Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

C_arola schreef:Ik denk dat je geen enkele verantwoording kunt vergelijken met het hebben van een kind.
In dat geval zou niemand weten of je die verantwoordelijkheid aankunt.
Veel jongeren die een kind opvoeden kiezen er voor en gaan er vaak ook helemaal voor.
Natuurlijk, je hebt jongeren die er veel te licht over denken en problemen krijgen die veel groter zijn dan ze aankunnen, maar dat heb je ook met volwassenen.
En instellingen kunnen ook goed helpen denk ik.
vanitymay schreef:Ik denk dat je niet een eeftijdsnorm kan neerleggen wanneer iemand aan een kind toe is. Er zijn inderdaad genoeg oudere mensen die er ook echt een potje van maken. We hebben nu eenmaal geenenkel toezicht op wie zich wel of niet kan/ mag voortplanten. wat mij wel duidelijk is is dat pubers geen geschikte ouders zijn...dat is alles wat ik zeg.
BraveSpots schreef:waarom zou dat niet mogen?
die vriendin van me die zwanger is
daarvan weet iedereen zeker dat het een top moeder word.
en de ouders helpen ook echt wel met opvoeden als een tiener een kindje krijgt
teminste meestal wel.

Melanie_B schreef:Wat ik mij wel is afvraag.. Vinden jullie het nou gezond dat een meisje
van 14 jaar een kind krijgt? Ik zou me als moeder zijnde toch wel even
achter de oren krabben..
wonderworst_ schreef:okee voor iedereen:
als je dus alleenstaande moeder ben, vader wil niets mee te maken hebben, en geeft kind achternaam en trouwt en geeft kind dus nieuwe achternaam en vanaf baby af aan door die man opgevoegd wanneer zeg je dan dat het wel of niet zijn echte vader is..
caroltje16 schreef:Nou ik ken ook best wel veel pubers die zwanger zijn en die nu ook inmiddels een kindje al hebben. en ja ze kunnen het echt super alleen af.. ik zou hun zo top moeders noemen, ze hebben alles op hun eigen genomen en de ouders helpen ook niet echt.. maar ze doen het wel..
)Adil18 schreef:C_arola schreef:Ik denk dat je geen enkele verantwoording kunt vergelijken met het hebben van een kind.
In dat geval zou niemand weten of je die verantwoordelijkheid aankunt.
Veel jongeren die een kind opvoeden kiezen er voor en gaan er vaak ook helemaal voor.
Natuurlijk, je hebt jongeren die er veel te licht over denken en problemen krijgen die veel groter zijn dan ze aankunnen, maar dat heb je ook met volwassenen.
En instellingen kunnen ook goed helpen denk ik.
Helemaal gelijk aan, maar deze kids hebben praktisch nul verantwoordelijkheid: Geen werk waar ze op tijd moeten zij en zaken voor moesten oen, hoeven geen eten te koken, geen verzekering te betalen etc. etc.
En dan wordt je op eens met een taak vol verantwoording opgezadelt? Ik zou dan ook niet weten hoe ik het had...

omdat het kind gewoon dood gaat simpel gezegt. of ik of het kind..orange1 schreef:dus jij vind dat ze het zelf moet opvoeden ? zonder hulp van haar ouders?
het is toch juist ontzettend lief van haar ouders dat ze zich inzetten om er voor hun dochter in dik en dun te zijn
dus ook als ze een kindje heeft?
)vanitymay schreef:caroltje16 schreef:Nou ik ken ook best wel veel pubers die zwanger zijn en die nu ook inmiddels een kindje al hebben. en ja ze kunnen het echt super alleen af.. ik zou hun zo top moeders noemen, ze hebben alles op hun eigen genomen en de ouders helpen ook niet echt.. maar ze doen het wel..
Dat is nou juist voor mij een teken dat ze er niet goed mee bezig zijn...Als ouder moet je eigenlijk weten wanneer je welke zorg moet delen en wanneer je het alleen af kan..alles zelf op willen knappen is als alleenstaande ouder haast niet mogelijk. Dit inzicht ontbreekt (onder andere ) bij jonge moeders. Het is geen strijd of teken van volwassenheid: je bent een mensje aan het grootbrengen...

orange1 schreef:dus jij vind dat ze het zelf moet opvoeden ? zonder hulp van haar ouders?
het is toch juist ontzettend lief van haar ouders dat ze zich inzetten om er voor hun dochter in dik en dun te zijn
dus ook als ze een kindje heeft?

caroltje16 schreef:een kind adopteren, en dat ga ik ook zeker doen op latere leeftijd.. als ik inmiddels op me eigen woon..
C_arola schreef:Ik ben opgevoed door een volwassen man en vrouw.
Beiden hadden verantwoordelijkheid over werk, financiën ed en van de man kon zowieso gezegd worden dat hij absoluut geen vader was al kende hij verantwoordelijkheid.
Dus verantwoordelijkheid zegt voor mij ook niet alles...
wonderworst_ schreef:caroltje16 schreef:een kind adopteren, en dat ga ik ook zeker doen op latere leeftijd.. als ik inmiddels op me eigen woon..
en waarom doe het niet nu dan, niet eerder ??
is dat niet een klein beetje omdat je dat nog niet allemaal aan kan ??
caroltje16 schreef:Waarom doen sommige mensen zo moeilijk over pubers die kinderen krijgen. het is hun beslissing uiteindelijk beslist de dochter zelf of ze het houd of niet.
nou weet je. ik ben altijd wel blij eigenlijk voor mensen dat ze nog kinderen kunnen krijgen.
Ik zelf kan nog eens geen kind normaal barenomdat het kind gewoon dood gaat simpel gezegt. of ik of het kind..
en ik weet er zijn namelijk meerdere mogelijkheden en dat is een kind adopteren, en dat ga ik ook zeker doen op latere leeftijd.. als ik inmiddels op me eigen woon..

Welshcobfan schreef:wonderworst_ schreef:
en waarom doe het niet nu dan, niet eerder ??
is dat niet een klein beetje omdat je dat nog niet allemaal aan kan ??
Omdat je op jonge leeftijd nou eenmaal geen of moeilijk kinderen kan adopteren, net als boven de 35 geloof ik. Daar zijn regels voor.
orange1 schreef:nou paps heeft haar al in de steek gelaten dus staat ze er alleen voor , ze is 14 hoe moet ze dan rondkomen? haar ouders betalen gewoon alles voor haar maar ze moeter ook echt wel zelf voor zorgen maar dan gewoon met hulp van ouders.
Adil18 schreef:C_arola schreef:Ik ben opgevoed door een volwassen man en vrouw.
Beiden hadden verantwoordelijkheid over werk, financiën ed en van de man kon zowieso gezegd worden dat hij absoluut geen vader was al kende hij verantwoordelijkheid.
Dus verantwoordelijkheid zegt voor mij ook niet alles...
Hij was dus waarschijnlijk niet toe aan een kind en zoals ik al eerder zei: Sommige mensen zullen nooit aan kinderen toe zijn. Ik ben er daar zelf ook eentje van.