Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:38

ik vind niet dat je nike schoenen kan vergelijken met lonsdale kleding..nike is een merk waar heel veel mensen met lopen..lonsdale is ook maar gewoon een merk..dat daar nou een nummertje aan geplakt moet worden vind ik onzin..ook ik heb nikes..ook ik heb lonsdale..so what?!
maar voor de rest maakt het er toch niet uit hoe je er uit ziet?mensen behoren je te nemen zoals je bent..zo niet dan toch lekker niet ;)
moet toch niet gekker worden dat je er een stempel op je word gedrukt omdat je een bepaald merk aan heb..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:43

xxappiexx schreef:
Maar even on-topic: Mij maakt het echt niet uit wat iemand draagt, het zijn niet de kleren maar de persoonlijkheid van iemand dat bepaald of het bergafwaarts gaat of niet.
Dus die stelling vind ik onzin, ook dat mensen geen vrienden willen zijn met personen die Nike's dragen is gewoon kinderachtig. Die mensen hebben al een gigantische "AIR" van zichzelf.

Tja nike's... het kunnen ook de schoenen zijn die je gebruikt met hardlopen... ik vind er niet zo'n negatief imago aanhangen.

Maar de kans dat ik bevriend raak met iemand die lonsdale kleding draagt is wel heeeeeeeeel miniem. Het heeft niet persee mij mijn eigen arogantie te maken hoor. Iemand die weet wat de gedachte over buitenlanders is van heel veel lonsdaledragers en het toch draagt :n ..... ookal zou ik het zelf prachtige kleding vinden, ik wil kostte wat het kost elke schijn vermijden dat ik bij die "groep" hoor. Als iemand tot die groep hoort kan het geen vriend worden, als het iemand niet uitmaakt waar hij of zij bij LIJKT te horen, dan botst dat ook met de manier waarop ik het leven sta, en iemand die niets van het negatieve imago weet en het toch draagt, dan is deze persoon zo wereldvreemd dat het opok niet kan klikken.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:14

Ik heb ook nike air max, lopen heerlijk.

Mijn broer heeft vroeger als jochie van 12 een keer klappen gehad, hij was gabbertje en jongens dachten dat hij dan wel rascist zou zijn. Mensen moeten eens ophouden met oordelen op uiterlijk/kleding.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:39

BraveSpots schreef:
Hoewel ik het niet zo extreem zou stellen als in de beginpost, vind ik dat er ergens wel iets in zit.

Ik zie ze vooral bij bepaalde types, op een paar uitzonderingen na.
En ja, ik doe aan hokjesdenken, heb ik verder geen probleem mee.

JIJ misschien niet nee, maar de mensen die jij in hokjes propt wel.
Als je daarmee ooit de verkeerde treft... Zou daar maar mee oppassen...
Nu behoor jij namelijk ook tot een "bepaald type"

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:41

Ik *ben jongerenwerker* zie juist weer heel veel nikes voorbij komen. Allerlei kleuren en helemaal hip als je je eigen custo made hebt van bv. shoepimp..
Ach die schoenenb zitten gewoon te lekker!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:01

Ik vind al die vooroordelen ook maar raar!

Zelf loop ik ook op Nike Air Max, maar heb ook pumps. En ik ben absoluut geen rasist.
Ik heb ze omdat ik ze mooi vind en hartstikke fijn lopen :D.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:06

Ik denk dat nike air schoenen niet eens zoveel met racisme te maken hebben; althans voor mij niet.
Als ik heel eerlijk ben associeer ik mensen die deze schoenen dragen in het dagelijkse leven(dus niet tijdens sporten of stalwerk)ook niet bepaald met de meest ontwikkelde mensen.
Dat niet betekent dat ze minder zijn uiteraard.

Om even een heel zwart wit voorbeeld te noemen; iemand die gouden kettingen draagt, onder de tatoeages zit en met sportsokken in slippers loopt zal ik niet snel op af stappen/een vriendschap mee aan gaan.
Niet omdat ik diegene dom/raar/stom vindt maar puur omdat diegene daarmee uitstraalt een bepaalde levensfilosofie te hebben die ik niet deel.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:08

ik heb ook nike's,... maar t probleem is . ze zijn niet goedkoop en bij kinderen om de 3 maand nieuwe nike's zoals bij me broertjes is ook veel geld:O.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:10

Wildgirl schreef:
Ik denk dat nike air schoenen niet eens zoveel met racisme te maken hebben; althans voor mij niet.
Als ik heel eerlijk ben associeer ik mensen die deze schoenen dragen in het dagelijkse leven(dus niet tijdens sporten of stalwerk)ook niet bepaald met de meest ontwikkelde mensen.
Dat niet betekent dat ze minder zijn uiteraard.

Om even een heel zwart wit voorbeeld te noemen; iemand die gouden kettingen draagt, onder de tatoeages zit en met sportsokken in slippers loopt zal ik niet snel op af stappen/een vriendschap mee aan gaan.
Niet omdat ik diegene dom/raar/stom vindt maar puur omdat diegene daarmee uitstraalt een bepaalde levensfilosofie te hebben die ik niet deel.

Hier ben ik het echt mee eens! Ik vind dat je dit mooi verwoord hebt.

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:12

Wat een onzin!

Ik loop zelf ook met air max, omdat ik ze gewoon mooi vind en omdat ze super lekker lopen. (foto's profiel ;) )

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:15

Mijn vriend draagt al van jongs af aan nike's en hij is toch echt wel goed terecht gekomen hoor. Mijn ouders zeggen bv ook met nike's en trainings broek is gabber is slecht. Zijn gewoon bekrompe en kort zichtige gedachten ;)

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:17

nike air is super goed voor je voeten en je houding en ze lopen lekker!
veel jongeren dragen ze en daardoor komt dit maar als je ze gewoon lekker vind zitten of als het goed is voor je lichaam
dan hoef je toch niet gelijk racistisch of 'cool' te zijn

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:19

Audi_16 schreef:
Wat een onzin!

Ik loop zelf ook met air max, omdat ik ze gewoon mooi vind en omdat ze super lekker lopen. (foto's profiel ;) )

Waarom onzin?
Het is mijn mening, ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik geen minachting oid voor mensen voel die dit soort dingen dragen alleen IK heb er niets mee en wil er ook niet mee geassocieerd worden aangezien het voor mij iets uit straalt wat ik niet uit wíl stralen.
Ik heb even in jouw profiel gekeken, mooi voorbeeld is de auto van je vriend.
Dood zou ik er nog niet in gevonden willen worden omdat zo'n auto imo iets uitstraalt met zijn verlaagde bumpers etc.
het gaat erom dat JIJ blij bent met wie je bent en wat je doet/draagt/rijdt.
Wat maakt het jou uit wat een ander daarvan vindt?

Ik kan me ook goed voorstellen dat iemand met gouden kettingen en nike air sportschoenen niet zo snel naar mij toe zal stappen met mijn burberrysjaaltje, pumps en rollende r als ik praat ;)

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:21

Wildgirl schreef:
Audi_16 schreef:
Wat een onzin!

Waarom onzin?
Het is mijn mening, ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik geen minachting oid voor mensen voel die dit soort dingen dragen alleen IK heb er niets mee en wil er ook niet mee geassocieerd worden aangezien het voor mij iets uit straalt wat ik niet uit wíl stralen.
Ik heb even in jouw profiel gekeken, mooi voorbeeld is de auto van je vriend.
Dood zou ik er nog niet in gevonden willen worden omdat zo'n auto imo iets uitstraalt met zijn verlaagde bumpers etc.
het gaat erom dat JIJ blij bent met wie je bent en wat je doet/draagt/rijdt.
Wat maakt het jou uit wat een ander daarvan vindt?

Ik kan me ook goed voorstellen dat iemand met gouden kettingen en nike air sportschoenen niet zo snel naar mij toe zal stappen met mijn burberrysjaaltje, pumps en rollende r als ik praat ;)

Ik had het over het stukje in het begin, niet over de jouwe! ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:23

Ik ken iemand die niks anders als nike's draagt, en dat is nou eerder een slons :+. Doet bij wijze van spreken nog geen vlieg kwaad :+ .

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:23

@Wildgirl: Stel wij komen elkaar in de kroeg of weet ik het waar tegen en ik draag lonsdale en nike's gouden ketting heel de mikmak, Dan zou je me niet aan spreken, En de dag erna draag ik pump burberry sjaaltje en de rest van die mikmak zou je me wel aanspreken bewijze van?

K vind dat nogal raar, Aangezien ik echt de ene dag ik me nike's enzo loop en de dag dr na als een kakker kleed, Ligt toch echt aan het moment hoe ik me voel...

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:24

SamSter schreef:
@Wildgirl: Stel wij komen elkaar in de kroeg of weet ik het waar tegen en ik draag lonsdale en nike's gouden ketting heel de mikmak, Dan zou je me niet aan spreken, En de dag erna draag ik pump burberry sjaaltje en de rest van die mikmak zou je me wel aanspreken bewijze van?

K vind dat nogal raar, Aangezien ik echt de ene dag ik me nike's enzo loop en de dag dr na als een kakker kleed, Ligt toch echt aan het moment hoe ik me voel...

Ik ben het helemaal met je eens. :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:26

Audi_16 schreef:
SamSter schreef:

Ik ben het helemaal met je eens. :)

ik vind trouwens wel dat je vriend een leuke auto heeft, Zou wel aan mn nike's liggen :Y)

Wildgirl

SamSter schreef:

Ik geef heel eerlijk toe dat ik je dan waarschijnlijk minder snel zou aanspreken ja, althans; met de reden om er meer uit te halen.
snap je wat ik bedoel?
kijk iemand de weg vragen is een ander verhaal natuurlijk ;)

Specials

Wildgirl schreef:
SamSter schreef:

Ik geef heel eerlijk toe dat ik je dan waarschijnlijk minder snel zou aanspreken ja, althans; met de reden om er meer uit te halen.
snap je wat ik bedoel?
kijk iemand de weg vragen is een ander verhaal natuurlijk ;)

Maar het gaat toch om iemand zijn of haar innerlijk niet om wat voorn kleding iemand aan heeft?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:29

Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar, jij weet ook dat je in eerste instantie iemand vaak inschat op zijn uiterlijk.
Ik maak soms best wel eens de fout dat ik iemand verkeerd inschat; het blijkt dan een gigantische asiociale sukkel te zijn.
Maargoed; ook dat is weer een vraag....wat is asociaal?
Voor mij zijn dat nike air schoenen en verlaagde,gepimpte auto's voor jou misschien iets heel anders.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:29

met pumps ben je een barbie, met naaldhakken een ho*r, met nike's een gaber, met crocs hopeloos verloren en zo kunnen mensen wel uren doorgaan, das grappig, ik draag al het bovenstaande :D ze waren ideaal voor bij de paarden!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:31

xDramaQueen schreef:
met pumps ben je een barbie, met naaldhakken een ho*r, met nike's een gaber, met crocs hopeloos verloren en zo kunnen mensen wel uren doorgaan, das grappig, ik draag al het bovenstaande :D ze waren ideaal voor bij de paarden!

Haha idd!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:32

mag ik dan iets heel eerlijks zeggen..

kennis droeg een trainingsbroek + nike air max + petje = 'stoer' 'aso' 'mode' hoe je het ook wilt noemen.
hij werd dus niet aangenomen.

spijkerbroek + netjes haren gedaan + t-shirt = wel aangenomen.

tja, gaat het dan nog om innerlijk? nee hoor, als ik een winkel had dan koos ik ook met zorg personeel uit omdat diegene toch het visitekaartje zijn, en met Nike air max is dat dus niet ( tenzij je in de bediening staat waar geen klanten je zien, want eerlijk gezegd. vind ik dat geen mooi beeld geven.

over de Vmbo'er stereotype.
bij ons hiero is dat basis/kader niveau, allemaal met cigaret in de hand, sletjes en 'stoere' playertjes van een jaar of 14.
en ze dragen allemaal nike air max. dus mag het wel een stereo type noemen. geen niveau, want ze komen overal voor, maar deze doelgroep noem ik specifiek omdat dit heel kenmerkend is.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:48

En zou je mensen met andere Nike's of sport schoenen dan wel aannemen?

Ik doe zelf ook basis, heb gelukkig net mn diploma gehaald. Beetje erg jammer dat daar zo over gepraat word.