Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Litterbox schreef:Ik heb een vraagje voor mensen die echt rond de 50 EUR of zelfs minder uitgeven per week. Kopen jullie dan geen verse groenten, kwaliteitsvlees of vis in? En hoe doen jullie dat met luxe producten zoals toetjes en frisdrank?
Wij geven ongeveer 70-85 EUR uit per week en wij kopen wel elke dag verse groenten, vlees en vleesbeleg bij de slager, vis, vleesvervangers en luxe producten zoals Red Bull....Ook de katten krijgen kwaliteitsvoer. Wel koop ik vaatwastabletten, douchegel en dergelijke bij Action, dit scheelt enorm.
annastasia schreef:wij hebben trouwens ook 1x in de 2á3 jaar een koe in de diepvries.
Dit is erg goedkoop en je kunt er lekker lang mee doen.
Afgelopen keer waren we gemiddeld €1,90 kwijt per kilo (en dan van gehakt tot biefstuk). Alleen moet je je opfokkosten etc er ook nog bijrekeken.
Helaas is de DV al weer een poosje leeg, dus daar besparen we op dit moment niet op.
tita schreef:2x in de week shusi tikt iid aan
Chubby schreef:Wat eet je dan wel tussen de middag?!
Sythaa schreef:Jellie o naja dan ben ik niet de enige haha ik heb me echt zitten verbazen over de reacties hier namelijk. Ik kan me voorstellen dat je in bepaalde situaties weinig keuze hebt en budget gebonden kan zijn maar om nou te zeggen dat je van 50 euro of minder lekker, gevarieerd en vers kan eten 7 dagen per week gaat er bij mij niet in... gezien de overige dingen die je ernaast ook nog nodig hebt..
Sythaa schreef:Nou ik vraag me net als Litterbox wel af als je van ongeveer 50 euro per week boodschappen doet wat je eet?????
Ik heb er echt geen beeld bij namelijk. Je hebt naast je eten toch ook wasmiddelen, vaatwasmiddel, verzorgingsproducten als shampoo, tandpasta, scheermesjes nodig? Wat blijft er dan over?
Ik kijk zelf helemaal nergens naar en wij zitten met 2 personen wel aan de 125 tot 130 euro per week en dan hebben niets byzonders gekookt. En geen eters gehad. Wij eten iedere dag vers vlees, ook luxe producten, brood van de bakker, kook graag vers en met alles erop en eraan, vers beleg, toetjes, snacks, frisdrank, wijn, dat kan toch helemaal niet voor 50 euro per week.... ik zou me geen raad weten met zo een budget eerlijk gezegd.
Sythaa schreef:Ik vraag me alleen wel af hoe waarheidsgetrouw de bedragen per maand hier zijn. Ik lees nu ook dat er een eigen koe opgegeten wordt..
Sythaa schreef:@Ffortuna ja dat is dan al het verschil ik ga niet naar een goedkope supermarkt, gewoon naar AH of Super ofzo en al helemaal niet naar aldi of lidl. Die laatste 2 zou ik in nood bezoeken maar aangezien ik niet in nood verkeer ga ik me al die ergernis bestaande uit het assortiment en het publiek niet op de hals halen
En idd als je geen frisdrank, drank en snacks neemt dan ben je minder geld kwijt ja...
Ffortuna schreef:Sythaa schreef:@Ffortuna ja dat is dan al het verschil ik ga niet naar een goedkope supermarkt, gewoon naar AH of Super ofzo en al helemaal niet naar aldi of lidl. Die laatste 2 zou ik in nood bezoeken maar aangezien ik niet in nood verkeer ga ik me al die ergernis bestaande uit het assortiment en het publiek niet op de hals halen
En idd als je geen frisdrank, drank en snacks neemt dan ben je minder geld kwijt ja...
Haha, ik heb ook een hekel aan die supermarkten... maar de jumbo is ook heel goedkoop en wel prima qua assortiment en hoe de winkel eruit ziet