Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:10

DDW1190 schreef:
wij hebben dat een keer gehad met een kater,
eigenaresse heeft letterlijk gezegd dat de kat gezond was en dat hij een goede vacht had (stond in mail).
dus wij kijken, zag er wel goed uit, alleen hij had wat klitten in de ondervacht dachten wij.
van alles erbij gekregen, shampoo's, verschillende borsteltjes en nog een nagelschaartje.
2 dagen later thuis snurkte de kat wel heel veel (eigenaar had verteld dat hij een wat korte neus had en dat hij er geen last van had).
dus wij naar de DA blijkt de kat zware longontsteking te hebben, en echt doodziek was.
inmiddels was de kat helemaal geschoren lees: de kat had klitten van 30 cm lang en zat helemaal vast op de huid.
nou paar maand later en zoveel antibiotica kuurtjes en pillen verder voor de kat gaat het eindelijk beter. en hebben we ons geld terug gekregen..

Dat is wel het minste wat die verkoper kon doen zeg, arme kat, als hij daar nog was gebleven had ie het dus wrs niet eens overleefd |(

Ik kan dat andere topic over bijrijdsters ook niet vinden, jammer!

Marloes

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:13

Zo heb ik ook een keer een zadeltje gekocht op Marktplaats, nette foto's stonden erop, een goede vraagprijs, en het was het ook echt wel waard.
Dus ik heb gemaild, dat we dat bedrag er graag voor wilde betalen, of het al verkocht was. Nee, dat was het niet, en het was zo'n kwatiertje van ons vandaan rijden, daar konden we het op komen halen. Dus m'n vader mij brengen die kant op, ik aanbellen, met het geld keurig bij me enz. Doet er een eng, oud mannetje open met nog 2 tanden ofzo, en ik had al die tijd gemaild met een vrouw, hij zo; Ohja, m'n dochter is net weg, maar je mag best binnenkomen om wat te drinken? Kunnen we ff gezellig doen.
Ik, "Sorry, ik kom alleen om dat zadeltje op te halen, zou u uw dochter niet even kunnen bellen ofzo?" Dus hij bellen, uiteindelijk is zijn dochter gewoon gekomen en hebben we verder alles netjes kunnen afhandelen. Maar dat mannetje....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:17

Hahaha, erg is dat he.

Ik had een vogelkooi te koop gezet met alles dr op en aan, en die had me veel meer gekost dan wat ik er nu voor vraagt, ging een vrouw vragen of ze het voor 10 euro mag kopen, want haar 8 jarige zoontje krijgt een vogeltje en dat is een verrassing en ze hebben niet veel geld.

:Z :Z :Z , dat is niet mijn probleem, ik had er veel meer voor betaald, dan is 10 euro veels te laag.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:18

ik heb het hier op bokt gehad
er stond en shet te koop en ik vroeg info en VP
krijg ik een PB dat ze in mijn profiel de foto's van mijn wei hadden gezien en mijn onkruid duidde op zure grond dus de pony zou het bij mij niet goed krijgen

naja, zo kan je altijd wel iets vinden om je pony niet te hoeven verkopen natuurlijk :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:22

ik ging iets meer dan twee maanden geleden naar een ruin kijken voordat ik mijn huidige paardje kocht en in de advertentie stond... 200% betrwoubaar, jada jada jada... je kent het.
Ik drie keer met die man gebeld en hij echt zo van, ja kom maar en dan zal je het zien. Dus ik twee uur in de auto met de trailer ( waar ik iemand voor moest betalen om te rijden) dat paard gaan kijken en mogelijk meenemen. Nou hij hapte al de hele tijd toen hij uit de stal kwam, was mager en geeriteerd.
Die man zei, dat is omdat hij in de weide naast een hengst loopt en dus opgefokt is... Ik zo van, okay, ik geef je het voordeel van de twijfel... Dus opgezadeld ( we hadden tuig meegenomen, want die verhalen van "ik heb geen tuig"die pik ik niet).
Dus die vriend van mij erop en dat ding ging alleen achteruit en omhoog, recht de bosjes in, over een hele hoge hoop stenen, recht het draad in. Die vriend van mijn rijd dus al 60 jaar ( is geboren en getogen) en daarom dat hij er eerst op ging. Hij weet echt alle kneepjes... De verkoper was weggelopen en toen hij terug kwam deed hij alsof hij van niets wist... nee joh, zei hij, dat doet hij niet... uhhh, we hadden het net zelf meegemaakt... dus wij van... nou ga jij er eens op en laat ons eens zien heo fout wij bezig zijn... nou nee, dat deed hij niet, hij had al zijn paarden verkocht en zijn beste tot het laatste bewaard... hahaha, laat me niet lachen.. beste!!! Ik vertelde hem dat ik mijn nichtjes van 6 en 9 erop wou laten rijden... en hij zei, geen probleem... nou sorry hoor, bedoel, er zijn limieten aan wat je verkoopt en dit vond ik tever gaan...
Dus wij weer met lege trailer naar huis gereden en ik 50 euro ( rijd kosten) en een droom armer naar huis... grrrr, internet verkopers kunnen soms zooooooo stom zijn!!!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:23

tessyke schreef:
krijg ik een PB dat ze in mijn profiel de foto's van mijn wei hadden gezien en mijn onkruid duidde op zure grond dus de pony zou het bij mij niet goed krijgen

naja, zo kan je altijd wel iets vinden om je pony niet te hoeven verkopen natuurlijk :+

haha weergeeft vooral de laatste foto in je profiel :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:25

tessyke schreef:

ik heb een twee jarige shet te koop staan en ik ga niet moeilijk doen over de weide!!!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:27

inderdaad, een shet hoeft ook niet veel te hebben!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:34

Wat te bedenken als je een advertentie op MP zet ivm de vakantieopvang die wij aanbieden, met daarin duidelijk ..GEEN HENGSTEN
Als we van elke mail die we hebben ontvangen met de vraag of we plek hebben voor een hengst een euro gehad zouden hebben, zouden we toch echt heel duur uit eten kunnen gaan... *zucht*

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:55

had je nog plek voor een hengst toevallig? :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:56

nou plek voor hengsten is verdomd moeilijk te vinden hoor!! :P

nee grapje....al meen ik wel dat het echt moeilijk is ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:00

:+ja daar ben ik ook achter gekomen ja, zéker hier in de randstad,evenals een opfok. zat er al aan te denken om is te kijken wat de mogelijkheden zouden zijn om een hengstenstal te beginnen, maar aangezien ik echt 0,0 afweet (nou ja, 0,1 misschien) daarvan moet ik eerst maar eens heeeeeeel veel info gaan inwinnen.

en hop, weer ontopic!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:02

ja ik zie dat jij niet zo ver bij mij vandaan zit ;)
daarom heb ik ook gekozen om verder weg te gaan staan tot hij oud genoeg is en terug haal om te castreren en rijden ;)

overigens wel gevonden via marktplaats ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:05

is toch irritant dat je je paardje niet in de buurt kan houden?

ik kan nu natuurlijk wel op Marktplaats gaan adverteren, maar dan moeten ze hier op het balkon :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:07

Bij mijn merrie op de opfok staan veel meer hengsten dan merries :) is in de randstad :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:09

ja maar is waarschijnlijk tot 2 jaar ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:11

dat denk ik ook?
stalling voor hengsten is nou eenmaal schaars hier, gát in de markt(plaats).
er staat in Heemskerk een manege te koop, via Funda gevonden, niet Marktplaats :+, 1,3 miljoen.
10 augustus koop ik m :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:12

mooi zet je wel snel een advertentie dan? kan ik reageren :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:15

11 augustus op marktplaats!
mocht ik nou niet winnen, dan gok ik zomaar dat ik een financieringspartner nodig heb, dus als je niets onder stalling kan vinden, dan moet je even onder vacatures kijken :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:16

_O- :') eigenlijk schieten de tranen in je broek hiervan :P

Als ik naar een paard ga kijken ga ik niet meteen een trailer regelen,wil eerst nachtje over slapen.Scheeld ook enorm in de kosten ;)
Hadden vorige keer pony te koop,braaf in de omgang maar alleen voor de vergevorderde ruiter.Lijkt mij genoeg zeggen...toch?
Mensen moesten komen uit "Alleherenjezusveen" ...1e keer redde ze het niet want ze konden geen trailer regelen.2e keer lukte het wel *\o/* en reden ze het erf op.
Pony gepakt om te laten zien...ze vonden het een mooi diertje :j en was braaf gereden he...
Pony moest dienen voor een beginnende ruiter -O- ...eh hij is braaf maar niet braaf gereden,pony is alleen geschikt voor een vergevordere ruiter,stond ook duidelijk in de advertentie :+ .
Dat hadden ze toch weer net niet goed gelezen :P als je zo iets specifieks zoekt dan vraag je dat toch nog eens extra aan de telefoon...niet dan?
Afijn...mensen weer met lege trailer teruggereden naar "Alleherenjezusveen" :wave:

Voor de overpopulatie guppen heb ik ook wel een oplossing hoor...gooi er maar een koi in of ander vraatzuchtig visje }>

Femiaans....wat dacht je dan van deze:
Wij zochten een nieuwe waakhond,leeftijd 1 tot 3 jaar oud,grotere hond,voorkeur voor kort haar.
Duidelijk toch? right >;) not...
We hebben van alles aangeboden gekregen...pups,bejaarde honden,honden die aan het revalideren waren,Engelse bulldogs,honden op leeftijd voor exorbitante bedragen,probleem honden...eh?
Gelukkig was er wel iemand die voor ons de juiste hond had en we mochten ook nog kijken of we elkaar mochten.Hij is eerst een weekje komen logeren en eigenlijk niet meer weggegaan.Helaas heeft hij wel lang haar maar goed kleine puntjes moet je kunnen laten vallen :D ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:40

Had een keer op bokt. Moest werkelijk álles nameten van het zadel, alles exact op de foto zetten, toen ik dat gedaan had hoorde ik ineens niets meer..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:42

daisies schreef:
Had een keer op bokt. Moest werkelijk álles nameten van het zadel, alles exact op de foto zetten, toen ik dat gedaan had hoorde ik ineens niets meer..

Ja...die ken ik ook,voor een mokzalf...alle ingrediënten over getikt...niets meer van gehoord...en bedankt :roll:

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:49

Tinky12 schreef:
daisies schreef:

Ja...die ken ik ook,voor een mokzalf...alle ingrediënten over getikt...niets meer van gehoord...en bedankt :roll:

Al die moeite voor niks :roll:

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:51

Heb dan teminste nog het fatsoen om te zeggen dat je niet meer geinterresseerd bent, dat is dan wel het minste wat je kan doen toch?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:53

Tsja, maar dat is sowieso een beetje een probleem bij voornamelijk bokt.. Je hoort gewoon ineens niks meer!