En oké dan niet gevisiteerd, maar gewoon controle. Tja, risico van het vak zeg maar. Kan me voorstellen dat het niet leuk is, maar veiligheid boven alles hè.
En wat is een acute situatie? Als het echt acuut is, komt hulp meteen. Ambulances komen bij ons ook gewoon als het moet, dus kan me niet voorstellen dat dat elders anders is.
De opvatting van 'acuut' kan tussen gedetineerde en medewerkers/arts uiteraard wel verschillen

Ah kijk en de tandarts is er nu al 2 dagen per week!
Hebben ze nog mazzel, bij ons komt hij 1x in de 4 weken binnen als ik het goed. Misschien iets vaker, maar zeker niet iedere week.

maar een tandarts daar heeft het wel druk hoor, ik zou daar geen tandarts willen zijn ( sowieso al niet) maar mensen ( ook gedetineerden zijn mensen van vlees en bloed en hebben ook familie echt waar) die kiespijn hebben, ontstekingen in hun mond die echt heel erg kunnen opzwellen eigenlijk alles wat je in de buitenwereld ook tegen komt. Er zitten ook mensen die dialyse nodig hebben, die hartproblemen hebben, nierstenen en wat ik het wat allemaal. Mensen met een blindedaromonsteking die een week moeten wachten ( weet je wat dan de risico's zijn?) En dat kan gewoon niet. Als je het vergelijkt met een verpleegtehuis hebben die het beter. De meeste mensen hebben een eigen dokter of sommige tehuizen ( waar ik werkte ook) hebben een eigen arts in dienst die op elk moment van de dag beschikbaar is..