Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:49

xTamara schreef:
Ik geloof daar ten eerste dus niet in..
Ten 2e dieren hebben geen seks voor het plezier..
Ten 3e.. een merrie die een merrie bespringt vind het ook niet erg om door een hengst gedekt te worden..

Dieren zitten anders in elkaar..
Anders zouden mensen en dieren toch hetzelfde heten?

Ja oke.. Maar noemen jullie mensen dan een diersoort? Beetje raar lijkt mij..

Dieren hebben ook seks voor hun plezier.

Er is een onderzoek gedaan dat o.a vrouwelijke dolfijnen op elkaars rugvin "rijden". ;) Omdat ze dat plezierig vinden.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:49

xTamara schreef:
Ten 3e.. een merrie die een merrie bespringt vind het ook niet erg om door een hengst gedekt te worden..

Taxonomische indeling - Homo sapiens
Rijk: Animalia (Dieren)
Stam: Chordata (Gewervelden)
Klasse: Mammalia (Zoogdieren)
Orde: Primates (Primaten)
Familie: Hominidae (Grote mensapen en mensachtigen)
Geslacht: Homo (Mensen)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:51

xTamara schreef:

Dolfijnen schijnen ook seks voor het plezier te hebben ;)
Ik weet niet waar de termen dier en mens vandaan komen, maar iemand moet die gemaakt hebben om onderscheid te maken, je hebt toch ook onderscheid tussen schildpadden en kippen, het zijn allebei dieren maar wel met een andere naam. Dat kan ook prima voor de mens gelden lijkt mij zo!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:51

Dat is dan ook de enige diersoort waarschijnlijk..
En dan nog. komop.. een dier is heel anders..
qua bouw qua gedrag..
Mensen met dieren vergelijken.. Oke op sommige punten lijken we op elkaar..
Maar op honderden punten ook niet

Oke Piera.. Maar dan nog is dit in mijn ogen belachelijk alleen maar omdat we op apen "lijken"

Als de evolutie theorie zou bestaan.. Waarom worden apen nu geen mensen meer dan?
Hoe kan een vis/kikker weet ik het ooit een landdier worden..
In mijn ogen klopt er niks van die theorie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:52

Trouwens, al die homo's die bang zijn om uit de kast te komen, die doen het vast ook allemaal voor aandacht. :j :+

Je kan niet alles over één kam scheren...

Spirit

xTamara schreef:

Dolfijnen blijkbaar wel. :D

Mensen zitten helemaal niet zo heel anders in elkaar dan dieren hoor, als ik dit heel letterlijk op vat. :D
De mens heeft wel een soortnaam ja: Homo sapiens.
Mensen zijn gewoon intelligenter dan de meeste andere dieren en hebben zich daarom op deze manier ontwikkeld.

Wildgirl

Daar moeten wij vanaf hier maar op vertrouwen dat dat ook echt zo is martine123, de kans is groot dat ze er tijdens de volgende les kort iets over gezegd heeft en dat de rest van de leerlingen dit groter maken dan het is...
TS misschien zelf ook wel in haar boosheid.
Dan nog, stel dat de lerares dit wel deed.....leraren zijn ook maar normale mensen met gevoel en normen en waarden.
Als je op deze manier je mening geeft dan vraag je om problemen; kom dan niet uithuilen maar denk beter na voordat je iets zegt.
en ach, wat de lerares nu tegen de leerling doet deed de leerling eerst tegen alle homo's dus ja, of het nou echt zo erg is...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:53

xTamara schreef:
qua bouw qua gedrag..

Oke Piera.. Maar dan nog is dit in mijn ogen belachelijk alleen maar omdat we op apen "lijken"

Als de evolutie theorie zou bestaan.. Waarom worden apen nu geen mensen meer dan?

Apen en schapen schijnen ook seks voor hun plezier te hebben, en nog wat dieren maar ik weet ze niet allemaal.

En nu zeg je het zelf, een kikker wordt toch echt een landdier, eerst is het toch een kikkervisje. ;)

xTamara

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:55

Nouja.. deze discussie kan uren duren..
In mijn ogen is een mens absoluut anders dan een dier..
Tenminste in vele opzichten..
Mijn mening zal hierdoor ook niet veranderen..

Nee.. Ik vind het maar raar dat er mensen zijn die die apentroep geloven

Aradis

xTamara schreef:
qua bouw qua gedrag..

Een roofvogel lijkt ook op honderen punten niet op een zeehond. Maar het zijn toch allebei dieren. Alle diersoorten zijn onder elkaar verschillend van bouw en gedrag.
In mijn ogen klopt er niks van een God, maar daarom is het nog niet per se niet waar.

is het niet Darwins zoveelste verjaardag vandaag :Y) ?

Jacimatho

Ik heb nergens gelezen dat de TS homosexuele mensen minder vind dan andere mensen. Ze is van mening dat de mens zo niet is bedoeld, redenerend vanuit haar geloof. Dat bi en ho " hot en in " is kom je tegen in iedere gemiddelde kroeg. Op dat gebied zijn er heel veel mensen die er een experimentje aan wagen. En ja, er zijn ook een flink aantal die het voorbeeld van Geer en Goor volgen en waarvan je op 10 km afstand kan zien welke aard het beestje heeft. Dus dat is ook niks nieuws onder de zon.

Ik lees wel heel veel berichten waarin de Ts voor akelige dingen wordt uitgemaakt. Beetje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?
Sinds wanneer is het zo schokkend dat er vanuit het geloof zo over homosexualiteit gedacht wordt?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:56

Citaat:

Een hond is anders dan een penguin

Citaat:
qua bouw qua gedrag..

Een kat is ook geen Lama
Citaat:

Schapen lijken ook niet op kippen.

Citaat:

een kikker is geen waterdier. Ze hebben water nodig om te leven, maar ook zuurstof. Zowel land als water dus.

xTamara

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:57

Dara gaat het niet om..
Het is gewoon een voorbeeld..
Zet er van mij apart een vis neer.. Ik vind die hele theorie gewoon onzin ;)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:57

Ik dacht dat het aan god was om te oordelen over mensen, en dus niet aan de TS om beoordelen of deze mensen aandacht zoeken of dat er 'gewoon' iets is misgegaan :r
God heeft toch iedereen geschapen of is dat in dit soort gevallen ineens niet zo?
Overigens, TS, is het ooit in je opgekomen dat sommige homo's misschien wel buitenbeentjes zijn juist OMDAT ze homo zijn. (en er dus mensen zijn die er zo over denken)

Om ontopic te blijven, belachelijk maken is natuurlijk niet goed te praten, maar ik snap de reactie van die docente wel, ik schrik eerlijk gezegd ook van deze mening....

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:58

Fiffill schreef:
xTamara schreef:

En nu zeg je het zelf, een kikker wordt toch echt een landdier, eerst is het toch een kikkervisje. ;)

Een kikker is een amfibie. Die leven op land en in het water. Een kikker is dus geen landdier. ;)
Maar ik heb geen zin om hier uitgebreid de evolutietheorie te gaan verdedigen, dus ik ga hier verder niet meer op in. Deze discussie zou dan waarschijnlijk inderdaad uren gaan duren. :D

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:59

Mereltje schreef:
Ik dacht dat het aan god was om te oordelen over mensen, en dus niet aan de TS om beoordelen of deze mensen aandacht zoeken of dat er 'gewoon' iets is misgegaan :r
God heeft toch iedereen geschapen of is dat in dit soort gevallen ineens niet zo?
Overigens, TS, is het ooit in je opgekomen dat sommige homo's misschien wel buitenbeentjes zijn juist OMDAT ze homo zijn. (en er dus mensen zijn die er zo over denken)

Om ontopic te blijven, belachelijk maken is natuurlijk niet goed te praten, maar ik snap de reactie van die docente wel, ik schrik eerlijk gezegd ook van deze mening....

Christenen zijn ook niet perfect hoor, mocht je dat soms denken ;)
Christenen kunnen soms erger zijn dan niet christenen.
Alleen hebben wij in onze ogen een God die het ons vergeeft..
En niet christenen niet..

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:59

xTamara schreef:
qua bouw qua gedrag..

Volgens de evolutietheorie stammen wij niet van de apen af, maar hebben we een gemeenschappelijke voorouder. Zie het als dat wij het broertje/zusje van de aap zijn, we ontwikkelen ons anders maar stammen wel van dezelfde figuur af. Dat apen nu geen mensen 'worden' komt omdat het geen proces is van jaren maar een proces van honderden eeuwen, gezien de aarde 4,6 miljard jaar oud is (maar ik betwijfel dat jij dat 'gelooft'). Een kikker kan zich ontwikkelen als landdier omdat er een niche (de leefruimte die een soort of een populatie in een ecosysteem inneemt) gevuld is door andere dieren/planten en zich daarom aanpast aan andere omstandigheden en andere eigenschappen ontwikkelt om beter te overleven. Als deze dieren zich voortplanten geven zij die 'nieuwe eigenschappen' door. Misschien eens iets over de vinken van Darwin lezen, dat is precies wat ik bedoel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:01

Zo zijn er mensen die God ook onzin vinden.

Jacimatho schreef:
Ik heb nergens gelezen dat de TS homosexuele mensen minder vind dan andere mensen. Ze is van mening dat de mens zo niet is bedoeld, redenerend vanuit haar geloof. Dat bi en ho " hot en in " is kom je tegen in iedere gemiddelde kroeg. Op dat gebied zijn er heel veel mensen die er een experimentje aan wagen. En ja, er zijn ook een flink aantal die het voorbeeld van Geer en Goor volgen en waarvan je op 10 km afstand kan zien welke aard het beestje heeft. Dus dat is ook niks nieuws onder de zon.

Ik lees wel heel veel berichten waarin de Ts voor akelige dingen wordt uitgemaakt. Beetje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?
Sinds wanneer is het zo schokkend dat er vanuit het geloof zo over homosexualiteit gedacht wordt?

Ik vind het gewoon jammer dat "de jeugd" van nu nog steeds zo zwart-wit kan denken terwijl je juist zo hopen dat er nu wat meer ruimte komt voor homoseksualiteit.... (ook voor andere dingen ;) ).
En dat over aandachttrekkerij vind ik echt onzin, en ik vind het zelfs lastig dat het "hot en in" is.... ik heb diep van binnen mijn hele leven al beseft dat ik bi ben, maar ik durfde het nooit echt toe te geven en nog steeds niet tegen mijn ouders gezegd. Dus dan gaat je mening niet voor iedereen op, TS...

@ Spirit ik bedoelde meer iets met poten. :+ Maar je hebt gelijk.

Lyonesse

Of een mens wel of niet onder zoogdier valt, heeft niets met de evolutie theorie te maken xTamara. Dat zijn 2 heel verschillende dingen.

Spirit

Piera schreef:
Volgens de evolutietheorie stammen wij niet van de apen af, maar hebben we een gemeenschappelijke voorouder. Zie het als dat wij het broertje/zusje van de aap zijn, we ontwikkelen ons anders maar stammen wel van dezelfde figuur af. Dat apen nu geen mensen 'worden' komt omdat het geen proces is van jaren maar een proces van honderden eeuwen, gezien de aarde 4,6 miljard jaar oud is (maar ik betwijfel dat jij dat 'gelooft'). Een kikker kan zich ontwikkelen als landdier omdat er een niche (de leefruimte die een soort of een populatie in een ecosysteem inneemt) gevuld is door andere dieren/planten en zich daarom aanpast aan andere omstandigheden en andere eigenschappen ontwikkelt om beter te overleven. Als deze dieren zich voortplanten geven zij die 'nieuwe eigenschappen' door. Misschien eens iets over de vinken van Darwin lezen, dat is precies wat ik bedoel.

Of gewoon even The Origin Of Species doornemen. :D

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:02

xTamara schreef:
Mereltje schreef:

Christenen zijn ook niet perfect hoor, mocht je dat soms denken ;)
Christenen kunnen soms erger zijn dan niet christenen.
Alleen hebben wij in onze ogen een God die het ons vergeeft..
En niet christenen niet..

Snap je reactie niet helemaal?
Natuurlijk, niemand is perfect....
Vroeg me gewoon af wie TS is om te oordelen, zoals jij zelf al zegt, jullie hebben een god die jullie vergeeft...
Tenzij zij god zelf is natuurlijk, anders lijken me dergelijke dingen niet gepast om te gaan verkondigen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:02

Spirit schreef:
Piera schreef:

"Even". :D

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:03

Overigens staat in datzelfde boek van Darwin,in een van de hoofdstukken over die vinken, dat evolutie niet per definitie eeuwenlang duurt maar soms ook binnen 1 a 2 generaties voltrekt. Is bewezen met de veranderingen aan de snavel van diezelfde vinken.

xTamara

Piera schreef:
Volgens de evolutietheorie stammen wij niet van de apen af, maar hebben we een gemeenschappelijke voorouder. Zie het als dat wij het broertje/zusje van de aap zijn, we ontwikkelen ons anders maar stammen wel van dezelfde figuur af. Dat apen nu geen mensen 'worden' komt omdat het geen proces is van jaren maar een proces van honderden eeuwen, gezien de aarde 4,6 jaar oud is (maar ik betwijfel dat jij dat 'gelooft'). Een kikker kan zich ontwikkelen als landdier omdat er een niche (de leefruimte die een soort of een populatie in een ecosysteem inneemt) gevuld is door andere dieren/planten en zich daarom aanpast aan andere omstandigheden en andere eigenschappen ontwikkelt om beter te overleven. Als deze dieren zich voortplanten geven zij die 'nieuwe eigenschappen' door. Misschien eens iets over de vinken van Darwin lezen, dat is precies wat ik bedoel.

Zusje of broertje van apen? Komop zeg..
En dat over die kikker zei ik net al.. Dat was gewoon een voorbeeld..
Van vis naar schildpad dan..
Nee dankje.. Ik hoef niks van die Darwin te lezen.. In mijn ogen ken ik de waarheid over het bestaan van de mens al ;)

@Mystica: Daar gaat het me ook totaal niet om.. Er zijn mensen die vinden dat we van dieren ofzo afstammen nouja best.. Ik geloof het alleen niet ;)

@mereltje: Je reactie klonk een beetje gericht op alle christen vandaar, sorry als ik dat verkeerd begrepen heb ;)

Piera

Spirit schreef:

Hihi. Ik dacht, ik houd het simpel maar je hebt gelijk idd :D Maar dat is wel heel erg off topic