Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hidalgo24

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:04

Ik kan me nog herinneren dat ik altijd zei, nou autorijden pfff dat leer ik nooit, schakelen, remmen, gas geven en kijken tgelijk haha! Nou heb het wel mooi in 15 lessen afgerond..

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:04

Goed hoor !

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:16

Ik heb een jaar of 6 geleden ook 20 lessen gehad en ga nu in 15 afrijden. Ga er niet vanuit dat het in 1x lukt, maar zou wel heel fijn zijn! Theorie is in ieder geval binnen. Binnenkort afrijden, maar wanneer precies hou ik nog even voor me. ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 16:35

haha, slim imre! :)

@_x_vace_x_; dan klinkt het al logischer inderdaad :j :)) had al medelijden met je ;) half 6 autorijden is vroeg :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 16:36

Hidalgo24 schreef:
Ik kan me nog herinneren dat ik altijd zei, nou autorijden pfff dat leer ik nooit, schakelen, remmen, gas geven en kijken tgelijk haha! Nou heb het wel mooi in 15 lessen afgerond..

heb jij ook zo 't gevoel dat het nú pas een routine wordt? :o

ik heb nu echt het gevoel dat ik de boel wat logischer kan inschatten enzo, stuk helderder dan tijdens m'n lessen :o

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:43

Ik merk dat verschil al of ik nou bij mijn echte rijinstucteur les, of bij die vriend van mij. Bij mn echte rijinstructeur knoei ik vaak maar wat aan. Half mn aandacht erbij, omdat ik weet dat hij ook goed mee kijkt. Ook neemt hij vaak beslissingen die het tegenovergestelde zijn van wat ik zou gaan doen waardoor ik afwachtender rijd met hem naast mij.
Ik denk dat als ik alleen moet gaan rijden ik zowizo bij elke kruispunt de eerste keren stapvoets oversteek -> heeeel goed ga kijken, veelste bang dat er overwacht iemand te hard aan komt sjezen en de auto van mn ouders raakt :7

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:25

Heb vandaag autootje gekocht!
En ben in de auto van de moeder van een vriendin wezen rijden, gelijk snelweg gedaan en Mcdrive.
Ging best lekker!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:48

stoer !! welke auto heb je gekocht ? :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:45

Een suzuki Alto, wit uit 1998. In harstikke goede staat, heeft 79.000 km gereden.
Was wel hilarisch om mn vader in zo'n ding te zien rijden _O-

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:49

Morgen intake-les voor mijn E... Ben heel benieuwd, moet volgende week afrijden. De 1 zegt dat het niets voorstelt... De ander vindt het harstikke moeilijk.. Dus wie heeft d'r tips en wie weet wat je precies te wachten staat???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:45

gut karin_deB; dat idee had ik ook met mijn broer in mijn marbella _O- maar hey :D wel mooi een auto voor je :D

@joycedekker; succes :) ik kan er niks over zeggen iig :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:01

joycedekker schreef:
Morgen intake-les voor mijn E... Ben heel benieuwd, moet volgende week afrijden. De 1 zegt dat het niets voorstelt... De ander vindt het harstikke moeilijk.. Dus wie heeft d'r tips en wie weet wat je precies te wachten staat???

Gaaf je E.
Ik wil nu ook zo snel mogelijk, wanneer mn financien het toelaten :P, mn E gaan halen.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:19

Ik heb 1tje gevonden die niet al te duur was (395 euro). Was steeds aan 't sparen, dacht moet nu de knoop maar eens doorhakken en gewoon gaan bespreken want anders wordt het nooit wat;). Geld was steeds zomaar weer weg aan allemaal andere leuke dingen haha

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:46

Dat valt idd wel mee!
En hoe lang doe je er dan over?

Want met je E rijbewijs kan je toch ook kiezen tussen losse lessen, of zo'n pakket dat je het bijvoorbeeld binnen een week haalt ofzo?

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:57

Ik heb zo'n dagcursus. Ik moet om half 8 bij het CBR zijn, dan gaan we tot een uur of 12 denk ik lessen en ik moet om 1 uur afrijden. Is natuurlijk niet gigantisch lang, maar er zit een gratis intake-les bij. Die heb ik morgen, dan kan ik nog een week thuis volop oefenen en dan moet het lukken hoop ik..

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:18

Zoo ik ga vanmiddag beginnen met mn 1e les van deze week :D

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:19

iedereen vandaag suc6

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:48

Ik had vandaag mijn TTT Echt jezus wat was ik me toch zenuwachtig! Gelukkig heb ik wel vrijstelling gekregen.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:51

Succes Vace :)

Ik heb me vandaag weer helemaal krom kunnen lachen en me tegelijkertijd dood geiriteerd aan de mensen die onze straat in rijden in de hoop hun auto daar kwijt te kunnen (je moet fileparkeren in mijn straat). Om een uur of 8 werd ik wakker van een auto die heel hard bleef gas geven maar de koppeling ingetrapt hield -> enorm veel lawaai. Na 10 min werd ik pissed ging ik eens kijken wat het was. Ik dacht minstends dat de anwb wegenwacht er stond omdat er een auto met een lege accu stond oid..Maar nee hoor een oma probeerde in te parkeren lukte niet :Y)
Afijn 2 uur later hoor ik weer een gek en tegelijkertijd dat ik wil ga kijken hoor ik de auto van mn buurvrouw geraakt worden :7 Oei
Dan denk je nog hij heeft de neus of achterkant van die auto geraakt..maar niets is minder waar. Dat wijf heeft gewoon zo dicht langs de auto van mijn buurvrouw gereden dat ze met dr buitenspiegel een hele mooie grote lang doorlopende kras langs de gehele zijkant van de auto van mijn buurvrouw gemaakt heeft.

Het valt dus in de categorie, hoe krijg je het voor elkaar }:0

@Djaleesa SUPER !! Ik heb m volgende week dinsdag..Heb het gevoel er niets van te gaan bakken :+
Hoe ging het precies in zijn werk ? Ging die examinator per kruispunt vertellen welke kant je op moest of zegt ie van ja volg de borden richting .....?

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:59

Ik moest eerst op navigatie rijden O:). Daarna ging hij zeggen rotonde rechts af of tweede stoplicht links. Hij gaat je ook van te voren uitleggen hoe het in zijn werking ging. Ik moest ook allemaal knopjes in de auto zeggen wat wat betekende heel vervelend moet ik je zeggen :P.

Maar nu weet je wel hoe het in zijn werking gaat ik was wel echt te zenuwachtig en vergat daardoor logisch na te denken en sommige dingen vergat ik ook O:). Maarja de oefeningen gingen weer goed :P

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:33

Vandaag de intake-les E gehad en het ging goed! *\o/*

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:08

Mooi zo! :)
En dan hebben ze nu een schatting qua lessen gemaakt oid?

Ik wacht nog steeds op een nieuwe datum voor mijn examen, maar ik vrees dat het pas woensdagmiddag of donderdag wordt :(

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:37

Pfoe ik moet 12 mei en het begint aardig in de buurt te komen...
Ik heb er nog niet echt vertrouwen in, heb nog kleine puntjes die volgens mn instructeur wel belangrijk zijn. Zoals euh knipperlicht vergeten bij het inparkeren.
We zullen zien..denk dat het ook wel erg aan de examinator ligt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:00

Ik meld me ook maar weer eens :')
Moet zaterdag afrijden, vandaag heel gezeur gehad met mijn rijlesinstructeur.. Die is uiteindelijk ontslagen en ben nu over op een ander (wel binnen dezelfde rijschool), dus moet nu even in 6 of 7 uurtjes wennen aan een andere auto en dan hopen dat ik slaag :=

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:48

Hoelang zijn jullie overal mee bezig geweest? En wanneer hebben jullie examen?
Ik:

1e rijles: 17-02-'09
Theorie: 10-04-'09 Geslaagd
TTT: 02-06-'09
Examen: 15-06-'09

Heb pakket van 30 lessen van 1.5 uur en heb nou 20 lessen gehad.