Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WillemYntJee schreef:Frouk k wil jou even een dik compliment geven hoe je hier de boel een beetje in t gareel houdt!!
Talisa schreef:Ik neig naar de PVV. Anders D66.
Wildgirl schreef:Wildgirl schreef:PVV
@frouk
Ik stem PVV omdat ik de Islamisering wil stoppen en dus Turkije niet bij de EU wil, omdat ik niet nog meer algemene regels vanuit de EU opgelegt wil krijgen, omdat ik het een goede zaak vind dat Roemenië en Bulgarije eruit moeten ivm criminaliteit.
Zaina schreef:die filip dewinter vind ik echt een vreeeemde man!
en mocht ik een vriendinnetje van zijn dochter zijn, dan zou ik NOOIT maar dan ook NOOIT mijn hoofddoek afdoen in zijn bijzijn omdat hij zich er aan zou storen, wie denkt hij wel dat hij is uberhaubt...
Wildgirl schreef:Daar was ik weer
Ik denk dat hier het één en ander pijnlijk duidelijk wordt.
Imo leven we in een westerse samenleving; dat is er één waarbij geen hoofdoeken gedragen worden om welke reden dan ook.
Zaina, jij verwacht als Moslima dat je hier in een westerse beschaving dezelfde rechten hebt als in een Islamitische.
Dat klopt niet.
Als ik als ongelovige naar Tunesië verhuis en vervolgens bij een vriendin langs ga waar het normaal is een hoofddoek te dragen dan zal ik me daar aan conformeren.
Misschien sta ik er niet achter, vindt ik het niet fijn maar ik doe het wel aangezien ik de minderheid ben.
Als ik een etentje geef tolereer ik ook geen hoofddeksels aan tafel; geen petjes en geen boerka's aangezien IK dat onrespectvol vind naar de overige tafelgenoten.
Dat je als Moslima thuis of in de moskee een hoofddoek draagt is prima, daar heeft niemand last van.
Persoonlijk wordt ik echter niet graag geconfronteerd met massa's gesluierde vrouwen in bijvoorbeelde de Bijlmer, als ik die wil zien dan verhuis ik wel naar een Arabisch land.
Marije_jiplover schreef:Ik weet nog niet wat ik ga stemmen.
Ik wil wel stemmen, als je niet stemt, kun je later ook niet zeggen dat je het niet eens bent met het beleid, aangezien je niet je eigen steentje hebt bijgedragen aan welke mensen dat beleid gaan bepalen.
Alleen ik vind het 'ver van mijn bed' om te beseffen wat het Europese Parlement precies doet.
Wat de Tweede Kamer doet en de gemeenteraad, daar heb ik goed beeld bij en kan me om die reden goed een mening vormen van wat ik wel wil en wat niet.
Provinciale Staten vind ik alweer veel moeilijker (zou echt niet weten wie daarin zitten bijv.)
En met het Europese Parlement heb ik dus helemaal geen flauw benul van waarover de mensen gaan beslissen, die onze stemmen krijgen.
Kan iemand mij dat misschien uitleggen?
Citaat:Ze wonen in Nederland, spreek dan Nederlands op openbare plekken.
moeshie schreef:maar die hoofddoek is een teken van de onderdrukking van de vrouw in de Islam en daar kan ik niet mee akkoord gaan.
moeshie schreef:Citaat:Ze wonen in Nederland, spreek dan Nederlands op openbare plekken.
Meen je dat? Ikzelf woon in Brussel en hier wonen er 179 (!) verschillende nationaliteiten, niet alleen vluchtelingen of asielzoekers, maar ook mensen die voor een korte of lange periode in ons land komen werken voor één of andere multinational of voor een school (filmschool of mode-academie). Ik vind niet dat je van die mensen mag verwachten dat ze én frans én Nederlands spreken. Ik vind dat als iedereen Engels spreekt en we elkaar dus begrijpen het niet nodig is om die mensen te verplichten Nederlands of Frans te spreken. Het is eigenlijk heel gezellig, als ik 's morgens op de tram/metro zit, hoor ik steeds -tig verschillende talen en dat voelt echt heerlijk werelds! In Brussel wil men Engels invoeren als 3de officiële taal en daar sta ik helemaal achter, het is tenslotte de taal die iedereen kent.
En wat de hoofddoek betreft, van mij mag iedereen dragen wat hij/zij wil, maar die hoofddoek is een teken van de onderdrukking van de vrouw in de Islam en daar kan ik niet mee akkoord gaan.
Zaina schreef:moeshie schreef:maar die hoofddoek is een teken van de onderdrukking van de vrouw in de Islam en daar kan ik niet mee akkoord gaan.
ik snap niet hoe je hier bij komt ? ik ben een oer hollands meisje, de enige moslim in de familie en ik draag uit vrije wil een hoofddoek. ik word niet onderdrukt hoor??