Gatverdamme, wat een 'over 1 kam gescheer' hier weer

. Typisch voor bepaalde Nederlanders, stelletje zevers.
Kijk eens wat verder dan je neus lang is, voordat je wat roept over mensen. Veel van die 'verkeerde' allochtonen zijn in NL geboren trouwens, die kun je niet terug sturen, ook al zou je willen (en dat wil ik ook wel eens, hoor, bij sommigen, maar dan kijk ik naar een individuele situatie).
Ik baal eerlijk gezegd van zowel criminele allochtonen als criminele autochtonen. En ik baal ook van mensen die zich niet aanpassen aan onze gewoonten en gedachten hier in vrij NL. Ik baal van mannetjes die mij als 'slet' bestempelen op straat, omdat ik blond ben en graag in een kort rokje loop.
Maar ach, doen de uberchristelijken/streng gereformeerden dat ook niet, als je er zo bij loopt?
Ik ken eigenlijk ook veel 'gewone' Nederlanders die zich asociaal gedragen, erg bekrompen zijn en de sfeer verzieken met vooroordelen. Helaas zitten er in alle bevolkingsgroepen mensen die het verzieken voor anderen, ook bij ons Nederlanders.
Gelukkig ken ik hele fijne, lieve allochtonen, die niet voor niets huis en haard verlaten hebben en hier hun best doen om een fijn leven op te bouwen. Verdiep je eerst eens echt in diverse mensen van een andere groep en laat je niet zo opjutten door de media en een mannetje als Wilders, die zich maar over een zaak druk maakt en nog op een manier die niet tot de echte oplossing gaat bijdragen. Helaas. Ik zou het niet durven om een hele groep per definitie over 1 kam te scheren. Er zijn over goede mensen en foute mensen, denk ik. Ben ik van overtuigd.
Doe je dat wel, dan zegt mij dat genoeg over je eigen bekrompen mentaliteit.
Dan krijg ik altijd een beetje dat 'pot-verwijt-de-ketel' gevoel.