Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mado

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:58

Rock schreef:
Ik denk dat je zelf een keuze maakt of je iemand vermoordt of niet. Homoseksualiteit is geen keuze

Bovendien denken bijvoorbeeld Moslimterroristen wel degelijk dat zij doen wat hun god wil...

Of jij iemand vermoordt is ook niet altijd een keuze.. je hebt ook psychopaten ed..dat is ook aangeboren.[/quote]
Zit iets in Lachen
Maar dan nog... wie doe je kwijt met een liefdevolle homoseksuele relatie? Zolang beide partijen daar gelukkig in zijn is het verder toch niet van invloed op derden?[/quote]

Haha! Ik wilde niet zeggen dat je er iemand schade mee aanbrengt ofzo, ik wilde alleen maar even zeggen dat ik dat argument wat jaimyliefje gebruikte, een onzin argument vind.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:58

Gipsylover schreef:
God heeft je inderdaad hersenen gekregen om zelf een keuze te maken. Maar als je voor God kiest, behoor je je ook op de bijbel en God te richten, en wat God dus van je wenst.

Maar over de manier waarop je dat doet, verschillen de meningen, ook bij christenen onderling. Er valt zeker genoeg te zeggen voor een interpretatie van de bijbel die niet strict letterlijk is maar gericht op de context. En in die context is het begrijpelijk dat de tempelprostitutie werd afgekeurd, maar kun je ook verdedigen dat je nu best ruimte kunt maken voor een liefdesrelatie ongeacht geslacht. Ook dat is een keuze die ieder voor zich maakt en die zeker niet voor alle christenen hetzelfde is.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:07

ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen en dus hoop ik niet met rare teksten aan te komen.

ik vind dat iedereen een individu is en je dus zelf beslist over je eigen ik.
van homo's tot aan mensen die kinky sex willen.
ikzelf geloof ook, maar dan in mezelf.
ik wil weten achter wie ik sta en wie kan dat dan beter zijn dan je eigen ik. Iemand van vlees en bloed.
Ik snap dus nog steeds niet waarom mensen geloven in god.
god is een legende die alleen beschreven wordt in een boek.
mijn moeder is gisteren terug gekomen uit egypte en is ook naar betlehem geweest waar jezus is geboren,
zelfs de gelovige maken er een kermis atractie van. tot hoeverre gaat het respect voor god en als daar al geen respect voor is hoe kan god een voorbeeld zijn voor de aardbol ?

ik wil niet respectloos klinken, maar het is een soort van nieuwgierigheid.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:45

Nou ik vind het eigenlijk wel respectloos dat je zegt: dat de gelovigen er een kermis atractie van maken...dit slaat echt neeeeeergens op Gestoord

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:54

maar dat doen ze ook...

heb je het gezien ?

maar waarom geef je geen andwoord op mijn vragen ipv te zeggen dat het respectloos is want dat wilde ik absoluut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:55

mado schreef:
Ik geloof dat God homoseksualiteit als een zonde ziet. Dat neemt niet weg dat je mensen die homoseksueel zijn moet veroordelen. Jij of ik zijn net zo goed zondig, alleen dan op een andere manier (dat geloof ik )

Zo denk ik daar ook over.

Wie zijn wij om te oordelen over homoseksualiteit. Ik denk dat dat niet aan ons is..
En daarbij reageren ook zeker niet alle Christenen zoals het verhaal van de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:56

jarco schreef:
mijn moeder is gisteren terug gekomen uit egypte en is ook naar betlehem geweest waar jezus is geboren,
zelfs de gelovige maken er een kermis atractie van. tot hoeverre gaat het respect voor god en als daar al geen respect voor is hoe kan god een voorbeeld zijn voor de aardbol ?

ik wil niet respectloos klinken, maar het is een soort van nieuwgierigheid.

Hoe bedoel je een 'kermis attractie'?
Ik ben er nooit geweest, dus weet ook niet hoe en wat het daar is.

Ik heb wel gehoord dat die plekken onwijs toeristisch zijn, maar verder heb ik er geen idee van wat zich daar afspeelt Knipoog

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:57

Shadow0 schreef:
Gipsylover schreef:
God heeft je inderdaad hersenen gekregen om zelf een keuze te maken. Maar als je voor God kiest, behoor je je ook op de bijbel en God te richten, en wat God dus van je wenst.

Maar over de manier waarop je dat doet, verschillen de meningen, ook bij christenen onderling. Er valt zeker genoeg te zeggen voor een interpretatie van de bijbel die niet strict letterlijk is maar gericht op de context. En in die context is het begrijpelijk dat de tempelprostitutie werd afgekeurd, maar kun je ook verdedigen dat je nu best ruimte kunt maken voor een liefdesrelatie ongeacht geslacht. Ook dat is een keuze die ieder voor zich maakt en die zeker niet voor alle christenen hetzelfde is.

Shadow0 dat heb je (weer eens!) mooi verwoord! Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:58

Het feit dat je zegt dat gelovigen er een kermisattractie van maken vind ik niet zo respectloos... dat kan best zo zijn. Ook gelovigen zijn niet onfeilbaar Knipoog
Maar dat God een legende is, daar ben ik het niet mee eens. Dat zou je nog van Jezus kunnen zeggen (legende =een levensbeschrijving van een heilige, waarin vaak allerlei wonderen beschreven worden), maar van Jezus' leven is weer te veel in historische niet-christelijke boeken verteld om te kunnen geloven dat Hij niet bestaan heeft.

Oh enneh... Bethlehem ligt niet in Egypte hoor. Knipoog

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:02

ze hadden een hotel geboekt langs de grens.

maar ik vraag me af hoe onfeilbaar je dan wel mag wezen ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 04:23

Blue_Eyes schreef:
Het feit dat je zegt dat gelovigen er een kermisattractie van maken vind ik niet zo respectloos... dat kan best zo zijn. Ook gelovigen zijn niet onfeilbaar Knipoog

Daarbij zijn er binnen het christelijk geloof ook stromingen die veel waarde hechten aan dit soort dingen, zo heb je bv ook nog steeds veel bedevaartsplaatsen waar het er soms nog net zo aan toe gaat als vroeger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:33

Ik vind gewoon dat of je nou wel of niet christelijk bent je iedereen gewoon moet nemen zoals hij/zij is.
Okee, ik ben gewoon 100% níet christen.
Ik vind de bijbel, god enz. grote onzin. Maar ik respecteer wel die mensen die wél christelijk zijn Lachen
Maar wat ik niet van ze kan respecteren is dat ze vanwege de Bijbel (dus vanwege een boek ..) anders tegen iemand gaan opkijken.
(Omdat hij/zij op hetzelfde geslacht of op beide geslachten valt).

Vind het gewoon heel jammer dat iemand door de Bijbel zich zo van een homo/lesbie kan afstoten.
En al helemaal als je voorheen (toen diegene nog niet wist van het homo/lesbie zijnde) gewoon elkaar als vriend zag en door de bijbel niet meer (dat je je dan 'ineens' helemaal anders gaat gedragen).

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:55

Ik ben er totaal niet tegen.
Hoe weet je nou wat god's wil is?

omdat dat in de bijbel staat, ja ja......

ik geloof ja, maar om liefde tussen 2 soortgelijke geslachten nou af te keuren, NEE!

't belangrijkste is dat je in je leven gelukkig bent en een goed mens.
Dat lijkt me reeëler als gods wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:09

Mooi gezegd Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:19

Weetje wat ik zo ontzettend jammer vind aan mensen die (fel) geloven. Dat hun eigen mening zoek is.

Het lijkt me echt zo gaaf om eens te kunnen discusieren met bepaalde personen zonder al die geloofsdingen erbij. Gewoon hoe zij over dingen zoals abortus en homo's denken, voelen,...en dan niet omdat het in de bijbel staat of door God is gezegd.

(Ik weet wel dat geloof geen aan en uit knopje is en dat het deel is van iemands leven hoor, maar het lijkt me (persoonlijk) zo verruimend om eens zo te kunnen discusieren).

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:32

Geloven beperkt je mening echt niet hoor, het beinvloedt je mening natuurlijk wel maar dat geldt voor iedereen. Je mening wordt beinvloed door alles/iedereen wat/wie voor jou belangrijk is. Een belangrijke essentie van het christelijk geloof is juist, dat je zelf kan kiezen.

Ja ik ben (heel erg) gelovig maar ik denk wel heel genuanceerd en ik besef dat waarden die ik in mijn eigen leven hanteer, niet anderen door de strot mag duwen.

Ik geloof dat voor de gelovige de bijbel in allereerste zin iets is dat hij voor zijn eigen leven moet gebruiken. Consequentie is dan dat ik niet iets hoef te vinden of een ander homosexueel mag zijn of hoe die zich moet gedragen, maar hoe ik met hem/haar omga. En dan is voor mij de regel; 'heb uw naaste lief als uzelf". Oftewel: respecteren en accepteren hoe iemand is.

En als iemand zich gedraagt in een manier die ik niet vind kunnen? Ja, ik kan daar desgevraagd best mijn mening over geven maar ik vind dat ik dat anderen niet kan opleggen.
Heb ik dus een vriend die niet alleen homo is, maar er ook nog op losn**kt, dan kan ik dat afkeuren. En in een goede vriendschap kan je best een keer discussieren en dan zal ik mijn mening niet onder stoelen of banken steken. Ik heb natuurlijk ook geen zin om de enthousiaste verslagen aan te horen. Maar zolang hij/zij anderen niet kwetst, vind ik het niet aan mij om bepaalde normen op te leggen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:37

beantsje schreef:
Geloven beperkt je mening echt niet hoor, het beinvloedt je mening natuurlijk wel maar dat geldt voor iedereen. Je mening wordt beinvloed door alles/iedereen wat/wie voor jou belangrijk is.

Maar hier in het topic alleen, hoeveel reacties zie je niet van mensen die zeggen:
'Ik geloof en in de bijbel staat dat mensen van hetzelfde geslacht niet het bed mogen delen dus ik vind dat ook'. En dan volgt er een discussie of het al dan niet effectief in de bijbel staat. Want daar komt het vaak op neer toch?

En dat vind ik oprecht jammer. Ik respecteer iedereens geloof maar soms vind ik het frustrerend, dan wou ik dat die mensen eens nadenken over dingen zonder de bijbel erbij te nemen Lachen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:51

Ik vraag me af wat er nou zondig kan zijn aan liefde. Liefde houdt de mens op de been, liefde maakt mensen blij, liefde zorgt voor een mooiere wereld en liefde doet leven.

Als de liefde tussen twee mensen oprecht is, al dan niet van hetzelfde geslacht, kan God daar toch niet zoveel op tegen hebben?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:54

Denk niet alle christenen, degene die zonder zelf te denken zeggen omdat het in de bijbel staat zijn maar een klein procent. Helaas zoals alles in het leven wegen die meer door.
En ik ben geen christen maar ik geloof oprecht dat god dit ook niet bedoeld heeft.

Maar mensen zoals blue eyes, en bravespot die leuk kunnen discussieren vind ik leuker uithangbord.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:55

@ Bravespots, ik vind het eigenlijk alleen logisch dat de discussie zo loopt. Bij alleen de titel al wordt immers de stelling genomen dat gelovingen tegen homosexualiteit zijn. Dan is het toch logisch dat men dan vraagt wat er precies in de bijbels staat, en waar? Niet alleen door gelovigen, maar ook door niet-gelovigen (wat iets anders is als een atheiist). En de bijbel is nu 1 keer, net als veel oude boeken op verschillende manieren op te vatten, dus volgt daar dan weer discussie over Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:11

Mystica schreef:
@ Bravespots, ik vind het eigenlijk alleen logisch dat de discussie zo loopt. Bij alleen de titel al wordt immers de stelling genomen dat gelovingen tegen homosexualiteit zijn. Dan is het toch logisch dat men dan vraagt wat er precies in de bijbels staat, en waar? Niet alleen door gelovigen, maar ook door niet-gelovigen (wat iets anders is als een atheiist). En de bijbel is nu 1 keer, net als veel oude boeken op verschillende manieren op te vatten, dus volgt daar dan weer discussie over Knipoog

Je hebt wel gelijk Lachen. Ik bedoelde het meer algemeen, in de discussie tussen gelivigen en niet-gelovigen.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:40

Ben geen christen, maar homo's vind ik niet echt wat...

Maar volgens mij zijn dr ook wel zat gelovige homo's !

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:41

Anders_Amigo schreef:
Ben geen christen, maar homo's vind ik niet echt wat...

Maar volgens mij zijn dr ook wel zat gelovige homo's !

Tzou leuk zijn mocht je dat ook wat onderbouwen Lachen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:32

BraveSpots schreef:
Weetje wat ik zo ontzettend jammer vind aan mensen die (fel) geloven. Dat hun eigen mening zoek is.

Het lijkt me echt zo gaaf om eens te kunnen discusieren met bepaalde personen zonder al die geloofsdingen erbij. Gewoon hoe zij over dingen zoals abortus en homo's denken, voelen,...en dan niet omdat het in de bijbel staat of door God is gezegd.

(Ik weet wel dat geloof geen aan en uit knopje is en dat het deel is van iemands leven hoor, maar het lijkt me (persoonlijk) zo verruimend om eens zo te kunnen discusieren).

Ik wil best met je discussieren over dat soort onderwerpen en dat kan ik prima zonder de Bijbel erbij te halen.
Ik denk dat jij teveel aan bepaalde stromingen denkt als je denkt dat christenen geen eigen mening hebben, ik ken genoeg christenen die dat wel hebben en ook genoeg vragen hebben bij de Bijbel. Dat zou ook haast wel moeten, veel dingen die in de Bijbel staan zijn op verschillende manieren op te vatten en andere dingen klinken erg vreemd als je die in het heden zou plaatsen, het is logisch dat je daar je vragen bij hebt en daar is ook niets mis mee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:08

BraveSpots schreef:

Als je dat leuk vindt, wat let je om de plaatselijke kerk binnen te stappen op een rustig uur en een gesprek aan te gaan met de pastoor? Ik vond dat zelf heel interessant en ook geestverruimend (ik ben zelf van huisuit Ned. hervormd en niet belijdend, dus had al helemaal weinig met de katholieke kerk behalve respect voor andermans geloof). Heb ook van allerlei knelpunten als homoseksualiteit, abortus, anticonceptie, het zwarte verleden van de kerk mbt aflaat etc. besproken zonder enige gene Haha! De pastoor vond het ook leuk om er met een niet-gelovige over te praten trouwens.