Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Kiki_ schreef:Je kan je ook gewoon aan de max. snelheid houden, scheelt je ook die bekeuring

Sentido schreef:Hoe bewijst de politie dat jij knipperde voor de controle?
Want het is lijkt mij nog steeds onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is

Citaat:Maar waar ik woon ligt net naast de kern van het dorp een rotonde.
- Rij je naar het noorden rij je die kern in, daar mag je 30. Prima, het is er altijd druk, fietser zitten er op de weg, winkelende mensen.
- Rij je naar het zuiden, dan ligt er aan 2 kanten een ventweg. met een tussenberm van 2 meter breed, met daarop een haagje met een gladddraad er in.
Niemand kan daar ineens de weg op komen fietsen of lopen. Ook daar moet je 30. Beetje raar.
Maar het verhaal is nog vreemder.
- Ga je naar het oosten, fietsers op de weg. En nog belangrijker dan kom je naast de school. Altijd druk natuurlijk als de school uit is. En daar mag je 50!
- Ga je naar het westen mag je ook 50, zelfs waar de kom al een halve kilometer op gehouden is. Fietspad ligt gescheiden van de weg met brede tussenberm.
Ik kan je zeggen dat ik op die weg naar het zuiden toe alrijd richting 50 rij. En dat doet daar ook bijna iedereen. Daar 30 gaat nergens over.
Rij ik naar het westen dan rij ik daar waar het bordje kom staat ook harder dan 50, dan ben ik op aan het trekken (ben daar dus een keer geflitst met 56)
Maar rij ik naar het oosten, haal ik de 50 nooit! Belachelijk dat je dat daar mag rijden. Onverantwoord. De meeste mensen rijden dat daar dan ook niet.
Dus hoe gemeentes altijd de snelheidslimieten bepalen is mij een raadsel. En te hard rijden wil dan ook helemaal niet zeggen dat je ineens erg onveilig bezig bent
En ik bedank ook vriendelijk als iemand mij waarschuwd.

kazary schreef:Sorry dat ik het zeg, maar als je zo beperkt bent dat je maar 60 kunt rijden, dan is het hoog tijd je beperkingen te erkennen en je auto te verkopen. Want ook al rij je dan langzamer, dan ben je voor echt handelen altijd te laat.
minkie schreef:Adil18 schreef:Mensen die zich aan hun omgeving aan kunnen passen en zichzelf juist in kunnen schatten zijn imo de betere chauffeurs, niet degene die zogenaamd te snel rijden voor de doorstroming van het verkeer...
Vind een combinatie van beide het beste....