heb ik recht op schadevergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:21

kazary schreef:
Dat herkennen wel meer mensen. Behind closed doors is het bij veel mensen anders als dat je denkt. Overal zijn wel problemen, alleen niet iedereen schrijft dat op bokt neer. :)

Nee, ik hou mijn probleempjes wel prive. Maar goed, dat is persoonlijk.

kazary

Re: heb ik recht op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:22

Daarom. En dan lijkt het wel eens dat niemand problemen heeft dan alleen jij zelf, omdat je het van andere niet hoort.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:34

@TS: Denk je dat je het gaat doen om met een maatschappelijk werkster te gaan praten? Of heb je mijn laatste post niet helemaal gelezen of helemaal niet gelezen?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:49

Daphne, mijn advies:
Doe een slotje op je topics. Probeer je problemen niet via bokt te laten verhelpen, want zoals je merkt, werkt dit niet.
Ga met iemand praten. Hetzij een vriendin, of iemand anders.
Ga leuke dingen doen en probeer niet zoveel te piekeren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:51

Daphne, wat ik je ook wilde vragen. Je hebt nu 2 linkjes van filmpjes op je profiel, hebben die betrekking op jou?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:10

Daphne, ik heb ook weer je topic door gelezen en bij je begin post had ik al me vragen.
Wáárom in vredesnaam iemand aansprakelijk willen stellen als je weet dat het met strooien eigenlijk je eigen verantwoording is?
Ik heb in je vorige topics ook al tig keer aangegeven dat je niet alles zomaar open en bloot neer moest zetten vanwege dit. Het kan waarheid zijn, maar mensen geloven je niet meer. (Ezelverhaal, er gingen er een stuk of 3 dood, onverklaarbare reden, moesten op wortels gezet worden.. Wie heeft er ooit te horen gekregen van een DA dat zn paard op wortels moet)
Je begint in dit topic weer met zelfmoord, weet je nog in je vorige over de ruzie's thuis, dat daar mensen erg boos om waren geworden omdat ze mensen verloren hadden daar aan, waarop je antwoordde dat je zelf ook iemand verloren had dus wel wist hoe het voelde?
Waarom gooi je dan weer zo'n dreiging erin?

Je ouders gaan nu voor de 1000de keer scheiden, je zit er weer tussen en kan nog steeds bij niemand terecht? Ik ken dat verhaal dat ouders gaan scheiden, maar toch weer niet en dan weer wel. Er knallende ruzie tussen de ouders komt, maar weet je niemand verteld dat zomaar op bokt, waar iedereen zomaar kan kijken. Als dat zo zou zijn zou je het in vertrouwen vertellen aan een vriendin. (Waar is die beste vriendin gebleven, die niet bij je in de buurt woonde?)
Je vader werkt van half 5 s'ochtends tot half 6 s'avonds? Enig idee dat dit niet mag!!
Er zijn vast ook wel buren waarmee je ouders een regeling kunnen of konden treffen, de mede eigenaar van de ezels, een docent op de route? Iemand die voor een klein bedrag je zou willen ophalen en brengen?
Als me neefje niet naar school zou kunnen door een ongeluk en zijn ouders hem niet op zouden kunnen halen of weg brengen, rij ik gerust een paar x heen en weer hoor. Zelfs voor me buurmeisje heeft me moeder wel eens extra gereden ergens naar toe. Niet iedereen zegt altijd en overal nee tegen en staat negatief in het leven zoals jou.

Dit is wéér een verhaal naar jou toe, om je te helpen, maar denk er alsjeblieft aan! Ik heb het al eerder gezegt, het was een poos stil maar het begint weer.
En ja ik heb wel zo mijn twijfels na al je topics, maar ook na aanleiding van dit topic [EA-CO] binnenkort wedstrijd in wezep? Hoezo kan je dat wel dan en hoe ga je daar heen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:24

Samy schreef:
Er knallende ruzie tussen de ouders komt, maar weet je niemand verteld dat zomaar op bokt, waar iedereen zomaar kan kijken. Als dat zo zou zijn zou je het in vertrouwen vertellen aan een vriendin. (Waar is die beste vriendin gebleven, die niet bij je in de buurt woonde?)

Ik vind dit wel erg veroordelend. Sommigen hebben er juist baat bij hun verhaal via internet kwijt te kunnen, al dan niet anoniem.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:29

Heino schreef:
Samy schreef:
Er knallende ruzie tussen de ouders komt, maar weet je niemand verteld dat zomaar op bokt, waar iedereen zomaar kan kijken. Als dat zo zou zijn zou je het in vertrouwen vertellen aan een vriendin. (Waar is die beste vriendin gebleven, die niet bij je in de buurt woonde?)

Ik vind dit wel erg veroordelend. Sommigen hebben er juist baat bij hun verhaal via internet kwijt te kunnen, al dan niet anoniem.

Tuurlijk voor sommige is het wel goed, maar die vertellen 1x zo'n verhaal en dan is het over. Daphne heeft nu al 3 topics lopen waar het op een gegeven moment niet meer om het verhaal gaat, maar als het nog wel zo geloofwaardig is. Ik heb er toen ook gezegt dat het voor haar misschien beter was om het niet meer zo openbaarlijk neer te zetten, maar desnoods naar een paar mensen in een pb of via msn, waar ze ook contact heeft met andere.
Er was toen zelfs iemand die haar op wou komen halen om er uit de thuis situattie weg te halen, reageerde ze ook niet op. Ezel verhaal heeft ook ineens een slotje gekregen, omdat het antwoord er maar niet kwam en nu officieel nog niet via hun naar buiten is gekomen, behalve via de PB's die ze toen gestuurd hadden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:59

Heino schreef:

Maar veel mensen vergeten wel dat ze helemaal niet anoniem zijn ;) . Ik kan het goed begrijpen hoor, het is vele gemakkelijker om je gevoelens neer te schrijven, je hebt een (vals) gevoel van dat je het aan mensen vertelt die je toch niet kennen, je krijgt vaak steun die je goed doet.... maar iedereen hier kan wel achterhalen wie Daphne is, er zullen mensen zijn die haar irl kennen (misschien ook wel mensen die gewoon meelezen), dus iedereen kan nu weten hoe alles er achter de schermen aan toe gaat.
De vraag is dan: wil je dat iedereen weet hoe jij je echt voelt en wat jij over je familie denkt? Vind je het niet erg als je moeder via via dit topic onder haar ogen krijgt en ziet wat jij erover denkt? Heb je er wel goed over nagedacht dat zulke dingen wel eens verre gevolgen kunnen hebben? Zo ja, dan is het je eigen keus om te vertellen wat je wilt.

Maar veel mensen gooien nu eenmaal zonder nadenken alles over zichzelf op het internet, onder het motto van 'er is toch niemand die erbij betrokken is die het kan lezen'. En pas als ze de hele vuile was hebben buitengehangen, hun heftige emoties bedaart zijn, lezen ze het terug en denken ze: "sh*t, waarom heb ik dit nu zo open en bloot op het internet gezet?" Helaas gaat het je echt verbazen(en verbaast het mij) hoeveel mensen er tot deze laatste categorie behoren. Dus denk àltijd na over wat je zegt over wie, ook al voel je je zo slecht in de situatie.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 16:54

Samy schreef:
Je vader werkt van half 5 s'ochtends tot half 6 s'avonds? Enig idee dat dit niet mag!!

en waarom mag dat niet?
neem aan dat zijn baas weet wat hij doet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:55

Ooit gehoord van een ARBO-wet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:56

Plien91 schreef:

ooit eens gehoord van niet zeuren maar werken????

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:01

Ik ben ook 13 uur van huis op werkdagen.... reistijd erbij hè :j

Maar TS heeft hulp nodig dat is zeker.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:09

KiWiKo schreef:
Plien91 schreef:

Ja hoor, als het nodig is maak ik rustig een werkdag van 12 uur zonder ook maar een tel te zitten, heb wel eens schooldagen gehad van 8.30-19.30 dus niet zeuren maar werken is niet op mij van toepassing, maar ELKE DAG van half 5 - half 6 werken zou ik echt niet willen, ben blij dat voor DAT soort dingen een ARBO wet is.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:13

blaren van krukken pff niet zo zeuren je kan van die fiets handschoenen aan doen. loop zo vaak met krukken(reuma) en waar je je krukken vandaan heb kan je ook een rolstoel huren.en ik heb nu al 12 jaar reuma en ik ging gewoon naar school hoor met me krukken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:21

Plien91 schreef:
KiWiKo schreef:

Ja hoor, als het nodig is maak ik rustig een werkdag van 12 uur zonder ook maar een tel te zitten, heb wel eens schooldagen gehad van 8.30-19.30 dus niet zeuren maar werken is niet op mij van toepassing, maar ELKE DAG van half 5 - half 6 werken zou ik echt niet willen, ben blij dat voor DAT soort dingen een ARBO wet is.

moet je nooit voor jezelf gaan beginnen, want als ondernemer heb je geen arbo........ en maak je toch echt hele lange, lange dagen

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:28

ik (3e jaars fysiotherapie studente) vind het maar wat raar dat je fysio het goed vind als jij 2 maanden thuis zit. bij kniebandletsel moet je zo snel mogelijk aan stabilliteitstraining gaan doen. Ook het "normale" looppatroon moet zo snel mogelijk op peil gebracht worden. (dat kan ook met krukken, is minder gewicht, en dus juist hartstikke goed!
voor blaren op je handen kun je washandjes er om binden of fietshandschoentjes aan doen, ik heb zelf ook 20 weken mezelf moeten redden met OV(2 treinen en bussen) en dan met tassen voor de hele week(Woon op mezelf)en dan ook dus mijn studentenhuis in komen waar ik woon,(inclusief steile trappen) en van en naar mijn studie komen.

9 keer fysio is ook onzin, voor dit soort letsels kun je verwijsbrief krijgen en dan heb je ONBEPERKT fysiotherapie.

ben benieuwd hoe dit af gaat lopen want zoals ik het verhaal nu lees vind ik het een beetje raar en het klinkt gewoon niet erg aannemelijk. ik zeg niet dat je liegt want daar kan ik niet over oordelen nu, maar het klinkt gewoon vrij onlogisch eerlijkgezegd....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:55

Daphne's vader werkt voor een baas en heeft dus te maken met de ARBO

Of iemand wel of niet ondernemer moet worden heeft hier niets mee te maken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:58

gelukkig zijn mijn werknemers makkelijker :D :D

als het moet draaien ze zo door, geen punt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:58

De vraag is of de 13 uur inclusief of exclusief reistijd is.

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:59

KiWiKo schreef:
gelukkig zijn mijn werknemers makkelijker :D :D

als het moet draaien ze zo door, geen punt

Probeer het eens of ze het een punt vinden dit 5 dagen in de week te doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:00

Nikka schreef:
De vraag is of de 13 uur inclusief of exclusief reistijd is.

Dat vroeg ik mij ook idd meteen al af, jammer dat er niet verder op de vragen in wordt gegaan door Daphne.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:03

ik heb een vrouw die werkt 7 nachten per week 12 uur per nacht en dat altijd :) :) heel soms neemt ze een nachtje vrij..... heel soms :D

Ik vind dat hele arbo verhaal een groot getrut :D :D

en nee, eigenlijk vind weinig van mijn personeel het een probleem om door te draaien, ik stuur er regelmatig 2 op verplichte door mij doorbetaalde vakantie van een week..... maar die meiden werken ook altijd, gaan altijd als er ergens een probleem is.....

en ik als goed werkgever zeg dan op mijn beurt dat ze volgende week effe lekker vrij zijn zonder dat hun daar iets op hoeven inleveren....

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:06

Gezien het werk dat ze moeten doen Kim, vind ik je een enorm slechte werkgever. Je brengt zo ook nog eens de cliënten in gevaar.... Je reclame filmpje is dan wel professioneel maar de rest :n

maar we gaan nu off-topic. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:14

vind je???? nee hoor :D De mevrouw die 7 nachten werkt slaapt bij de client. En meiden die makkelijk invallen, nooit zeuren.... krijgen van mij extra vrije dagen.......

kweenie of ik dan een slechte werkgever ben en of ik dan mijn clienten in gevaar breng..... Denk dat ik eerder mijn clienten in gevaar breng als ze geen zorg of onvoldoende gekwalificeerde zorgverleners krijgen :)

en omdat ik ook zuinig ben op mijn personeel, krijgen mensen die hard werken van mij extra verlof..... kweenie of je dan het juiste stelt :)