De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:57

Dat van die diabeet is een raar verhaal. En een ernstige diabeet 3 dagen zonder insuline is natuurlijk onzin. Iemand die al 3x per dag moet spuiten kán niet inene 3 dagen zonder.

En oké dan niet gevisiteerd, maar gewoon controle. Tja, risico van het vak zeg maar. Kan me voorstellen dat het niet leuk is, maar veiligheid boven alles hè.

En wat is een acute situatie? Als het echt acuut is, komt hulp meteen. Ambulances komen bij ons ook gewoon als het moet, dus kan me niet voorstellen dat dat elders anders is.
De opvatting van 'acuut' kan tussen gedetineerde en medewerkers/arts uiteraard wel verschillen ;)

Ah kijk en de tandarts is er nu al 2 dagen per week!
Hebben ze nog mazzel, bij ons komt hij 1x in de 4 weken binnen als ik het goed. Misschien iets vaker, maar zeker niet iedere week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:02

vorame schreef:
breezy302 schreef:

Mijn vriend wordt morgenochtend om 9 uur vrijgelaten. Ik bedoelde geen visitaties na elk bezoek maar wel uit de kleren en bukken, en als mijn vriend het verzint waarom zeggen alle anderen van zijn afdeling het dan ook? En medicische zorg wordt ze ook niet ontzegt maar ze moeten wel heel lang wachten ook in acute situaties. Ik weet wel van 1 jongen die ik ken dat hij diabetes heeft en 3 keer per dag moet spuiten dat hij dat niet mocht! Want, hij mocht zijn eigen prikpennen niet gebruiken, hij mocht ze sowieso niet zelf hebben ( ja logisch natuurlijk dat snap ik ook wel) en hij moest wachten tot er een arts tijd had om te checken of hij niet loog, er moest contact worden gezocht met zijn eigen huisarts en er moest toestemming van ( geen idee wie iemand van hogerop) komen zodat hij zijn insuline kreeg. Al met al heeft dat 3 dagen geduurt en iemand die ernstige diabeet is heeft die insuline gewoon echt nodig. Uiteindelijk heeft hij wel gekregen en daarna ook op tijd en dan gewoon dat er een verpleegster van de PI hem elke keer kwam prikken. Logisch want voor hetzelfde geld spuit hij gewoon bij iemand insuline in. Wat bedoel je met UC's? urinecontrole? ja dat is hem ook gebeurt maar ik snap niet dat iemand daar problemen mee kan hebben. Mijn vriend vind dat ook niet erg. De arts is bij hem ook in vaste dienst bij de PI maar er zijn zoveel gedetineerden dat acute hulp niet geboden kan worden en je erg lang moet wachten. Tandarts is bij die PI niet altijd aanwezig maar wel 2 dagen in de week geloof ik maar ook daar is het net zo als in de zorg. Er zijn bijv 400 gevangenen die naar de tandarts moeten en je hebt maar 1 tandarts..

Dit klinkt heel anders dan hoe je het eerder bracht, ook per pb. :)

Zo kun je ook niet meteen bij een arts terecht.
Als ik de huisarts voor 10 uur bel heb ik geluk dat ik morgen er heen kan, vaak is het overmorgen.
Of het moet spoed zijn.

Ik denk dat een gewone tandarts heel wat meer patienten heeft dan 400.
naar de tandarts hoef je maar 1 keer per jaar of als er wat is.
Dus zo druk hoeft die het niet te hebben.

Ik ben nu dan ook in een vrolijk bui 8-) maar een tandarts daar heeft het wel druk hoor, ik zou daar geen tandarts willen zijn ( sowieso al niet) maar mensen ( ook gedetineerden zijn mensen van vlees en bloed en hebben ook familie echt waar) die kiespijn hebben, ontstekingen in hun mond die echt heel erg kunnen opzwellen eigenlijk alles wat je in de buitenwereld ook tegen komt. Er zitten ook mensen die dialyse nodig hebben, die hartproblemen hebben, nierstenen en wat ik het wat allemaal. Mensen met een blindedaromonsteking die een week moeten wachten ( weet je wat dan de risico's zijn?) En dat kan gewoon niet. Als je het vergelijkt met een verpleegtehuis hebben die het beter. De meeste mensen hebben een eigen dokter of sommige tehuizen ( waar ik werkte ook) hebben een eigen arts in dienst die op elk moment van de dag beschikbaar is..

Ik heb nooit gezegt dat de gevangenis een hel is maar wel dat het er niet leuk is, helemaal niet leuk zelfs. En dat is ook niet erg ze zitten er namelijk wel met een reden natuurlijk maar beter kan het wel en hoe jij het in je openingspost beschreef klopte van geen kant en daar kan ik heel erg kwaad om worden!

En wat ik zei dat er onschuldige mensen klopt ook. Lezen jullie nooit de krant? En mensen waarvan ik denk ik hoop dat die voor altijd vastzitten komen vrij. Tuurlijk zat mijn vriend fout maar hij heeft wel die klap uitgedeeld maar er zijn ook mensen die constant een klap uitdelen, zonder reden. Die mensen beroven, die wapens handelen, drugs smokkelen en dealen die vrouwen aanranden en die elke keer maar 2 of 3 dagen vast zitten en die dan maar vrijgelaten worden en daar kan ik echt heel slecht tegen!

Ik ben nu heel erg blij dat mijn vriend morgenochtend om 9 uur wordt vrijgelaten maar ik denk ook aan alle mensen die nog vastzitten omdat ze bijvoorbeelde geen uitweg meer zagen in hun problemen en dat ze dachten dat ze wel een tv ofzo moesten stelen. En ik denk aan de mensen die vastzitten omdat ze simpelweg zo erg in de problemen zaten dat het beter is voor ze dat ze vast zitten. Een dak boven je hoofd en eten. Mensen die nu niet meer hoeven te vechten om te overleven maar het leven liever anders hadden meegemaakt. Voor de mensen die echte erge misdaden hebben gepleegt heb ik geen goed woord voor over en ben er blij mee dat echte misdadigers vastzitten.

Ach noem mij maar gek of raar, ik neem het nu eenmaal altijd voor de underdog op. Ik heb veel meegemaakt en veel van de andere kant van het leven gezien ook al ben ik nog jong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:05

Kanelly schreef:
Dat van die diabeet is een raar verhaal. En een ernstige diabeet 3 dagen zonder insuline is natuurlijk onzin. Iemand die al 3x per dag moet spuiten kán niet inene 3 dagen zonder.

En oké dan niet gevisiteerd, maar gewoon controle. Tja, risico van het vak zeg maar. Kan me voorstellen dat het niet leuk is, maar veiligheid boven alles hè.

En wat is een acute situatie? Als het echt acuut is, komt hulp meteen. Ambulances komen bij ons ook gewoon als het moet, dus kan me niet voorstellen dat dat elders anders is.
De opvatting van 'acuut' kan tussen gedetineerde en medewerkers/arts uiteraard wel verschillen ;)

Ah kijk en de tandarts is er nu al 2 dagen per week!
Hebben ze nog mazzel, bij ons komt hij 1x in de 4 weken binnen als ik het goed. Misschien iets vaker, maar zeker niet iedere week.

hahah lig echt in een deuk om die opmerking: Risico van het vak hahahahh sorry hoor maar die vind ik wel grappig!
Ik snap dat acuut voor iedereen anders is. Maar als ik zeg acuut bedoel ik dat ook echt. Ik bedoel daarmee dus levensbedreigende ziektes en ongevallen. Nee dan komt er geen ambulance. Het is gewoon wachten tot de dokter tijd heeft. Hoofdpijn of een sneetje in je vinger is natuurlijk echt niet acuut.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:12

Bij mijn opa in het verzorgingstehuis(hij is inmiddels overleden...) werden ze 1 per week onder de douche gedaan, maar wel dagelijks gewassen. Verder veel activiteiten; bloemschikken etc.
Ik weet idd dat er verz.tehuizen bestaan waar niks gebeurd...erg jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:16

Toch vind ik dat raar. Wij laten niemand voor de lol pijn leiden of wat dan ook, in acute situaties.
Als er een ambulance moet komen, komt die ook gewoon.

Waar je misschien wel rekening mee moet houden, is dat ook in een PI mensen met psychiatrische problematiek zitten.
Wij hebben ook mensen binnen die regelmatig een 'suïcide' poging doen. Dit kan er voor medegedetineerden heftig uitzien (al went dat ook wel weer), alleen is het soms alleen aandacht vragen of graag iso plaatsing willen. Medewerkers kunnen in dat soort gevallen goed de 'ernst' van de situatie inschatten.
Dus, het verschil tussen wat gedetineerden elkaar (en hun netwerk) vertellen en wat waarheid is, is vaak groot.

Als ik op alle klachten en pijntjes en zeurtjes van de heren serieus zou ingaan, zou ik er een dagtaak aan hebben. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:41

Kanelly schreef:
Toch vind ik dat raar. Wij laten niemand voor de lol pijn leiden of wat dan ook, in acute situaties.
Als er een ambulance moet komen, komt die ook gewoon.

Waar je misschien wel rekening mee moet houden, is dat ook in een PI mensen met psychiatrische problematiek zitten.
Wij hebben ook mensen binnen die regelmatig een 'suïcide' poging doen. Dit kan er voor medegedetineerden heftig uitzien (al went dat ook wel weer), alleen is het soms alleen aandacht vragen of graag iso plaatsing willen. Medewerkers kunnen in dat soort gevallen goed de 'ernst' van de situatie inschatten.
Dus, het verschil tussen wat gedetineerden elkaar (en hun netwerk) vertellen en wat waarheid is, is vaak groot.

Als ik op alle klachten en pijntjes en zeurtjes van de heren serieus zou ingaan, zou ik er een dagtaak aan hebben. ;)

Dat snap ik ook en dat iemand zelfmoord wilde plegen had mijn vriend daar ook niet meegemaakt maar van acute situaties weet ik zeker dat er daar geen ambulance komt, een jongen die naast mijn vriend zat is ook overleden. Na meerdere aangegeven te hebben dat het echt niet goed met hem ging. Ik heb zijn familie ook gesproken en die zijn er kapot van. Wat hij precies had weet ik niet maar zijn familie heeft er een arts bij gehaald om hem te onderzoeken en met medicatie en een juiste behandeling had die jongen nog geleeft.

En ik vind het ook maar heel erg toevallig dat veel arrestanten op politiebureau's binnen een dag een natuurlijke dood sterven...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:11

Chiqa schreef:
cile205 schreef:
En toch verzin ik het niet.. :7

Zoals meerderen in dit topic blijkbaar vraag me af waarom Beantsje zich zo ontzettend aangesproken voelt als de ervaringen toch zwart op wit op je netvlies gebrand zitten.

Ik werk nl. zelf in de zorg, een combinatie van verpleeg en verzorgingshuizen. Ik heb zelf geen verzorgend beroep maar ben deels kwaliteitsmedewerker. Op zich heb ik het gevoel dat het bij ons behoorlijk goed gaat; als sommige van de hierboven taferelen bij ons plaats zouden vinden, zou het huis echt te klein zijn.
Aan de andere kant weet ik dat veel ongenoegen ook voortkomt uit gebrek aan heldere en duidelijke communicatie. Dat vind ik zo jammer! Zowel voor de bewoner of familie die niet tevreden is, als de zorgmedewerkers, die hierdoor gefrustreerd raken. Dat raakt me echt en daarom reageer ik 'gebrand'.
Overigens herken ik helemaal het beeld dat we altijd vanuit krapte bezig zijn. Inderdaad zijn er weinig krenten meer in de pap voor de zorg. Vanuit de andere helft van mijn baan (beheerder van dienstroosterpakket en als zodanig adviseer ik bij het roosteren.) Dat vind ik extra frustrerend, als ik zie hoe door de regelgeving we zijn genoodzaakt om steeds meer tijd te steken in administratie; bij een gelijkblijvende organisatie is de bewonersadministratie in 6 jaar tijd gegroeid van 1 naar 6 drukbezette medewerkers. Dankzij o.m. de ZZP's en de zorgregistratie. Dit wordt alleen maar erger en gaat weer ten koste van de 'handen aan het bed'.

Dolgraag zou ik dhr. Balkenende eens uitnodigen om een weekje hier mee te lopen. En dan niet op de zorgafdeling (want dan is het alleen maar "wat fantaaaastische mensen" en gebeurt er verder niks), maar op de administratie om te zien in wat voor belachelijke bochten wij ons moeten wringen om alle regeltjes na te komen...

Voorbeeldje?
Wouter Bos heeft ooit eens in een verkiezingscampagne geroepen dat het zo schandalig is dat demente bejaarden zo vaak ondervoed raken.
De Inspectie heeft dat vrolijk opgepikt en besloot tot een landelijke registratie van het percentage ondervoeding in verpleeghuizen. Dus moeten bij ons 6 fulltime krachten 14 dagen lang alle dossiers doorvlooien om te registreren om hoeveel mensen het nu eigenlijk gaat. (plus nog meer van dat soort zaken en dat moet dan elke 2 jaar). Lekker zinvol, als je je realiseert dat voedsel weigeren en dus ondervoeding bijna per definitie past in het ziektebeeld van dementie. En die mensen worden dus rechtstreeks onttrokken aan de zorg...

Anoniem

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:27

Beantsje: +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:27

breezy302 schreef:
En ik vind het ook maar heel erg toevallig dat veel arrestanten op politiebureau's binnen een dag een natuurlijke dood sterven...

Echt je verhalen worden steeds sterker, althans zo komen ze op mij over, hoe kom je aan deze info?
Heb je een bron?

Net als je opmerking eerder

breezy302 schreef:
En tuurlijk hebben gedetineerden een reden dat ze vastzitten en ja 99,9 % is ook schuldig maar dat betekend niet dat de bak zo leuk is hoor. En er is ook nog 0,01% wat gewoon echt onschuldig vastzit.

Zit ik ook nog met interesse op te wachten om te kunnen beoordelen wat jij verteld (Of je vriendje) nu waarheid is of een dikke duim.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:37

breezy302 schreef:

Ja hoor :Z
Ik weet dat er weinig dingen zijn waar ze op een bureau zo van balen als van een overleden arrestant. Want dat brengt me toch een hoop gedonder mee, dat wil je niet weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:41

beantsje schreef:
breezy302 schreef:

Ja hoor :Z
Ik weet dat er weinig dingen zijn waar ze op een bureau zo van balen als van een overleden arrestant. Want dat brengt me toch een hoop gedonder mee, dat wil je niet weten...

Google maar eens...

En dat er ook onschuldige mensen vast zitten weet iedereen, leest er soms niemand de krant en kijkt er soms niemand tv? Ik kan mij de schiedammerparkmoord nog heel goed herinneren. Kees B ( geloof ik) heeft er toen jaren voor vastgezeten en wat bleek? Hij was al die tijd al onschuldig en hij heeft een fikse schade vergoeding gehad. Ok het was een rare man, ik ken hem zelf ook, hing rond in het park en overal waar maar kinderen waren. Waarschijnlijk had hij pedosexuele gevoelens maar die moord had hij niet gepleegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:47

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4527 ... eau__.html

(Novum) - Een 27-jarige bewoner van Den Haag is in de nacht van dinsdag op woensdag overleden in een politiecel. De man was dinsdag aangehouden op verdenking van winkeldiefstal. Donderdag is sectie verricht, maar er is nog geen doodsoorzaak vastgesteld. Nader toxicologisch onderzoek moet hierover duidelijkheid verschaffen.
De politie ontdekte het stoffelijk overschot woensdagochtend bij een controle. De Rijksrecherche stelt een onderzoek in.

En zo zijn er nog veel meer. Tevreden Chiqa? Niet denken dat je alles weet omdat je ooit een stage bij justitie hebt gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:50

Chiqa: wat is jou bron dan dat het zo leuk is als je vastzit? Hoe weet jij dan dat gedetineerden het zo leuk hebben? Hoe weet jij dan zo zeker dat er niemand in Nederland is die bij justitie werkt en die corrupt is? Ik ken er genoeg hoor. Ook flinke schijnheilen, hangen bij de politie de vermoorde onschuld uit en doen oh zo goed hun werk en in het weekend zie je lekker lijntjes nemen en pilletjes slikken. Erg naief om te denken dat zulke dingen niet gebeuren.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:52

Ik zeg niet dat het nooit gebeurt, maar zeker niet vaak, zoals jij zegt. En ik kan je verzekeren dat echt niemand daarop zit te wachten. Geen agent wil een onderzoek van de Rijksrecherche.

En echt, ik kan het weten.

Jij insinueert dat de arrestanten een handje geholpen worden bij hun overlijden. Dat vind ik heel kwalijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:52

Geen bronnen, geen duidelijke feiten Breezy302( Wist ik ook eigenlijk al) je bent alleen overtuigd van je eigen fantasie die gelukkig geen werkelijkheid is.
Of een joje wat op zn pikkie getrapt is, nee wat mij betrefd geen betrouwbare informatie :)

We weten allemaal dat er onschuldigen in de gevangenis zitten, maar zéker niet het percentage wat jij dr zo tussen neus en lippen door laat glippen nog maar niet te spreken over al die arrestanten die komen te overlijden......

Als ik jou was zou ik toch maar eens te raden gaan bij jezelf want wat jij schept is een totaal vertekend beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:58

Oh ja dus 0,01 % is heel erg veel alsjeblieft zeg en wat betekend joje nou weer? En wie is op zijn pikkie getrapt? Het staat toch echt in de krant,. Google zelf maar eens maar nee alles wat de politie doet is zo verschrikkelijk goed. Zoek maar eens de uitzending van netwerk op over de ambulance rellen in Vlaardingen. daar zie je ook dat geen van de relschoppers op hun flikker heeft gekregen maar wel een paar oude dametjes. Stoer hoor.

En Chiqa ga jij eens te rade bij jezelf. Denk eens na, wat zijn jou bronnen dan? Hoe weet jij zo zeker dat alles wat justitie doet goed is? Oh ja door die stage periode van je. Nou dan weet je echt alles hoor. Pff alsof jij zo slim bent. Naief kan je beter zeggen. ook vreemd dat je nu opeens zegt dat er wel onschuldigen in de bak zitten maar even daarvoor was dat gewoon niet mogelijk!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:03

Nou Breezy, even dimmen hoor, je voelt je blijkbaar wel erg aangevallen.

Blijkbaar weet je nauwelijks zelf hoe het zit, want politie is geen justitie.
(n.b. de politie valt dan ook niet onder het ministerie van justitie maar van binnenlandse zaken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:05

Breezy waarom draaf je zo door, echt je valt van het ene uiterste in het andere, en als je een rustig mn reactie's had gelezen had je op al je vragen die je nu dubbel stelt al antwoord gehad.
En zijn je overbodige argumenten ook niet meer nodig.

Maar goed zal je even een handje op weg helpen, heb gewerkt bij justitie en de bajes. Tevens veel mensen om mij heen die steeds weer terugvallen in hun verkeerde gedrag omdat de bajes hun enige redding blijkt te zijn....
Torenhoge schulden, geen huisvesting, of een huishouden van Jan Steen....Nee ze wachten weer met smart op een uitnodiging om weer heerlijk het Hilton in te kunnen duiken waar ze al die problemen niet meer hebben.

Maar val in herhaling.
Joje? Och dat is iets west fries, ken je dat niet :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:08

Breezy take it easy take a sisi 8-)
Meiden geniet van de dag en niet jullie zelf opwinden achter de computer :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:09

Weet je wat nou zo jammer is? Gaat het wéér over gedetineerden en niet over bejaarden...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:11

haha ja viel mij ook op :)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:47

Citaat:
hahah lig echt in een deuk om die opmerking: Risico van het vak hahahahh sorry hoor maar die vind ik wel grappig!
Ik snap dat acuut voor iedereen anders is. Maar als ik zeg acuut bedoel ik dat ook echt. Ik bedoel daarmee dus levensbedreigende ziektes en ongevallen. Nee dan komt er geen ambulance. Het is gewoon wachten tot de dokter tijd heeft. Hoofdpijn of een sneetje in je vinger is natuurlijk echt niet acuut.

Daarom staat de telegraaf er ook elke dag vol van dat er weer mensen zijn overleden in de gevangenis. :D

Waarom mag het niet over de gevangenis gaan?

De openingspost gaat toch over beide?
Teveel geld naar de gevangenis aan de luxe.
Te weinig geld naar de zorg voor bittere noodzaak dingen als meer personeel.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:29

Breezy, ik vind je wel erg overdreven.
Nee, de bak is niet leuk, maar dat moet men zich maar bedenken vooooor ze de fout in gaan.
En je hebt het over chika, dat ze daar stage heeft gelopen...?

Maar wat ik in het vluchie heb gelezen, zit jouw vriend vast.
Je neemt het voor hem op en daarom ben jij zo tegen de politie.
En omdat hij vastzit, weet JIJ wel alles beter? En niet iemand die daar stage heeft gelopen? Om alles te LEREN??

Kom op zeg, grow up en ga een leven zoeken. Je bent wel erg overdreven.