Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:26

Ik sein ook altijd. Vind het fijn als mensen naar mij seinen, waardoor mij een bekeuring bespaard blijft. Dus dat doe ik bij anderen ook.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:28

Je kan je ook gewoon aan de max. snelheid houden, scheelt je ook die bekeuring :Y)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:59

Op de snelweg etc. seinen wij niet. Maar laatst reden we binnendoor naar een ander dorp, en daar stonden ze heel gemeentactisch achter de heuvel te flitsen, dus tegenliggers zouden ze niet kunnen zien. We hebben toen maar wel even geseind, we hadden het ook fijn gevonden als mensen ons hadden geseind.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:14

Met de auto sein ik eigelijk nooit. Als ik op de fiets ben en ze controleren op lichten dan wil ik het nog wel eens tegen tegemoet komende fietsers zeggen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:22

_Kiki_ schreef:
Je kan je ook gewoon aan de max. snelheid houden, scheelt je ook die bekeuring :Y)

En laat die nou net vaak zo overdreven zijn :=
Hier ook weer zonder enige duidelijk herkenning maken ze van een 80 km weg opeens 60 km met zelfs een gedeelte van misschien 75 meter 30 km zone :roll:

Daar werd altijd gewoon 80 gereden, nooit ongelukken gebeurd of andere rare dingen........sorry maar ik zie het alleen als geldklopperij, heeft niks met veiligheid te maken :n

Ik vind het zelf wel prettig als mensen even seinen, dus doe het zelf ook wanneer ik ze heb zien staan :j

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:28

Ik sein nooit. Dan moeten mensen maar niet te hard gaan rijden.
Ik wist trouwens niet dat je daar een boete voor kon krijgen.. wat als je nou even knippert omdat iemand z'n groot licht op heeft, en heel toevallig zijn ze daar aan het flitsen en de politie ziet jou seinen?
Ok, misschien beetje ver doorgedacht maar ik knipper wel altijd als mensen met groot licht rijden, dat vind ik namelijk zwaar irritant.
Hoe bewijst de politie dat jij knipperde voor de controle?
Want het is lijkt mij nog steeds onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:28

Nou en, als je je aan de maximum snelheid houdt, krijg je daar iig geen bekeuring voor. En daar ging het om net. Dat er van die gekken zijn die zich daar niet aan houden, en vinden eigen regels te mogen maken, die mogen van mij gewoon op de bon.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:30

YankeeBoy schreef:
als ik t heb gezien maak ik meestal wel ff een handgebaar, is wel zo vriendelijk
ik rijd zelf meestal maar een paar km te hard, maar is toch fijn als iemand je even waarschuwt

Je kan idd ook een handgebaar maken, dat kan de politie toch niet zien lijkt mij ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:32

Sentido schreef:
Hoe bewijst de politie dat jij knipperde voor de controle?
Want het is lijkt mij nog steeds onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is ;)

Lichtsignalen zonder reden zijn verboden. Of er reden ís kan als de politie jou ziet seinen ook zien :)*

Ben je het er niet mee eens? Laat je het toch voorkomen. Kijk je wat de rechter er van vindt :D

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:33

_kiki_
In een ander topic schreef ik dit.
Ben ik dan ineens onveilig als ik op een bepaald stuk me niet aan de snelheid hou (nee ik rij geen 50 km te hard) maar het ander stuk zachter dan wat zou mogen.

Citaat:
Maar waar ik woon ligt net naast de kern van het dorp een rotonde.
- Rij je naar het noorden rij je die kern in, daar mag je 30. Prima, het is er altijd druk, fietser zitten er op de weg, winkelende mensen.
- Rij je naar het zuiden, dan ligt er aan 2 kanten een ventweg. met een tussenberm van 2 meter breed, met daarop een haagje met een gladddraad er in.
Niemand kan daar ineens de weg op komen fietsen of lopen. Ook daar moet je 30. Beetje raar.
Maar het verhaal is nog vreemder.
- Ga je naar het oosten, fietsers op de weg. En nog belangrijker dan kom je naast de school. Altijd druk natuurlijk als de school uit is. En daar mag je 50!
- Ga je naar het westen mag je ook 50, zelfs waar de kom al een halve kilometer op gehouden is. Fietspad ligt gescheiden van de weg met brede tussenberm.

Ik kan je zeggen dat ik op die weg naar het zuiden toe alrijd richting 50 rij. En dat doet daar ook bijna iedereen. Daar 30 gaat nergens over.
Rij ik naar het westen dan rij ik daar waar het bordje kom staat ook harder dan 50, dan ben ik op aan het trekken (ben daar dus een keer geflitst met 56)
Maar rij ik naar het oosten, haal ik de 50 nooit! Belachelijk dat je dat daar mag rijden. Onverantwoord. De meeste mensen rijden dat daar dan ook niet.

Dus hoe gemeentes altijd de snelheidslimieten bepalen is mij een raadsel. En te hard rijden wil dan ook helemaal niet zeggen dat je ineens erg onveilig bezig bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:21

Ze moeten maar bewijzen dat je met je lichten seint als er een controle is dat het was om te waarschuwen voor die controle, voor het zelfde zie je bij een tegenligger een kapot pitje en waarschuw je daar even voor.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:46

Als er zo'n lasergun type binnen de bebouwde kom staat wel. Ik sein ook trouwens naar tegenliggers als er zomaar een koe op de weg loopt ben ik gister achter gekomen, dat was toch weer eens anders dan anders....

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:50

Ik sein ook als ik weet dat ze ergens aan het flitsen zijn, maar sein wel pas als ik al een stukje verder ben. Ben toch altijd bang dat ze het dan zien en dat is natuurlijk toch zonde van het geld! (te hard rijden natuurlijk ook...)

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:42

Jeetje wat is hier een hoop gebeurt!!!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:12

Ik sein nooit. Ik wist niet echt dat het gebruikelijk was maar ik vind het nogal verwarrend.
Als iemand naar mij seint dan denk ik dat er iets mis is met mijn auto of lampen. Dan zou ik er niet aan denken dat er ergens een flitkast staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:23

Ik sein dus wel, alleen selectief. Bv wel naar vrachtwagens (mensen die hun brood moeten verdienen op de weg) maar beslist niet naar Sjonnies in veel te snelle auto's.
Ligt er dus aan wie ik tegenkom :) En ik bedank ook vriendelijk als iemand mij waarschuwd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:25

Ik sein dus ook maar meestal door mijn hand horizontaal tegen de voorruit naar beneden steeds te bewegen. Laat ze dan maar eens bewijzen dat ik mijn voorruit niet aan het poetsen was :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:31

Ik zit hier met open mond de reactie van sommige mensen te lezen...Asociale weggebruikers, meer kan ik er niet van zeggen. Te snel rijden, toeterend inhalen...Sorry, maar ik vind vele van jullie echt schandalig en ronduit asociaal!

En dan zijn de mensen die zich aan de regels houden asociaal bezig en vormen een gevaar voor het verkeer?

Nog even over 60 rijden waar je 80 mag: Er zijn mensen in het verkeer die ondanks beperkingen toch nog auto mogen rijden en heel veel oudere mensen, diens reflexvermogens ook al wat minder zijn, zitten ook nog veel achter het stuur. Wanneer zulke mensen (en dat zie ik vaak) langzamer rijden dan de max., doen ze dit omdat zij zich aan hun eigen lichamelijke toestand aanpassen. Je moet je niet alleen aanpassen op wat er op de weg gebeurd, maar ook op je eigen lichaam en voorkeur/gevoel. Als jij je als beginnend automobilist nog niet helemaal lekker voelt met 80 en je gaat dan op bepaalde stukken 65 rijden is daar niks mis mee, sterker nog, dit is zeer goed! Ik zie dit liever van die idioten die zich overschatten en je toeterend inhalen....

Mensen die zich aan hun omgeving aan kunnen passen en zichzelf juist in kunnen schatten zijn imo de betere chauffeurs, niet degene die zogenaamd te snel rijden voor de doorstroming van het verkeer...:n

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:34

Sorry dat ik het zeg, maar als je zo beperkt bent dat je maar 60 kunt rijden, dan is het hoog tijd je beperkingen te erkennen en je auto te verkopen. Want ook al rij je dan langzamer, dan ben je voor echt handelen altijd te laat.

Toeterend inhalen en sienen dat mensen aan de kant moeten vind ik overigens ook Aso hoor.
Net als bumperkleven, dat heeft allemaal geen nut.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:36

Adil18 schreef:
Mensen die zich aan hun omgeving aan kunnen passen en zichzelf juist in kunnen schatten zijn imo de betere chauffeurs, niet degene die zogenaamd te snel rijden voor de doorstroming van het verkeer...:n

Vind een combinatie van beide het beste....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:40

kazary schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar als je zo beperkt bent dat je maar 60 kunt rijden, dan is het hoog tijd je beperkingen te erkennen en je auto te verkopen. Want ook al rij je dan langzamer, dan ben je voor echt handelen altijd te laat.

Oh, dus jij gunt de mensen die deze wereld voor jou met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd niet meer hun dagelijkse ritje in hun auto naar kinderen en kleinkinderen?

Ik heb niet bedacht dat die mensen mogen rijden, maar het mag wel. Kijk naar de 45 km/h-auto's, zijn er genoeg van. Ga je je daar ook over lopen opwinden...?

Volgens mij heb ik nog steeds de beste oplossing voor al die frustratie: Eerder van huis gaan zodat je alle tijd hebt om bij je doel te komen...Caluleer die trekker die 50 rijdt op een weg waar je niet in mag halen er gewoon bij in en je kunt lekker gelaten en ontspannen achter het trekkertje aantuffen :z
Laatst bijgewerkt door Adil op 23-04-09 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:41

minkie schreef:
Adil18 schreef:

Ik niet, je omgeving aanpassen betekent ook je aan de voorschriften houden ;)

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:44

Haha, iemand seinde ook een x naar ons wij dachten wat doet die dan stond der verder op politie te flitsen N**iers }>
(in de bosjes)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:45

Dat heeft niets met gunnen te maken. (rare gedachte heb jij)
Opwinden? Ik geloof dat jij diegene bent die zich nu opwint aan je heet gebakerde berichtje te zien:)
En iemand die gewoon doorrijd, is geen gejaagd persoon achter het stuur. Dat is wederom jouw invulling.
Iemand die 40 km te hard rijd, dan ga ik daar pas aan denken. Mensen die steeds duwen. Niet bij mensen die gewoon de max snelheid rijden.

Prima als die mensen in een 40 km wagentje gaan zitten, daar zijn die voor.
Maar daar mag je op bepaalde wegen ook niet mee komen. (al zie je dat ook nog wel regelmatig)
En dat die niet overal mogen komen geeft al aan dat sommige wegen er niet veiliger van worden als er getutterd wordt. Dus ook niet veilig als je er met je gewone auto gaat tutteren.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:49

minkie schreef:
Adil18 schreef:

Ik niet, je omgeving aanpassen betekent ook je aan de voorschriften houden ;)

Alsof iemand die doorrijd dat niet doet....
En die 45 km autotjes rijden 9 van de 10 keer op een boerenweg. En dat is niet voor niets....