Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:38

ja het huis in Spikecity! Wie weet daar het precieze adres van? dan ga ik er van de week even heen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:44

mellamoshan schreef:
aerdenhout nu willen we jouw verhaal ook wel als je aangeeft daar voor geen goud meer te willen komen :Y)

Nou komt ie..
In het oude huis hadden mediums gewoond die regelmatig geesten opriepen.
Toen mijn ouders het huis betrokken en het eigenlijk nog zo goed als leeg was, hebben ze maandenlang iets horen schuiven op de vliering, die na div. keren nakijken toch echt leeg was.Dit verhaal heb ik pas op volwassen leeftijd vernomen trouwens. Ikzelf heb er nooit fijn gewoond...lichten die aan gingen, koude lucht op de trap als je naar beneden ging, gedaante's in mijn slaapkamer en niet te vergeten de niet te verklaren geluiden die aprupt stopten zodra je het licht aandeed.....en dat was dan na een hele tijd strak onder de dekens te zijn gekropen omdat je dan met je arm naar het lichtknopje moest wat ik niet durfde te doen. s'Nachts niet naar beneden durven te gaan omdat je gewoon wist dat er iemand in je kamer stond en je iemand achter je voelde als je de trap afging. Deurklinken die bewogen als je alleen thuis was en zo kan ik nog wel wat op noemen.
Ik heb het huis nu zo'n 15 jaar geleden verkocht. Zowel mijn oudere zus als mijn moeder zijn in dit huis overleden. Ik heb via, via, contact gehad met de huidige bewoners om te vragen of die er nog steeds last van hebben, want ik was natuurlijk best nieuwsschierig...moeders en de dochter wel...mijn moeder zit n.l af en toe in de hoek van de huiskamer met een breiwerkje( ze was een hele goede naaister en had altijd een brei werkje in haar handen!) Toeval wil dat deze mensen uit de buurt komen waar ik woonde en mijn moeder hebben gekend. Ik durf het huis niet meer in, omdat ik als de dood ben dat ik de "geesten" meeneem naar mijn huidige woning, alhoewel ik het eigenlijk heel graag zou willen.
In het "nieuwe" huis, ga ik trouwens rustig in het stikkedonker naar beneden iets wat ik in het oude niet in mijn kop zou halen.
Ik wist ook pas in dit huis wat ze met een echt huis bedoelden dat om je heen zit.
IK geloof er dus heilig in, lees er veel over, maar ben er gelijkertijd ook best bang voor

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:44

Haha woon ook al mijn hele leven in spijkenisse en weet niet precies waar het is hoor,

@Manutjuh, schaam je diep hoor hahaha :P zullen we samen is gaan kijken

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:52

even een stipje hier hoor! :P zo dat verhaal van Meetje22 vond ik echt eng !

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:53

Is goed hoor tamaar, gaan we samen spoken jagen :P

Moeten we er wel eerst achter komen waar het is ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:13

Jilletje schreef:
iemand weet of er in de buurt van [***] een spookhuis is?? :+

zie mijn eerdere post op pagina 1 ;)

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:16

manutjuh schreef:
Is goed hoor tamaar, gaan we samen spoken jagen :P

Moeten we er wel eerst achter komen waar het is ;)

Hahaha nemen we diana mee met foto bewijs :D
Ik ga wel eens opzoeken waar het ongeveer is

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:16

erg interessant dit :j Heel gaaf om hier verhalen te horen!
Heb nog niet het hele topic door gelezen maar dat zal vast nog wel lukken :+

Als er ooit een meeting is, dan ga ik mee :D

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:20

ik heb vernomen van aantal mensen op stal tijd geleden. Dat daar ook geest of meerderen rond dwalen. Een van die geesten is zeker omdat dat waarschijnlijk de boer die ongeveer 9 jaar gelden dood is gegaan die hoor je rond sloffen en sommige voelen zijn aanwezigheid en hebben zijn schim ook echt gezien. ookal heb ik dit zelf nog nooit gehoord of gezien maar ik heb deze beste man ook nooit gekent en beetje slecht horend dus mischien hoor ik het niet allemaal. Ook heb ik gehoord dat sommige Dieren tegen de muren hoorde schoppen terwijl de box gewoon leeg was. Geen idea of het echt is of alleen hun verbeelding.

gelukkig merk ik hier zelf niks van, en voel me ontzettend fijn op het erf nu dus zal het waarschijnlijk geen kwade Activeit zijn die er rond dwaalt.

sorry zat tv te kijken en te typen hah gaaat dus niet echt samen. hopelijk is die zo beter/
Laatst bijgewerkt door bietjuhh op 29-06-09 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:21

bietjuhh, zou je je verhaal met leestekens willen schrijven, snap er zo niet zoveel van :=

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:28

ik hoop dat die zo beterder is!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:31

bietjuhh schreef:
Ik heb vernomen van aantal mensen op stal een tijd geleden dat daar ook een geest of meerderen rond dwalen. Een van die geesten is zeker omdat dat waarschijnlijk de boer is die ongeveer 9 jaar geleden dood is gegaan. Die kan je horen rond sloffen, sommige voelen zijn aanwezigheid en hebben zijn schim ook echt gezien. Zelf heb ik dit nog nooit gehoord of gezien maar ik heb deze beste man ook nooit gekent. Ben een beetje slecht horend dus mischien hoor ik het niet allemaal. Ook heb ik gehoord dat sommige stalgenoten dieren tegen de muren hoorde schoppen terwijl de box gewoon leeg was. Geen idea of het echt is of alleen hun verbeelding.

gelukkig merk ik hier zelf niks van, en voel me ontzettend fijn op het erf nu dus zal het waarschijnlijk geen kwade activeit zijn die er rond dwaalt.

sorry zat tv te kijken en te typen hah gaaat dus niet echt samen. hopelijk is die zo beter/

;) Je had punt verkeerd gezet en alsnog leestekens en hele woorden weggelaten. Op verdere spellings fouten heb ik niet gelet.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:34

Mijn spelling is echt bagger.
Moet ik echt opgaan letten is niet lekker voor de mede bokkers en mensen.

maar dankje wel!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:59

Heb even het topic door gelezen, en het is wel interessant om dat zo hier te lezen.

Zelf heb ik in het huis waar ik al mijn hele leven woon.
Toen ik klein was heb ik dat heel erg gehad, ik sliep op de zolder en hoorde iemand op de trap naar mijn kamer lopen (die trap ging alleen naar mijn kamertje). ik kijken nee het was niemand. Ook heb ik op die kamer vaak heel het gevoel gehad ofdat er iemand naar je keek, een keertje helemaal gek geworden en met heel veel angst de lamp aan gedaan en alle foto's en knuffels om gedraait. ik heb daar vaak het gevoel gehad ofdat er iemand naar me keek. In het huis waar ik woon is niet zo heel oud. Het is een omgebouwde boerderij, er stonden eerst dieren. Daaraan zat nog een stuk aan de "stal" vast en daar woonde mensen. (opa en oma) Mijn oma is erg jong overleden. Als denk ik niet dat dat zij het was :n

Ik heb me toen heel erg voor afgesloten omdat ik dacht dat het maar mijn fantasie was. Ik had ook vaak nachtmerries.

Ik ben op het stuk waar altijd al mensen woonde alleen nog maar 1 of 2 boven geweest (waar mijn opa nog woont) wat ik er nog van weet hing er geen geweldige sfeer

edit: Ik slaap inmiddels op een andere kamer en het is toch wel veeel minder geworden helemaaal geen eng gevoel meer. En als ik het gevoel heb dat er iets staat, vraag ik gewoon ofdat ze weg willen gaan :j

edit edit: huis is gebouwd in 1953 dus helemaal niet zo oud
Laatst bijgewerkt door tjalk op 29-06-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:08

@Manutjuh

In de wijk Maaswijk, vlakbij het dorpje Hekelingen, lag aan de Gaddijk een zwaar gehavend pand wat bij de inwoners van Spijkenisse bekend stond als “het spookhuis”

dit zegt al meer van de locatie ;)

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:13

o verdikkie

Volgens hem bevonden zich in de woning negatieve entiteiten en een ronddolende spookhond. Naar eigen zeggen voerde hij een exorcisme uit en dreef het kwaad uit het huis. Ook het team van Haunted Holland bezocht de plek bij nacht, maar deed er geen paranormale waarnemingen. Het pand is uiteindelijk met de grond gelijk gemaakt

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:34

O jeetje, waarom kom ik dit topic nou weer nu tegen!? :oo Ik vind het zeer interessant, dus ik blijf doorlezen. Maar weet toch ergens dat ik het niet moet doen. Daar slaap ik alleen maar heeeel slecht van!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:49

Ook even een stipje, heb het vandaag wel gevolg maar kon hem niet meer vinden net :Y)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:05

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:32

Op mijn werk, voorheen een hele oude boerderij, gebeuren wel een gekke dingen als ik nachtdienst heb (ook met mijn clienten, maar das n ander verhaal)
Wekkers die afgaan op een bepaalde tijd terwijl die niet gezet zijn. Kloppen op de deur en mensen horen lopen. Ik 10 keer kijken, niks te horen en te zien. Maar we werken met een telefoonsysteem die opneemt. Soms hoor je wel eens ehh andere mensen, maar het zijn niet de clienten. Best gek, maar ben er niet bang voor. Het hele huis kraakt soms en het is midden in de natuur :)

Ik zou bet wel eens zo'n berucht huis willen op zoeken, maar niet alleen :P

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:53

Dus we gaan meeten?? :D

Lijkt me wel super gaaf! Maar dan idd wel 's avonds/'s nachts..
Dan "vind" je toch het meeste!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:58

Lien2 schreef:
eyoor schreef:
Ook bij crematorium westerveldt in driehuis staat ernaast een huis wat blijkt te spoken daar weet ik de verhalen alleen niet van.
Jij bedoelt Villa Romantica. Voor de liefhebber: het staat te koop! :D http://www.funda.nl/koop/driehuis-nh/hu ... gerweg-16/

ooh waauw!, daar spookt het egt niet, is zo mooi daar :9 , wauw! ik koop t zo XD.
maar wat is het verhaal achter dit huis?! *of ik lees er overheen..*

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:03

Hahaha dus omdat het huis mooi is spookt het er niet??

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:04

@ Mistral. Geen idee. Het staat al jaren bekend als het spookhuis. Misschien omdat het grenst aan het kerkhof?

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:15

wow wat een verhalen ik zet even een stipje vind dit wel erg cool allemaal :)) Zag ook wat huizen hier in de buurt op de begin pagina staan, misschien als ik durf dat ik dar wel heen wil gaan gewoon om te kijken uit nieuwsgierigheid :')