BraveSpots schreef:Weetje wat ik zo ontzettend jammer vind aan mensen die (fel) geloven. Dat hun eigen mening zoek is.
Het lijkt me echt zo gaaf om eens te kunnen discusieren met bepaalde personen zonder al die geloofsdingen erbij. Gewoon hoe zij over dingen zoals abortus en homo's denken, voelen,...en dan niet omdat het in de bijbel staat of door God is gezegd.
(Ik weet wel dat geloof geen aan en uit knopje is en dat het deel is van iemands leven hoor, maar het lijkt me (persoonlijk) zo verruimend om eens zo te kunnen discusieren).
Ik wil best met je discussieren over dat soort onderwerpen en dat kan ik prima zonder de Bijbel erbij te halen.
Ik denk dat jij teveel aan bepaalde stromingen denkt als je denkt dat christenen geen eigen mening hebben, ik ken genoeg christenen die dat wel hebben en ook genoeg vragen hebben bij de Bijbel. Dat zou ook haast wel moeten, veel dingen die in de Bijbel staan zijn op verschillende manieren op te vatten en andere dingen klinken erg vreemd als je die in het heden zou plaatsen, het is logisch dat je daar je vragen bij hebt en daar is ook niets mis mee.