Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Anouk_Leroy schreef:Ha! zie je! had ik toch gelijk
dus weet je dat diegene oud genoeg is om het te kopen (dus ken je diegene persoonlijk, of is het een vaste klant) dan hoef je niet om een ID te vragen. dees_daan schreef:Anouk_Leroy schreef:Ha! zie je! had ik toch gelijk
nee dat heb je niet, jij zegt dat je moet vragen ook al weet je dat diegene oud genoeg is, en dit is niet waar. dus je hebt ongelijkdus weet je dat diegene oud genoeg is om het te kopen (dus ken je diegene persoonlijk, of is het een vaste klant) dan hoef je niet om een ID te vragen.
Anouk_Leroy schreef:dees_daan schreef:nee dat heb je niet, jij zegt dat je moet vragen ook al weet je dat diegene oud genoeg is, en dit is niet waar. dus je hebt ongelijkdus weet je dat diegene oud genoeg is om het te kopen (dus ken je diegene persoonlijk, of is het een vaste klant) dan hoef je niet om een ID te vragen.
okee, maar dat brengt mij tot de volgende vraag.
wat nou als er wordt gecontroleerd? Stel: je vaste klant heeft zijn ID niet bij zich. Jij weet dat niet omdat hij vaste klant is en je het dus niet hebt gevraagd. Politie agent voor de deur die vraagt of ik heb gecontroleerd. Vaste klant zegt nee, want ik heb mijn ID niet bij me.
Dan ben ik toch strafbaar omdat ik zijn ID niet heb gevraagd terwijl hij wel onder de 20 is?
Of is dat nou weer een krom iets? Of zie ik dat weer verkeerd?
hahaha 
dees_daan schreef:nee dat heb je niet, jij zegt dat je moet vragen ook al weet je dat diegene oud genoeg is, en dit is niet waar. dus je hebt ongelijkdus weet je dat diegene oud genoeg is om het te kopen (dus ken je diegene persoonlijk, of is het een vaste klant) dan hoef je niet om een ID te vragen.
Shanel schreef:dees_daan schreef:nee dat heb je niet, jij zegt dat je moet vragen ook al weet je dat diegene oud genoeg is, en dit is niet waar. dus je hebt ongelijkdus weet je dat diegene oud genoeg is om het te kopen (dus ken je diegene persoonlijk, of is het een vaste klant) dan hoef je niet om een ID te vragen.
Ik werk in een slijter en als ik een vaste klant of een klant waarvan ik allang weet hoe oud hij is, niet om ID vraag, heb ik toch echt een fikse waarschuwing te pakken of in het ergste geval ontslag op staande voet bij controle.
prom schreef:omdat je baas die flinke bekeuring krijgt!! En als jij dat vaker doet...
Danielledm schreef:Je heb ook mutsen werken op een bungalowpark hoor![]()
Toevallig gister met uitchecken.
Er staan 2 dames achter de receptie en eentje is een oudere dame aan het helpen met 1000 vragen. Die andere ziet me vader geiiriteerd staan (ze wilde de poort niet open doen omdat we de auto moesten inladen..gevolg 3 keer heen en weer lopen!!) En nog komt dat mormel niet helpen!!
Leuke is heb zelf ook achter de receptie gewerkt bij een bungalowpark en een hotel en dan kan je de gasten niet negeren!
Dus niet alleen kassameisjes zijn dom!
. Niet alle kassameisjes zijn dom!
dees_daan schreef:prom schreef:omdat je baas die flinke bekeuring krijgt!! En als jij dat vaker doet...
*zucht* nee de baas krijgt geen bekeuring als diegene idd oud genoeg is, weet je zeker dat diegene oud genoeg is, dan hóef je het niet te vragen, als je controle krijgt, krijg je geen bekeuring want diegene is immers oud genoeg.
je had alle vragen van de test goed zei je? dan heb je vast die vraag ook gehad, en hem ingevuld.. je hoeft het dus niet te vragen als je het zeker weet, geloof je me niet, dan zou ik de test nog een keertje doen