Typisch audi rijders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:26

Chiqa schreef:
Je mag het overige verkeer helemaal niet hinderen door te bepalen welke snelheid zij moeten rijden,
dam alleen de politie, dus an sich begrijp ik levendig waarom deze chaufeeur zijn groot licht aan stak,
en dan nog dit.........

Lara_Silver schreef:
Het afremmen van ons was idd een reactie op het bumperkleven,

Jou schoonbroer is levengevaarlijk bezig als je het mij vraagt, remmen is levengevaarlijk waarom mocht de Audi jullie niet inhalen dan? Wat is het probleem, of kon de tupperware auto niet hard genoeg van jou schoonbroer??? Ja sorrie hoor maar alle getunde auto's vind ik tupperware :D

Oh maakt niet uit hoor, dat is jou mening, het is ook mijn genre auto niet. Maar als hij het leuk vind achja. :) Dat terzijde; het was een weg buiten de bebouwde kom (max 80km op dat stuk) met aan beide kanten doorgetrokken streep, wij reden rond de 80. Wel grappig dat je zo happig bent op mij als je niet weet om wat voor situatie het ging? Het was trouwens geen afremmen maar geleidelijk gas los laten, lezen dus. Kortom een weg buiten de bebouwde kom (dus geen meerbaanse snelweg, gewoon een baan met twee weghelften), met max 80km. Met een inhaalverbod. Wij reden al iets boven de 80 en hij begon te drukken, wij laten gas los (= gaspedaal langzaam omhoog laten komen, geen gebruik van het rempedaal dus) en hij geeft groot licht. En nu mag jij mij gaan uitleggen wat wij fout deden in deze situatie, nou niets dus. Ik denk dat je meer advocaat van de duivel aan het spelen bent dan daadwerkelijk argmenteerd op de situatie. ;) Maakt niet uit hoor, maar mijn stijl is het niet, een beetje laf vind ik het.

edit: nog even verduidelijk voor dat er weer dingen gelezen gaan worden die er niet staan...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:41

Silvia schreef:
Oja, en dat kinderlijke gedoe over "jij houdt je niet aan de wet dus mag je niet over een ander oordelen" of zoiets (een paar pagina's terug, heb geen zin om terug te kijken.)
Kijk ajb even naar jezelf: Fiets jij nooit eens op zondagmorgen of na sluitingstijd door het voetgangersgebied of op de stoep? Rijd jij altijd met licht, steek jij altijd netjes je hand uit of doe je de knipperlichten aan? Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand zich ten alle tijden aan de wet en verkeersregels houdt. Mocht dat wel zo zijn dan kan ik me alleen maar een dodelijk saai iemand voor de geest halen....

Neem aan dat dit op mij bedoelt was? Jij mag het kinderlijk vinden maargoed. Ik hou me niet altijd per letter aan de wet neen, maar ik zorg dat ik met mijn acties niemand anders in gevaar breng. En dat doe je wel als je met grote snelheid over rondrijd.

Daar ligt voor mij het verschil.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:50

Lara_Silver schreef:
Chiqa schreef:
Je mag het overige verkeer helemaal niet hinderen door te bepalen welke snelheid zij moeten rijden,
dam alleen de politie, dus an sich begrijp ik levendig waarom deze chaufeeur zijn groot licht aan stak,
en dan nog dit.........

Jou schoonbroer is levengevaarlijk bezig als je het mij vraagt, remmen is levengevaarlijk waarom mocht de Audi jullie niet inhalen dan? Wat is het probleem, of kon de tupperware auto niet hard genoeg van jou schoonbroer??? Ja sorrie hoor maar alle getunde auto's vind ik tupperware :D

Oh maakt niet uit hoor, dat is jou mening, het is ook mijn genre auto niet. Maar als hij het leuk vind achja. :) Dat terzijde; het was een weg buiten de bebouwde kom (max 80km op dat stuk) met aan beide kanten doorgetrokken streep, wij reden rond de 80. Wel grappig dat je zo happig bent op mij als je niet weet om wat voor situatie het ging? Het was trouwens geen afremmen maar geleidelijk gas los laten, lezen dus. Kortom een weg buiten de bebouwde kom, met max 80km. Met een inhaalverbod. Wij reden al iets boven de 80 en hij begon te drukken, wij laten gas los en hij geeft groot licht. En nu mag jij mij gaan uitleggen wat wij fout deden in deze situatie. Ik ben namelijk meer van mening dat je advocaat van de duivel aan het spelen bent dan daadwerkelijk argmenteerd op de situatie. ;) Maakt niet uit hoor, maar mijn stijl is het niet, een beetje laf vind ik het.

Dan geef ik jou en je schoonbroer groot gelijk :) Bij ons op de rondweg mag je maar 50, ik rijd daar meestal rond de 60 km/u.
Toch zijn er standaard automobilisten die het nodig vinden om daar 80 km/u te rijden (Jaja, met 5 scholen in de buurt, tig zebrapaden en vele politiemannen met laserguns :+ ). Als zij gaan kleven, laat ik mn gas ook los en ga ik zo rond de 45-50 rijden :D Dat ze t maar weten dan dat ik er niet van gediend ben ;) En ze gaan dan vaak nog afstand houden ook _O-

Ik snap de opmerking: 'Je mag het overige verkeer helemaal niet hinderen door te bepalen welke snelheid zij moeten rijden' doelend op Lara_silver niet, aangezien de bumperklevers altijd degene zijn die willen bepalen hoe hard het overige verkeer moet rijden :+ (Uitzondering daar gelaten met mensen die te lang links blijven rijden)

On topic: Genoeg oude mannetjes(Leeftijd variërend van 40 tot 80 :') ) die in een 'dikke bak' rijden en zeer netjes rijden hoor! Begeef me regelmatig in het verkeer met paarden en ik zou niet echt kunnen zeggen dat er een bepaald merk auto is die asocialer rijdt dan de andere ;) Ik zou het gemakkelijker kunnen zeggen over het type persoon die in een auto zit, en dan is het meestal het 18 jarige, stoere jongetje met gouden kettingen, hardcore-petje en voetbalshirtje aan *-:)

Janne92

Re: Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:15

Wij hebben een grote range rover me vader rijd soms wel snel maar zeker niet asociaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:30

SuzieQ schreef:
Ik snap de opmerking: 'Je mag het overige verkeer helemaal niet hinderen door te bepalen welke snelheid zij moeten rijden' doelend op Lara_silver niet, aangezien de bumperklevers altijd degene zijn die willen bepalen hoe hard het overige verkeer moet rijden (Uitzondering daar gelaten met mensen die te lang links blijven rijden)

Neen toch serieus aan dat je dit niet wíl snappen :+ Anders kan je mss een baan zoeken bij de politie of officier van justitie worden, dan mag je namelijk wél bepalen hoe iemand zich op de weg gedraagd :j anders heb je toch echt een serieus probleem :j

Lara silver;
Lara_Silver schreef:
Wel grappig dat je zo happig bent op mij als je niet weet om wat voor situatie het ging? Het was trouwens geen afremmen maar geleidelijk gas los laten, lezen dus.

Ehm...ik heb wel goed gelezen hoor :j alleen dan moet jij dit duidelijker omschijven je schrijft namelijk toch echt;

Lara_Silver schreef:
Het afremmen van ons was idd een reactie op het bumperkleven,

Maarre dan nóg heeft jou schoonbroer geen enkel recht een ander te hinderen, als ik achter je had gereden had ik je kenteken doorgegeven mét film aan justitie. Het verkeer hinderen is levensgevaarlijk.

Maar de menign over tupperware delen we dus ach kunnen we het toch ergens over eens zijn :D
Tupperware wekt hier heel veel irritatie op, levensgevaarlijk op de weg en kunnen ook 9 van de 10 keer níet rijden.
Geef mij maar een serieuze dikke auto rijder.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:36

Chiqa schreef:
Maarre dan nóg heeft jou schoonbroer geen enkel recht een ander te hinderen, als ik achter je had gereden had ik je kenteken doorgegeven mét film aan justitie. Het verkeer hinderen is levensgevaarlijk.

Maar wanneer hinder je het verkeer? Als je een 70 rijdt op een weg waar je 80 mag...big deal...Heb ook geen moeite met mensen die 80 op de snelweg rijden, zolang ze maar helemaal rechts rijden :D

Een trekker die niet hadder kan dan 40 km per uur op een weg waar je 80 mag en je niet mag inhalen zijn natuurlijk niet leuk, maar raak er niet gefrustreerd door en voel me ook zeker niet gehinderd...

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:38

Chiqa schreef:
SuzieQ schreef:
Ik snap de opmerking: 'Je mag het overige verkeer helemaal niet hinderen door te bepalen welke snelheid zij moeten rijden' doelend op Lara_silver niet, aangezien de bumperklevers altijd degene zijn die willen bepalen hoe hard het overige verkeer moet rijden (Uitzondering daar gelaten met mensen die te lang links blijven rijden)

Neen toch serieus aan dat je dit niet wíl snappen :+ Anders kan je mss een baan zoeken bij de politie of officier van justitie worden, dan mag je namelijk wél bepalen hoe iemand zich op de weg gedraagd :j anders heb je toch echt een serieus probleem :j

Daarom is die uitspraak van toepassing op bumperklevers en niet op Lara-silver. :)
70/80 rijden op een 80 km-weg lijkt mij gewoon toegestaan en hinder je dus helemaal niemand mee.
Bumperkleven omdat je 100 wilt rijden op 80km-weg is wel willen bepalen hoe hard iemand moet rijden en dat is idd niet toegestaan.

Adil18 schreef:
Chiqa schreef:

Maar wanneer hinder je het verkeer? Als je een 70 rijdt op een weg waar je 80 mag...big deal...Heb ook geen moeite met mensen die 80 op de snelweg rijden, zolang ze maar helemaal rechts rijden :D

Een trekker die niet hadder kan dan 40 km per uur op een weg waar je 80 mag en je niet mag inhalen zijn natuurlijk niet leuk, maar raak er niet gefrustreerd door en voel me ook zeker niet gehinderd...

Idd, wat zou hier hinderen aan moeten zijn, gas los laten en 70 rijden op een 80km-weg :') Moest je zoiets sturen naar Justitie, ze zouden je ronduit uitlachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:12

SuzieQ schreef:
Idd, wat zou hier hinderen aan moeten zijn, gas los laten en 70 rijden op een 80km-weg Moest je zoiets sturen naar Justitie, ze zouden je ronduit uitlachen.

70 ridjen, afremmen, snelheid minderen is hinderen, en uitgelachen wer dik beslist niet toen ik mijn filmpje overhandigde aan de politie, sterker nog......deze loonie is bekeurd. En geheel terecht dit soort triest gedrag kan een kettingbotsing of nog erger veroorzaken.
SuzieQ zal nog wel niet zoveel rijervaring hebben denk ik, of nog mogen fietsen, ik hoop serieus het laatste. Zo werkt het gewoon niet op de weg.
Opzettelijk hinderen is levensgevaalrijk, dat hoeft aan een verstandige automobilist niet uitgelegd te worden.
Bumperkleven is not done, hoor je mij geen goed woord over hebben maar om nu samen t egaan lopen trutten, duik de ring in daar horen ze thuis niet in een serieuze zaak als het verkeer.

En dan te realiseren dat deze discussie ontstaan is omdat iemand helemaal flipte bij het zien van het schitterende Audi logo op een neus van een auto om maar weer even on topic te komen +:)+

Wat mij betrefd mogen ze de autoweg helemaal vol gooien met beschaafde bestuurders in net zo beschaafde auto's.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:21

ik vind Audi ge-wel-dig!

jammer dat er vaak bepaalde types mensen in volkswagen golf, SUV's, BMW's en Audi's rijden, maar asociaal rijden kan de mens evengoed in een ouwe Alto.

bumperkleven? ik laat gewoon mijn gas los. Ik vind het hinderlijk en gevaarlijk.
maargoed. ik ben ook niet altijd even netjes.. als mensen voor me de weg op schieten ( ach, kleine alto, heb ik geen respect voor..) kunnen ze een afsnijding waar mogelijk van mijn kant verwachten.
ook echt niet netjes, maar ik kan er echt niet tegen.

irritante getunende auto's die alleen optisch (vreselijk afschuwelijk) getuned zijn vind ik ook hilarisch.
doe dan ook wat aan de motor, i.p.v zo'n belachelijke herrie uitlaat eronder te stoppen.
kan ik ook met mijn kinky alto ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:28

Citaat:
... ik ben ook niet altijd even netjes.. als mensen voor me de weg op schieten ... kunnen ze een afsnijding waar mogelijk van mijn kant verwachten. Ook echt niet netjes, maar ik kan er echt niet tegen

Als ik lees wat er hier zoal normaal gevonden wordt (zoals bovenstaande), zijn de nederlandse wegen levensgevaarlijk := ...
Ik ben zó blij dat ik er weinig gebruik van maak :D !
(Neem het niet persoonlijk dat ik deze quote gebruikt hebt; er worden hier meer opmerkingen gemaakt waar mijn teennagels spontaan van omhoog gaan staan :+ !)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:30

Chiqa schreef:

Nee en met groot licht aan iemands kont kleven is geen hinderend gedrag?
We hebben waarschijnlijk gewoon een ander waarden-en normenpatroon, en zullen het daarom waarschijnlijk niet eens worden. Zelfs met film kunnen ze je niks maken, zij zien de rede van het afremmen ook niet. Stel om maar even het meest banale voorbeeld ooit te geven: Je bent een vrouw, ongesteld, en je krijgt opeens enorme buikkrampen en mindert daardoor vaart om je zo snel mogelijk even langs de weg te zetten. Precies dezelfde actie, vaart minderen dus, met andere oorzaak. Nee echt daar kunnen ze je niet op betichten. Alleen op de autobaan geld een minimumsnelheid, en als jij als chauffeur beslist buiten de bebouwde kom onder de maximum snelheid te rijden is dit jou goed recht. (ik heb het dan niet over situaties als expres fel afremmen, waarvan jullie dachten dat ik het bedoelde. Nee ook ik vind dat gedrag hoogst aso) Je kunt je als achterliggende chauffeur natuurlijk 'aangesproken' of gehinderd voelen als de voorgaande auto geleidelijk gas terugneemt, maar die voorgaande is niet strafbaar bezig. Zelfs met filmmateriaal moet je nog een heuse inspanning doen om de oorzaak van dit vaart minderen te achterhalen, en dan is het nog steeds jou woord tegen het zijne, kortom je bent nergens. Wij hadden imo een goede rede af te remmen, om die persoon iets duidelijk te maken. Hij gaf vervolgens op een agressieve manier tegenreactie. Nu had hij ook roodgloeiend naar de rechter kunnen stappen, maar die zal beide partijen horen en hem fijn afwijzen als er bleek dat hij zich hinderlijk gedroeg. En over een kettingbotsing gesproken.. Als de voorliggende chauffeur nu opeens vanuit 60 vol in de ijzers gaat kan het nog wel eens gebeuren dat de achterliggende chauffeur het eventjes niet meer zo snel kan volgen en er dus bovenop knalt.. Maar als geleidelijk afremmen een kettingbotsing veroorzaakt vraag ik mij serieus af waar de achterliggende chauffeur met zijn gedachten was, op de weg beslist niet. Lekker overdreven weer.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:12

Chiqa schreef:
SuzieQ schreef:
Idd, wat zou hier hinderen aan moeten zijn, gas los laten en 70 rijden op een 80km-weg Moest je zoiets sturen naar Justitie, ze zouden je ronduit uitlachen.

70 ridjen, afremmen, snelheid minderen is hinderen, en uitgelachen wer dik beslist niet toen ik mijn filmpje overhandigde aan de politie, sterker nog......deze loonie is bekeurd. En geheel terecht dit soort triest gedrag kan een kettingbotsing of nog erger veroorzaken.
SuzieQ zal nog wel niet zoveel rijervaring hebben denk ik, of nog mogen fietsen, ik hoop serieus het laatste. Zo werkt het gewoon niet op de weg.
Opzettelijk hinderen is levensgevaalrijk, dat hoeft aan een verstandige automobilist niet uitgelegd te worden.
Bumperkleven is not done, hoor je mij geen goed woord over hebben maar om nu samen t egaan lopen trutten, duik de ring in daar horen ze thuis niet in een serieuze zaak als het verkeer.

En dan te realiseren dat deze discussie ontstaan is omdat iemand helemaal flipte bij het zien van het schitterende Audi logo op een neus van een auto om maar weer even on topic te komen +:)+

Wat mij betrefd mogen ze de autoweg helemaal vol gooien met beschaafde bestuurders in net zo beschaafde auto's.

Waarom zou 70 rijden niet mogen op een 80km-weg, de 45km/u-auto's mogen er toch ook komen? B-) B-) B-)
En dat er iemand een bekeuring krijgt voor voet van gaspedaal afhalen, laat me niet lachen.. Zoals Lara_silver zegt, dit kan allerlei oorzaken hebben en kan dus never nooit bewezen worden :) (Moest je perongeluk 100 rijden op een 80km-weg met een auto achter je: "Ownee, nu mag ik m'n voet niet van het gaspedaal afhalen, omdat ik dan opzettelijk hinder." _O- _O- )
Opzettelijk hinderen is alleen; vol op de remmen gaan staan, stilstaan, afsnijden, stilstaan bij groen licht... Als dit soort dingen zonder reden gebeuren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 07:13

mag ik vragen waarom mensen die gekleefd worden niet gewoon naar rechts gaan als daar de mogelijkheid toe is?

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:49

KiWiKo schreef:
mag ik vragen waarom mensen die gekleefd worden niet gewoon naar rechts gaan als daar de mogelijkheid toe is?

Zoals je kan lezen is daar geen mogelijkheid toe, het gaat om 1 baanswegen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 11:49

KiWiKo schreef:

Huh? Dus ik moet naar rechts omdat een of andere eikel het niet uit kan staan dat ik me aan de max. snelheid hou :? Das echt de omgekeerde wereld!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:56

je moet naar rechts :D als je kan.......... weet je nog Les 1 rechts houden?????

Dus ja, als jij naar de rechterbaan kan dan MOET je naar rechts...... en voor de verkeersveiligheid is dat ook wel zo handig.... Dat een ander zich niet aan de regels houd betekend niet dat jij dat niet hoeft te doen toch?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:13

KiWiKo schreef:
je moet naar rechts :D als je kan.......... weet je nog Les 1 rechts houden?????

Dus ja, als jij naar de rechterbaan kan dan MOET je naar rechts...... en voor de verkeersveiligheid is dat ook wel zo handig.... Dat een ander zich niet aan de regels houd betekend niet dat jij dat niet hoeft te doen toch?

Oh, jij bedoelt op de snelweg! Ja, das logisch!

Dacht dat we het over een normale provinciale weg hadden :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:47

Adil18 schreef:
KiWiKo schreef:

Het ging inderdaad over een provinciale weg.. Lijkt me ook niet lekker rijden zo een berm. :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:49

Lara_Silver schreef:

Het ging inderdaad over een provinciale weg.. Lijkt me ook niet lekker rijden zo een berm. :D[/quote]

Dat dacht ik dus ook, moet niet fraaier worden, moet ik de berm in kruipen omdat zo'n idioot graag onbenullig hard wil scheuren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:10

SuzieQ schreef:
laat me niet lachen.. Zoals Lara_silver zegt, dit kan allerlei oorzaken hebben en kan dus never nooit bewezen worden (Moest je perongeluk 100 rijden op een 80km-weg met een auto achter je: "Ownee, nu mag ik m'n voet niet van het gaspedaal afhalen, omdat ik dan opzettelijk hinder. _O- _O- " )

Zo te zien ben jij geen officier van justitie, is een vrij serieuze zaak. Gezien je manier van reageren hoop ik toch echt serieus dat jij nog geen auto heb. Want autorijden is een serieuze zaak, we gaan elkaar niet opzettelijk lopen sarren, of dwarszitten omdat jij in een truttert rijdt en die Audi mss iets meer vermogen heeft dan een naaimachine. Respect heet zoiets.
Maar t zal wel de kift zijn nu ik dit zo lees :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:11

hahahaha ach, ach ach.......... :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:13

Chiqa schreef:
Zo te zien ben jij geen officier van justitie, is een vrij serieuze zaak. Gezien je manier van reageren hoop ik toch echt serieus dat jij nog geen auto heb. Want autorijden is een serieuze zaak, we gaan elkaar niet opzettelijk lopen sarren, of dwarszitten omdat jij in een truttert rijdt en die Audi mss iets meer vermogen heeft dan een naaimachine. Respect heet zoiets.

Dit berichtje maakt me echt enorm aan het lachen. Sorry, Chiqa, eigenlijk kun je er niks aan doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:13

Alleen de topic titel al doet mij luidkeels in lachen uitbarsten :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:23

suleilitha schreef:
Alleen de topic titel al doet mij luidkeels in lachen uitbarsten :D

Dat sowieso ja :D

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:26

Chiqa schreef:
SuzieQ schreef:
laat me niet lachen.. Zoals Lara_silver zegt, dit kan allerlei oorzaken hebben en kan dus never nooit bewezen worden (Moest je perongeluk 100 rijden op een 80km-weg met een auto achter je: "Ownee, nu mag ik m'n voet niet van het gaspedaal afhalen, omdat ik dan opzettelijk hinder. _O- _O- " )

Waar zeg ik dat ik dat ik in een truttert rijd en praat ik over Audi's _O-
Hopelijk ben jij niet zo dom als je altijd over komt op dit forum :)
Laatst bijgewerkt door SuzieQ op 24-03-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt