Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:10

Guernica schreef:
Alsof je als je uit een dorp komt nooit ergens anders heen gaat. Ik werk in Utrecht en studeer in Amsterdam, ik heb een geadopteerd zusje en bovendien werk ik in en heb ik veel vrienden uit de hiphopindustrie.

Ik heb elke dag contact met buitenlanders, en ja, ook met het soort volk dat overlast geeft.
Maar er zijn net zoveel Nederlanders die overlast geven, alleen dáár hoor je men nauwelijks tot niet over.

in de buurt waar ik woon kan ik geen last hebben van nederlanders want die wonen hier niet tot amper ;)

Citaat:
Ik woon ook in een heel klein dorp, heb er genoeg mee te maken. ( Werk, school, uitgaan. ) En toch denk ik er niet zelfde over als jou.

Ben het met Guernica eens.

maar heb je ooit langer dan 2 weken in zo'n buurt geweest of basseer je je mening alleen op uitgaan, werk en school?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:17

ik snap niet dat mensen hun ogen zo kunnen sluiten voor dit probleem.. of zeggen dat er geen probleem is..

als je alleen al kijkt naar b.v. opsporing gezocht.. 9 van de 10 keer gaat het om een dader met getinte huidskleur..
en dan de krantenberichten.. buschaufeurs die worden overvallen en mishandeld door mensen met een getinte huidskleur..

en uiteraard zijn er ook blanke mensen die dit soort dingen doen, maar als je kijkt naar wat er in de gevangenis zit, is het overgroote deel toch echt licht getint/ buitenlands

en hoe dat komt? misschien zijn de blanke/nederlandse criminelen veel slimmer zodat ze uit de handen van de media en de politie blijven.. maar eerlijk gezegd dnk ik dat niet.. :+

Hermelijn

Re: Is het nou zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:19

De meeste blanken zitten meer in het witwaswereldje volgens mij. Fraude, belastingontduiking, dat soort dingen. Daar hoor je een stuk minder over en bovendien zijn die ook vaak invloedrijk genoeg om te voorkomen dat ze de gevangenis in moeten.
Het valt op omdat je altijd hoort 'een Marokkaanse man', je hoort nooit gezegd worden 'een Nederlandse man'. Omgekeerd werkt het trouwens ook, leuk voorbeeld. Ik ken via via een Marokkaanse jongen die een keer op straat in elkaar is geslagen omdat hij probeerde te voorkomen dat er ruzie ontstond. Hoe stond dat in de krant? Niet met zijn nationaliteit erbij hoor... Als het positief is, is het een Nederlander, is het negatief, is het de andere nationaliteit.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:22

Twiggy2008 schreef:
Gatverdamme, wat een 'over 1 kam gescheer' hier weer :r . Typisch voor bepaalde Nederlanders, stelletje zevers. :+
Kijk eens wat verder dan je neus lang is, voordat je wat roept over mensen. Veel van die 'verkeerde' allochtonen zijn in NL geboren trouwens, die kun je niet terug sturen, ook al zou je willen (en dat wil ik ook wel eens, hoor, bij sommigen, maar dan kijk ik naar een individuele situatie). ;)

Ik baal eerlijk gezegd van zowel criminele allochtonen als criminele autochtonen. En ik baal ook van mensen die zich niet aanpassen aan onze gewoonten en gedachten hier in vrij NL. Ik baal van mannetjes die mij als 'slet' bestempelen op straat, omdat ik blond ben en graag in een kort rokje loop. :\
Maar ach, doen de uberchristelijken/streng gereformeerden dat ook niet, als je er zo bij loopt? :+

Ik ken eigenlijk ook veel 'gewone' Nederlanders die zich asociaal gedragen, erg bekrompen zijn en de sfeer verzieken met vooroordelen. Helaas zitten er in alle bevolkingsgroepen mensen die het verzieken voor anderen, ook bij ons Nederlanders. :j

Gelukkig ken ik hele fijne, lieve allochtonen, die niet voor niets huis en haard verlaten hebben en hier hun best doen om een fijn leven op te bouwen. Verdiep je eerst eens echt in diverse mensen van een andere groep en laat je niet zo opjutten door de media en een mannetje als Wilders, die zich maar over een zaak druk maakt en nog op een manier die niet tot de echte oplossing gaat bijdragen. Helaas. Ik zou het niet durven om een hele groep per definitie over 1 kam te scheren. Er zijn over goede mensen en foute mensen, denk ik. Ben ik van overtuigd.

Doe je dat wel, dan zegt mij dat genoeg over je eigen bekrompen mentaliteit. :j
Dan krijg ik altijd een beetje dat 'pot-verwijt-de-ketel' gevoel. :D

Twiggy, ik ben het helemaal met je eens! +:)+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:23

Hermelijn schreef:
De meeste blanken zitten meer in het witwaswereldje volgens mij. Fraude, belastingontduiking, dat soort dingen. Daar hoor je een stuk minder over en bovendien zijn die ook vaak invloedrijk genoeg om te voorkomen dat ze de gevangenis in moeten.
Het valt op omdat je altijd hoort 'een Marokkaanse man', je hoort nooit gezegd worden 'een Nederlandse man'. Omgekeerd werkt het trouwens ook, leuk voorbeeld. Ik ken via via een Marokkaanse jongen die een keer op straat in elkaar is geslagen omdat hij probeerde te voorkomen dat er ruzie ontstond. Hoe stond dat in de krant? Niet met zijn nationaliteit erbij hoor... Als het positief is, is het een Nederlander, is het negatief, is het de andere nationaliteit.

ik zit vaak op een site waarbij ze getuigen zoeken van misdaden.. en daar zetten ze uiteraard een signalement bij van de dader
en 9 van de 10 keer zijn het toch echt (helaas) mensen met een getinte huidskleur

iki zuig dit echt niet uit mijn duim hoor.. zoals ik al zei: kijk eens naar opsporing verzocht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:24

Dat is precies wat Hermelijn zegt, positieve verhalen over buitenlanders komen gewoon zelden tot nooit in het nieuws of op tv. De wereld gaat nog een stukje verder dan "een site" en opsporing verzocht, ook deze trekken hun eigen lijn in wat ze willen laten zien.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:25

Blanken zorgen wel dat ze niet in de bak komen... die zitten er op een andere manier in.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:26

Guernica schreef:
Dat is precies wat Hermelijn zegt, positieve verhalen over buitenlanders komen gewoon zelden tot nooit in het nieuws of op tv. De wereld gaat nog een stukje verder dan "een site" en opsporing verzocht, ook deze trekken hun eigen lijn in wat ze willen laten zien.

eigen ervaring misschien? of mag ik daar mijn mening niet op basseren?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:27

Zo lang als je zo weinig in aanraking komt met Nederlanders als je zelf zegt... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:29

Jawel, maar ik kan uit die post van net niet concluderen dat je het over eigen meningen hebt.
En tja.. als je in een buurt woont met veel buitenlanders valt dat ook te verwachten, als je in een buurt woont met wat moeilijkere Nederlanders heb je hetzelfde probleem.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:32

LimaMambo schreef:
het valt me altijd wel op dat de meesten (ja de meesten ja anders scheer ik iedereen over 1 kam :') ) die dit allemaal zeggen, zelf lekker ergens rustig in een dorp of platteland wonen, en verder weinig met buitenlanders van doen hebben.. dus er niet midden in wonen...

Nou, ik weet niet of je enigzins Anderlecht kent, maar laten we het zo stellen: Als ik hier ga winkelen kom ik gerust een uur of langer geen één blanke mens tegen. Genoeg contact met buitenlanders neem ik aan?

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je zo moet veralgemenen...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:34

Positieve verhalen van blanke nederlanders komt net zo min op tv.
Dat is gewoon gelijk hoor. Dat er dan in opsporingsverzocht of het nieuws toch vaker de niet oer hollandse jongens voorbij komen, kunnen wij ook niets aan doen.

Als je zegt dat er in opsporingsverzocht meer mannen voorbij komen dan vrouwen, kun je ook zeggen, jaaaa over mannen zijn ze eerder negatief. Die zet de media graag zo neer.
Je zou ook kunnen bedenken dat het zo is.

Nederlanders op een ander level crimineel zoals witwassen.
Misschien wel. Maar dat heeft wel minder impact op je dan dat ze met een geweer jouw aan de kassa beroven of dat ze zo in je huis staan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:36

Maar omdat er tien buitenlandse jongeren op opsporing verzocht komen, is die elfde in de straat even slecht? Dat houd toch helemaal geen steek??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:37

Blue_Eyes schreef:
Zo lang als je zo weinig in aanraking komt met Nederlanders als je zelf zegt... :')

pardon?
ik kom oorspronkelijk uit zwolle.. NOOIT problemen gehad..
tot 2 jaar terug heb ik 4 jaar in veenendaal gewoond.. midden in een 'rotte' buurt.. woonde dan alleen wel aan de goede kant.. soms wel last maar niet veel
nu in rotterdam.. ELKE DAG is het hommeles! sirenes af en aan.. dealers, hangjongeren die je uitschelden voor rotte vis.. bekogeld worden met stenen.. wekelijks vechtpartijen dat niet met blote handen gaan..
elk weekend is er hier minimaal 1 schietpartij.. winkels worden overvallen.. inbraken
zo belachelijk heb ik het nog nooit mee gemaakt!

en dan heb ik het echt niet over alle buitenlanders want van chinezen, hindoestanen turken etc etc heb ik totaal geen last.. het zijn echt die marokkaanse jongeren en VOORAL de jongens waar ik last van heb

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:40

dus omdat jij last hebt van marrokaanse jongens zijn alle marrokaanse jongens slecht?

Typisch, heb altijd in de "rotte" buurt van Gouda gewoond ( dé stad die altijd door marrokaanse jeugd in het nieuws is) en zelf nooit last gehad, zelfs bevriend geweest met een heel aantal.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:40

Tsja, om even jou zelf te quoten:
Citaat:
in de buurt waar ik woon kan ik geen last hebben van nederlanders want die wonen hier niet tot amper ;)

Zoals gezegd: ik woon in Eindhoven, in de crimineelste stad van Nederland, en ik heb nooit ergens last van. In ieder geval niet van Marokkaanse jongens.
@Kazary, trouwens: ik heb ED.nl uitgeplozen, terug tot begin 2008, maar ben in mijn wijk/stadsdeel echt niks tegengekomen aan overvallen...
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 19-04-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:42

Nessah schreef:
dus omdat jij last hebt van marrokaanse jongens zijn alle marrokaanse jongens slecht?

Typisch, heb altijd in de "rotte" buurt van Gouda gewoond ( dé stad die altijd door marrokaanse jeugd in het nieuws is) en zelf nooit last gehad, zelfs bevriend geweest met een heel aantal.

dat zeg ik toch helemaal niet!!
ik zeg alleen dat ik niet snap dat mensen het probleem niet inzien
en durven te zeggen dat er geen probleem is.. terwijl die er overduidelijk WEL is

Anoniem

Maar waarom verhuis je dan niet als het zo belachelijk is?

Limanade

Blue_Eyes schreef:
Tsja, om even jou zelf te quoten:
Citaat:

wat ik daarmee bedoel is dat ik mijn verleden vergelijk met het heden..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:43

Guernica schreef:

ja goed idee.. ga ik morgen gelijk doen :')

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:43

ik ben blij met ze hahah niet met allemaal hoor
maar ik heb veel buitenlandse vrienden
en me mannetje is zelf ook een neger.
maar wat hier al gezegd word.
Van de goede hoor je nooit wat.
En als een buitenlander iets doet komt het groot in het nieuws.
Met een nederlander niet.
En weet je wat ik irritant vind.
Dat met marokanen en dezelfde met het geloof moslim.
overal het geloof moslim aan vast geplakt in het nieuws.
Dat doen ze niet bij een nederlander die iets fout doet.
en de bijbel staat ongeveer gelijk aan de koraan.
Kan een heel mooi voorbeeld geven.
Een vriend van mij een marocaanse jongen.
Hij werkt en hij doet aan kickboxen grote wedstrijden.
wij waren uit en stonden na afloop bij de auto.
Kwam een meisje en een jongen aanlopen.en daarachter een groep.Die vriend van mij vraagt heel beleeft of ze een leuke avond hebbemn gehad.
Hun reageerden heel agressief daarop riepen k*t marocaan enz.
Die gozer wou met die vriend van mij gaan vechten.
Hij vecht niet vanwege zijn sport hij vecht alleen in de ring.
dus als hij geslagen word doet ie niks terug.
Ik ben er toen tussen gesprongen en het is goed afgelopen.
hij stelt mij een vraag.Hij voelde zich echt poedersuiker.
de vraag was wat is mijn thuis?
ik voel me nederlands ik werk netjes ben beleeft.
Maar ze zien me hier als een buitenlander.
Maar als ik naar marocco ga waar ik mijn niet thuis voel zien ze mij ook als een buitenlander.
Ik was erg boos op die gozer en het meisje dat ze zo reageerden terwijl hij zo beleeft was.
En dat was in een dorp normaal iedereen gedag zegt.
En ik weet zeker als een nederlandse het had gevraagt dat ze normaal antwoord hebben gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:44

LimaMambo schreef:
Guernica schreef:

Als je niet onderbouwt waarom je zo zeikt over je buurt maar niet wil verhuizen heeft het imo weinig zin om te reageren.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:45

BraveSpots schreef:
Maar omdat er tien buitenlandse jongeren op opsporing verzocht komen, is die elfde in de straat even slecht? Dat houd toch helemaal geen steek??

Waar staat dat die elfde even slecht is?
Ik schrijf gooi ze maar terug naar eigen land als ze crimineel zijn.
Die elfde heeft daar niets mee te maken.
En hoe vaak ik geen buitenlanders hoor, eerlijke buitenlanders, die hetzelfde zeggen. Veel, erg veel.En die zeggen het nog veel lompe dan ik. :) (maar die mogen dat :D )
Nu worden ze inderdaad vaak ook nagekeken omdat die andere het verpesten. Laat die rommel opzouten, dan worden ook de goede niet meer rot na gekeken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:47

Guernica schreef:

Als je niet onderbouwt waarom je zo zeikt over je buurt maar niet wil verhuizen heeft het imo weinig zin om te reageren.

ik onderbouw genoeg..
en een huis is zo gevonden natuurlijk.. :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:47

LimaMambo schreef:
Guernica schreef:

Je woont er blijkbaar al 2 jaar... tijd zat om je huis te koop te zetten en te vertrekken als het er zo beroerd is, toch? Nogal off topic, maar een beetje flauwe opmerking, vond ik...
Een huis is inderdaad zo gevonden, als je maar zoekt.