kleedgeld 17 jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:26

mo_van_dijk schreef:
DaanxBien schreef:

Het maximuum van lenen is toch 700 met lening
in huis wonend is 75
uithuis is iets van 525

Maar omdat ik ook alimentatie krijg verrekenen ze het en krijg ik 200 van hun :)

Uitwonend is maar 260 euro hoor! Maximaal kan je 910 euro krijgen... Met aanvullend en leningen

Chips heb het verkeert neergezet
bedankt voor je juiste aanvulling mo
maar in elk geval is het bij mij dus anders gerekend doordat ik ook een flink bedrag alimentatie had :)
Maarja ik zou die lening enzo niet nemen hoor alleen de gift enzo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:36

Ik heb er voor gekozen alleen de basisbeurs te nemen. Ik had een zaterdag baantje waar ik ong. 600 euro mee verdiende. Het was genoeg voor boeken / eten en leven / privéles en wedstrijden / auto te onderhouden.

Verder zag ik bij mij in de omgeving dat degene die alles max. hadden het vaak in een paar dagen in de kroeg opdronken.... Dat vind ik nou zonde!

_Question

Re: kleedgeld 17 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:37

75 euro zak en kleedgeld bij elkaar.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:41

bulck schreef:
Ik veronderstel dat Mo_van_dijk nu toch wel zelf van Nederland is....

Ah dus jij ben de incasso van je unief? Bij mijn weten gebeuren inschrijven toch vnl voor het jaar begint e en dat vnk via een overschrijving. Tussen wat mensen zeggen en daadwerkelijk doen is ook nog een groot verschil.

En dan die laatste paragraaf zou ik maar niet op ingaan zeker. Mijn ouders zullen de zaken net iets beter aangepakt hebben e. Niets met oogkleppen te maken :-)

Dat vind ik dus juist een oogkleppen opmerking.
Er kunnen in de tijd van dat de kinderen geboren zijn totdat ze het huis uit zijn zoveel dingen gebeuren, waar je geen grip op hebt.
En dan kun je van een riant inkomen terug vallen naar een minimum inkomen.
Dat heeft niet met zaakjes regelen te maken, maar dingen die soms in het leven je overkomen.
Ik krijg de indruk dat jij daar totaal niet bij stil staat. Je wat dat betreft ook nog weinig is overkomen.
Want dat zijn meestal de mensen die zulke uitspraken geven.
Redeneert vanuit een thuis situatie die zeer royaal is.
Sta er maar eens bij stil dat ook voor jou het geluk wel eens op kan houden te bestaan.
En met wat pech kun jij dan ook aan je kinderen kostgeld gaan vragen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:11

Och dat is toch maar gewoon een reactie op haar uitlating.
Quote om te quote is gemakkelijk lees eerst.

En verder ging het over kleedgeld en daar blijf ik bij dat, dat de verantwoordelijkheid is van de ouders.
Dat jongeren bijbaantjes nemen voor extra zaken, dat is logisch, maar dat ze moeten voorzien in zaken als hun eigen onderwijs etc dat vind ik gewoon not done.
Als ouder hypothekeer je dan je kinderen, want als je leest dat er jongeren leningen moeten afsluiten om te studeren.... Starten ze al met een last en dan kan je dat wel mooi verwoorden als leerproces, maar eigenlijk duidt dat op een veel groter en structureel probleem.

En ben me heus wel bewust van mijn positie, maar ik ga me de mond niet laten snoeren.
Ik zal al heel slecht moeten omgaan met geld eer ik in de miserie zal zitten en ja daar hebben mijn ouders een groot aandeel in
(zij hebben de zaakjes goed geregeld, ik heb een goede baan en zelf kapitaal en tot op heden ben ik gezond en heb twee handen aan mijn lijf :-) )

Verder is je vb ook een vb van slecht omgaan met geld e. Als je een riant inkomen hebt gedurende enkele jaren, neem je een inkomensverzekering en word je meestal handig met je geld (zij het aankopen van grond, of extra onroerend goed)
Zoals ik al zei geld maakt geld.
Idd heeft dat te maken met beheer en dat beslis jijzelf en als ouder heb jij die verantwoordelijkheid. Dat de ene meer te besteden heeft dan de andere dat is normaal.

Verder ben ik persoonlijk dan wel geen onderwerp van geldproblemen, dat betekent niet dat ik er niet mee te maken krijg. BTW dat is van u kant evengoed een opmerking met oogkleppen.

Sommige mensen regelen gewoon hun zaken slecht en ja als dan iets misloopt dan krijg je problemen tja. Dat de kinderen daar dan de dupe van worden lijken jullie redelijk logisch te vinden, terwijl in mijn ogen de ouders dan gefaald hebben.
Ik heb twee mensen onder mij werken, en als ik dan hoor wat een kredieten dat die afsluiten, dan denk ik leef gewoon naar je stand en inkomen ipv een droombeeld te creeëren.
Eentje is moeder en als ik dan bedenk hoeveel ze verdient en wat ze uitspreekt uit te geven, tja dan is het ofwel break even iedere maand of toeleggen. En ja dat zijn vogels voor de kat als er iets misgaat. Maar dat is een maatschappij ziekte en vind ik nog altijd geen uitleg om te veronderstellen dat jongeren dan maar geld moeten gaan verdienen en al helemaal niet als dat gekaderd wordt in een leerproces.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:21

chantalsmook schreef:
_JL_ schreef:
nog geen €125 per jaar?
dat klinkt nogal ongeloofwaardig ;)

het hangt er gewoon vanaf hoe je thuis opgevoed bent,
je geraakt aan alles gewend, of je nu veel of weinig krijgt, het zal altijd normaal zijn ;)

ik krijg ondertussen €295, maar dat doe ik nooit op... ik zou er moeite voor moeten doen :+

295 euro is belachelijk.. dat je dat normaal vind ligt ook weer aan je opvoeding, ik zou niet weten wat ik met zoveel geld elke maand zou moeten.. dat is meer dan 3000 euro per jaar, een flink maandsalaris! sowiso denk ik dat je vergeet dat de gemiddelde leeftijd op bokt gen 16 is waar kleding onwijs belangrijk is.. als ik naar mijn moeder kijk denk ik dat die ook zeker best genoeg heeft aan 125 euro per jaar. Als ze al tijd heeft om te winkelen dan koopt ze gewoon wat ze echt nodig heeft, als je uitgegroeit bent en je koopt kleren die niet alleen maar 1 keer kunt dragen omdat ze niet meer hip zijn kun je jaren doen van een paar goeie schoenen/broeken etc. Op die manier vul je elke keer een beetje aan zonder dat je veel geld nodig hebt :)

of dat belachelijk is bepaal ik zelf wel... ;)
ik denk helaas wel dat het tijd wordt dat je eens leert lezen... ik doe het nooit op, in een latere post staat: ik werk in het weekend
En zeg ik dat ik geld weggooi? nee... ik heb vandaag een broek aan van toen ik 11 was, 7 jaar geleden dus :+
en die jeans is echt geen enkeling...
Ik koop natuurlijk meer dan aan €125 per jaar kleding, maar daarvoor ben ik echt geen spilzieke boeman, ik koop merkkleding vaak in de solden, dure (noodzakelijke) lingerie ook, en stel mij voor de rest gerust tevreden met kleren van de Zara...

en dat €295 aan de opvoeding ligt, tja, dat bedrag is blijven stijgen doordat mijn ouders ook vonden dat ik er goed mee omging,
anders gaven ze mij dat heus niet ;)
Mijn vader zijn belangrijkste standpunt is en zal blijven het slim omgaan met geld...

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:26

Ik kreeg altijd 20 euro zakgeld per maand,
En daarnaast al mijn kleren+paardrij benodigheden van mijn ouders, daarnaast vonden mij ouders het niet nodig dat ik een weekend baantje zocht, maar ik moest wel een vakantiebaantje, logisch ook :j

Als ik zo terug kijk op de andere bokkers,besef ik wel dat ik verwend was.

Nu werk ik fulltime, maar kom ik nog niet rond af en toe met mijn salaris, maar dan springen mijn ouders rustig bij (pakje sigaretten hier, en dan is mijn auto tank weer leeg.)