Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
StillAngel schreef:Ik vind het onzin, je kunt ook 'stoer' zijn als je geen merkkleding hebt, toch? Vooral vind ik het onzin als je het móet kopen omdat je er anders niet bijhoort. Geeft dus aan dat je eigenlijk van jezelf niet stoer bent, en daar je kleding voor nodig hebt. Alhoewel sommige merkkleding wel van betere kwaliteit zijn, maar soms ook totaal niet
StillAngel schreef:Ik vind het onzin, je kunt ook 'stoer' zijn als je geen merkkleding hebt, toch? Vooral vind ik het onzin als je het móet kopen omdat je er anders niet bijhoort. Geeft dus aan dat je eigenlijk van jezelf niet stoer bent, en daar je kleding voor nodig hebt. Alhoewel sommige merkkleding wel van betere kwaliteit zijn, maar soms ook totaal niet
Winniiee schreef:Picassox : Beetje flauw dat je het zo beredeneerd. Dat staar er dus écht niet in!
Er stond in een aantal vorige post, van prioriteiten is het belangrijkte en bla bla bla...
Maar ik vind dat het niet zo zijn, er zijn genoeg arme mensen met priorieiten, die knoei hard werken voor het beetje geld wat ze binnen krijgen. Die ook erg verstandig met hun geld omgaan. Maar het geld gewoon weg niet over hebben.![]()
Snap je hem nu wel?
Picassox schreef:Dan wordt het dus weer gegeneraliseerd: mensen met merkkleding zijn onzeker, bang, etc.
Ik kan je wel zeggen dat ik genoeg zelfvertrouwen heb, zelfs in een jutezak. Het gaat om je persoonlijkheid.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de meeste merkkleding niet mooi vind....
Je kan niet in elkaars hoofd, hart en portomonee kijken, dus waarom oordelen? Niien_ schreef:Ik vind het absoluut niet verwend, gek, raar etc.
Want ik werk zelf hard voor mijn geld, en aangezien ik nu nog ouders heb die voor eten, onderdak etc zorgen kan ik dingen kopen voor mezelf die ik wil.
Als ik later op mezelf ga wonen zal dat ook veel minder gaan worden.
Ik vind het belachelijk als mensen die wel veel geld aan kleding uitgeven meteen verwaand/verwend worden genoemd, wij kiezen er ook zelf voor. We zijn niet meteen per se verwend als we het zelf betalen.

Winniiee schreef:Dus nu wil jij zeggen dat mijn familie geen prioriteiten heeft?

. Zou je familie helemaal gek zijn van een bepaald merk, dan is er altijd wel een mouw aan te passen om dat wél te kunnen kopen. Maar dan moeten ze wel die prioriteiten stellen

Picassox schreef:Winniiee schreef:Picassox : Beetje flauw dat je het zo beredeneerd. Dat staar er dus écht niet in!
Er stond in een aantal vorige post, van prioriteiten is het belangrijkte en bla bla bla...
Maar ik vind dat het niet zo zijn, er zijn genoeg arme mensen met priorieiten, die knoei hard werken voor het beetje geld wat ze binnen krijgen. Die ook erg verstandig met hun geld omgaan. Maar het geld gewoon weg niet over hebben.![]()
Snap je hem nu wel?
Ik snap 'm, maar het blijven prioriteiten. Punt.
Ik ga ook verstandig met m'n geld om, ik moet toch ook aan kadootjes voor mensen denken enzo; ik kan m'n hand wel ophouden maar dat koop ik ook zelf. En als ik een duur kadootje voor iemand wil kopen, is het die maand geen of minder kleding, dat is mijn keuze.
Niien_ schreef:Dan zeg ik bij deze dat ik ook geen echte, pure chanel en gucci kan kopen! Maar wel de wat 'goedkopere' merken zoals Gstar en Tommy.
Dacht je dat de mensen die hier merkkleding kopen altijd alleen maar naar Armani, Guess ed gaan?
dan loop ik 10 x liever in iets goedkopers rond dan in iets met een merkje waar je veel voor betaald
Winniiee schreef:Ik snap 'm, maar het blijven prioriteiten. Punt.
Ik ga ook verstandig met m'n geld om, ik moet toch ook aan kadootjes voor mensen denken enzo; ik kan m'n hand wel ophouden maar dat koop ik ook zelf. En als ik een duur kadootje voor iemand wil kopen, is het die maand geen of minder kleding, dat is mijn keuze.
. Het gaat niet over goede prioriteiten, maar andere prioriteiten, een heel groot verschil
.
. Ik vind merkkleding meestal heel mooi, als ik dan op het kaartje kijk krijg ik een reden om door te lopen, en de kleding te laten hangen
. Moet alles zelf betalen, en voor die prijs heb ik 4 andere kleding stukken
. Of ik wacht op een aanbieding.
elmiran schreef:M'n zusje heeft er af en toe wel wat moeite mee als ik b.v hetzelfde zou kopen. Mij zou het niks uit maken als ik een leuke broek heb, en zij die b.v een week later ook gekocht heeft.
),
maar ik draag mn kleding toch maar 1/2 jaar omdat ik er uit groei en ik ben meestal gewoon tevreden over mn merkloze kleding! Zillahx schreef:Hebben jullie al een spijkerjasje aangeschaft? Dit word echt mode het komende voorjaar en je kan het leuk overal over dragen, en open en dicht dus lekker veel combinaties. Ik vind het wel leuk, en ik heb er zelf ook wel 1 maar omdat het nogniet helemaal in is durf ik het nog niet echt te dragen haha! Dus wie doet er mee hahaha
.