Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:28

..
Laatst bijgewerkt door Winniiee op 12-02-09 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:29

StillAngel schreef:
Ik vind het onzin, je kunt ook 'stoer' zijn als je geen merkkleding hebt, toch? Vooral vind ik het onzin als je het móet kopen omdat je er anders niet bijhoort. Geeft dus aan dat je eigenlijk van jezelf niet stoer bent, en daar je kleding voor nodig hebt. Alhoewel sommige merkkleding wel van betere kwaliteit zijn, maar soms ook totaal niet ;)

Dan wordt het dus weer gegeneraliseerd: mensen met merkkleding zijn onzeker, bang, etc.
Ik kan je wel zeggen dat ik genoeg zelfvertrouwen heb, zelfs in een jutezak. Het gaat om je persoonlijkheid. :Y)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:30

Ik vind het absoluut niet verwend, gek, raar etc.
Want ik werk zelf hard voor mijn geld, en aangezien ik nu nog ouders heb die voor eten, onderdak etc zorgen kan ik dingen kopen voor mezelf die ik wil.
Als ik later op mezelf ga wonen zal dat ook veel minder gaan worden.

Ik vind het belachelijk als mensen die wel veel geld aan kleding uitgeven meteen verwaand/verwend worden genoemd, wij kiezen er ook zelf voor. We zijn niet meteen per se verwend als we het zelf betalen. ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:30

StillAngel schreef:
Ik vind het onzin, je kunt ook 'stoer' zijn als je geen merkkleding hebt, toch? Vooral vind ik het onzin als je het móet kopen omdat je er anders niet bijhoort. Geeft dus aan dat je eigenlijk van jezelf niet stoer bent, en daar je kleding voor nodig hebt. Alhoewel sommige merkkleding wel van betere kwaliteit zijn, maar soms ook totaal niet ;)

Dit is toch ook weer typisch een plakkertje die geplakt wordt op de mensen met merkkleding. Het valt gewoon op hoeveel vooroordelen mensen hebben over de mensen met merkkleding, hier nog eentje: merkkleding dragen is 'stoer'. Waarom kunnen mensen niet gewoon merkkleding dragen omdat ze het mooi vinden? En waarom kunnen meerdere mensen dat niet tegelijk dragen omdat het mooi is?

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar imo vraag ik me af in hoeverre je die mensen hebt met prada en al die andere écht dure merken.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:31

Winniiee schreef:
Picassox : Beetje flauw dat je het zo beredeneerd. Dat staar er dus écht niet in!

Er stond in een aantal vorige post, van prioriteiten is het belangrijkte en bla bla bla...

Maar ik vind dat het niet zo zijn, er zijn genoeg arme mensen met priorieiten, die knoei hard werken voor het beetje geld wat ze binnen krijgen. Die ook erg verstandig met hun geld omgaan. Maar het geld gewoon weg niet over hebben. :)

Snap je hem nu wel? :)

Ik snap 'm, maar het blijven prioriteiten. Punt.
Ik ga ook verstandig met m'n geld om, ik moet toch ook aan kadootjes voor mensen denken enzo; ik kan m'n hand wel ophouden maar dat koop ik ook zelf. En als ik een duur kadootje voor iemand wil kopen, is het die maand geen of minder kleding, dat is mijn keuze.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:32

Picassox schreef:
Dan wordt het dus weer gegeneraliseerd: mensen met merkkleding zijn onzeker, bang, etc.
Ik kan je wel zeggen dat ik genoeg zelfvertrouwen heb, zelfs in een jutezak. Het gaat om je persoonlijkheid. :Y)

Ook onzin! Ik heb ook veel merkkleding en ik heb ook zát zelfvertrouwen. En dat had ik ook al daarvoor.
Mensen die dat kopen vinden het gewoon mooi, en ja ook soms gewoon om de naam op het label, mag het?
Ik ben het met jou eens, picassox :j

bromfiets

Ik koop wat ik mooi vind, merk of geen merk :D Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de meeste merkkleding niet mooi vind....

Ik vind het trouwens een oeverloze discussie over wie waar z'n geld aan uitgeeft en jaloezie als de ene het wel zinvol vindt en de andere wel :+ Je kan niet in elkaars hoofd, hart en portomonee kijken, dus waarom oordelen?

Winniiee

..
Laatst bijgewerkt door Winniiee op 12-02-09 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:32

Niien_ schreef:
Ik vind het absoluut niet verwend, gek, raar etc.
Want ik werk zelf hard voor mijn geld, en aangezien ik nu nog ouders heb die voor eten, onderdak etc zorgen kan ik dingen kopen voor mezelf die ik wil.
Als ik later op mezelf ga wonen zal dat ook veel minder gaan worden.

Ik vind het belachelijk als mensen die wel veel geld aan kleding uitgeven meteen verwaand/verwend worden genoemd, wij kiezen er ook zelf voor. We zijn niet meteen per se verwend als we het zelf betalen. ;)

Hmhm :j
En nu wordt er gedaan alsof ik nooit een Zara, H&M of Vera Moda binnenloop? :')
Zara: topwinkel, super leuk, helemaal mijn stijl! :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:33

Winniiee schreef:
Dus nu wil jij zeggen dat mijn familie geen prioriteiten heeft? :)
Ik zal het doorgeven. ;)

Ik zei niets over je familie of over jou. Ik zei juist dat iedereen prioriteiten stelt. Vriendin van me eet een week lang hagelslag met brood als ze een dure broek wil hebben, prima toch? :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:34

Mijn kast is gemengd.
Als ik een leuk shirtje tegen kom wat merkloos is koop ik het met het idee, is leuk voor een paar weekjes. (paar keer wassen en het is lelijk)
Als ik mijn goedkope rijpolo's vergelijk met mijn tommy hilfiger polo's of RL polo's dan heb ik toch wel degelijk een groot verschil hoor!
als ik mijn merk schoenen/laarzen vergelijk met vanharen schoenen dan voel ik toch ook een groot verschil.
zo kan ik nog wel even door gaan!

merkkleding en niet merkkleding is appels met peren vergelijken.

De 1 die heeft het geld er wel voor over en de ander niet.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:34

Winniiee schreef:
Dus nu wil jij zeggen dat mijn familie geen prioriteiten heeft? :)

Dát is dus niet waar en staat ook helemaal niet geschreven ;)

IEDEREEN stelt prioriteiten, veel of weinig geld! Je kan je geld maar één keer uitgeven en daar stelt iedeeen prioriteiten in ;). Zou je familie helemaal gek zijn van een bepaald merk, dan is er altijd wel een mouw aan te passen om dat wél te kunnen kopen. Maar dan moeten ze wel die prioriteiten stellen ;)

Niien_

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:35

Klopt zap :j

Mijn ouders houden van het merk Samsung en princess (even geen kleding deze keer).
En als we dan een nieuw keukenapparatuur of tv oid nodig hebben.. sparen ze wat langer om het te kopen!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:36

Picassox schreef:
Winniiee schreef:
Picassox : Beetje flauw dat je het zo beredeneerd. Dat staar er dus écht niet in!

Er stond in een aantal vorige post, van prioriteiten is het belangrijkte en bla bla bla...

Maar ik vind dat het niet zo zijn, er zijn genoeg arme mensen met priorieiten, die knoei hard werken voor het beetje geld wat ze binnen krijgen. Die ook erg verstandig met hun geld omgaan. Maar het geld gewoon weg niet over hebben. :)

Snap je hem nu wel? :)

Ik ga ook verstandig met m'n geld om, ik moet toch ook aan kadootjes voor mensen denken enzo; ik kan m'n hand wel ophouden maar dat koop ik ook zelf. En als ik een duur kadootje voor iemand wil kopen, is het die maand geen of minder kleding, dat is mijn keuze.

Gewist. :)
Laatst bijgewerkt door Winniiee op 12-02-09 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:38

Dan zeg ik bij deze dat ik ook geen echte, pure chanel en gucci kan kopen! Maar wel de wat 'goedkopere' merken zoals Gstar en Tommy.
Dacht je dat de mensen die hier merkkleding kopen altijd alleen maar naar Armani, Guess ed gaan?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:40

Niien_ schreef:
Dan zeg ik bij deze dat ik ook geen echte, pure chanel en gucci kan kopen! Maar wel de wat 'goedkopere' merken zoals Gstar en Tommy.
Dacht je dat de mensen die hier merkkleding kopen altijd alleen maar naar Armani, Guess ed gaan?

Gewist. :)
Laatst bijgewerkt door Winniiee op 12-02-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:41

nou ik vind merkkleding eigenlijk te duur :+
maar omdat ik behoorlijk dikke bovenbenen heb word het voor mij al een stuk lastiger om een broek van 50 a 60 euro te vinden |(
dus tjha, dan kom je wel in de wat duurdere merken... helaas niks aan te doen.

maar ik vind merkkleding nou niet echt belangrijk ofzo. dat kleine merkje wat er op staat.. nee dat doet het hem voor mij echt niet :) dan loop ik 10 x liever in iets goedkopers rond dan in iets met een merkje waar je veel voor betaald :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:42

Winniiee schreef:

Ik maak hier uit op, dat jij zegt dat je dus als je goede prioriteiten stelt je die kleding kan kopen? ( eerder)

[/quote]

Als je familie dat wil ja ;). Het gaat niet over goede prioriteiten, maar andere prioriteiten, een heel groot verschil :)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:42

gewist :)
Laatst bijgewerkt door Winniiee op 12-02-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:44

gewist
Laatst bijgewerkt door Winniiee op 12-02-09 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:49

Leuke discussie :D.

Laat ik m'n mening dan ook maar eens geven ;). Ik vind merkkleding meestal heel mooi, als ik dan op het kaartje kijk krijg ik een reden om door te lopen, en de kleding te laten hangen :=. Moet alles zelf betalen, en voor die prijs heb ik 4 andere kleding stukken :=. Of ik wacht op een aanbieding.

Heb wel allemaal merkbroeken. Die koop ik omdat ik het model mooi vind, en omdat het mooi staat (kan niet slagen bij de zeeman als ik een broek zoek). dan maakt het me niet uit wat voor merkje erop zit (heb geen voorkeur voor een bepaald merk). Andere kleding die ik heb zoals sokken, truien, vesten, zijn meestal merkloos, of t merk is niet zo bekend.

Het boeit mij absoluut niet als ik een broek heb die je vaak ziet. Als ik hem mooi vind dan koop ik het gewoon. M'n zusje heeft er af en toe wel wat moeite mee als ik b.v hetzelfde zou kopen. Mij zou het niks uit maken als ik een leuke broek heb, en zij die b.v een week later ook gekocht heeft.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:51

Belangrijk vind ik merkkleding niet. Maar ik koop wel altijd merkbroeken, gstar/diesel. Ik vind dat betere kwaliteit en het zit mooier. Shirtjes geef ik niet veel aan uit, H&M is goed :)

Maar lekker belangrijk, iedereen moet toch zelf weten waar hij/zij in loopt.. Ik vind mensen met merkkleding net zo aardig dan mensen zonder merkkleding.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:54

elmiran schreef:
M'n zusje heeft er af en toe wel wat moeite mee als ik b.v hetzelfde zou kopen. Mij zou het niks uit maken als ik een leuke broek heb, en zij die b.v een week later ook gekocht heeft.

Oh daar kan ik dus écht niet tegen. Ik koop ook bewust NOOIT iets dat een vriendin ook heeft, want ik vind
het ook echt niet leuk als het andersom gebeurt (tenzij ze er geen weet van hebben). Als ik toch iets zie dat
bv vriendin/zus al heeft, dan laat ik het hangen. Bij m'n zus vraag ik anders of ik het heel af en toe ook eens
aan mag (qua topjes alleen, broeken gaat niet lukken).

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:54

Ik draag zelf ook wel merkkleding, maar veel meer 'gewone' merklozekleding. Vaak vind ik merkkleding ook minder leuk,
het gaat vaak alleen maar om het merkje, een saai shirt met g-star erop is al snel 40/50 euro.
Nou geef mij dan maar kleding van de H&M of Zara of veromoda ( ja ook merkkleding maar toch anders :P ),
daarmee kan je veel meer je eigen stijl maken,en daar voel ik me fijner in. Zo kan je toch meer je zelf zijn dan in merkkleding die iedereen heeft?
En ik geloof trouwens wel dat de kwaliteit beter is van merkkleding, ;) maar ik draag mn kleding toch maar 1/2 jaar omdat ik er uit groei en ik ben meestal gewoon tevreden over mn merkloze kleding!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:55

Zillahx schreef:
Hebben jullie al een spijkerjasje aangeschaft? Dit word echt mode het komende voorjaar en je kan het leuk overal over dragen, en open en dicht dus lekker veel combinaties. Ik vind het wel leuk, en ik heb er zelf ook wel 1 maar omdat het nogniet helemaal in is durf ik het nog niet echt te dragen haha! Dus wie doet er mee hahaha

Ah chill, die heb ik nog van de vorige keer dat spijkerjasjes hip waren 8-) .