Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:29

Iddel schreef:
Dicenbalt, daar kan ik me zelf ook wel invinden. Het is inderdaad een gevoelskwestie.

Maar ik zou er nogmaals geen probleem hebben als vriendlief bij een ander slaapt. Ik heb geen zin om hem midden in de nacht eventueel op te halen en ik zal dat ook zeker niet van hem verwachten.

Kijk maar weet je, ik zou het bij iemand waarvan ik weet dat hij haar al jaaaaren kent en dat altijd al deed en nooit wat voorgevallen tussen die 2 misschien ook niet zo heel erg vinden. dan was er vast eerder wel wat gebeurd (al zegt dat natuurlijk ook niet alles), maar waarom bij iemand met wie je die band helemaal niet hebt? Dat snap ik niet. Dat het oke is bij jarenlange vriendschap is imo echt wel wat anders dan een vage kennis, snappen jullie dat verschil?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:31

Wanneer er trouwens iemand is (meisje) waar ik geen goed gevoel bij heb zou ik wel aangeven dat ik het liever niet zou willen dat hij daar in z'n eentje zou blijven slapen (met meerdere mensen vind ik dan weer anders). Maar dan nog is het aan hem of hij dat doet of niet. Zegt ook genoeg denk ik. En mijn gevoel is altijd gegrond is mijn ervaring :)
Laatst bijgewerkt door Polivy op 05-06-09 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:31

voor mij is het heel makkelijk! Mijn vriend gaat en staat waar hij wil. Gaat regelmatig alleen weg (stappen met vrienden weekendjes weg met vrienden en voetbal etc etc) allemaal prima.

Maar dat gebeurd echt niet. Kan hij hoog en laag springen. Anders zoekt ie maar een andere vriendin.

Zelf zou ik het ook niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:32

als de relatie goed is, dan zal je partner het dan niet doen vind ik. het is een subtiele balans tussen vrijheid en rekening houden met..

Lielle

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Mer1980

Wat ik vreemd vind is dat zodra iemand (zoals ik) er een probleem mee heeft dat mijn kerel (al heb ik die nu niet) bij een andere vrouw slaap er meteen het oordeel is dat mensen zoals ik hun vent 1) helemaal niet vertrouwen 2) hem in een kooi zetten 3) vanalles verbieden 4) een waardeloze relatie hebben.

Ik heb mijn vent nooit gecontroleerd, nooit verboden om naar feesten te gaan, nooit getwijfeld aan zijn trouwheid naar mij echter vind ik het vanuit MIJN normen en waarden onprettig en ongepast dat hij elders bij een andere vrouw zou blijven slapen. Dat zijn MIJN normen en waarden, dan een ander daar anders over denkt prima, dat iemand anders er geen problemen mee heeft prima, ik zal een ander daar nooit over veroordelen, moeten ze lekker zelf weten. Alleen IK pik het niet. dat is mij goed recht. Ik verbaas mij over de veroordelingen naar beide kanten. Ik doe dat iig niet, maar lees met steeds grotere verbazing deze discussie. laat iedereen in zijn / haar waarde en doe waar je jezelf prettig bij voelt dan zijn we allemaal gelukkig. Als mijn vent zich niet gelukkig zou voelen in mijn normen en waarden ben ik de laatste die hem tegenhoudt weg te gaan.....
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 05-06-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

dicenbalt

Nee, en veel mensen hier zeggen dat hij wel bij een goede vriendin mag slapen, maar het gaat in dit topic over een hele vage kennis. Dus geen goede vriendschap.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:34

@ Mer1980, ik sluit me bij je aan, dat zijn hele wijze woorden van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:34

dicenbalt schreef:
Iddel schreef:
Dicenbalt, daar kan ik me zelf ook wel invinden. Het is inderdaad een gevoelskwestie.

Maar ik zou er nogmaals geen probleem hebben als vriendlief bij een ander slaapt. Ik heb geen zin om hem midden in de nacht eventueel op te halen en ik zal dat ook zeker niet van hem verwachten.

Kijk maar weet je, ik zou het bij iemand waarvan ik weet dat hij haar al jaaaaren kent en dat altijd al deed en nooit wat voorgevallen tussen die 2 misschien ook niet zo heel erg vinden. dan was er vast eerder wel wat gebeurd (al zegt dat natuurlijk ook niet alles), maar waarom bij iemand met wie je die band helemaal niet hebt? Dat snap ik niet. Dat het oke is bij jarenlange vriendschap is imo echt wel wat anders dan een vage kennis, snappen jullie dat verschil?

Ja zeker. Ik kan jou vanuit dit standpunt helemaal begrijpen.
Maar toch zal ik er persoonlijk geen problemen hebben. Vage kennis ofniet, van mij mag ie. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:35

__Nathalie__ schreef:
voor mij is het heel makkelijk! Mijn vriend gaat en staat waar hij wil. Gaat regelmatig alleen weg (stappen met vrienden weekendjes weg met vrienden en voetbal etc etc) allemaal prima.

Maar dat gebeurd echt niet. Kan hij hoog en laag springen. Anders zoekt ie maar een andere vriendin.

Zelf zou ik het ook niet doen.

Hier hetzelfde.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:36

@Dicenbalt: ik heb speciaal voor jouw een oude quote van mezelf opgezocht omdat ik wel vond dat ie hierbij paste, het ging min of meer over dezelfde discussie.

BraveSpots schreef:
Waar ik dus vooral raar vind is dat sommigen onder jullie net doen alsof vriendlief een hitsige hond is die iedere gelegenheid aangrijpt om de vrouwtjes na te lopen (bij wijze van spreken). En jullie moeten dan waken in hoeverre hij mag achter de vrouwtjes lopen.

Mannen hebben toch ook hersenen gekregen om na te denken wat kan en wat niet kan?

En even een aanvulling: als je vriend inderdaad zijn hersenen niet kan gebruiken (of je hebt dat vermoeden) dan is het imo tijd om op zoek te gaan naar een andere type vent. Een lijntje rond zijn nek binden in de hoop dat ie zich in de toekomst koest gaat houden is geen oplossing als je het mij vraagt ;) .

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:37

aller eerst wil ik zeggen dat ik mijn vriend naast een naakt fotomodel zou durven leggen..

ik ben 2 en half jaar bezodemieterd, gebruikt misbruikt hoe je het noemen wilt..
en heb daar ook een deuk van opgelopen..
ik zou het niet prettig vinden als mn vriend het doet,, maar ik zou er ook niet wakker van liggen.. overgens zou hij het nooit doen,, omdat hij dit een stukje respect vindt..

tsjaah vertrouwen is toch alles wat je zou moeten hebben in een relatie ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:38

Mer1980 schreef:
Wat ik vreemd vind is dat zodra iemand (zoals ik) er een probleem mee heeft dat mijn kerel (al heb ik die nu niet) bij een andere vrouw slaap er meteen het oordeel is dat mensen zoals ik hun vent 1) helemaal niet vertrouwen 2) hem in een kooi zetten 3) vanalles verbieden 4) een waardeloze relatie hebben.

Ik heb mijn vent nooit gecontroleerd, nooit verboden om naar feesten te gaan, nooit getwijfeld aan zijn trouwheid naar mij echter vind ik het vanuit MIJN normen en waarden onprettig en ongepast dat hij elders bij een andere vrouw zou blijven slapen. Dat zijn MIJN normen en waarden, dan een ander daar anders over denkt prima, dat iemand anders er geen problemen mee heeft prima, ik zal een ander daar nooit over veroordelen, moeten ze lekker zelf weten. Alleen IK pik het niet. dat is mij goed recht. Ik verbaas mij over de veroordelingen naar beide kanten. Ik doe dat iig niet, maar lees met steeds grotere verbazing deze discussie. laat iedereen in zijn / haar waarde en doe waar je jezelf prettig bij voelt dan zijn we allemaal gelukkig. Als mijn vent zich niet gelukkig zou voelen in mijn normen en waarden ben ik de laatste die hem tegenhoudt weg te gaan.....

ach meid maak je niet druk. Wij gaan sowieso op ons bek, hebben geen probleem met afgelekte boterhammen, denken dat de wereld enkel rozegeur en manenschijn is en zouden er beter van uit gaan dat vriendlief ons al de gehele relatie bedriegt, vind ie immers leuk, al die vrijheid :')

't komt van twee kanten hoor.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:39

@Iddel, dat is dan prima toch :) Als dat voor jullie werkt, waarom niet dan?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:39

zo bedoelt mer dat helemaal niet phara :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:40

Ik heb haar nergens beschuldigt, ik zeg enkel dat het van twee kanten komt. Ik voel me nergens aangevallen hoor :D Het is gewoon zo. Mensen die het okee vinden krijgen kritiek, mensen die het niet okee vinden krijgen kritiek. Welkom in de wereld :)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:41

Lang leve de vrijheid van meningsuiting *\o/* Wat zou het saai zijn op bokt als iedereen hetzelfde dacht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:42

dicenbalt schreef:
@Iddel, dat is dan prima toch :) Als dat voor jullie werkt, waarom niet dan?!

Dat werkt voor ons inderdaad erg goed. En als jouw methode voor jou werkt, dan is dat IMO ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:42

sarcasme is toch wel wat anders :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:44

Is dat op mij suze? :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:44

pharagirlke schreef:
Ik heb haar nergens beschuldigt, ik zeg enkel dat het van twee kanten komt. Ik voel me nergens aangevallen hoor :D Het is gewoon zo. Mensen die het okee vinden krijgen kritiek, mensen die het niet okee vinden krijgen kritiek. Welkom in de wereld :)

Staat ook in mijn tekst dat de veroordelingen naar beide kanten gaan. ;) Ik vind het fijn voor jullie dat jullie er anders over denken prima toch. Voor ieder wat wils. er zijn zoveel kerels op deze aardbol :D Gelukkig willen we niet allemaal dezelfde en gelukkig staan we er allemaal anders in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:45

Hihi dan zou die ene kerel wel een probleem hebben := *denkt aan het topic waarin de boktvrouwen vochten om een zekere Wes* := Stel je voor dat de hele wereld om 1 vent zou vechten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:45

pharagirlke schreef:
Is dat op mij [***]? :)

kan zijn dat ik het sarcastischer las dan bedoelt was hoor :o

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:46

pharagirlke schreef:
Hihi dan zou die ene kerel wel een probleem hebben := *denkt aan het topic waarin de boktvrouwen vochten om een zekere Wes* := Stel je voor dat de hele wereld om 1 vent zou vechten :')

Of juist niet :D die man zou zich ook een prins kunnen voelen :D

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:46

pharagirlke schreef:

_O- Wat zouden we elkaar haten :')