Machteloos, verdrietig, boos, wanhopig en hoopvol

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:18

Arnyek schreef:
Hoe is het nu met jullie?
En op het werk, is daar een fijne oplossing voor hem gekomen?
Hoe gaan jouw rijlessen Rana? Al begonnen?

Uit je bericht van begin oktober, toen jullie net in het UMC waren geweest:
Rana schreef:
De chirurg vertelde ons dat hij nog geen biopt wil nemen. Hij wilt eerst weten of het groeit. Begin december zal er dus daar pas een nieuwe stap op gezet worden.
Dit zal een nieuwe MRI scan zijn. Om te kijken of het gegroeid is. hij vertelde nl dat een groeiende tumor op kwaadaardig kon duiden.

Heeft men een uitleg gegeven waarom het een maand wordt uitgesteld?
Ik begrijp dat ik als een zeikerd overkom, maar helaas kan er in een maand veel gebeuren.

Ja ben inderdaad begonnen met de rijlessen, dat gaat goed en vind het erg leuk, je koopt er een stukje extra vrijheid mee he?

Nee we kregen gewoon te horen dat het niet eerder kon.... wordt er een beetje moe van allemaal, hij heeft gelijk gebeld, maar ik denk dat ik m toch weer even moet gaan pushen om nog eens te bellen... Verder is het allemaal slecht nieuws en ellende tegelijk de laatste tijd... hij heeft van de week te horen gekregen dat er 350 mensenuit gaan op zijn werk... pffff als dat er nog bij komt weet ik het allemaal ff niet meer....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:22

Rana, ook aan jezelf denken meid,je kunt niet altijd sterk zijn dus probeer zelf ook te ontspannen voor zover mogelijk zodat jullie hier samen, hopelijk ongeschonden, doorkomen.
Van zijn werk is erg maar gezondheid is veel belangrijker en jullie hebben elkaar en familie en vrienden.
sterkte.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:28

Fijn dat je met de autolessen bent begonnen, dan doe je voor je gevoel ten minste iets om de situatie beter leefbaar te maken.
En ach van je paard gekukeld, dat kan er dan ook nog wel bij hè? Vervelend hoor! Dat soort dingen gebeuren altijd omdat je toch al niet top in je vel zit waarschijnlijk.. Maar ondanks dat hij numero uno is, moet je wel goed voor jezelf zorgen hoor! Want anders houd je het namelijk gewoon niet vol en dan ben je nog verder van huis. Huilbuien zijn op zich helemaal niet slecht; dan komt het er in ieder geval uit en dat kan ook opluchten. Ervoor zorgen dat je regelmatig met een vriendin goed kan praten of uithuilen lijkt me een goed plan, zodat je het niet opkropt en je niet alleen groot hoeft te houden voor je vriend. Plan dus ook leuke dingen (met paard of in de stad). En ook met je vriend blijven praten natuurlijk :(:)
Pfff dat nieuws over de geplande ontslagen op zijn werk daar zullen jullie ook wel van zijn geschrokken.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:52

fargo schreef:
Fijn dat je met de autolessen bent begonnen, dan doe je voor je gevoel ten minste iets om de situatie beter leefbaar te maken.
En ach van je paard gekukeld, dat kan er dan ook nog wel bij hè? Vervelend hoor! Dat soort dingen gebeuren altijd omdat je toch al niet top in je vel zit waarschijnlijk.. Maar ondanks dat hij numero uno is, moet je wel goed voor jezelf zorgen hoor! Want anders houd je het namelijk gewoon niet vol en dan ben je nog verder van huis. Huilbuien zijn op zich helemaal niet slecht; dan komt het er in ieder geval uit en dat kan ook opluchten. Ervoor zorgen dat je regelmatig met een vriendin goed kan praten of uithuilen lijkt me een goed plan, zodat je het niet opkropt en je niet alleen groot hoeft te houden voor je vriend. Plan dus ook leuke dingen (met paard of in de stad). En ook met je vriend blijven praten natuurlijk :(:)
Pfff dat nieuws over de geplande ontslagen op zijn werk daar zullen jullie ook wel van zijn geschrokken.

Je alle oliebol komt tegelijk heb mijn dosis wel gehad wat dat betreft... je maakt je toch wel zorgen, hij weet dat ik er even doorheen zit. We prate ook wel veel. Er gebeuren ook leuke dingen natuurlijk maar het lijkt nu niet op te wegen tegen de vervelende dingen en daarom ga ik zo nu en dan ook even tegen het plafond.. Afleiding en lieve mensen om me heen genoeg, het zijn de momenten dat je alleen thuis zit dat je gaat malen, Vannacht ook weer kotsend bovende wc gehangen. Ik hoop echt dat er nu wat duidelijkheid gaat komen... dis is echt 3x niks... Ik weet ook dat ik tijd voor mezelf moet maken, maar heb soms om op zijn "Jolings" te zeggen , ff geen kracht voor 8-)

horses19

Re: Machteloos, verdrietig, boos, wanhopig en hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:09

Beetje late reactie maar sterkte met alles

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 10:25

Dank je wel!

Even een update:

Op dit moment zijn we nog steeds aan het wachten op de tweede mri scan. We hebben nieuwe data's gekregen. De scan willen ze doen op 6 januari en de nabespreking op 15 januari.

Vanavond gaan we een aanvraag doen of het eerder kan. We hebben goed met de onzekerheid kunnen leven maar het wordt nu te veel.

Hij krijgt steeds vaker die aanvallen en vind het eng. Van het CBR hebben we nog geen reactie. Hij gaat er vanuit dat hij niet meer zal mogen rijden. Hij is op dit moment vaker "dippig". Vandaar dat we toch weer gaan zeuren om het eerder te kunnen doen...

Ik houd jullie op de hoogte

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:30

Dat wachten altijd...
Waarom moet het zo lang duren vraag ik me dan af.

Sterkte weer!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:33

Jeetje..weer uitgesteld..Pff..je zou er wat van krijgen.
Vervelend dat de aanvallen ook vaker komen, misschien kun je dit aangeven en dan eerder terecht?
Heel veel sterkte ermee iig!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:34

Getver wat vervelend dat de aanvallen nu vaker komen, kan je er ook een patroon in herkennen? bijvoorbeeld dat het in bepaalde situaties of op bepaalde dagen (stress, drukte) vaker voorkomt of overvalt het hem zowiezo zomaar? Ik zou zeker aansturen op meer haast. Gewoon aangeven dat hij/jullie het mentaal en fysiek niet trekken om zo lang te wachten, daar is geen woord van gelogen en daar mogen ze respect voor hebben! Sterkte en ik hoop dat jullie eerder een afspraak krijgen.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:12

Wat vreselijk naar dat jullie zo lang moeten wachten, is daar een reden voor? Want als het een tumor blijkt te zijn moet deze toch wel zo snel mogelijk verwijderd worden toch?

Heel erg veel sterkte!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 12:38

ja het vervelende is dat een tumor zoveel kan zijn, zelfs nog oedeem... De reden waarom er 2 a 3 maanden gewacht moest worden is iom te kijken of het groeid. dan zou het indd foute boel zijn....

Er zit geen patroon in... zowel s ochtends en s avonds.... snap er geen hout van...

Ik wil wel even zeggen dat ookal heb ik even geen udate's gepost ik wel veel aan jullie reacties heb gehad, heekl erg bedankt hiervoor

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:39

Rana schreef:
Dank je wel!

Hij krijgt steeds vaker die aanvallen en vind het eng. Van het CBR hebben we nog geen reactie. Hij gaat er vanuit dat hij niet meer zal mogen rijden. Hij is op dit moment vaker "dippig". Vandaar dat we toch weer gaan zeuren om het eerder te kunnen doen...

Ik vind het maar knap dat jullie volhouden!
Steeds vaker aanvallen, dat is niet fijn (en nog erg zacht uitgedrukt). De artsen hebben zelf aangegeven dat dan eerder een nieuwe scan gemaakt diende te worden. Dus eerder, dat moet wel lukken...

Zal voor jullie blijven duimen!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:39

Ah op die manier, ik heb net het hele topic even uitgeplozen en snap nu inderdaad waarom dat niet is gebeurd tot nu toe.

Probeer positief te blijven denken, hoe je het went of keert, je kunt er nu niks aan veranderen.

Nogmaals, heel veel sterkte!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 13:54

ja je moet gewoon door gaan he? Je kan niet in medelijden zwelgen en zo zitten we ook niet in elkaar gelukkig. Zaterdag wel even een dipdag gehad. Op mijn werk hadden ze even besloten dat ik wel fulltime in Utrecht kon gaan werken. Toen heb ik wel even vriendelijk verzocht om dat niet te doen. Nu weet ik dat ik met 10 min thuis kan zijn... Vanuit Utrect is dat als het een beetje tegen zit zo een uur van deur tot deur.. Gelukkkig krijg ik daar gisteren een telefoontje over dat die kans tot zeer kl;ein beperkt is en dat ze begrip hebben voor de situatie.

Verder heeft zijn oma wel aan verschillende familie leden verteld dat hij genezen was? Snap er niets van? We kregen van de week ineens een kaartje: We zijn heel blij voor jullie dat alles goedaardig is... Niet fijn dat soort dingen want als het niet goed zit moet je al die mensen weer vertellen dat het niet waar was....
Gedoe

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:44

Lastig is dat he, mensen horen vaak iets en begrijpen daaruit dan dat het goed is ofzo. Allemaal goedbedoeld, maar erg vervelend voor jullie :)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 17:22

Inderdaad heel erg klote.... mensje snapt het gewoon aleemaal niet zo denk ik..

We hebben sinds een paar minuten wel weer een update!!!

We mogen in december al komen voor de scan!!!! rond de 7/8e en dan 10 dagen later de uitslag...

nu pas besef ik hoe eng ik dit vind... pffff

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:25

Das 'goed' nieuws!
Je snapt wel hoe ik het bedoel toch?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 17:27

ja dat snap ik ;) Inderdaad wel qua wachten; alleen wel angstig voor de uitslag zeg maar

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:00

Jeetje, da's opeens alweer "bijna", komt ineens een stuk dichterbij.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:30

Toch wel beter dat jullie nu niet zo lang in spanning hoeven blijven, maar tegelijkertijd begrijpelijk wel weer extra eng natuurlijk.

De oma wil waarschijnlijk gewoon dat het klaar en goed is.. stukje ontkenning waarschijnlijk.
Sterkte en ik hoop dat je inderdaad niet naar Utrecht hoeft, kan me voorstellen dat je dat nu echt er niet bij kunt gebruiken.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 12:02

Nou op het werk is de lucht verklaard, ze hadden begrip voor de situatie... goddank..

Verder zijn de data's nu bekend: 7/12 MRI en 18/12 Scan

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:05

Wat kan wachten lang duren.
Maar wel fijn dat het al eerder kon.
Hele veel sterkte samen :(:)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:16

Fijn dat er nu echt wat schot in de zaak komt en je definitieve data hebt! Snap heel goed dat je het doodeng vind, wss ben je vooral bang voor wat je te horen kunt krijgen.
Hoe is je man er nu onder?
Sterkte hor!!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:21

Pff lees je verhaal nu pas, maar wat verschrikkelijk zeg!!
Ik hoop dat het maar snel 2010 is, en dat dat gewoon jullie jaar wordt!!
Sterkte!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 13:40

Marchador schreef:
Wat kan wachten lang duren.
Maar wel fijn dat het al eerder kon.
Hele veel sterkte samen :(:)

Ja duurt indd lang... Ik ben ook wel heel blij dat we nu weer een data hebben om naar uit te kijken

Jibbel schreef:
Fijn dat er nu echt wat schot in de zaak komt en je definitieve data hebt! Snap heel goed dat je het doodeng vind, wss ben je vooral bang voor wat je te horen kunt krijgen.
Hoe is je man er nu onder?
Sterkte hor!!

Ja het is heel stom maar door het lange wachten ga je je de meest enge dingen bedenken (ik heb zelfs al uit gezocht of het verstanding is om soldaatjes in te laten vriezen in het geval dat hij aan de chemo moet)*schaamt zich diep* Ja hij heeft het lastig. zaterdag hadden we een feestje, en veel mensen hadden via via wel begrepen wat er aan de hand is maar niet van hem persoonlijk, dan merk ik wel dat hij het hele geneuzel zat is, hij is ook veel moe en lusteloos..

Mariska_28 schreef:
Pff lees je verhaal nu pas, maar wat verschrikkelijk zeg!!
Ik hoop dat het maar snel 2010 is, en dat dat gewoon jullie jaar wordt!!
Sterkte!

Goh dat hoop ik eigenlijk ook wel ja! Ben dr aleen wel bang van...