Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Llover

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 07:19

jA wel, maar minder lang...haar het vertrouwen geven dat ze er toe doet? dat ie niet alleen maar per see tot half 5 zich lam hoeft te zuipen, vind ik zoiezo vrij dom gedrag maargoed dat terzijde.....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 07:22

Dat vindt ik een dilemma. Ben je (in het algemeen dus), goed genoeg zoals je bent, of mag je best iets aan jezelf bijschaven? En dan niet eens zozeer in de context van een relatie, maar zowiezo als persoon.

Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik niet supersociaal ben en dat dat niet wenselijk is, of op de lange termijn niet goed is. Zo kan ik bijvoorbeeld rustig mijn verjaardag niet vieren en met kerst alleen thuis blijven. Maar ook al zou ik dat wel willen, ik vind dat niet goed van mezelf, dus geef ik me zelf af en toe een schop onder mijn hol en dwing mezelf naar verjaardagen toe te gaan en bepaalde mensen te bellen enzo.

Nou, mijn vriend zou ook zo kunnen denken dat je helemaal lam zuipen op je 33ste gewoon niet meer zo nodig is. Evaluatie ofzo? Voortschrijdend inzicht?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 07:24

En nog even over dat argument van: ik ken ze al 20 jaar. Hij kent mij ook al 7 jaar. En de eerste twee jaar van onze relatie, voer hij negen maanden per jaar en waren we de rest van de tijd samen, toen had ie dus twee jaar ook niet zoveel behoefte aan ze. Dus dat argument van elkaar 20 jaar kennen heeft voor mij ook niet zoveel waarde, als je ze kennelijk ook zo maar 2 jaar niet kan zien. Omdat je andere dingen te doen hebt (eigen zaak opstarten).

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 07:25

Ja sommge eigenschappen zijn niet goed van jezelf of van iemand anders en kritisch naar jezelf kijken is moeilijk, ook voor hem waarschijnlijk maar het is lekker makkelijk voor hem om maar te zeggen : ik ben gewoon zo en je neemt me maar zoals ik ben! dat doen te veel mensen, nou zo werkt t niet hoor, sorry!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 07:29

Kijk, ik zal nooit degene worden die op vrijdagmiddag 20 man iedereen opbelt of smst van: "Kom een borrel bij mij drinken". Maar ik kan wel degene worden die dan ook eens zegt: "Ja, leuk, ik kom". Ook al denk ik eigenlijk misschien: "Pizza, Grey's Anatomy DVD?".

En hij zal nooit degene worden die een uitnodiging afslaat en dat hoeft ook niet. Maar hij kan wel degene worden die dan tot half één blijft, in plaats van tot half vijf en 7 of 8 bier drinkt in plaats van 15. En DAT zou toch niet teveel gevraagd moeten zijn.

(ik denk ergens dat dit mijn "final standpunt" is)

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 07:33

Nee that is what they call: een compomis, en nee dat lijkt mij niet te veel gevraagd en als hem dat wel te veel gevraagd is : tsjah....dan even je kaarten opnieuw schudden? ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:09

Een relatie gaat om compromissen sluiten. Hij mag misschien wat minder heftig de drank in duiken, maar jij moet ook meer moeite doen om zijn vrienden te kunnen verdragen. Niemand moet het zijne compleet opgeven, je moet allebei een beetje toegeven.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:53

Ilzas schreef:
En het is wel heel typerend voor al diegenen die vallen over mijn MBO/openingspost dat die daar meteen over beginnen te bleren. Hoezo jezelf aangesproken voelen en totaal uit zijn verband trekken en niet verder lezen. In die openingspost schets ik een totaal beeld van verschillen. Als je dat niet kunt zien/begrijpen, dan wil je dat gewoon niet zien ofzo. Mijn eigen zus heeft nota bene MBO gedaan en die voelt zich ook niet aangesproken.

Sjah, je hebt die types idd bij MBO (wat het grootste gedeelte van de mensen heeft gedaan) maar ook wel universitair, en die vind ik dan eigenlijk nog net wat erger.. Die vinden dat ze gewoon alles kunnen maken omdat ze toch beter zijn ofzo.
Hier in mijn studentenhuis zitten ook 2 van die sukkels, die drinken samen met hun (voor mij het imago van albertus bevestigende :') ) vrienden nieteens zo heel veel, (of laat ik zeggen, ik voel me alleen een beetje aangeschoten als ik die hoeveelheden drink) maar hebben een kwade dronk en gaan dan heel lomp schreeuwen, op fietsen schoppen en van het balkon af pissen. (of iig dingen ervanaf gooien in de tuin van onze (niet student) buren)
En nouja, als mijn vriend zúlke vrienden had zou ik ze ook snel zat zijn, ik kan gezellig meedrinken en gezellig dom meelullen maar er zijn grenzen, bij mensen die dat gedrag vertonen wil ik nieteens in de buurt zijn. Maar iemand die in zon groep past zal ook nooit mijn vriend zijn.

Maar goed, als het minder ernstig is moet je je gewoon een beetje aanpassen,(als je er wel leuk mee om wil gaan) beetje dom banketstaaf over dingen vind ik wel tof, doen we in mijn (uber intelligente universitaire :+ ) vriendengroep ook, over het algemeen gaat dat nergens over en das juist wel relaxed.
Ik heb genoeg vrienden waar ik intelligent mee kan banketstaaf als ik daar behoefte aan heb dus vind het allemaal prima.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:25

Ilzas schreef:
En nog even over dat argument van: ik ken ze al 20 jaar. Hij kent mij ook al 7 jaar. En de eerste twee jaar van onze relatie, voer hij negen maanden per jaar en waren we de rest van de tijd samen, toen had ie dus twee jaar ook niet zoveel behoefte aan ze. Dus dat argument van elkaar 20 jaar kennen heeft voor mij ook niet zoveel waarde, als je ze kennelijk ook zo maar 2 jaar niet kan zien. Omdat je andere dingen te doen hebt (eigen zaak opstarten).

Wat ik me dan afvraag als je hem al 7 jaar kent. Ben je dan in die 5 jaar nogsteeds niet eens goed met hem gaan praten en samen tot een besluit gekomen? Dan is er toch iets heel goed mis?
Jij had namelijk ook ergens gezegd dat je zijn vrienden pas na 2 jaar had ontmoet..

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:26

Ilzas schreef:
Kijk, ik zal nooit degene worden die op vrijdagmiddag 20 man iedereen opbelt of smst van: "Kom een borrel bij mij drinken". Maar ik kan wel degene worden die dan ook eens zegt: "Ja, leuk, ik kom". Ook al denk ik eigenlijk misschien: "Pizza, Grey's Anatomy DVD?".

En hij zal nooit degene worden die een uitnodiging afslaat en dat hoeft ook niet. Maar hij kan wel degene worden die dan tot half één blijft, in plaats van tot half vijf en 7 of 8 bier drinkt in plaats van 15. En DAT zou toch niet teveel gevraagd moeten zijn.

En dat vind ik dan nog redelijk! ;) Jij stelt je ergens voor open en hij moet dat dan ook doen. (y)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 17:57

Poenarie schreef:
Ilzas schreef:

Wat ik me dan afvraag als je hem al 7 jaar kent. Ben je dan in die 5 jaar nogsteeds niet eens goed met hem gaan praten en samen tot een besluit gekomen? Dan is er toch iets heel goed mis?
Jij had namelijk ook ergens gezegd dat je zijn vrienden pas na 2 jaar had ontmoet..

Ja goeie van je. Oh, we hebben er ZOOOO veel over gepraat, maar we kunnen het gewoon niet echt oplossen. Het blijft een heet hangijzer, dat dus eigenlijk alleen maar heter wordt, vandaar dus ook dit topic, om eens van anderen, objectieve buitenstaanders te horen wat die nu vinden.

Wel, de meerderheid vindt kennelijk dat "de vrouw" toch maar met de vrienden van haar vriend om moet gaan. Ik vindt van niet. De "man" gaat toch OOK niet mee naar de vriendinnen van zijn vriendin? Maar andersom moet dat kennelijk wel.

En dat argument van dat ik ze eens de kans moet geven: het is dus niet zo dat ik drie maanden met deze vent heb, ik heb al jaren met ze en echt wel genoeg gezien en gehoord. Ik ben zelfs eens mee geweest op wintersport met ze. Voor we station Utrecht uitwaren, werden de sixpacks bier al opengetrokken. Een dag erna was ik weer thuis. En het zal allemaal gerust aan mijn negatieve kijk en onwil liggen, maar wat niet gaat, gaat niet.

Oh en over dat gourmetten: ik heb geen eens een gourmet stel en ik wil er ook geen een. Ik heb niet eens een eettafel. Mijn vriend wel, die heeft een eettafel en een steengrill.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 17:57

Poenarie schreef:
Ilzas schreef:

En dat vind ik dan nog redelijk! ;) Jij stelt je ergens voor open en hij moet dat dan ook doen. (y)

Dank je, dat doet me toch wel goed.

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik echt een idioot ben...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:55

Niets aan. Types die ik zou weren. Mensen die een beetje op mijn niveau zitten. Ze zitten niet eens op het niveau dat mijn partner heeft...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:30

Ik heb dit topic met open mond gelezen, wat een onzin kraam je uit de eerste pagina's, gelukkig realiseer je je vrij snel dat daar het probleem niet ligt. Eerlijk gezegd vind ik het ongelofelijk dat jullie uberhaupt nog bij elkaar zijn. Dit werkt zo toch niet? Heb je wel eens een socialiteits curses overwogen? Volgens mij maak je het jezelf en je man 100x moeilijker dan dat nodig is. Spreek dan af dat hij 1x p.m. uitgaat en laat hem dan ook!!! Maak desnoods het logeerbed op voor die nacht als je er echt niet tegen kan, maar laat hem! Je kunt niet verwachten dat iemand zijn hele leven voor jouw gaat omgooien net zo goed dat hij niet tegen jou moet zeggen dat je nooit meer mag paardrijden! Verplaats je eens in hem, bekijk de wereld eens van een andere kant.

1 ding ik vind schrijf je nog altijd met een d en geen dt. Dat heb ik echt meerdere keren voorbij zien komen. (ik heb mbo nivo :D)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:34

Ik begrijp nu dat jullie elk een eigen huis hebben waarom gaat hij dan niet na het feesten naar zijn eigen huis en laat hij zich de volgende dag pas weer zijn als hij weer nuchter is??

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:37

We hebben nu inderdaad een eigen huis. Maar, zoals ik dus in mijn openingspost aangaf, maak ik mij dus zorgen over de toekomst, latten is voor mij niet een eindstation, ik wil wel graag samenwonen. En dat zie ik dus zo niet gebeuren.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:41

Ilzas schreef:
We hebben nu inderdaad een eigen huis. Maar, zoals ik dus in mijn openingspost aangaf, maak ik mij dus zorgen over de toekomst, latten is voor mij niet een eindstation, ik wil wel graag samenwonen. En dat zie ik dus zo niet gebeuren.

of dan zit je relatie niet goed en je zult er heel erg over moeten praten

want zo doorgaan heen geen zin.. want zo ga je je alleen maar meer ergeren aan de ander
in een relatie is het geven en nemen.. en als 1 van jullie dat niet doet, of jij dat nu bent of hij, dan zit er iets niet goed

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:57

Vergis je niet, gourmetten kan heel erg gezellig zijn! :D
Nodig anders eens jouw vriendinnen uit en die van hem.
Zo kun jij terug vallen op jouw vriendinnen en hij op zijn vrienden. Ik hoop dat je eruit komt ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:05

Weet ik hoor. Ik heb met mijn ouders vaak genoeg gegourmet en met mijn vorige vriend ook. Ben zelf alleen niet zo "culi" aangelegd. Naja, hou wel van eten hoor. Duh.

Ik heb vriendin Kanelly en mijn zus, die allebei ook in het topic hebben gepost, allebei regelmatig meegenomen. Helaas (?) delen zij mijn mening...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:36

Ja maar dan nog, je houd van je vriend dan moet je ook wat voor hem overhebben. Zoals ik al eerder zei jij wilt ook niet dat hij zegt dat je niet meer mag paardrijden bv. Dus waarom hem wel vragen zijn pleziertje (in dit geval dus drinken met vrienden) op te zeggen. Maak dan dat logeerbed op voor 1 nacht! Als je dat al niet voor hem over wil en kan hebben.......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:52

Gourmetten met mensen die je echt niet liggen, is echt een hele lange zit kan ik je vertellen :=

Ik vind het wel raar dat jullie het na 7 jaar nog niet hebben opgelost! (dat drinken bedoel ik, niet zijn vrienden :P) Als mijn kerel zich zo egoistisch gaat gedragen en geen rekening houd met mijn gevoelens, dan zal hij dat merken ook!
Op een gegeven moment is het ook een keer afgelopen. Jij vindt het heel vervelend dat hij zoveel drinkt, dan vind ik jouw voorstel van 7 biertjes heel redelijk! Drinkt hij daar zoveel om erbij te horen :?

Mijn vriend zette het ook vaak flink op een zuipen als hij bij zijn vrienden was. Ik haatte dat! want hij was helemaal geen drinker... hij deed het om ook stoer te zijn. Nu drinkt hij nooit meer dan 2 :)
Als hij meer zou drinken, hoefde hij niet naast mij te liggen: op zolder is plek zat voor hem dan ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:51

Ilzas schreef:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik echt een idioot ben...

Idioot zal je vast niet zijn.....maar ach ach wat eigenwijs en on-opengesteld _O-

Je bent nog niet tot de conclusie gekomen dat je op hebt geschreven dat je met meerdere mensen moeite hebt gehad?
Je bent dus geen gemakkelijk persoon.
Dat blijkt ook wel want je kiest wie je leuk wil vinden en wie je niet aan wil kijken. (en dat laatste is een beetje een nare eigenschap)
Daarbij geef je geen meter mee om mensen die jij niet moet, te willen leren kennen, ze een kans te geven.
Ik heb niet eens een gourmetstel. Ja en? Dan zet je een wokstel op tafel of een pan boerenkool.
Het maakt geen *piep* uit wat er gegeten wordt, want je wil gewoon niet. Klaar, punt, geen discussie mogelijk.

Kijk, dan kunnen wij nog zoveel zeggen, probeer dit eens, probeer dat eens, het interesseert je toch geen drol.
Dan houd het op. Zolang jij niet inziet dat er zoveel dingen zo ontzettend veel kunnen veranderen door simpelweg jouw attitude te veranderen.........

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:22

Sprak zij die na 1 post van mij, meteen begon te brullen dat ze nooit een vriendin van mij kon worden...

Ik heb ook geen eettafel en ook geen wok. En waarom niet? Omdat ik niet het type ben dat etentjes organiseert. Ik ben meer het type dat uit eten gaat. Ik kan het ook niet helpen. Er is ook nog zoiets als trouw blijven aan jezelf. En ik ga mijn manier van leven en leefstijl niet veranderen omdat mijn vriend toevallig een paar vrienden heeft waar ik mee zou moeten socializen.

En dat was de vraag in het topic ook niet. Het was ook niet van: "He, mensen, geef eens tips hoe ik met de vrienden van mijn vriend om kan gaan". Ik ga namelijk niet met ze om, die intentie heb ik ook totaal niet en mijn vriend weet dat en accepteert dat ook.

Het probleem is, dat als hij er mee omgaat dat ik daar problemen mee heb. Omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat hij ze wel leuk vindt/ wat hij aan die mensen vindt en omdat ik me er aan irriteer als hij met ze omgaat. Omdat ze zoveel drinken en zo stom doen. Omdat ik dus een problematisch verleden heb met alcohol, omdat ik hem al niet zo veel zie...

Naja en inderdaad, als ik wil weten wat hij aan die mensen vindt, zou ik eens mee kunnen gaan om dat proberen te zien. En dat heb ik dus allemaal al eens geprobeerd en ik vindt ze gewoon nog steeds niet leuk. Ik ben de afgelopen vijf jaar een paar keer op verjaardagen, borrels, bruiloften en dus zelfs vakantie mee geweest.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:35

Ilzas schreef:
Ik heb ook geen eettafel en ook geen wok. En waarom niet? Omdat ik niet het type ben dat etentjes organiseert. Ik ben meer het type dat uit eten gaat. Ik kan het ook niet helpen. Er is ook nog zoiets als trouw blijven aan jezelf. En ik ga mijn manier van leven en leefstijl niet veranderen omdat mijn vriend toevallig een paar vrienden heeft waar ik mee zou moeten socializen.

Precies. En hij hoeft ook niet zijn leven veranderen/vrienden te laten vallen omdat zijn vriendin toevallig niet met z'n vrienden overeen komt. It's a two-way street. Sorry, maar ik vind je echt egoïstisch. Ik krijg hier meer en meer de indruk dat jouw vriend alleen maar naar je pijpen moet dansen. Volgens mij WIL je zijn vrienden gewoon niet leuk vinden...

Ilzas schreef:
En dat was de vraag in het topic ook niet. Het was ook niet van: "He, mensen, geef eens tips hoe ik met de vrienden van mijn vriend om kan gaan". Ik ga namelijk niet met ze om, die intentie heb ik ook totaal niet en mijn vriend weet dat en accepteert dat ook.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe jullie nog samen zijn.
Mijn vriend komt perfect overeen met mijn vrienden, ik met de zijne. Hoe kan dat anders? Mijn vrienden zijn een groot deel van mijn leven, ik ken ze al jaren langer dan mijn vriend zelf. Ze hangen hier vaak thuis rond, zijn bij me als ik bij mijn vriend ben, we gaan altijd met z'n allen uit etc etc.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:35

Tja, dan kom je wel weer een beetje bij 'geven en nemen'. Ik vind het al een behoorlijke consessie van je vriend dat hij niet moeilijk doet over het feit dat jij niet wil omgaan met zijn vrienden. Maar jij zou eigenlijk ook nog het liefst zien dat hij ook niet meer met ze omgaat (omdat jij dat niet prettig vind). Dan wil je wel heel veel hè?

Ik denk dat je misschien moet proberen om iets te doen aan de gevolgen van het omgaan met die vrienden. Jij vindt het vervelend dat hij dronken thuis komt. Laat hij dan lekker in z'n eigen huis gaan slapen als hij dronken is, dan heb jij er minder last van.

Jij vind het niet leuk dat hij een deel van jullie schaarse tijd aan andere besteed. Maar ja, moet hij dan fulltime aan jou besteden, da's toch ook niet gezond?

Ga op zoek naar de grenzen, wat kan je nog wel aan en wat niet. En in welke dingen wil je vriend zich aanpassen. Dus blijven praten!