wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:35

ik denk dat er zeker situaties zijn dat het beter is om te scheiden ja. Maar wel nadat je toch wel e.a. gedaan hebt om je relatie te "redden"

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:36

trustHim schreef:
Ik vind het geven van een info folder geen opdringen, dan is reclame dat n.l. ook ;)

Ik ook niet, mits ze er niet bij gaan aanbellen en een banketstaaf verhaal willen gaan ophangen erbij 8-)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:36

Wat zou er gebeuren als moslims zulk soort blaadjes rond zouden sturen? Ik vraag me af of er dan niet veel meer mensen over zouden struikelen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:37

Tjaldur schreef:
Wat zou er gebeuren als moslims zulk soort blaadjes rond zouden sturen? Ik vraag me af of er dan niet veel meer mensen over zouden struikelen.

Nog meer? Ik vind dat men hier al heel erg over struikelt :)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:38

Bedoel je dat er al zulke blaadjes worden rondgestuurd of dat mensen zich er nu al zo druk over maken?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:38

Ik zou zeer geintresseerd zijn in het blaadje van de moslims hoor, heb ook regelmatig met moslims gepraat en gediscuseerd was erg leuk en leerzaam voor beide partijen. Alleen zal niets mij kunnen afbrengen van mijn geloof

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:40

Ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt en vraag me dus ook wel eens af of het nou erg veel opbrengt, ook qua voldoending, voor die mensen om de deuren af te gaan. Op dat vlak heb ik wel respect voor ze, ze staan wel echt ergens voor en laten zich niet zomaar afschepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:40

Zou het ook prima vinden :j
En heb de Koran toch al gelezen, dus we zouden nog inhoudelijke gesprekken kunnen voeren ook.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:41

Hmm, heb ze hier al een tijdje niet meer gezien, maar als ik weet dat ze er rondlopen moet ik eerlijk toegeven dat ik doe of ik er niet ben. Ze kunnen me toch niet zien als ik boven ben en heb gewoon geen zin om moeite te doen voor de verhalen die ze ophangen. Heb wel andere dingen te doen. ;)

Ik ben van mening dat je een geloof niet op deze manier 'promoot'. Zie hoeveel ergernis er is! Zo loopt hier ook vaak iemand op het station te vertellen over God & Jezus en een verhalen dat ze heeft. En telkens maar terug komen, daar heb ik het geduld niet voor en heb haar toen ook echt even laten weten dat ze snel uit m'n buurt moest wezen!

RoodZonnetje

Tjaldur schreef:
Bedoel je dat er al zulke blaadjes worden rondgestuurd of dat mensen zich er nu al zo druk over maken?

Nee, bedoel dat ik vind dat er over Jehova's al zo'n ophef gemaakt wordt. Vandaar dat ik me afvroeg of er überhaupt nog meer ophef over iets gemaakt kan worden :P

DebjeDopje

DebjeDopje schreef:
ja maar zou je dan tot je dood bij iemand moeten blijven?!
er word vaak gezechtn dat 'ze' bij elkaarr blijven voor de kinderllen, ja of ruzie en die kinderen ongelukkig maken of scheiden en de kinderen duidelijk maken dat papa en mama elkaar niet meer zo lief vinden en dat ze wel heel veel van je houden en dat je niet hoeft te kiezen?!
hebt blijft k/ote maar beter dan telkens ruzie als voorbeeld geven!

jaja spellingsfouten kannie typen nie en nie zingen nie, maar dat kon ik toch al niet :+
Laatst bijgewerkt door DebjeDopje op 03-02-09 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:42

Raja schreef:
ManonR_ schreef:
Ja dus? Er staat bij jou nergens bij dat het op een zondag was hoor :+.

[zeikstemmetje]Ja dus....[/zeikstemmetje]

Hoor!!!

Hee, ik heb niet met je geknikkerd!
En die mesnen komen altijd op zondag HOOR!!!

Even tussendoor - ben nog niet bijgelezen, maar dat is niet waar!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:43

trustHim schreef:
Nee mensen die je b.v. de telegraaf aanbieden, je dan een abo aan willen smeren en als je de abo niet wilt moet je de krant die je 2 min daarvoor nog kreeg terug geven (serieus gebeurd met mijn moeder)

ik zeg dan altijd een geboortedatum zodat ik op 17 eindig, vorige keer ook, die gozer bleef me lastig vallen dat ik moest doneren aan kinderen die geen water hadden, ik heb wel 4x nee gezegd en zei dat ik het niet breed had, maar hij bleef piepen toen heb ik gezegd okee is goed, hij dus dat hele formulier invullen en vraagt me geboortedatum, ik gaf een datum waarop uitkwam dat ik 17 was (toen 18) en toen zei hij he helaas, je moet 18 zijn, ik heb heel zielig gezucht en gezegd he wat jammer nou :D

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:44

Ik had bij Jehovah's altijd het idee dat het mannen en vrouwen in lange gewaden waren die altijd hun schoen tussen de deur zetten en standaard zeiden dat ze Jezus kwamen brengen, dus toen er vorig jaar een vrouw aanbelde die over God vertelde, folders gaf en daarna wegging, duurde het even voordat ik had bedacht dat het een Jehovah was.
Laatst bijgewerkt door KiekKiek op 03-02-09 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:47

jeetje hoop pagina's erbij!

ohja een paar pagina's terug vroeg iemand of Jehovah's getuigen oud&nieuw vieren,en dat mag dus wel.

(over de collectanten hier aan de deur,die zijn opdringeriger dan de Jehovah's getuigen die hier een enkele keer langskomen. opdringerig en dwingend hoort niet en is super vervelend,of het nu iemand van een geloof is of een collectant voor een doel waar ik totaal niets mee heb. ik zeg in beide gevallen nee bedankt en doe dan mijn deur dicht)

ja het schoen tussen de deur verhaal is een vooroordeel wat mensen vaak al bij voorbaat hebben,omdat er een paar onnozelen bijzijn die dat inderdaad helaas wel doen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:47

Dit soort topics staan altijd bol van de respectloze opmerkingen. Maar dat was te verwachten. :')

Maar goed, dat achterwege gelaten; Gewoon vriendelijk vragen of ze je huisnummer willen opschrijven als "niet bel adres". Als je alleen zegt "geen interesse" zullen ze de volgende keer gewoon weer langskomen, dat wordt namelijk niet opgeschreven (onder het mom van: misschien dat een andere bewoner van het huis wel geïnteresseert is).

Mijn ouders zijn Jehovah's Getuige schrijf het meteen maar even goed :') , en ik ging vroeger ook altijd met ze mee langs de deuren. Dit doen ze omdat ze precies alles doen wat Jezus hun heeft opgedragen en wat in de bijbel opgeschreven staat. Opdringerig mogen ze absoluut niet zijn, maar natuurlijk zullen er altijd wel van dat soort types tussenzitten. En die verhalen worden natuurlijk alleen maar rondverteld met alle gevolgen vandien. :D Er is trouwens nog een geloof die langs de deuren gaan. Daar worden Jehovah's Getuigen vaak mee verward. Jehovah's Getuigen zullen ook nooit zeggen "Wij komen god, het licht, of Jezus brengen". :') Wellicht is dat van dat andere geloof afkomstig, of gewoon een groot verzinsel onder mensen die het leuk vinden om te vertellen hoe stoer ze het nou weer van zichzelf vonden dat ze "die jehova's" hebben af staan bekken. :D

Overigens hou ik me niet meer bezig met het geloof, toen ik klein was deed ik gewoon met mijn ouders mee en wist niet beter dan dat het zo hoorde. Maar ik geloof niet, en heb ook geen behoefte om me daar in te gaan verdiepen.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:52

Fijn om wat duidelijkheid te krijgen :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:53

inderdaad een duidelijk stukje.
zal een hoop mensen wat meer inzicht verschaffen

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:53

Snoevie schreef:
jeetje hoop pagina's erbij!

ohja een paar pagina's terug vroeg iemand of Jehovah's getuigen oud&nieuw vieren,en dat mag dus wel.

(over de collectanten hier aan de deur,die zijn opdringeriger dan de Jehovah's getuigen die hier een enkele keer langskomen. opdringerig en dwingend hoort niet en is super vervelend,of het nu iemand van een geloof is of een collectant voor een doel waar ik totaal niets mee heb. ik zeg in beide gevallen nee bedankt en doe dan mijn deur dicht)

ja het schoen tussen de deur verhaal is een vooroordeel wat mensen vaak al bij voorbaat hebben,omdat er een paar onnozelen bijzijn die dat inderdaad helaas wel doen

ahaa!
dan zijn de buren gewoon saai :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:54

nou idd,oud&nieuw is met mijn oom en tante erbij een gezellige boel hoor :P

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:55

maar mogen ze dan geen vuurwerk enzo afsteken, want dat is geldverspilling ofzoiets en niet behoefte nummer 1 (of hoek je het ook zegt)
?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:56

oh niet dat ik weet om heel eerlijk te zijn
(mijn oom en tante geven wel meer uit aan dingen die niet behoefte nr 1 zijn,haha)

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:58

ooh oke, ik snap er niks van...
maar dat heb ik bij alle geloven wel een beetje :o

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:59

ik ook hoor..........ik begrijp het vaak ook niet helemaal.
maarja zij voelen zich er gelukkig bij...........prima voor mij hoor.
ze hebben ons(rest van de familie)nooit ermee lastig gevallen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:59

ik vind vuurwerk gewoon zonde van het geld en dat heeft niets met mijn geloof te maken