdeel ik in boterhamzakjes per 2 stuks en dat gaat de vriezer in. Scheelt énorm qua geld :) Ik koop niet bij een slagerswinkel, duur en onnodig. Toetjes eten we ook, maar niet iedere dag (heeft meer met té volle buik te maken, niet met kosten :D) en frisdrank kopen we ook gewoon, sinas eigen merk, maar drankjes zoals 7up of Coca Cola is wel van het A-merk, eigen merk versie vind ik niet lekker. Wij bezuinigen niet, we kopen gewoon bewust :) Ik koop vaak in aanbiedingen of grootverpakking, scheelt een boel :)

annastasia

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:57

wij hebben trouwens ook 1x in de 2á3 jaar een koe in de diepvries.
Dit is erg goedkoop en je kunt er lekker lang mee doen.
Afgelopen keer waren we gemiddeld €1,90 kwijt per kilo (en dan van gehakt tot biefstuk). Alleen moet je je opfokkosten etc er ook nog bijrekeken.
Helaas is de DV al weer een poosje leeg, dus daar besparen we op dit moment niet op.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:59

ik kan zeker geen boodschappen doen als ik het topic zo lees ik ben in mijn eentje tussen de 70-80 euro per week kwijt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:05

Denk dat als ik in m'n eentje had gewoond ik ook veel meer kwijt was geweest.
Als je goed wilt eten dan ben je gewoon veel meer kwijt voor 1 persoon dan voor 2 of bv 4 personen.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:18

Wij zijn sinds eind september tot de conclusie gekomen dat er oneerlijk boodschappen werd gedaan. Ik doe namelijk vrijwel altijd de boodschappen terwijl ik 5 keer minder inkomsten heb. Nogal oneerlijk.

Nu houden we bonnetjes bij en kijken we aan de eind van de week of twee weken wie wat gehaald heeft en wie wat moet bijleggen.
Conclusie: er wordt ongeveer 60 euro uitgegeven door mij, en dan nog ongeveer 30 door mijn vriend.

Sinds kort doen we het drinken enzo bij de aldi of de lidl, hebben veel fruitsappen die ook nog echt lekker zijn en niet uit geconcentreerd sap (oftewel, sap met heeeeel veel water o.i.d. erbij) Afgelopen weekend waren we denk ik 50 euro kwijt, met daarbij 3 dagen eten.
Ook hebben we lekkere dingen gekocht die nu nog steeds in de kast liggen, zoals chips. Die komen vast dit weekend aan de beurt. Of niet.
Vlees en dergelijke probeer ik in de voordeelverpakking te kopen, en vooral veel huismerken of Euroshopper of ander budgetmerk. Wij hebben ook veel diepvries groenten, puur omdat het een stuk goedkoper is, en hele porties verse groenten vaak net iets te veel is, vind ik zonde om weg te gooien. Diepvries kan je goed portioneren.

Daarnaast werkt mijn vriend op de waterzuivering bij een kaasfabriek. Hij kan daar tegen productieprijs kaas halen. Dat is zo'n 5 euro per kilo, afhankelijk van de kaassoort. Very cheap dus :) En aangezien wij kaas-grootverbruikers zijn is dat fijn :D Want die kilo per persoon is binnen 2 weken op. Haha!!

Naast de boodschappen komen nog extraatjes als spul voor het konijn of lichaamsverzorgende producten. Die heb ik er even niet bij gerekend omdat ik lichaamsspul meestal in de aanbieding koop en spul voor het konijn misschien eens in de maand a anderhalve maand.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 13:21

tita schreef:
ik kan zeker geen boodschappen doen als ik het topic zo lees ik ben in mijn eentje tussen de 70-80 euro per week kwijt

Zo, dan ben jij wel heel slecht bezig :D

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:29

Nou ik vraag me net als Litterbox wel af als je van ongeveer 50 euro per week boodschappen doet wat je eet?????
Ik heb er echt geen beeld bij namelijk. Je hebt naast je eten toch ook wasmiddelen, vaatwasmiddel, verzorgingsproducten als shampoo, tandpasta, scheermesjes nodig? Wat blijft er dan over?
Ik kijk zelf helemaal nergens naar en wij zitten met 2 personen wel aan de 125 tot 130 euro per week en dan hebben niets byzonders gekookt. En geen eters gehad. Wij eten iedere dag vers vlees, ook luxe producten, brood van de bakker, kook graag vers en met alles erop en eraan, vers beleg, toetjes, snacks, frisdrank, wijn, dat kan toch helemaal niet voor 50 euro per week.... ik zou me geen raad weten met zo een budget eerlijk gezegd.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:31

Ik denk dat we met z'n 2-en zo'n 100 - 120 euro per week kwijt zijn.. Probeer wel een beetje op aanbiedingen te letten.
Vooral bij (vaat)wasmiddel, toiletpapier en vlees kan t best veel schelen..

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:35

Jellie o naja dan ben ik niet de enige haha ik heb me echt zitten verbazen over de reacties hier namelijk. Ik kan me voorstellen dat je in bepaalde situaties weinig keuze hebt en budget gebonden kan zijn maar om nou te zeggen dat je van 50 euro of minder lekker, gevarieerd en vers kan eten 7 dagen per week gaat er bij mij niet in... gezien de overige dingen die je ernaast ook nog nodig hebt..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:43

Mijn moeder doet nu ong voor 50 euro boodschappen in de week voor ons 2-tjes! Maar ik moet er wel bijzeggen dat we heel weinig sap en fris drinken! Ook eten wij bijna nooit tussen de middag thuis en worden er ook geen bammetjes gesmeerd! Vlees zit er ook al niet bij en verder eten we gewoon lekker en gezond :)

annastasia schreef:
wij hebben trouwens ook 1x in de 2á3 jaar een koe in de diepvries.
Dit is erg goedkoop en je kunt er lekker lang mee doen.
Afgelopen keer waren we gemiddeld €1,90 kwijt per kilo (en dan van gehakt tot biefstuk). Alleen moet je je opfokkosten etc er ook nog bijrekeken.
Helaas is de DV al weer een poosje leeg, dus daar besparen we op dit moment niet op.

Dit doen wij ook 8-) Wij betaalden afgelopen keer totaal 4,75 per kg vlees. Stier was aangekocht door de slager, geslacht en kortgemaakt... En dan pakken wij het in en vriest hij het voor ons in! Dus voor 4,75 heb je gehakt maar ook kg's biefstuk. En dan heb je ook echt kwaliteit *D
Of het veel scheelt in kosten kwa vlees uit de supermarkt weet ik niet, maar ik weet wel dat het een stuk beter smaakt :7

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:46

Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan zijn maaltijd. Ik heb toen mijn ouders net gescheiden waren zo saai en zoveel kant en klaar gegeten, dat alles bij mij nu vers moet zijn en graag ook veel afwisseling. Als ik iets klaar heb liggen maar er geen zin in heb, haal ik zo wat anders. Restjes eten doe ik zelden, ik houd niet van '2e hands eten'. Als ik wat minder verwend zou zijn, zou met dat zeker 30 euro in de week schelen. :) De 'luxe'dingen, dus niet puur de noodzakelijke dingen, nemen zo de helft van mijn budget in :)

Al moet ik zeggen dat het me meevalt dat er ook zoveel mensen zijn die rond of over de 100 euro per week komen :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:46

Bramasole schreef:
tita schreef:

Zo, dan ben jij wel heel slecht bezig :D

:j
2x in de week shusi tikt iid aan :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:51

Rianneke schreef:
Maar ik moet er wel bijzeggen dat we heel weinig sap en fris drinken! Ook eten wij bijna nooit tussen de middag thuis en worden er ook geen bammetjes gesmeerd! Vlees zit er ook al niet bij en verder eten we gewoon lekker en gezond :)

Wat eet je dan wel tussen de middag?!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:52

Mijn vriend zijn verslaving is net als een kind hebben, koek en snoep. Bij de gewone boodschappen ben ik 60-85 euro kwijt per week en dan doe ik 1x per 2 weken grote boodschappen en die verwschillen enorm. Vorrige keer was het iets van 120 euro maar meot echt hoognodig alle lege flessen wegbrengen, die vergeet ik steeds.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:54

tita schreef:
2x in de week shusi tikt iid aan

Wij lusten geen shusi dus dat scheelt ook in boodschappengeld O:)

Chubby schreef:
Wat eet je dan wel tussen de middag?!

Wij werken op plekken waar je smiddags gratis kunt eten *D En wat ik eet? Boterhammen broodjes soep sausijzenbroodjes etc etc

Nee maar het ligt er gewoon aan wat je belangrijk vind en hoeveel meevallers je hebt...
Wij geven niet gek veel geld uit, maar hebben ook vaak "meevallers" Onze buurvrouw en mijn schoonmoeder met moestuin, familie met kassen etc etc...
Als je gaat kijken hoeveel komkommers,paprika's tomaten courgettes etc etc wij per jaar krijgen :+
En wij zijn echte theeleuten... Kosten water en een theezakkie of een fles frisdrank per avond dat scheelt best wel als je dat per maand gaat bekijken denk ik...

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:06

Sythaa schreef:
Jellie o naja dan ben ik niet de enige haha ik heb me echt zitten verbazen over de reacties hier namelijk. Ik kan me voorstellen dat je in bepaalde situaties weinig keuze hebt en budget gebonden kan zijn maar om nou te zeggen dat je van 50 euro of minder lekker, gevarieerd en vers kan eten 7 dagen per week gaat er bij mij niet in... gezien de overige dingen die je ernaast ook nog nodig hebt..

ik kan me er ook echt over verbazen, vraag me echt af wat ik fout doe zeg maar. heb echt het idee dat ik mn geld verspil als ik dat hier allemaal lees. verzorgingsproducten enz heb ik niet eens mee geteld met de gewone boodschappen want dan ben ik helemaaaal veel kwijt. merk wel dat wij veel uit geven aan dingen die je niet perse nodig heb (bijv dure speciale soorten chips, maja als ik ze niet mee neem heeft mn vriend een probleem die eet minstens 2 tot 3 keer in een week savonds zon zak leeg.)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:13

@Efaa nou ik denk niet dat je iets fout doet hoor. Ik heb ook zeker niet het gevoel dat ik iets fout doe, ik leef gewoon zoals ik wil en kan leven. Wij geven ook veel geld uit aan luxe merkartikelen hoor. En idd als je naast de boodschappen ook nog eens even de Etos of de DA ingaat voor de verzorgingsproducten dan komt er nog veel meer bij.

Ik vraag me alleen wel af hoe waarheidsgetrouw de bedragen per maand hier zijn. Ik lees nu ook dat er een eigen koe opgegeten wordt, gratis lunchen op het werk, eten uit eigen tuin, dat soort meevallers geeft een vertekend beeld tov iemand die zijn vlees wel bij de slager haalt en die iedere dag wel een half brood weg staat te smeren met beleg voor lunch bijvoorbeeld.
En ik vraag me ook af of iedereen de schoonmaakmiddelen en verzorgingsproducten er wel bij in heeft zitten...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:22

Sythaa schreef:
Nou ik vraag me net als Litterbox wel af als je van ongeveer 50 euro per week boodschappen doet wat je eet?????
Ik heb er echt geen beeld bij namelijk. Je hebt naast je eten toch ook wasmiddelen, vaatwasmiddel, verzorgingsproducten als shampoo, tandpasta, scheermesjes nodig? Wat blijft er dan over?
Ik kijk zelf helemaal nergens naar en wij zitten met 2 personen wel aan de 125 tot 130 euro per week en dan hebben niets byzonders gekookt. En geen eters gehad. Wij eten iedere dag vers vlees, ook luxe producten, brood van de bakker, kook graag vers en met alles erop en eraan, vers beleg, toetjes, snacks, frisdrank, wijn, dat kan toch helemaal niet voor 50 euro per week.... ik zou me geen raad weten met zo een budget eerlijk gezegd.

Tja, kijk elke dag vers vlees tikt natuurlijk nogal aan. Ik vind dat totaal niet nodig, dus ik eet een aantal dagen per week (wel in de minderheid hoor, 2-3 dagen) geen vlees. Bijvoorbeeld pasta met verse, zelfgemaakte tomatensaus: ui, gepelde tomaten uit blik, blikje tomatenpuree, een paprika, een scheutje wijn en wat kruiden en op het laatst wat kaas erover. Ik vind het heerlijk! En is dus ook erg goedkoop. Verder gewoon brood van de supermarkt a 1,90 euro, ik eet vrijwel alleen chocopasta op brood (niet vanwege het goedkope, maar omdat ik het lekker vind) en soms tosti's met kaas, toetjes doen wij ook niet al te vaak, en als we dan een toetje nemen dan pakken we meestal een literbak straciatella yohurt, chocoladevla of magere yoghurt, frisdrank drink ik nauwelijks omdat ik het te zoet vind; ik drink wel aanmaaklimonade en veel thee (geen koffie overigens), ik drink ook geen alcohol doordeweeeks en in het weekend meestal ook niet. Snacks kopen we ook nauwelijks; wat je niet in huis hebt kun je niet opeten! Is handig als je aan de lijn doet.

Ik tel wasmiddel eigenlijk niet echt bij mijn boodschappengeld, net zoals tandpasta, shampoo en dergelijke. Dus eigenlijk alleen eten en drinken. Maar met een tube tandpasta doe ik toch al gauw een half jaar, ik gebruik speciale kappershampoo a 12 euro maar daar doe ik een half jaar mee, wasmiddel koop ik van het huismerk en doe ik ook maanden mee.. Ik denk dat ik met 5 euro per dag voor alles toch gemakkelijk uit kom hoor. :) Dus dat is ongeveer 150 euro per maand.

Let wel: is maar voor 1 persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:25

Sythaa, ik eet ook elke dag verse groente, vlees, best luxe, bakkersbrood... en toch kopen wij voor ongeveer 75 euro per week boodschappen, incl. wasmiddel/schoonmaakmiddel/verzorgingsproducten en spullen voor de 4 huisdieren. Ik let wel heel goed op wat er in de aanbieding is, ga naar een goedkope supermarkt (Jumbo) en maak lijstjes wat ik wil hebben. Ik koop vlees vaak groot in en vries het in, dat koop ik dus maar ongeveer 1x per week. Ook drinken wij geen van beide frisdrank, eten we geen chips, koek of snoepgoed en dat scheelt ook al.
En inderdaad, vandaag hebben we eters en dan eten we meer dus kost het meer: met 4 personen voor ongeveer 12 euro (3 gangen).

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:47

@Ffortuna ja dat is dan al het verschil ik ga niet naar een goedkope supermarkt, gewoon naar AH of Super ofzo en al helemaal niet naar aldi of lidl. Die laatste 2 zou ik in nood bezoeken maar aangezien ik niet in nood verkeer ga ik me al die ergernis bestaande uit het assortiment en het publiek niet op de hals halen ;)
En idd als je geen frisdrank, drank en snacks neemt dan ben je minder geld kwijt ja...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:55

Sythaa schreef:
Ik vraag me alleen wel af hoe waarheidsgetrouw de bedragen per maand hier zijn. Ik lees nu ook dat er een eigen koe opgegeten wordt..

Als je even verder leest, dan zie je ook dat de DV al weer een poosje leeg is, dus die vlieger gaat nu (helaas) niet op. Maar anders zou het erg in m'n kosten schelen

Ik heb alle uitgaven meegenomen. Dus ook de wasmiddelen, vuilniszakken, vaatwastabletten, wc-papier.
Alleen koop ik dit in de aanbieding, scheelt een hele hoop.

Normaal gesproken was ik zeker 300,- kwijt per maand, door dit topic wil ik iig deze maand proberen op de helft uit te komen. We zijn nu 2 weken de bonnetjes aan het bewaren, en ik zit nu op €85,-.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:56

Tandpasta, shampoo, douchegel, afwasmiddel, handzeep etc kun je trouwens heel goed bij de action halen.
Stukken goedkoper en gewoon merk, alleen dan wel met een buitenlands etiketje ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:03

Sythaa schreef:
@Ffortuna ja dat is dan al het verschil ik ga niet naar een goedkope supermarkt, gewoon naar AH of Super ofzo en al helemaal niet naar aldi of lidl. Die laatste 2 zou ik in nood bezoeken maar aangezien ik niet in nood verkeer ga ik me al die ergernis bestaande uit het assortiment en het publiek niet op de hals halen ;)
En idd als je geen frisdrank, drank en snacks neemt dan ben je minder geld kwijt ja...

Haha, ik heb ook een hekel aan die supermarkten... maar de jumbo is ook heel goedkoop en wel prima qua assortiment en hoe de winkel eruit ziet ;)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:04

Ffortuna schreef:
Sythaa schreef:

Haha, ik heb ook een hekel aan die supermarkten... maar de jumbo is ook heel goedkoop en wel prima qua assortiment en hoe de winkel eruit ziet ;)

Ja de Jumbo is wel een normale winkel al heb je die hier in de buurt helemaal niet. Maar die andere 2... nee echt no way als het niet noodzakelijk is ;)