Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:56

je kan een test doen, weet zo even niet meer op welke site, maar daar staan alle regels op over het wel en niet legitimeren en meegeven aan drank
Ook als mensen al gedronken hebben, of al sjij het vermoeden hebt dat iemand anders het gaat drinken, bv de jongere die er op dat moment bijstaan mag het niet meegegeven worden
google maar eens op alcohol test of zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:35

voor iedereen die denk dat je ook om een ID moet vragen als je weet dat diegene oud genoeg is, ik zou de test nog maar eens doen, want dit is dus echt niet waar :n
http://www.noggeen20.nl/index.php?id=7
dus ik zou me maar wat beter laten informeren want voor vaste klanten kan dit erg irritant zijn.

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:42

Ha! zie je! had ik toch gelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:46

Anouk_Leroy schreef:

nee dat heb je niet, jij zegt dat je moet vragen ook al weet je dat diegene oud genoeg is, en dit is niet waar. dus je hebt ongelijk ;) dus weet je dat diegene oud genoeg is om het te kopen (dus ken je diegene persoonlijk, of is het een vaste klant) dan hoef je niet om een ID te vragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:18

Zat net te denken... was vorig jaar in een kampeerzaak en daar waren 2 kassa's open. In plaats van dat je er tenminste 1 ervaren dame neer zet... zetten ze er 2 nieuwelingen neer. Met als gevolg: bij elke rij meer dan 20 mensen en dames die continu moesten overleggen: hoe moest dat ook alweer? oh.. dat weet jij ook niet?
Ze probeerden wanhopig hun manager op te bellen... maar nee... die vond dat ze zich maar moesten redden.

Ik vond het als klant vervelend om een kwartier voor de kassa te staan, maar had echt medelijden met die meiden. Welke mafketel bedenkt ook zoiets?

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:22

dees_daan schreef:
Anouk_Leroy schreef:

nee dat heb je niet, jij zegt dat je moet vragen ook al weet je dat diegene oud genoeg is, en dit is niet waar. dus je hebt ongelijk ;) dus weet je dat diegene oud genoeg is om het te kopen (dus ken je diegene persoonlijk, of is het een vaste klant) dan hoef je niet om een ID te vragen.

okee, maar dat brengt mij tot de volgende vraag.
wat nou als er wordt gecontroleerd? Stel: je vaste klant heeft zijn ID niet bij zich. Jij weet dat niet omdat hij vaste klant is en je het dus niet hebt gevraagd. Politie agent voor de deur die vraagt of ik heb gecontroleerd. Vaste klant zegt nee, want ik heb mijn ID niet bij me.

Dan ben ik toch strafbaar omdat ik zijn ID niet heb gevraagd terwijl hij wel onder de 20 is?
Of is dat nou weer een krom iets? Of zie ik dat weer verkeerd?

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:34

Ik denk dat dat dan per supermarkt verschilt. Van mijn baas moet ik gewoon iedereen vragen, ook al is het een vaste klant (behalve als je zeker weet dat ze 20+ zijn natuurlijk, want dan krijg je ook geen boete aan je broek). Maar als je die test op internet bekijkt, staat er dat je iemand die net geweest is niet wéer om ID moet vragen..

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:39

ja bij mij dus ook, dus vandaar dat het wat verwarrend klinkt waarschijnlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:12

Anouk_Leroy schreef:
dees_daan schreef:

okee, maar dat brengt mij tot de volgende vraag.
wat nou als er wordt gecontroleerd? Stel: je vaste klant heeft zijn ID niet bij zich. Jij weet dat niet omdat hij vaste klant is en je het dus niet hebt gevraagd. Politie agent voor de deur die vraagt of ik heb gecontroleerd. Vaste klant zegt nee, want ik heb mijn ID niet bij me.

Dan ben ik toch strafbaar omdat ik zijn ID niet heb gevraagd terwijl hij wel onder de 20 is?
Of is dat nou weer een krom iets? Of zie ik dat weer verkeerd?

nee dan ben je niet strafbaar als diegene oud genoeg is. wie weet zegt die klant dat jij niet hebt gecontroleerd, terwijl je dat wel hebt gedaan.. denk je dat diegene oud genoeg is, en dat is niet het geval, dán is het strafbaar.
vaak zetten ze trouwens mensen in om te controleren, omdat ze anders niet na kunnen gaan of jij diegene kent. en zetten ze zelf iemand in dan is die informatie wel betrouwbaar. dus als je het verkoopt aan iemand die nog niet oud genoeg is (of aan iemand die het voor een ander koopt die nog niet oud genoeg is, je drankt verkoopt aan aangeschoten/dronken mensen enz) dan ben je strafbaar. verkoop je het aan iemand die wel oud genoeg is maar geen ID heeft laten zien omdat je weet dat diegene oud genoeg is, dan ben je niet strafbaar.
het is namelijk onzin om je broer bijv. om zijn ID te vragen aangezien je zeker weet dat hij oud genoeg is.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:22

Je heb ook mutsen werken op een bungalowpark hoor ;)

Toevallig gister met uitchecken.
Er staan 2 dames achter de receptie en eentje is een oudere dame aan het helpen met 1000 vragen. Die andere ziet me vader geiiriteerd staan (ze wilde de poort niet open doen omdat we de auto moesten inladen..gevolg 3 keer heen en weer lopen!!) En nog komt dat mormel niet helpen!!
Leuke is heb zelf ook achter de receptie gewerkt bij een bungalowpark en een hotel en dan kan je de gasten niet negeren!

Dus niet alleen kassameisjes zijn dom!

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:16

Jeaah alle vragen goed :D hahaha :P

Ook in mijn supermarkt, gewoon IEDEREEN controleren, ook al is hij 30x aan je kassa geweest :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:19

had dr van de week een....
klant was bezig met inpakken...
Zij wachten.... dat is dan 30 euro..
meneer geeft 50..
gaat ze eerst nog 5 minuten met een collega praten over '' ja je meot eerst vegen, dan dweilen... ja kassa 3... ohja en de rij van kassa 4 ook''
dan zoekt ze het wisselgeld uit.. geeft 3x het verkeerde...
ben ik aan de beurt... ik haal alvast me pas erdoorheen.. gaat ze weer kletsen..... bedrag was laag, dus ik : ah ik betaal wel contant joh
ook goed... ik betaald.. weer 10 minuten om dat wisselgeld...
manmanman

was zooo blij dak weg was... heeft 15 minuten gekost daar man!

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:41

dees_daan schreef:

Ik werk in een slijter en als ik een vaste klant of een klant waarvan ik allang weet hoe oud hij is, niet om ID vraag, heb ik toch echt een fikse waarschuwing te pakken of in het ergste geval ontslag op staande voet bij controle. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:58

Shanel schreef:
dees_daan schreef:

Ik werk in een slijter en als ik een vaste klant of een klant waarvan ik allang weet hoe oud hij is, niet om ID vraag, heb ik toch echt een fikse waarschuwing te pakken of in het ergste geval ontslag op staande voet bij controle. :\

ik werk in de supermarkt ook in de slijterij en op het servicepoint, en als ik zeker weet dat diegene oud genoeg is, dan hoef ik niet om een ID te vragen. ze kunnen je niets maken bij controle als diegene oud genoeg is, dus waarom je dan ontslag zou krijgen? ben wel beneiuwd naar de reden van je baas dan..

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:18

omdat je baas die flinke bekeuring krijgt!! En als jij dat vaker doet... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:24

prom schreef:

*zucht* nee de baas krijgt geen bekeuring als diegene idd oud genoeg is, weet je zeker dat diegene oud genoeg is, dan hóef je het niet te vragen, als je controle krijgt, krijg je geen bekeuring want diegene is immers oud genoeg.
je had alle vragen van de test goed zei je? dan heb je vast die vraag ook gehad, en hem ingevuld.. je hoeft het dus niet te vragen als je het zeker weet, geloof je me niet, dan zou ik de test nog een keertje doen :)

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:25

Danielledm schreef:
Je heb ook mutsen werken op een bungalowpark hoor ;)

Toevallig gister met uitchecken.
Er staan 2 dames achter de receptie en eentje is een oudere dame aan het helpen met 1000 vragen. Die andere ziet me vader geiiriteerd staan (ze wilde de poort niet open doen omdat we de auto moesten inladen..gevolg 3 keer heen en weer lopen!!) En nog komt dat mormel niet helpen!!
Leuke is heb zelf ook achter de receptie gewerkt bij een bungalowpark en een hotel en dan kan je de gasten niet negeren!

Dus niet alleen kassameisjes zijn dom!

Scheer niet iedereen over een kam alsjeblieft :( . Niet alle kassameisjes zijn dom!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:29

t stomme is, als je bij veel winkels gewoon vriendelijk en netjes geholpen word.. zegt niemand er wat van. ( terwijl jij als klant miss ook wel van al die keren een keer de kassamevrouw niet hebt aangekeken, net werd gebeld, of vergeten bent hoi te zeggen) Maar als dat ene kassameisje net in de winkel ff een rotdag heeft, omdat ze eig ziek is, een nabestaande is overleden, brak is van de vorige nacht, of domweg gewoon fftjes als net jij daar staat geen zin heeft.. JA dan is ze de banketstaaf.

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:35

ja inderdaad, daar heb je gelijk in pinuts :j

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:19

dees_daan schreef:
prom schreef:

*zucht* nee de baas krijgt geen bekeuring als diegene idd oud genoeg is, weet je zeker dat diegene oud genoeg is, dan hóef je het niet te vragen, als je controle krijgt, krijg je geen bekeuring want diegene is immers oud genoeg.
je had alle vragen van de test goed zei je? dan heb je vast die vraag ook gehad, en hem ingevuld.. je hoeft het dus niet te vragen als je het zeker weet, geloof je me niet, dan zou ik de test nog een keertje doen :)

je moet inderdaad altijd om legitimatie vragen als je weet dat iemand nog geen 20 is. wij hebben al 2 keer een boete gehad, de een was een jongen van 18 met een kratje bier (waarvan de kassiere die jongen kende) en die ander was omdat wij sigaretten hadden verkocht aan iemand die het voor de deur doorgaf (hadden wij dus nooit kunnen weten). allebei de zaken tegenin gegaan en alleen de tweede hebben we toen niet hoeven betalen en is ingetrokken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:59

ik vind de eerste heel raar. voor iedereen die me niet geloofd, ik heb even een printscreen gemaakt, ik heb het onderste antwoord gekozen, en had alle vragen goed. dus een beetje tegenstrijdig als het niet klopt toch?
http://www.mijnalbum.nl/Album=NZJTTYPA

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 05:51

Het staat er idd, maar of dit ook zo in de praktijk moet/gaat... is een 2e... :)

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 06:54

Bij ons bedrijf is het zo dat we, ook al weten we hoe oud degene is, toch iedere keer om legitimatie moeten vragen. Als bij controle blijkt dat wij geen legitimatie hebben gevraagd, hebben we echt een waarschuwing/ontslag en boete voor het bedrijf aan ons broek hangen (ook al is de persoon 16+/18+).

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:09

ja bij mij dus ook! Daarom vind ik het zo tegenstrijdig allemaal, en gaf ik dus ook mijn broertje het niet mee. Hij had geen ID bij zich, ik weet dathij mag roken, maar ik kan er keihard voor ontslagen worden als ikhet hem wel verkoop maar geen ID check..
Heel simpel bij mij. geen ID is niet verkopen en geen discussie.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:12

Als ik zeker weet dat iemand oud genoeg is om alcohol te kopen zeg ik meestal: ik hoef ik ID niet te zien maar heb je hem wel bij je?

In geval van controle is er dan niets aan de hand...