Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:23

waar maak je je druk om? Jij gelooft in de heer, dus jij weet beter. Flikker lekker in de orullenbak die zooi.
Ik geloof ook, maar daar kan ik me dus echt niet druk om maken, maak je druk om al die nutteloze oorlogen, verkrachtingen, kindermishandeling etc. Dat is pas erg, een dom papiertje niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:24

@Faye: Heb jij de maker van de folder ook met de dood bedreigd dan? Nee? Dan heb ik het niet over jou. ;)

Maar goed, ik voel me ook niet aangevallen als iemand een bord neerzet met 'God bestaat waarschijnlijk niet'. Dan denk ik echt alleen maar 'Ik denk van wel. We zullen zien.' Leuk vind ik het niet. Voor diegene.

Anoniem

Re: O en dat mag wel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:26

Ik had het ook niet specifiek tegen jou BE ;)

Waarom vind je het niet leuk als iemand niet gelooft? Als gelovige, geloof je ergens in. Maar zeker weten kun je het niet. Waarom is er altijd zo'n gedoe rondom geloof? Zoals de rel om Andries Knevel?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:28

Het is niet voor niks een GELOOF genoemd. En ik ben blijkbaar te nuchter om in iets te geloven dat totaal ontastbaar is en waar geen bewijs voor is. Ik vind het ook behoorlijk hypocriet allemaal. En bedenk eens wat voor 'dingen' het geloof allemaal veroorzaakt heeft om de zogenaamde 'ketters' de onderdrukken?

EDIT typo

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:29

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:32

Jannepauli schreef:
Ik vind iemand die een billboard neerzet met de tekst "God bestaat niet" heel wat minder te verwijten dan die gekken van de Westboro Baptist Church.. zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=1073001&hilit=Baptist+Church

En ji denkt dat christenen daar wel achter staan? :roll: Dat zijn 'gewoon' Amerikaanse gekken.

@Faye: ik vind het dan vooral jammer voor diegene. Ik heb zoveel gekregen door het geloof, dat gun ik een ander ook.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:33

Blue_Eyes schreef:
Ik heb zoveel gekregen door het geloof, dat gun ik een ander ook.

Misschien een persoonlijke vraag, maar wat dan zoal? Ik zie dat namelijk niet om me heen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:35

Onder meer rust in mijn hoofd, het vermogen om lief te hebben en er rekening mee te houden wat een ander pijn doet of niet. Maar dat zal voor ieder anders zijn, want ieder heeft andere karaktereigenschappen.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 27-02-09 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:39

Blue_Eyes schreef:
En ongelovigen voelen zich niet aangevallen. Daarom bedreigen ze de maker van de folder ook met de dood. Dat is omdat ze zich niet aangevallen voelen. :j Ik snap het. :j
.
.
.
.
:roll:
Oh en mensen... in het Nederlands schrijf je een werkwoord in de derde persoon enkelvoud met een -t achteraan (gelooft, gebeurt). Sorry, beroepsdeformatie.

Dat nederlands niet mijn goedste vak is, hoef je niet met een roll smiley te benadrukken. Of het roll dingetje moet voor dat erboven zijn :)

Maaruh, met de dood bedreigd? Ik dacht alleen terug gezonden met de boodschap: hou lekker bij je, ik hoef er niet mee lastig te worden gevallen. Dat zou ik ook doen. Dood bedreigen? Nee, laat die man lekker leven en zijn werk doen, maar ik ben er wel niet van gediend.
Ik spreek uit eigen ervaringen. Ikzelf vind het allemaal prima en laat mensen lekker leven (lief he) en ik vind het ook heel achterlijke dat mensen zo ver kunnen gaan... Ik vind het ook super irritant als er mensen op straat mij gaan aanspreken en proberen over te halen in god te geloven (fo er iig over na te denken), maar zal ze nooit uitschelden of zeggen dat ze dood moeten vallen. Mensen die dat wel doen zijn weer ziek in hun hoofd vind ik.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:39

@ Blue_Eyes. Ik weet wanneer ik iemand anders pijn doe of niet en kan daar dus rekening mee houden. Ook heb ik rust in mijn lijf en hoofd en het vermogen om lief te hebben. Daar heb ik niet persé een God voor nodig aangezien ik niet geloof. Maar goed. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij geloofd.

En ik zie jou onderschrift: Evolutie: er gebeurt de laatste tijd niet veel bijzonders, he?
Daarom heet het evolutie, en niet revolutie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:40

BE, dat vind ik in het spiritisme. Zo heeft iedereen zijn eigen geloof. Ik vind alleen geloven die door kerken geleid worden zo rigide en totaal niet open minded. Daarom zou ik mij daar ook nooit thuis kunnen voelen.
Een ander heeft daar weer helemaal geen geloof voor nodig. Volgens komt het allemaal op een stuk bewustzijn neer en dat zit in een ieder. Dat heeft in mijn ogen dus niets met kerk en bijbel te maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:46

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:49

Citaat:
En ji denkt dat christenen daar wel achter staan? Dat zijn 'gewoon' Amerikaanse gekken

Ach, als jij dat "gewoon" Amerikaanse gekken vindt, dan kun je degenen die uitspraken doen die jou vanuit jouw opvattingen niet bevallen, toch even makkelijk ook 'gewoon gekken' noemen? Maar om je vraag te beantwoorden: Ja, ik denk dat veel zgn. christenen het stiekem, heel diep verscholen in hun hartje, het ergens wel eens zijn met de opvattingen van de WBC, gezien de opvattingen over homofilie, abortus etc. maar zich niet op deze manier zullen uitspreken of profileren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:52

Ik ken heel veel christenen, en niemand maar dan ook niemand die ik ken keurt dit soort extremisme goed.
Edit: alleen al de leuze 'God hates fags'. De meeste christenen geloven dat 'God doesn't hate anyone'.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 27-02-09 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:52

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:53

Dat zeg ik: voor mij niet. Zij geloven dat, ik geloof iets anders. Ik heb de neiging om te zeggen 'ik weet wel beter', maar ja, krijg je dat weer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:54

Dat laatste vind ik dan weer een typich trekje van niet open staan voor andere meningen, sorry.
Je "weet" namelijk niets, je "gelooft" het ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:54

Niwla schreef:
Maar Lotte 1990, je hóeft die folder niet te lezen. Een billboard vind ik heel wat anders die kun je niet missen als je op de snelweg rijdt. Wij christenen geloven in God en wij vinden het jammer dat zoveel mensen Zijn aanwezigheid niet geloven.

Ik ben katholiek officieel en ik heb geen flauw idee of hij wel of niet bestaat. Ik geloof in iets en niet persé in een god, maar ben trouwens absoluut niet gelovig. En ja je kan het jammer vinden dat anderen niet in een god geloven, maar zonder bewijs is er weinig overtuiging en kán het ook een verzinsel zijn. Iets wat niet letterlijk zichtbaar is wordt niet zomaar aangenomen. Dus ja of je het jammer kan noemen.. Ik vind het niet de juiste woordkeuze :)

Al is een billboard trouwens zeer apart voor zo'n onderwerp :+

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:55

@Blue_Eyes. Dat weet ik. Ik viel je ook niet aan hoor :).

En bedankt voor die link, heb even naar de folder gekeken. Ik vind hem eerlijk gezegd een beetje irritant. De evolutie'theorie' wordt weer eens als een onwaarheid neergezet. Maar daar ben ik ondertussen ook alweer aan gewend, dus kan er wel om lachen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:57

faye schreef:
Dat laatste vind ik dan weer een typich trekje van niet open staan voor andere meningen, sorry.

Heb je die ;) gezien?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:58

blokje schreef:
Ik geloof gewoon wat in de bijbel staat. En over die 1 dag is 1000 jaar moet je nog eens lezen.

De aarde is echt in 6 dagen geschapen (dat geloof IK)

Het is niet dat Evolutie niet bestaat. Dieren passen zich nog steeds aan op aarde dat is ook evolutie.

Je weet ook dat de bijbel tussentijds steeds iets anders is geworden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:59

Je weet dat dat niet waar is, Mayo? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:02

Blue_Eyes schreef:
faye schreef:

Heb je die ;) gezien?

Yep. Maar ik zou zelfs de neiging niet hebben :n
Ik geloof iets anders, maar zal dat nooit als de waarheid verkondigen. En dat is volgens mij het grootste verschil met de kerk en kerk-aanhangers.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:04

Faye, denk nou eens even na over wat ik zou kunnen bedoelen. Ik probeerde hiermee juist de draak te steken met dat zeker weten-gevoel.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:07

Niwla schreef:
Ik ben christen en ik hou van God, dan doet het toch pijn als Zijn bestaan ontkend wordt? Het zou jou toch ook pijn doen als er ontkent werd dat iemand van wie je houdt bestaat?

Je houdt van god? Hoe kan dat? Hoe kan je van iets houden wat niet letterlijk voelbaar bestaat? Het is geen mens, dier, boom, gebouw of iets?

Dat zou voor mij zoiets zijn dat ik van de zon of de maan hou? Niks emotioneels in principe.