Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:53

Ik geloof wel dat het zo is, dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect? Maar daar ben ik nu niet geheel zeker van... :=

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:54

Moelie schreef:
Ja? Nu kom je dus weer aan met die wetenschappers die denken te kunnen bewijzen dat drugs na 1x gebruiken verslavend is.
Nee nee meid, dan zouden er in de wereld hééééél veel mensen verslaafd zijn omdat die het 1x geprobeerd hebben.
Nope, ik blijf het er mee oneens. Het ligt aan de persoon.
Zoals ik al zei, ik heb een vriend die elke week coke gebruikt.. en een vriennd die het 1x in het halfjaar doet en er daar buitenom ook geen behoefte aanheeft.

ehm nee, je begrijpt het verkeerd. Het lijkt erop dat jij je nu aangevallen voelt.
Dat zei ik helemaal niet. Goed interpreteren is ook een kunst

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:55

Hmmmm en lijtnje coke is met 15 a 30 min toch uitgewerkt? tenminste voor het oppeppende gevoel moet je zeker om het half uur bij snuiven.. als je dat verdeeld over een dag van 12uur ben je snel failliet

Babsie_Flash

Sanniejj schreef:
Om daar aan verslaafd te raken moet je het wel hel bont maken idd :')

met andere drugssoorten ook wel als je het mij vraagt :P

Babsie_Flash

Pascal schreef:
Hmmmm en lijtnje coke is met 15 a 30 min toch uitgewerkt? tenminste voor het oppeppende gevoel moet je zeker om het half uur bij snuiven.. als je dat verdeeld over een dag van 12uur ben je snel failliet

je brengt het leuk, maar nee, dat duurt wel wat langer :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:56

Coke werkt niet zo lang hoor Babsie :) Kort maar heftig.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:56

Pharagirlke: Ik lees niet alleen de dingen die ik wil lezen. Ik heb tot nu toe alle reacties gelezen en op veel reacties gereageert.
Ik vond gewoon dat jij tever ging toen je iemand een junk noemde, daar word het niet leuker op.
Ook heeft drugs veel met de omgeving, plaats en mensen te maken. Als ik bijv met een groep vriendinnen naar een feest ga zoals ik eerst welles deed, pakte ik geen XTC-pil omdat zij dat allemaal ook niet deden. Ook was het heel anders als ik met hun op een feest was. Als ik met andere mensen naar een feest ging die dat ook allemaal deden deed ik het ook, en nee.. niet om erbij te horen want als ik het niet zou willen, zou ik het ook niet doen. Ik had gewoon geen zin om bij die groep vriendinnen de enigste te zijn om er strak bij te lopen zegmaar, terwijl hun dat niet deden. Dat is dan een hele andere ervaring.
Ook bij coke, neem aan dat als je welles coke bij je vrienden gebruikt in het weekend, je niet ook coke gaat gebruiken als je een keer een weekend bij je familie bent.
Daarmee wil ik zeggen dat drugsgebruik ook veel met de situaties te maken heeft.
En XTC en coke is denk ik niet zoveel met elkaar te vergelijken. Denk dat coke dan wel wat verslavender is.
Ik heb 1x XTC op buiten een feest om, bij vrienden thuis. Maar ik vond het geen zak aan en merkte der weinig van. Omdat het gewoon een hele andere plaats is. Ik vind het op een hardcorefeest gewoon leuk en ga der ook zeker niet meer stoppen. Van die keren dat ik het doe worden mijn hersenen vast niet zo snel aangetast.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:57

pharagirlke schreef:
Ik geloof wel dat het zo is, dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect? Maar daar ben ik nu niet geheel zeker van... :=

dat is wel zo........ ik heb periodes dat ik vrij fors drink......... als ik dan 6 biertjes op heb ben ik nog in staat om zakelijk een goed gesprek te voeren........

maar ik heb ook periodes dat ik helemaal niet drink............. en dan kan ik van 2 wijntjes de wereld voor een doedelzak aanzien :) :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:57

Je bewijst nog eens dat je niet alles las want zoals je zag heb ik niemand junk genoemd. En heb ik mijn excuses aangeboden aan de persoon waar ik het verkeerd uitdrukte. Lezen is niet je sterkste kant dus..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:58

pharagirlke schreef:
Coke werkt niet zo lang hoor Babsie :) Kort maar heftig.

Coke werkt inderdaad maar een halfuur/uurtje. Dan snuiven ze vaak nog een lijntje om zich weer zo te voelen. En daarom is coke zo verslaafd.. Je hebt er steeds meer voor nodig, het gewenste effect gaat steeds sneller weg, dat gevoel heb je dan teminste.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:59

Nee, voor Coke niet, dat van of je er meer van nodig had was over XTC. :)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:59

KiWiKo schreef:
............ en dan kan ik van 2 wijntjes de wereld voor een doedelzak aanzien :) :)

hoe bedenk je het _O-

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:00

pharagirlke schreef:
Je bewijst nog eens dat je niet alles las want zoals je zag heb ik niemand junk genoemd. En heb ik mijn excuses aangeboden aan de persoon waar ik het verkeerd uitdrukte. Lezen is niet je sterkste kant dus..

Nee vind je het gek, er word zowat om de minuut een reactie bijgeplaats. Ik moet erg snel zijn om het allemaal bij te houden dus.
Dacht namelijk wel te lezen dat jij haar een blowende junk noemde. Ook al is het een 'blowende' junk, dan heb je het alsnog gezegt ;)
In welke vorm dan ook.. ik heb dat woord zien staan :D
Heb idd al je excuses gelezen maar ik ben er toch ook niet meer over doorgegaan? Nu pas weer om hierop te reageren ja.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:00

Babsie_Flash schreef:
Pascal schreef:

Nee hoor coke is echt met een half uurtje wel weg, tenminste het effect!!
Een gram a 50 euro om het half uur even snuiven denk dat ik op een dag dan zo 200 a 300 euro kwijt ben...
Reken dat is om voor het hele jaar, voor mij reden genoeg om niet verslaafd te raken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:01

Niet van mij iig want ik heb het woord "junk" niet in de mond genomen :')

Een junk is voor mij wat anders dan iemand die blowt :D

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:03

Pascal schreef:
Een gram a 50 euro om het half uur even snuiven denk dat ik op een dag dan zo 200 a 300 euro kwijt ben...
Reken dat is om voor het hele jaar, voor mij reden genoeg om niet verslaafd te raken...

oké het effect :P zelf had ik er toch altijd langer last van

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:04

Dat zijn gemiddelde tijden, als eentje er geen effect van heeft en de ander een uur, dan zit je dus op een half uur... :D

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:05

die doet het dan vast geen 2e keer :P dure grap dan :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:06

nou het effect van coke is lang niet zo heftig als van XTC.
Van coke kreeg ik totaal geen oppeppend gevoel, meer relax en een razend hoge hartslag, terwijl ik van XTC het hele dorp rond gelopen heb, omdat ik 'niets te doen had'

Babsie_Flash

klopt, een goede MDMA pil is heel anders

Ayasha
Blogger

Babsie_Flash schreef:
die doet het dan vast geen 2e keer :P dure grap dan :')

:') *proest*
Ja kan me voorstellen dat iemand die geen effect heeft daar toch effe van baalt :')

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:07

Ik gebruik soms softdrugs, voornamelijk truffels en ander licht tripgerei.
Met soms bedoel ik hooguit eens in het halfjaar.
Dit doe ik samen met mijn vriend en we zorgen dat we de hele dag niks aan verplichtingen hebben.
Zo vinden wij het samen erg leuk om nieuwe dieptes te ontdekken binnen jezelf.

Op die manier vind ik het wel verantwoord genieten.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:08

Waarom als je het doet voor het uitproberen weet je dat voor de volgende keer, het is netzo zonde als je eigen een stuk in je kl*ten zuipen om het er dezelfde nacht nog uit te kotsen is net zo'n dure hobby ;)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:08

Daarom voor mij al reden genoeg om coke niet te gebruiken, heb het wel 1x geprobeerd en werd er idd kei relax van en vond het leuk. Maarja, zo ontzettend leuk ook weer niet om het vaker te doen. En dan zou het idd een erg dure grap worden :? wist niet dat dat zo duur was!!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:09

Babsie_Flash schreef:
Pascal schreef:

Reken dat is om voor het hele jaar, voor mij reden genoeg om niet verslaafd te raken...[/quote]

Gekkie, je snuift geen gram in één keer weg!
Toen ik nog wel eens snoof, láng geleden, deed ik wel 3 uur met een gram hoor, ff roeren met een autosleutel en hóppa! Dus 40,- (dat kost het hier) in 3 uur is nog wel een hobby te noemen ;)
Paardrijles is duurder _O-

Wat wel zo is, is als je dus veel snuift en het moment kómt dat je "nuchterder" word, terwijl je eigelijk nog retehigh bent, dat je dan paniekerig word omdat je coke op is, dát is naast erg irritant, ook echt verdwenen als je totaal nuchter bent.

Tegenwoordig ben ik overigens dronken van 1 vrijdagmiddagbiertje....:S

En wat pharagirlke haar opmerking betreft ík heb ervan gemaakt dat ze mij een junk noemde, en dat is al helemaal uit de wereld!