Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:35

TakeThat schreef:
Ja dat is toch alleen maar fijn als alles goed voor je geregeld is..

tuurlijk, maar er komt een tijd dat je het zelf moet gaan doen......... en dan??????

opsoupperen van het bedrijf is ook zo gebeurd..........

volgende stap.......... bijstand??? omdat je nooit heb geleerd je eigen broek op te houden....

geweldig......... maar ach nu heb je het goed.... geniet ervan :D :D en vooral niet leren :D niet luisteren naar mensen die jouw aankomende fouten al gemaakt hebben....... en vooral heel erg staan op al je rechten.. niet omkijkend naar je plichten........

want plichten heb je ook gewoon in je leven, die horen bij de rechten........

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:35

hoe zouden jullie je gedragen als je een keer een maand helemaal niet krijgt wat je wil? Dat je alles tot op je eten aan toe zelf zou moeten bekostigen? :D
Zou dat lukken?

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:36

Brainless schreef:
AdelineL schreef:
Wij geven ook nooit een grote mond. :D

Hoeft ook niet als je alles al krijgt... ;)

Mens lees toch is.
We krijgen niet alles want we moeten het zelf betalen.
Het enige wat ik aan duur iets heb gekregen is een rijbewijs, auto, en bezine.

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:37

Och kiwiko ik kan best zelf dingen en voor mezelf zorgen hoor, heb 2 jaar in engeland gezeten, ging me prima af.
Maar eenmaal thuis is dat verzorgt worden wel makkelijk

_Margot_

KiWiKo schreef:
TakeThat schreef:
Ja dat is toch alleen maar fijn als alles goed voor je geregeld is..

tuurlijk, maar er komt een tijd dat je het zelf moet gaan doen......... en dan??????

opsoupperen van het bedrijf is ook zo gebeurd..........

volgende stap.......... bijstand??? omdat je nooit heb geleerd je eigen broek op te houden....

geweldig......... maar ach nu heb je het goed.... geniet ervan :D :D en vooral niet leren :D niet luisteren naar mensen die jouw aankomende fouten al gemaakt hebben....... en vooral heel erg staan op al je rechten.. niet omkijkend naar je plichten........

want plichten heb je ook gewoon in je leven, die horen bij de rechten........

hier kan ik me op zich wel in vinden :j

maar al doende leert men en je krijgt langzamerhand wel verantwoordelijkheidsgevoel :)

cijsalover

Heb je niet een ander matras die je in je bed kan leggen? :D Hond zou ik er ook niet bij laten nee, maar verder zou ik niet echt er een probleem van maken. :)

Gaat wel erg offtopic trouwens :=

Specials

Sorry, ik vind het toch behoorlijk uit de hand lopen hier.
Naar mijn oordeel worden dr hier veeel te snel conclusie's getrokken uit een paar zinnen en opmerkingen.

K voel me nog eigelijk redelijk aangevallen door een post van KiWiKo, Waarin staat dat die 2 meiden (??) geen bedrijf zouden kunnen leiden e.d. omdat een bed uit lenen al een drama is, K maak dr ook zeker een drama van als iemand die ik niet ken in mijn kamer wilt slapen, Maar dat heeft niets met kundigheid v.d. persoon te maken.

Een paar maanden geleden had ik een topic geopent over hoe volwassen je "moet/kan" zijn op je 19de, Kreeg hier heftige reactie's op dat ik nooit een goede baan kon vinden omdat ik op dat moment slechts een kamermeisje was, Inmiddels ben ik vorige week benaderd door een bedrijf en heb ik vandaag na 1 week mee draaien al een contract getekent en ben ik nu al manager over 2 tankstations.
Ook zonder diploma's ook zonder dingen achter de hand, Een paar posten op bokt willen niet vertellen hoe jij in het echte leven staat.

Mijn moeder doet een hoop voor me, Maar ik betaal wel een X bedrag aan mn ouders, Onze huishoudster doet mijn rommel opruimen, Maar ik kan wel op mn eigen benen staan, Kan gewoon me woord houden en gewoon een gezin draaiende houden.
Maar alsnog moet ik niemand anders in mn kamer hebben om te slapen, Ben ik hierdoor dan ook niet kundig genoeg zoals in die post werd beschreven?
En geloof me, ik ben best verwent in vele opzichten...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:38

AdelineL schreef:
Mens lees toch is.
We krijgen niet alles want we moeten het zelf betalen.
Het enige wat ik aan duur iets heb gekregen is een rijbewijs, auto, en bezine.

Was als grapje bedoelt hoor, staat niet voor niks een knipoog achter. :?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:38

oh alleen een rijbewijs auto en benzine maar _O- en een badkamer aan je slaapkamer :))

c_alsemgeest

Re: Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:39

wegenbelasting en verzekering?

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:40

Ja die badkamer ga je toch niet weigeren??
Als je die 's ochtens met 4e moet delen past dat echt niet hoor.

Mijn ouders betalen, ook mijn auto en bijkomende kosten, heb die auto ook van hun gekregen dus hun wilde ook de kosten betalen

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:42

SamSter schreef:
Sorry, ik vind het toch behoorlijk uit de hand lopen hier.
Naar mijn oordeel worden dr hier veeel te snel conclusie's getrokken uit een paar zinnen en opmerkingen.

K voel me nog eigelijk redelijk aangevallen door een post van KiWiKo, Waarin staat dat die 2 meiden (??) geen bedrijf zouden kunnen leiden e.d. omdat een bed uit lenen al een drama is, K maak dr ook zeker een drama van als iemand die ik niet ken in mijn kamer wilt slapen, Maar dat heeft niets met kundigheid v.d. persoon te maken.

Een paar maanden geleden had ik een topic geopent over hoe volwassen je "moet/kan" zijn op je 19de, Kreeg hier heftige reactie's op dat ik nooit een goede baan kon vinden omdat ik op dat moment slechts een kamermeisje was, Inmiddels ben ik vorige week benaderd door een bedrijf en heb ik vandaag na 1 week mee draaien al een contract getekent en ben ik nu al manager over 2 tankstations.
Ook zonder diploma's ook zonder dingen achter de hand, Een paar posten op bokt willen niet vertellen hoe jij in het echte leven staat.

Mijn moeder doet een hoop voor me, Maar ik betaal wel een X bedrag aan mn ouders, Onze huishoudster doet mijn rommel opruimen, Maar ik kan wel op mn eigen benen staan, Kan gewoon me woord houden en gewoon een gezin draaiende houden.
Maar alsnog moet ik niemand anders in mn kamer hebben om te slapen, Ben ik hierdoor dan ook niet kundig genoeg zoals in die post werd beschreven?
En geloof me, ik ben best verwent in vele opzichten...

Naja ik heb het gevoel dat Kiwiko zich een beetje goed voelt, omdat zij 70 man personeel heeft lopen, en dat ze ze allemaal in toon kan houden.
Tja wij 19 jarigen hebben dat nog niet, maar dat Josefine en ik de zaak over nemen dat is wel duidelijk.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:42

Ik zeg niet dat je het moet weigeren O:) je zou wel gek zijn :P
maar ik vind dat je dan toch best veel krijgt :) dat bedoel ik maar :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:43

@ samster.......... een bedrijf runnen is heel wat anders dan voor een baas werken :) :)

deze meiden laten in hun posts zien dat ze niet eens voor zichzelf kunnen zorgen........ laat staan voor een bedrijf :D :D

we kunnen de afspraak maken dat hun de maand juni, beiden een kwart van de netto hypotheek betalen, een kwart van de energie, water en gas nota...... eigen ziektekostenverzekering...... en hun overige rekeningen zelf betalen...... plus hun overige prive uitgaven........

gaat ze niet lukken......... komen niet eens in de buurt van de kosten :D :D

mistercooper

Hahahahahahaha, wat een grappig topic :D
Heeft me weer voor een half uurtje vermaakt!!!
@ ts, Get over it. Alsof die vrouw niets beters te doen heeft dan door je kamer te snuffelen...

Shadow0

SamSter schreef:

Niet met de kundigheid, maar wel over de flexibiliteit. En als werkgever / baas van een eigen bedrijf heb je zeker wel een boel flexibiliteit nodig, moet je kunnen begrijpen welke dingen belangrijk zijn en welke niet, moet je compromissen kunnen sluiten, in kunnen schikken, eens een keer niet op je strepen gaan staan, hard werken zonder er iets voor terug te krijgen (althans, niet op dat moment.)

Ik denk dan ook dat Kiwiko daar beslist gelijk in heeft: dat er nog een flinke weg te gaan is.

Het gaat daarbij niet om kundigheid, die is wel te leren. Maar die andere dingen die je ook moet leren om volwassen te zijn en leiding te geven... die zijn minder makkelijk als je er niet voor open staat.

Frances

Maar hoezo past dat met zijn 4en niet := wij delen hem met zijn 5en en dat gaat prima hoor :)

luuntje

Kiwiko weet wat het is om hard te werken voor haar geld.
Jullie krijgen veel van jullie ouders.

AdelineL

KiWiKo schreef:
@ samster.......... een bedrijf runnen is heel wat anders dan voor een baas werken :) :)

deze meiden laten in hun posts zien dat ze niet eens voor zichzelf kunnen zorgen........ laat staan voor een bedrijf :D :D

we kunnen de afspraak maken dat hun de maand juni, beiden een kwart van de netto hypotheek betalen, een kwart van de energie, water en gas nota...... eigen ziektekostenverzekering...... en hun overige rekeningen zelf betalen...... plus hun overige prive uitgaven........

gaat ze niet lukken......... komen niet eens in de buurt van de kosten :D :D

Kan wel degelijk voor mij zelf zorgen hoor haha.
Laatst bijgewerkt door AdelineL op 16-05-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:44

Weet ook dat wel veel krijgen, dat vinden we ook erg fijn en lief :)

Maar we doen ook dingen zelf, maar dat wordt schijnbaar niet gelezen.

Omdat het dan heel krap is en je niet met 4e in 1 badkamer kan.. dan heb je helemaal geen prive

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:44

TakeThat schreef:
dan heb je helemaal geen prive

En dat moet je niet hebben :n

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:45

Frances schreef:
Ik zeg niet dat je het moet weigeren O:) je zou wel gek zijn :P

:D :D :D

cijsalover

Mag ik er even doorheen? Waar gáát dit nog over?

TakeThat

Nee.. als ik 's ochtens uit de douche kom moet ik niet hebben dat er 3 man meer in de badkamer staan te dringen voor de spiegel en alles vies maken

AdelineL

Shadow0 schreef:
TakeThat schreef:
dan heb je helemaal geen prive

En dat moet je niet hebben :n

Denk je dat ik met mijn tieten voor mijn moeders hoofd ga zwaaien.
Of dat ik op de wc ga zitten, terwijl er iemand relaxt in bad zit.