Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

schattig toch?
madelien schreef:Een gat die je opvult met een mooi sieraad, net zoals mama heeft en vele andere vrouwen.
Verder wil dat nog niet zeggen dat het karakter maar overgeslagen wordt. Nee, het kind krijgt alvast oorbellen (die ze later of wel wil of niet) en dat is toch geen mishandeling ofzo? Ze heeft later alsnog de keus of ze wel of niet oorbellen in wil, maar als ze het wel wil, dan heeft ze ze al. En als ze het niet wil, dan niet.

dorieeen schreef:Ik vind het wel leuk staan!
ik zelf had dan ook al oorbellen toen ik 3 of 4 was, als het echt nog een heel klein babietje is zou ik het niet leuk vinden maar als ze bijna 1 jaar word ofzo, zou ik het wel doen!schattig toch?
Tellie schreef:Een geloof op dringen e.d. is ook belachelijk. Een kind moet die keuzen zelf kunnen maken op de leeftijd die daarvoor geschikt is. Als ouder behoor je nou eenmaal in het begin de beste keuzes voor je kind te maken.
Ach, ik vind het nog steeds niet kunnen, en dat blijf mijn menig. Verder ben ik het eigenlijk wel met je eens.
Vjestagirl schreef:dorieeen schreef:Ik vind het wel leuk staan!
ik zelf had dan ook al oorbellen toen ik 3 of 4 was, als het echt nog een heel klein babietje is zou ik het niet leuk vinden maar als ze bijna 1 jaar word ofzo, zou ik het wel doen!schattig toch?
Ontstoken oortjes zijn zoooo schattig! Het gehuil van een baby waar je gaten in stampte, heeeel schattig! Een vrouw die haar hele leven rondloopt met gaten in haar oren, die ze helemaal niet wil maar er als baby zijnde al ingeslagen zijn, zoooo schattig...
ik zou het zelf ook niet doen bij een baby maar dit is wel onzin..
is ? Als er een ouderschaps-test zou komen zou dat voor mij een antwoord zijn waarop iemand mag zakken
Candymarilyn schreef:Kijk, je zegt dat een geloof opdringen belachelijk is, maar als je je kind geen geloof opdringt
zeg je toch tegen dat kind: wij geloven niet. Dan voed je dat kind toch op met: God bestaat niet, etc...
Dan dring je die keuze toch ook op. Dus of je nu gelooft of niet. Je dringt zoiezo je gedachten over het bestaan van het leven op.
Bizzybijtje schreef:Aan de ene kant zeg ik nee, want de kinderen kiezen er niet zelf voor. Maar aan de andere kant maken ze het niet 'bewust' mee om zo maar te zeggen, waardoor ze dus niet echt meemaken dat het zo'n pijn doet o.i.d. omdat ze dat niet beseffen.
madelien schreef:Wat Qimm zegt over baby's mishandelen. Oorbellen schieten is iets wat EENMALIG gebeurt. Dat is het grote verschil tussen mishandeling en oorbellen schieten. Kom op, wel een beetje volwassen blijven en geen appels met peren gaan vergelijken!
fokfanaat schreef:sluit ik me helmaal bij aan, Ik vind het echt vreselijk!! en heel kampers ook!