Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:36

Zullen we lief voor elkaar blijven? :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:50

Ik neig naar de PVV. Anders D66.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:21

WillemYntJee schreef:
Frouk k wil jou even een dik compliment geven hoe je hier de boel een beetje in t gareel houdt!! +:)+

Haha dankje, en het valt mij nog alles mee dat het topic nog open is en dat jullie nog relatief lief voor elkaar geweest zijn ;)

Talisa schreef:
Ik neig naar de PVV. Anders D66.

Maar tussen PVV en D66 zit een enorm verschil?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:25

Ik stem SP :)
Volgens de stemwijzer hebben PVV, SP en CDA samen de eerste plek.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:48

Wildgirl schreef:
Wildgirl schreef:
PVV

@frouk
Ik stem PVV omdat ik de Islamisering wil stoppen en dus Turkije niet bij de EU wil, omdat ik niet nog meer algemene regels vanuit de EU opgelegt wil krijgen, omdat ik het een goede zaak vind dat Roemenië en Bulgarije eruit moeten ivm criminaliteit.

Ik wil juist wel gewoon dat Turkije bij de EU komt...Maar ben er overigens ook nog niet helemaal erover uit wat mijn stem zal worden...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 16:50

Ja het is nog best moeilijk om een goede keuze te maken.. Ik blijf steeds meer hangen bij D66, maar toch hou ik ook SP nog in mn achterhoofd

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:22

Zaina schreef:
die filip dewinter vind ik echt een vreeeemde man!
en mocht ik een vriendinnetje van zijn dochter zijn, dan zou ik NOOIT maar dan ook NOOIT mijn hoofddoek afdoen in zijn bijzijn omdat hij zich er aan zou storen, wie denkt hij wel dat hij is uberhaubt... _-:(

Daar was ik weer :wave:

Ik denk dat hier het één en ander pijnlijk duidelijk wordt.
Imo leven we in een westerse samenleving; dat is er één waarbij geen hoofdoeken gedragen worden om welke reden dan ook.
Zaina, jij verwacht als Moslima dat je hier in een westerse beschaving dezelfde rechten hebt als in een Islamitische.
Dat klopt niet.
Als ik als ongelovige naar Tunesië verhuis en vervolgens bij een vriendin langs ga waar het normaal is een hoofddoek te dragen dan zal ik me daar aan conformeren.
Misschien sta ik er niet achter, vindt ik het niet fijn maar ik doe het wel aangezien ik de minderheid ben.
Als ik een etentje geef tolereer ik ook geen hoofddeksels aan tafel; geen petjes en geen boerka's aangezien IK dat onrespectvol vind naar de overige tafelgenoten.
Dat je als Moslima thuis of in de moskee een hoofddoek draagt is prima, daar heeft niemand last van.
Persoonlijk wordt ik echter niet graag geconfronteerd met massa's gesluierde vrouwen in bijvoorbeelde de Bijlmer, als ik die wil zien dan verhuis ik wel naar een Arabisch land.
Hetzelfde geldt voor het praten in een andere taal.
Wie kan mij uitleggen waarom 5e generatie Marokkaanse jongens op straat mij moeten naroepen in het Marokkaans?
Ze wonen in Nederland, spreek dan Nederlands op openbare plekken.
Wat je thuis doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten maar ik kan je verzekeren dat als je als Nederlandse jongen in bepaalde Arabische landen in het Nederlands een vrouw na roept en dat zo hard en vaak doet dat het overduidelijk is; dan zie ik de reacties van locale mannen niet graag tegemoet.....

Ik krijg door links politiek Nederland een beetje het idee dat wij, als autochtone/westerse Nederlanders, maar alles moeten pikken van bijvoorbeeld Moslims maar dat we zelf steeds MINDER rechten krijgen.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:34

Als ik mocht stemmen zou ik voor de partij waar ik zelf ook bij zit, de D66, stemmen.

Ze zijn vóór Europa, omdat Europa samen voor kracht en veiligheid staat. Ze zijn voor stamcelonderzoek, voor het meer gelijk maken van landen qua economische situatie en om als Europa conflicten op te lossen.

Ik ben benieuwd en blij om te zien dat ook hier vrij veel mensen (misschien) D66 gaan stemmen :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:44

kan je ook gewoon tegen stemmen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:51

Ik heb die test ook gedaan, ben helaas nog niet 18 maar bij mij kwam eruit als eerste GroenLinks en tweede D66

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:53

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen.
Ik wil wel stemmen, als je niet stemt, kun je later ook niet zeggen dat je het niet eens bent met het beleid, aangezien je niet je eigen steentje hebt bijgedragen aan welke mensen dat beleid gaan bepalen.
Alleen ik vind het 'ver van mijn bed' om te beseffen wat het Europese Parlement precies doet.
Wat de Tweede Kamer doet en de gemeenteraad, daar heb ik goed beeld bij en kan me om die reden goed een mening vormen van wat ik wel wil en wat niet.
Provinciale Staten vind ik alweer veel moeilijker (zou echt niet weten wie daarin zitten bijv.)
En met het Europese Parlement heb ik dus helemaal geen flauw benul van waarover de mensen gaan beslissen, die onze stemmen krijgen.
Kan iemand mij dat misschien uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:58

Ik zal voor de zoveelste keer in al die haren weer niet stemmen, allemaal kul.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:04

Wildgirl schreef:
Daar was ik weer :wave:

Ik denk dat hier het één en ander pijnlijk duidelijk wordt.
Imo leven we in een westerse samenleving; dat is er één waarbij geen hoofdoeken gedragen worden om welke reden dan ook.
Zaina, jij verwacht als Moslima dat je hier in een westerse beschaving dezelfde rechten hebt als in een Islamitische.
Dat klopt niet.
Als ik als ongelovige naar Tunesië verhuis en vervolgens bij een vriendin langs ga waar het normaal is een hoofddoek te dragen dan zal ik me daar aan conformeren.
Misschien sta ik er niet achter, vindt ik het niet fijn maar ik doe het wel aangezien ik de minderheid ben.
Als ik een etentje geef tolereer ik ook geen hoofddeksels aan tafel; geen petjes en geen boerka's aangezien IK dat onrespectvol vind naar de overige tafelgenoten.
Dat je als Moslima thuis of in de moskee een hoofddoek draagt is prima, daar heeft niemand last van.
Persoonlijk wordt ik echter niet graag geconfronteerd met massa's gesluierde vrouwen in bijvoorbeelde de Bijlmer, als ik die wil zien dan verhuis ik wel naar een Arabisch land.

ik zal even iets aan je duidelijk maken , ik voel me zonder hoofddoek en wijde kleding waarschijnlijk naakter dan jij in je string bikini bij wijze van spreken. dus ja IK ga mijn hoofddoek NIET afdoen omdat iemand zich daar aan ergert (waar iemand zich al druk om kan maken zeg)
en btw, moslima's dragen thuis geen hoofddoek hoor, en ook onder de douche en in bed niet (deze vragen krijg ik serieus gesteld hoor)
NATUURLIJK verwacht ik overal ter wereld het recht te hebben om mijn lichaam te bedekken. uit jouw stukje maak ik op dat jij vind dat ik dat recht niet heb in Nederland?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:07

Ik ga op de PVV stemmen.
Ik heb net de stemwijzer gedaan en de PVV en Europees Klokkenluiders Partij staan bij de uitslag gedeeld bovenaan. Maar op de punten die ik echt belangrijk vind, komt de PVV helemaal overeen (behalve dan stamcelonderzoek).

Ik snap het nut helemaal niet van een hoofddoek. Het bedekt bij de meeste alleen het haar en het merendeel is dan nog helemaal volgeplamuurd met make-up.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:09

dan heeft een hoofddoek inderdaad geen nut Flosje446.
het is niet de bedoeling dat je er make-up bij draagt, en je hoort en lange, losse kleding bij te dragen en je hoofddoek moet niet alleen om je haar zitten, maar ook over je hals, oren en borsten vallen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:10

Marije_jiplover schreef:
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen.
Ik wil wel stemmen, als je niet stemt, kun je later ook niet zeggen dat je het niet eens bent met het beleid, aangezien je niet je eigen steentje hebt bijgedragen aan welke mensen dat beleid gaan bepalen.
Alleen ik vind het 'ver van mijn bed' om te beseffen wat het Europese Parlement precies doet.
Wat de Tweede Kamer doet en de gemeenteraad, daar heb ik goed beeld bij en kan me om die reden goed een mening vormen van wat ik wel wil en wat niet.
Provinciale Staten vind ik alweer veel moeilijker (zou echt niet weten wie daarin zitten bijv.)
En met het Europese Parlement heb ik dus helemaal geen flauw benul van waarover de mensen gaan beslissen, die onze stemmen krijgen.
Kan iemand mij dat misschien uitleggen?

De EU is een samenwerkingsveband van (bijna) alle Europese landen.
Ze maken beslissingen die voor heel Europa gelden maar soms ook per land individueel, denk hierbij aan onderwerpen als de industrie,wegennet,sommige belastingen,vrede en veiligheid.
Nederland zit al behoorlijk lang bij de EU en mag dus meebeslissen en vergaderen in het hoofdkwartier in Brussel.
Veel zaken die Nederland aangaan maar die ook de kop opsteken in ander landen worden vanuit de Unie beslist, soms brengt een land zelf nog enige nuances aan binnen die beslissing.
Eigenlijk doet de EU dus precies hetzelfde als de regering alleen dan binnen heel Europa en niet voor 1 land afzonderlijk.
Zo hebben ze een paar jaar geleden bijvoorbeeld bedacht dat zwaar vrachtverkeer niet op zondag gebruik mag maken van de officiële snelwegen, Frankrijk volgt dit besluit; Nederland heeft er voor alleen haar eigen land enkele nuances in aangebracht.

Zowiezo is op http://www.stemwijzer.nl per partij te vinden wat ze belangrijk vinden voor Europa, hier kun je ook een hoop info uit halen.
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 16-05-09 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:10

Citaat:

Meen je dat? Ikzelf woon in Brussel en hier wonen er 179 (!) verschillende nationaliteiten, niet alleen vluchtelingen of asielzoekers, maar ook mensen die voor een korte of lange periode in ons land komen werken voor één of andere multinational of voor een school (filmschool of mode-academie). Ik vind niet dat je van die mensen mag verwachten dat ze én frans én Nederlands spreken. Ik vind dat als iedereen Engels spreekt en we elkaar dus begrijpen het niet nodig is om die mensen te verplichten Nederlands of Frans te spreken. Het is eigenlijk heel gezellig, als ik 's morgens op de tram/metro zit, hoor ik steeds -tig verschillende talen en dat voelt echt heerlijk werelds! In Brussel wil men Engels invoeren als 3de officiële taal en daar sta ik helemaal achter, het is tenslotte de taal die iedereen kent.

En wat de hoofddoek betreft, van mij mag iedereen dragen wat hij/zij wil, maar die hoofddoek is een teken van de onderdrukking van de vrouw in de Islam en daar kan ik niet mee akkoord gaan.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:14

moeshie schreef:
maar die hoofddoek is een teken van de onderdrukking van de vrouw in de Islam en daar kan ik niet mee akkoord gaan.

ik snap niet hoe je hier bij komt ? ik ben een oer hollands meisje, de enige moslim in de familie en ik draag uit vrije wil een hoofddoek. ik word niet onderdrukt hoor??

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:22

moeshie schreef:
Citaat:

Meen je dat? Ikzelf woon in Brussel en hier wonen er 179 (!) verschillende nationaliteiten, niet alleen vluchtelingen of asielzoekers, maar ook mensen die voor een korte of lange periode in ons land komen werken voor één of andere multinational of voor een school (filmschool of mode-academie). Ik vind niet dat je van die mensen mag verwachten dat ze én frans én Nederlands spreken. Ik vind dat als iedereen Engels spreekt en we elkaar dus begrijpen het niet nodig is om die mensen te verplichten Nederlands of Frans te spreken. Het is eigenlijk heel gezellig, als ik 's morgens op de tram/metro zit, hoor ik steeds -tig verschillende talen en dat voelt echt heerlijk werelds! In Brussel wil men Engels invoeren als 3de officiële taal en daar sta ik helemaal achter, het is tenslotte de taal die iedereen kent.

En wat de hoofddoek betreft, van mij mag iedereen dragen wat hij/zij wil, maar die hoofddoek is een teken van de onderdrukking van de vrouw in de Islam en daar kan ik niet mee akkoord gaan.

Ik had het over 5e generatie kinderen die de NL nationaliteit hebben,naar een NL school gaan of bij een NL bedrijf werken.
Uiteraard zijn studenten,vluchtelingen/asielzoekers een heel ander verhaal.
Als ze het nou nog in het engels zouden doen zou het alweer een heel ander verhaal worden; die taal is universeel.
Vaak krijg ik het idee dat deze groeperingen in hun eigen wereld binnen NL willen wonen.

@ Zaina, zowiezo wil ik jou niet vertellen wat je rechten zijn, dat is namelijk niet aan mij.
Wat ik je probeer te zeggen is dat je je imo moet voegen naar de maatschappij, naar de meerderheid zeg maar.
En, dat als je een Moslima bent(waar overigins niks mis mee is, het is een keuze die je zelf gemaakt heb lijkt me)je ook het respect op mag brengen naar mensen die niks met jou geloof hebben.
Dat zie je alleen in de praktijk bar weinig gebeuren, ik moet de eerste Moslima nog tegenkomen die een woonkamer binnenstapt en zegt: Ik weet dat jullie niet hetzelfde geloof aanhangen en niet achter het dragen van een hoofddoek staan dus weet je wat, als ik hier gezellig bij jullie wil zitten doe ik hem gewoon af.
Nogmaals, als jij je er fijn bij voelt hoor je mij niet, ik accepteer alleen niet dat vrouwen zich lager neerzetten in mijn omgeving en zich bewust willen onderscheiden.
Een kennis van mijn vader die een vrij hoge functie bekleed binnen de katholieke kerk zei eens tegen mij(toen ik nog klein was :D ) : Je geloof zit in jezelf, of je nou in Allah,Christus of jezelf gelooft; je hoeft het niet te laten zien door kleding,kerken,moskeeën,boeken of voedsel.
Het zit in JOU en dat moet GENOEG zijn, voor welke God dan ook.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:22

Als ik ga stemmen, stem ik op de Partij voor de Dieren.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:23

Marchador, kun je ook vertellen waarom?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:24

Zaina schreef:
moeshie schreef:
maar die hoofddoek is een teken van de onderdrukking van de vrouw in de Islam en daar kan ik niet mee akkoord gaan.

ik snap niet hoe je hier bij komt ? ik ben een oer hollands meisje, de enige moslim in de familie en ik draag uit vrije wil een hoofddoek. ik word niet onderdrukt hoor??

Ja ok, akkoord dat het in jouw geval anders is, maar vanuit ervaring (ik heb een documentaire gemaakt in een asielzoekcentrum) weet ik dat er heel veel vrouwen zijn die hun hoofddoek dragen omdat ze verplicht worden door hun man, vader of broers. Anders worden ze uit hun familie verstoten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:27

Zowiezo het feit dat ze hun schoonheid niet in het openbaar mogen tonen en de mannen van de verleiding moeten weerhouden; dat is toch niet gelijkwaardig lijkt me?
Alsof de man de enige is die overspel kan plegen etc.
Waarom ben jij Moslima geworden Zaina?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:28

Ik vind eht zo verschrikkelijk moeilijk!

Verschillende partijden (Groenlinks, D66, Pvv) hebben allemaal stukjes die ik goed vind, maar ook die ik heel slecht vind,

Zo zou ik nooit PVV stemmen, omdat ik Geert Wilders verschrikkelijk eng vind, en bang ben dat het heel erg mis zal gaan zodra hij teveel macht krijgt:(voorbeeldjes van zijn internet site)

IV. Immigratiestop / Integratie
-Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar Invoering quotum
-Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
-Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
-Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
-Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
-Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
-Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
-Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
Geen export van uitkeringen buiten de EU
Verbod hoofddoekjes in publieke functies

maar aan de andere kant noemt hij ook punten waar ik het volledig mee eens ben:

Dierenrechten/dierenwelzijn
-Rechten van het dier in de Grondwet
-Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
-Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
-Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
-Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113 Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

Groenlinks heb ik altijd gestemt, maar vind ik zwak worden, en vraag me af hoeveel ze nog te zeggen hebben.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:59

Omdat ik in de Islam de antwoorden kon vinden die ik zocht en omdat het voelde alsof alle puzzelstukjes op hun plek vielen, toen ik me ging verdiepen in de Islam. :)