Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:32

Ik heb vanavond weer voor het eerst les. Ben benieuwd hoe ik het volhou :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:32

rabbeltje schreef:
Ik hoop ook snel de lesjes weer op te kunnen pakken... Grrr rotlongen... maar zonder die krengen kom je ook niet ver. Al heb ik maar 2 lesjes gehad, ik mis het gewoon! Lekker bewegen op leuke muziek en gewoon tijdens het lol hebben een hoop energie verbranden en zeker ook weer opdoen.
Zijn jullie ook altijd helemaal hyper na de les?

Eerst even vijf tot tien minuten moe en daarna idd weer bulk energie. Heerlijk :)
Wat is er met je longen? :(:)

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:53

Ik meld me ook even :D

De 21e gaan ze met Zumba beginnen bij mij op de sportschool, dus dan ben ik er ook gelijk bij voor mijn eerste les! Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:02

Corelli schreef:
Roxxiejj schreef:
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar: Wat is jullie favoriet? Als je geen namen weet (Cumba, Reggeaton, Salsa, Caribean oid), is een vage beschrijving ook genoeg.

Ik begin wel. Mijn favo is Reggeaton, veel stampen en strakke bewegingen. Echt een goeie workout!

Wij doen deze, maar dan met een stuk meer power en wat strakker: http://www.youtube.com/watch?v=uusaU3Ik ... playnext=1
Die vind ik best pittig, vooral omdat het een lang nummer is..

Deze: http://www.youtube.com/watch?v=tm7DyRjtWRc
Ook pittig, maar heeeerlijk :+: Denk dat dit mijn favo wel is :j

En nog meer, maar ik kan niks vinden :')

Ja die zijn lekker ja. Wij doen datzelfde dansje als de 2de. Die eerste vind ik absoluut niet te doen (sorry als ik hier iemand mee aanval), op die manier zie ik niet zo snel iemand meedoen. Die 2de daarentegen, ja, die is tof!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:34

Hoezo niet te doen? Het is echt een vrij makkelijk dansje met veel herhaling :j qua conditie is hij wel pittig door het vele springen..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:23

Het tempo is prima, maar het is om de 2 seconden iets anders. Hierdoor wordt het een dansje en krijg je mensen zoals mij niet mee (ik kan dus niet danspasjes onthouden). Die 2de, dat is anders. Die is redelijk hetzelfde, maar wel erg leuk. Die eerste is bijna jazz te noemen

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 07:54

Nou, eerste les van nieuwe seizoen zit er op. Teleurstelling. Mijn instructeur van vorig jaar is namelijk ZES geworden. Gaat dus in Nederland anderen opleiden tot Zumba instructeur,maar heeft ook scandinavië onder zijn hoede. Nu hebben we les van een meisje en vind ik het meer op aerobics gaan lijken. Veel herhalingen,ik mis de grapjes en opmerkingen die je aan het lachen maken (bij elk nummer heeft hij namelijk een heel verhaal) en ook de uitdaging om een stapje verder te gaan en het moeilijker te maken. Was gisteren dus een hele desillusie. Hij deed af en toe even mee en dan was het meteen leuker. Maar goed,afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
Vond het wel echt weer heerlijk om te doen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:00

Wat jammer Polivy! Misschien moet je nieuwe instructrice ook nog even wennen en wordt het over een tijdje beter? :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:06

Ja,inderdaad. En we waren natuurlijk erg verwend. Daarom geef ik het ook nog wel kansen. Maar hij gaf voor onze les, les aan Zumba Gold. Werd er alweer helemaal blij van. Dan is het best even balen. Maar goed,we zien wel hoe het loopt. Merkte dat het me wel wat gemakkelijker ging dan vorig jaar. Dan merk je meteen effect van twee keer in de week sporten en vooral van al 13 kwijt zijn die je niet mee hoeft te zeulen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:17

@Polivy: Wat is Zumba Gold?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:49

Voor 50+'ers (of iig ouderen :D)

Het is ontwikkeld voor beginners, actieve ouderen en alle andere deelnemers die speciale aanpassingen nodig hebben voor een succesvolle work-out. Ontwikkeld om de basis bewegingen van Zumba te leren zorgt dat dit explosieve programma makkelijk te volgen is en dat iedereen het kan doen ongeacht je leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 12-09-09 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:57

Even vraagje: ik heb altijd zo enorm veel last van mijn kuiten. Ze worden echt knetterhard en doen echt zeer. Dus ik moet dan tussendoor altijd rekken. Heel irritant. Van tevoren rekken helpt niet. Iemand tips of herkent het?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:47

Ik herken het niet, sorry..Misschien eens met je instructrice overleggen?
En krijg je het met alle oefeningen of met bepaalde?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:52

Maakt niet uit met welke. Na een tijdje worden mijn kuiten keihard en doet het heel erg zeer.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:55

Misschien heb je gewoon korte spieren o.i.d.. :) Ik zou het in ieder geval niet weten, sorry!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:45

Ja hoor! Hier is de Zumba ook weer begonnen na de zomervakantie!
Heb me al ingeschreven voor 2x per week, ik MOET iets van lichaamsbeweging doen en dit vind ik leuk en de Fitness niet.
Dus eens zien of ik afval , conditie verbeter en het langer uithoud en de pasjes toch wat beter leer te volgen , want Ohoh, ...dat was vandaag wel te merken, dat er een paar weken tussen zit!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:02

Ik heb afgelopen woensdag me 1e lesje gehad, en vond het echt super!
Heb hiervoor al 6 jaar jazz dans gedaan, maar vond dit zeker zo leuk! :D

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:35

WowAmigo schreef:
Miss_Monet schreef:
31e heb ik proeflesje, samen met een vriendin.. als ik dit topic lees heb ik er al helemaal zin in :D

Hee, toevallig in Varsseveld? Zie dat je in de Achterhoek woont :D , is een vriendinnetje van mij die daar lesgeeft. Altijd handig zo iemand! Ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk...

Haha, ja! Grappig :D
Heb nu 2 lessen gehad en het was leuk! Super lachwekkend! En ook wel intensief.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:10

Polivy schreef:
Maakt niet uit met welke. Na een tijdje worden mijn kuiten keihard en doet het heel erg zeer.

Elke dag wat rek oefeningen voor je kuiten doen, niet alleen als je gaat sporten, dat helpt vaak wel :) Twee keer per dag ofzo.

Ikzelf zit er ook aan te denken om Zumba te gaan doen, omdat ik volgende maand 16 word en dan mag ik een abbo voor de sportschool, waar je dus ook Zumba kunt volgen. Lijkt me erg leuk. Ik ben echter nooit zo heel goed geweest in dansen/sporten in een groep. Improviseren in dans is voor mij nooit een probleem geweest, dan kan ik helemaal los gaan, alleen met een choreografie mee komen vind ik soms wel wat moeilijk. Dus is Zumba dan echt niets voor mij? Is het erg moeilijk of is het gewoon voor iedereen?
Op vakantie deed ik altijd mee met aqua gym op muziek en daar was ik dan weer wel best goed in, vond ik ook altijd heel leuk.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:23

Ik ga morgen naar de open dag van de nieuwe sportschool hier in het dorp, ben heel benieuwd hoe dat ge-zumba er in het echt uitziet :D
Als het me leuk lijkt dan wil ik per oktober beginnen; kunnen mooi de laatste 15 kilo eraf!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:31

Jaimyliefje: De pasjes zijn niet zo heel erg lastig (in mijn ogen) en er zitten veel herhalingen in, dus ik denk dat het wel zal lukken hoor! :j Verder hoeft het er ook allemaal niet zo mooi uit te zien, het gaat er om dat je lekker beweegt en met je work out bezig bent.. Gewoon eens proberen, dan weet je het :)

Wildgirl: Hoe vaak in de week wil je gaan Zumba'en? Ik denk namelijk dat je best vaak in de week moet gaan, wil je er echt van afvallen..Ben benieuwd hoe je het gaat vinden! :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:45

Als het op de sportschool niet zo vaak wordt aangeboden, kun je ook de dvds kopen, dan kun je het thuis ook doen. Heb ik ook gedaan, heb in 1 week 5 keer ge-zumba-d en ben 7 kilo afgevallen (was niet nodig, maar blijkbaar vloog het eraf. Kon ook bijna niet stoppen met Zumba, dat scheelt heel veel! Keek iedere dag weer uit naar mijn Zumba momentje :D )

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:50

@ polivy, Ik heb net een ontsteking aan mijn longen gehad met daarachteraan een nogal heftige astmatische reaktie. Maar de medicijnen slaan aan *\o/*
Ik ga dus lekker snel weer beginnen met Zumba. Misschien idd voor mij ook handig om als instapper even wat lesjes gold te volgen...
Jammer dat je les tegenviel polivy, maar wie weet moet de nieuwe leraar even inkomen en wordt het snel leuker :)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:42

ik ga het ook doen :D kijk er echt naar uit!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:56

Ik ga ook Zumba doen met mijn nicht! Een dorp hiernaast gaat Zumba geven. Wanneer is nog niet bekend. Ik ben benieuwd :D