Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:23

reneefleur schreef:
hey, ik had een vraagje...

heb op de site zitten kijken enzo en zag 'murder' en 'capital murder' staan. wat is het verschil?

Capital murder is wanneer ze een politieagent hebben gedood, en nog wat anders maar ken ik niet vanbuiten (even opzoeken)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:24

Dat is dus nu hetgeen mij nog tegen houdt, dat ze je adres hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:25

Pinuts, ik denk echt dat jij een totaal verkeerd beeld hebt van de Amerikaanse maatschappij/justitie. Dat werkt daar echt 100% anders dan hier. Corrupt, streng en als je in de bak komt is het echt een schande, dan ben je echt je vrienden wel kwijt. Het is dus echt niet zo dat iedereen die daar zit, iets heeft gedaan dat hem het recht op contact met een ander mens ontneemt.
Overigens - ik ben er zelf ook voorzichtig mee en zal het niet zo gauw doen, inderdaad omdat je je adres verstrekt. Ik heb wel een gezin te beschermen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:26

Katiavl wat is een serie moordenaar dan?
En wat is het verschil tussen murder 1 degree en murder 2 degree.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:28

Ook als je via email stuurt? Is het niet zo dat dat bedrijf die dit regelt de brieven weer terugstuurt? Lijkt me sterkt dat de gevangene zelf hun brieven posten, aangezien ze ook geen enveloppen en postzegels in hun cel mogen (had ik ergens gelezen)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:29

blue eyes, idd waag je dat erop? Om je adres te geven omdat je het o zo interesant vind om met een crimineel te praten? Ik bedoel, kun je zien op die site of iemand onschuldig is?? Of bijna niets heeft gedaan? Als ik al iemand blij zou maken met een brief.. zou ik brieven schrijven naar bijv kindertjes met kanker in het ziekenhuis ofzo:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:31

Motivatie was in mijn geval absoluut niet dat het zo interessant was om met een crimineel te praten. Die zit er echt in dat die mensen ook recht hebben op menselijk contact, en dat het niet goed voor een mens is om verstoken te blijven van iedere vorm van contact. Interessant vind ik het niet - zoals gezegd weet ik niet eens meer waar mijn vroegere penpal voor zat.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:31

Op de site die aan het begin geven is, staan erg veel geditineerden, meer als duizend. En hoeveel zitten er in death row? Rond de 65. 1 meisje bijvoorbeeld heeft 3 jaar voor DUI. (driving under influence), stom en inderdaad, ze zit er niet voor niets, maar dat is wel even iets anders als capital murder of murder one.

Ik denk er nu ook over na, 1 persoon spreekt me gewoon aan, een ander zou ik denk ik niet eens over nadenken. 29 jaar, zit er tot minimaal 2019 voor Armed robbery...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:33

raketje_ schreef:
Ik ben niet tegen de doodstraf.Excuse my als dat zo is overgekomen. Als een persoon iemand vermoord ja dan mag die de doodstraf krijgen. Lachen Je had met je fikke van iemand af moeten blijven! Ik hoef/wil geen moordenaars die nog leven op deze wereld.

Zeker nooit van het battered woman syndroom gehoord....zal je anders piepen. Daarnaast kun je rechtsstystemen niet vergelijken, daar hebben ze een JURY gewoon leken, de eerste beste idioten die je schuldig kunnen verklaren niet alleen ogv bewijs !!! ook zonder bewijs als ze het maar unaniem vinden (ongeacht hun achtergrond). Daarnaast doodstraf niet alleen voor moord, soms is een jointje roken al genoeg. Mensen kunnen ook uit pure onrechtvaardigheid het heft in eigen handen nemen, dat kan de besten onder ons overkomen. Ach sommige hebben gebrek aan intellect om dat in te zien, geeft niks kun je ook niets aan doen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:34

mystica op welke site zit jij dan?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:35

katiavl schreef:
reneefleur schreef:
hey, ik had een vraagje...

heb op de site zitten kijken enzo en zag 'murder' en 'capital murder' staan. wat is het verschil?

Capital murder is wanneer ze een politieagent hebben gedood, en nog wat anders maar ken ik niet vanbuiten (even opzoeken)

Nope, zie Devin Bennet staat ook op die site, kan ook zijn vonnis googlen.... gaat over zn 10 wkn oude baby gaat...probeer ook dat capital te onderscheiden van murder *zoekt verder*

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:35

writeaprisoner.com Knipoog

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:37

gevonden capital murder:
1. In order to commit another crime, or in order to escape, of favor, or take advantage from another crime (art.61, sect.2);
2. Against a next of kin (parent or child) and either through insidious means, with premeditation, cruelly, of for futile motives;
3. By a fugitive in order to escape capture, or in order to acquire means of subsistence;
4. While raping or sexually assaulting a person (articles 519, 520, 521).

Dat zijn dus verzwarende omstandigheden

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:37

ok daar zit ik ook idd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:39

Met capital murder kan je doodstraf krijgen, dat zijn de verzwaring van je berechting. Dat kan van politieman doden, tot iemand doden door zware seksuele aanranding, ontvoering, enz enz

First degree is wanneer de moord met voorbedachte raden is

Second degree zonder voorbedachte raden

Seriemoordenaar: 3 of meer personen gedood over een periode van meer dan derdig dagen met de rustperiode tussen en gelijkaardige slachtoffers. Kijk naar dennis rader, fourniret enz
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-01-09 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:40

mltex schreef:
katiavl schreef:

Nope, zie Devin Bennet staat ook op die site, kan ook zijn vonnis googlen.... gaat over zn 10 wkn oude baby gaat...probeer ook dat capital te onderscheiden van murder *zoekt verder*

staat duidelijk en nog wat anders Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:41

Wat ik me wel afvraag, bij dat WriteAPrisoner.com kan je ook via de mail reageren, dan krijgt degene die je schrijft die mail uitgeprint. Maar kunnen ze dan ook terugschrijven via de mail of moet je dan alsnog je adres doorgeven voor een brief terug?

edit: heb al gevonden dat je dan toch een echt adres moet geven zodat ze terug kunnen sturen

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:44

Hmmm jammer dat je alsnog een adres mee moet sturen.. heb er één gevonden die me wel aansprak, ook Armed Robbery.. ik twijfel nog heel erg.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:45

murder first degree > moord met voorbedachte raden, opzet als in nederland, murder second degree > in heat of passion, door heftige omstandigheden als angst, woede etc :during a period of intense fear, rage, anger, terror, or fear. ook wel voluntary manslaughter genoemd vgl doodslag bij ons murder third degree> involuntary manslaughter, niet bedoelde als dood door schuld

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:45

Ik heb er ook wel een die me aanspreekt, ook armed robbery, maar idd ik twijfel ook heel hard.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:46

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:48

Ik kan alleen niet vinden waar je kan zien tot wanneer ze vastzitten, weet iemand dat?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:48

Klopt ook een politieagent is een strafverzwarende omstandigheid Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:49

@ spikkelfire en rockwitch: Hebben we nu alle 3 dezelfde? Huilen van het lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:50

Spikkel op die site waar ik zit, en jij ook geloof ik, staat het onder het verhaaltje wat ze neer hebben gezet, dan staat de info over wanneer ze op z'n vroegst en op z'n laatst vrij kunnen komen.

Haha zal toch niet Mystica.