Nog meer drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Nog meer drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 23:21

Nou, ik heb net een lang gesprek met hem gehad.
Zal het morgen wel plaatsen, als ik tijd heb.

In het kort een samenvatting.
Ik heb hem gezegd dat het dus voelde alsof hij me was vergeten, en hij heeft gezegd dat hij me echt niet zomaar vergeten is.
Verteld dat ik zo nu en dan toch echt overal spijt van heb, en het zie als 9 weggegooide maanden. Hij vond het raar dat ik het zo zag, natuurlijk, dat is ook logisch.
Hij heeft nog niets uitgespookt, met niemand.
Hem natuurlijk gevraagd hoe hij het zo makkelijk kan afsluiten, omdat het mij maar niet lukt.
Zijn antwoord was: "Geen gevoel denk ik.."
Dat begreep ik niet helemaal.
Maar als tweede kwam het woord "wegstoppen" zonder dat ik het ook maar 1 keer heb genoemd. Ja, het feit dat ik het wel wilde wegstoppen. Hem ook gezegd dat ik dat gevoel al had.
Hij denkt dat ik het toch echt zelf moet afsluiten..
En hem gezegd dat als hij mij zou zien, hij waarschijnlijk geen centje pijn zou voelen. Het antwoord?
"Ik heb geen idee."
En toen ik zei dat hij niets meer voor me voelde, beaamde hij het dus: "Nee, dan denk ik het niet."
Hem ook gezegd dat ik hem nooit meer face-to-face heb gesproken, en gevraagd of dit toevallig puur angst van zijn kant zou zijn. Angst om in de war te raken.
"Misschien wel..."
Hem gezegd dat zijn spullen geen pootjes krijgen, en hij ziet gelukkig in dat hij ze zelf op moet halen. Het was onze relatie, daar kunnen we zijn zusje in principe niet als twee kleine kinderen bij betrekken. Iets wat ik niet onder woorden kon krijgen, maar het arme kind was al vaak mijn slachtoffer als het ging om vragen of Geert thuis was en dat soort dingen. Niet eerlijk om zijn spullen aan haar mee te geven, hij zei met een naar mijn idee soort tegenzin: "Dus ik moet ze een keer ophalen."
Ja, ze krijgen helaas geen pootjes. Het is geen eten, en het verschimmelt dus niet....
Nou, hij vond dat we dan maar eens moeten zien. En ik zeg weer van uitstel komt afstel.
Ik begrijp hem ook wel, hij lijkt duidelijk onzeker over alles. En is als de dood om weer verliefd te worden. Dat zou ik in zijn situatie tenminste wel zijn!
Gezegd dat hij zichzelf er vooral mee heeft door dingen weg te stoppen, en dingen uitstellen. Want ik ga op een gegeven moment ook door, helaas dan wel met een lichte haat naar hem toe. En hij komt alleen in een stomme cirkel terecht, door weg te rennen voor zijn problemen. Hij zei dat hij er overna zal denken. Ben benieuwd of hij dat ook gaat doen, maar het lijkt me dat ik nu wel duidelijk genoeg ben geweest, dat het om hem gaat. En dat ik toch een vervolg niet zie zitten.
Nog gezegd dat ik hoop dat onze relatie heb toch wel heeft veranderd, en dat hij er van heeft geleerd, net zoals ik heb gedaan. Hij denkt het.
Ik hoop dat ik snel wat van hem hoor, maar we zullen zien.
Hij zei: "Ja is wel goed."

Ik weet niet wat ik van dit gesprek moet zeggen. Behalve dat mijn gevoel dus, voor zover ik het terugzie, wel klopt.
Hij is alleen maar doodsbang voor de confrontatie. Hij is bang om weer verliefd te worden, als je gevoel echt weg is, ben je daar niet zomaar bang voor. Natuurlijk, als je elkaar zolang niet hebt gezien.
Maar zou hij weer verliefd worden, dan denk ik dat hij bang is om onvoorwaardelijk daarvoor te gaan. Bang zijn vrijheid te verliezen.
Ik zou hem een kans geven, maar dat weet hij niet.
Hij heeft na dit gesprek hopelijk geen idee dat ik hem nog steeds wel wil.
Maar ik weet dat mijn gevoel weer eens goed zat, en dat voelt ontzettend goed.
Veel gehuild, dat weet hij niet. Maar het luchtte op dit gesprek.
Nu is het aan de tijd om te beslissen wat er gaat gebeuren. Ik ben in ieder geval voorlopig niet van plan om contact met hem op te nemen. Ik denk dat het nu aan hem is. Ben blij dat hij vanavond op MSN is gegaan, dat hij met me wilde praten, terwijl ik hem ook de kans gaf om nee te zeggen. Al snap ik ook wel dat hij het als een stukje verantwoordelijkheid ziet.
Het gesprek geeft me geen hoop, maar wel een hoop opluchting.
Zal morgen de MSN-Versie even plaatsen. Heb nu alleen maar een muis. En wil niet zijn MSN-naam bekend maken Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:48

jeetje jeanine...erg moeilijk te peilen. Ik snap er niets van. Hij wilt zijn spullen niet komen halen, hij voelt niets meer voor je, vindt dat je het toch echt zelf moet afsluiten, maar is je niet zomaar vergeten.

Ik ben benieuwd naar het msn gesprek (weet niet of dat toegestaan is hoor op Bokt) want ik snap er niets van. Ik heb zelf geen positief gevoel bij wat ik lees. Maar dat is mijn beleving!

Blijf bij jezelf meid.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 01:09

phoe wat een verhaal zeg langste verhaal ooit op bokt.
maar ik vind die jongen ook wel een kwal als hij zo met jou omgaat.
liefde is altijd heel moeilijk en mischien is het,het beste om hem te vergeten tenzij hij nog normaal gaat doen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 06:00

MSN-gesprekken mag je niet op bokt plaatsen, ook al is de naam weggewerkt.

Uit je stuk hierboven maak ik op dat je hem woorden in de mond aan het leggen bent. Waarom doe je dat? Op die manier maak je het eigenlijk alleen maar moeilijker voor jezelf. Je bent de antwoorden alweer voor hem aan het invullen.

Ik denk ook niet dat je moet aannemen dat hij nog steeds iets voor je voelt. Als hij nog iets voor je voelde was het nu niet uitgeweest. Hard maar waar. Ik snap dat je je er niet bij neer kunt leggen, maar je zult het toch moeten proberen.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:29

Cayenne schreef:
MSN-gesprekken mag je niet op bokt plaatsen, ook al is de naam weggewerkt.

Uit je stuk hierboven maak ik op dat je hem woorden in de mond aan het leggen bent. Waarom doe je dat? Op die manier maak je het eigenlijk alleen maar moeilijker voor jezelf. Je bent de antwoorden alweer voor hem aan het invullen.

Ik denk ook niet dat je moet aannemen dat hij nog steeds iets voor je voelt. Als hij nog iets voor je voelde was het nu niet uitgeweest. Hard maar waar. Ik snap dat je je er niet bij neer kunt leggen, maar je zult het toch moeten proberen.

Ik ben het hier wel mee eens, hoe moeilijk het ook is! Maar het is gewoon echt over.
Hij heeft waarschijnlijk niet de behoefte om je te zien, kunnen meerdere redenen achter zitten, maar uit dit verhaal is niet op te maken dat het nog wat kan worden.

(edit: maar zijn zusje kan toch wel de spullen halen als hij dat zelf echt niet wil? Snap dat het erg frustrerend is dat je hem niet meer hebt gezien nadat het uit is gegaan. Maar wil je stiekem hiermee niet bereiken dat je hem toch nog een keer kan zien?)
Probeer het voor jezelf nu écht af te sluiten meis, er zijn genoeg jongens die jou wél ontzettend leuk vinden en die wel al hun tijd in jou willen stoppen. Ga lekker veel leuke dingen doen met vriendinnen, lekker stappen en aandacht krijgen van andere jongens Knipoog)

En je hebt mijn verhaal ook wel eens gehoord he, dat het 3 weekjes uit is geweest met mijn vriend.
Maar bij ons werd het al snel duidelijk dat hij gewoon even in de knoop zat met zijn 'nieuwe' leventje, omdat hij nog niet eerder een vaste vriendin had en erg op zijn eigen vrijheid was gesteld. Ik liet het er in het begin ook niet bij zitten omdat ik gewoon wist dat het niet uit hoefde te gaan,maar dat we gewoon eindelijk eens met elkaar moesten communiceren. We hebben veel gemaild in de tussentijd en goed besproken waar we mee zaten. En daarna is het eigenlijk alleen maar ontzettend hard bergopwaarts gegaan.
Om het kort te houden, wat ik hier mee wil zeggen: het is tussen jullie al een hele tijd uit, en eigenlijk weet je zelf ook wel dat hij nooit echt zelf duidelijk heeft aangegeven dat uitmaken niet de bedoeling was.
Dus probeer je eigen leven weer op te pakken, je bent harstikke leuk meid, en er zijn meer vissen in de zee Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 10:13

@ leatitia:
Hij weet dat hij vroeg of laat zijn spullen moet ophalen. En ik denk dat hij daar wel zo volwassen in is, om het zelf te doen. Ik denk niet eens dat hij gaat bedenken om zijn zusje te sturen.
Persoonlijk deed het gesprek me erg goed. Mijn vermoedens werden bevestigd.

@ nikita_benno:
Normaal doet hij gelukkig wel, het is alleen allemaal erg dubbel.
Een kwal is het niet, althans hij heeft niet de intentie mij kwaad te doen.

@ Cayenne:
Je hebt gelijk, ergens dan. Ik was degene die vooral aan het woord was, en hij zat vooral achter de computer na te denken. Waarom doe ik dat? Ik spreek mijn gevoelens uit, en mijn vermoedens. Dat heeft bij ons altijd beter gewerkt dan wachten op wat hij voelt en denkt. Want zoals hij zelf al zegt, hij heeft het weggestopt. Hij is een stugge boer, spreekt niet zijn gevoelens uit, helaas. Ik kan me daar wel boos om maken, maar ik kan ook laten zien hoe ik me zou voelen als ik hem was. Hij denkt dat het allemaal maar vanzelf gaat. Hij hoopt stiekem gewoon dat hij me nooit meer tegenkomt, maar we weten wel dat we op veel feesten allebei kwamen. En ik ben bang dat dan de klap voor ons allebei een stuk harder aankomt. In zijn geval omdat hij alles wegstopt.
Nee, ik neem niet aan dat hij nog iets voor me voelt. Maar ik weet nu wel dat hij me niet wil zien, omdat hij bang is voor wat hij gaat denken. En dat begrijp ik heel goed, hij heeft gezegd dat zijn gevoel weg was, maar dat heeft hij in anderhalve week beslist. Maar als ik niet was begonnen over dat ik het zo niet meer leuk vond, was het nu nog aan geweest. Al zegt hij van niet.
Als ik hem was, en in zijn positie stond, dan zou ik doodsbang zijn om opnieuw verliefd te worden, omdat dán de tijden terug komen. Omdat je dan gedwongen wordt er aan te denken. Het is geen gissen wat ik nu doe, na gisteravond weet ik heel zeker dat hij bang is. Bang voor wat hij voelt als hij mij ziet. Want hij is bang dat hij mij niet gelukkig kan maken. En als je het dan uitmaakt, is het simpel om te zeggen dat je niets meer voor die persoon voelt, terwijl je weet dat het probleem bij jezelf ligt.
Hmm.. moeilijk uit te leggen. Ik hoop dat je 't snapt.

@ Noppes:
Ik zie het ook niet weer wat worden. Daarom wil ik het afsluiten. En na 6 weken proberen, zie ik dit als een uitweg. Het in zijn ogen zien. En ik snap dat hij niet te behoefte heeft om mij te zien. Hoewel hij toen het net uit was, het liefst gewoon elke dinsdag, donderdag en zondag langs zou blijven komen. Hij wilde me blijven zien, en dat was niet om de pijn te verzachten, had ik het idee.
Maar dan hoor je tijden niets van elkaar, en wordt de confrontatie alleen maar moeilijker.
Hij heeft niet gezegd dat hij zijn spullen niet op wil halen, het klonk alleen als een lichte tegenzin.
Ik moest niet zo definitief doen, je wilde me nog gewoon blijven zien. Maar ik heb je nog nooit meer face to face gesproken. Waarom? Is dit niet gewoon puur angst van jou kant? Angst dat je in de war raakt?
Zijn antwoord was: Misschien wel.
Ja, dat is waar hij bang voor is.
Zijn zusje de spullen ophalen, ik weet het niet. Die komt voorlopig hier waarschijnlijk niet meer, aangezien het uit is met haar vriendje. Dat wordt dus pas weer in de lente ofzo. Natuurlijk wil ik ermee bereiken dat ik hem nog eens kan zien, dat heb ik ook gezegd. Want wat bereikt hij er mee dat ik hem nooit meer zie? Ik zal hem gaan haten, hem negeren als ik hem wel zie. En dat is oneerlijk tegenover hem. Ik wil het gewoon lekker kunnen afsluiten.
Leuke dingen doen met vriendinnen is geen probleem, stappen ook niet. Maar zolang ik het niet kan afsluiten, blijft hij toch bij me.
Ik ken jouw verhaal ja, en ik putte er hoop uit. Maar ik weet dat Geert gewoon iemand is die niet over zijn gevoelens praat, het wegstopt. Hij rent weg voor zijn problemen. En hij heeft nooit gezegd dat uitmaken niet de bedoeling was, maar ik heb iemand nog nooit zo zien twijfelen. Daarom vermoed ik dat het wegstoppen zijn enige uitweg was, niet zeggen dat hij er mee zit, en vooral door gaan, alsof er niets aan de hand is. Logisch, maar het maakt de confrontatie op een gegeven moment gewoon zo lastig. En mijn gevoel werd gisteravond toch wel bevestigd, hij is gewoon bang dat hij weer wat voor me gaat voelen. En dan weet wordt hij weer bang voor vastigheid, en dat hij er echt voor wil gaan. Dat is hoe ik erover denk.
Maar als hij me weer heeft gezien, dan pas weet hij het. En dan pas weet ik ook hoe ik over hem denk.
Weetje, ik ken een stel die drie maanden uit elkaar zijn geweest, zelfde redenen. En ja, die zijn al jaren lang gelukkig getrouwd.
Ik geloof niet dat wij zomaar weer bij elkaar komen, het zal niet onmogelijk zijn, niets is onmogelijk. Maar ik zie het niet gebeuren.

Vanochtend werd ik om half 9 al wakker gesmst. Door Geert.
Hij had gehoord dat het bedrijf waar m'n vader werkt failliet is. Ik wist nog van niets, en m'n vader ook niet, die belde later toen ik hem smste.

Ik begrijp ook dat jullie zeggen dat het uit is, omdat het gevoel er niet meer is. Maar ik ben erg gevoelig voor sommige dingen, en ik weet dat het geen gevoelskwestie is. Ik weet bijna wel zeker dat er iets anders aan de hand is. En als hij bang is voor een confrontatie, zegt mij dat erg veel... Hij heeft een reden om mij niet te willen zien, maar ik zie geen andere reden dan dit. Hij haat me niet, is niet boos op me. Nee, hij mist me niet. Maar dat is geen reden om niet af te willen spreken.
Ik ken hem heel goed, ik wist altijd precies hoe hij ergens op zou reageren en wat hij voelt. Ja, dit is misschien niet de ideale manier, maar het deed mij erg goed te weten dat mijn gevoel toch weer goed zat. Hij zegt het niet met veel woorden, want hij denkt er niet overna. Hij weet niet precies wat het is, maar als ik hem was, dan zou het dit zijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:48

Uit dat gesprek kan ik alleen maar opmaken dat hij er echt klaar mee is. Ik ga met Cayenne mee, je vult weer heel veel dingen in die je niet in kan vullen. En als hij echt nog gek op je was had hij zeker de confrontatie wel met je aangegaan. Hij is eerder bang dat jij nog hoop hebt en ik denk dat hij daarom die confrontatie niet aangaat. Want zeg nou zelf het is niet helemaal normaal zoals jij hiermee omgaat. Ik denk dat professionele hulp niet verkeerd zou zijn....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:58

Mensen (mannen) doen maar zelden dingen die ze niet willen, of dingen niet die ze wel willen. Als hij je had willen zien, dan had hij wel voor de deur gestaan. Als hij je eerder had willen spreken, dan had hij wel contact opgenomen. Ik denk dat je nog steeds erg blijft hangen in je eigen ideeen. In het stukje wat je beschrijft merk ik dat jij heel veel zegt, en dat hij maar een beetje halfslachtige reacties geeft (misschien wel, geen idee, ik denk het wel).

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:58

hij zal mischien geen kwal zijn maar zoals hij met je omgaat verdien je wel beter gevoel of niet hij kan toch normaal zijn spullen opkomen halen...!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:00

Hmm ja hij maakt het je er dan ook niet gemakkelijker op om zo te reageren. En jou zal het natuurlijk wel meer rust geven om gewoon nog 1 keer met hem te praten, alles duidelijk te krijgen van afgelopen maanden.
Misschien kun je dat toch nog een keer aan hem vragen, om nog een keer af te spreken, maak hem maar goed duidelijk dat jij het anders niet kan afsluiten, en dat je gewoon nog meer duidelijkheid nodig hebt.

Lastige situatie is dit zich, maar kop op he, het komt wel weer goed!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 11:07

@ Merilyn:
En om eerlijk te zijn, zou ik het wel fijn vinden om jou weer eens te zien. Dan kom ik niet voor verrassingen te staan, en kan ik het misschien afsluiten.. er vrede mee hebben. Want met ons afscheid, heb ik eigenlijk nooit zekerheid gekregen. In jou ogen las ik alleen maar twijfel. En dan vullen praatjes geen gaatjes. Ogen zeggen voor mij alles, en ik moet gewoon zien dat het zo goed is. Niet omdat ik hoop dat het ooit nog goed komt... Maar omdat ik er dan vrede mee kan hebben. Omdat ik het dan af kan sluiten.

Het is en blijft voor jullie natuurlijk een man, gewoon zoals elke andere man. Maar ik heb hem leren kennen, heel goed. Ik voel hem aan. Voor mij blijft het hoe dan ook andes, hoe graag ik ook wil geloven wat jullie zeggen. Ik weet dat hij de confrontatie niet opzoekt, uit angst voor wat er met zichzelf gebeurd op zo'n moment.

Toen hij me belde of ik op ziekenbezoek zou komen, heb ik hem ook gezegd: Je moet maar eens goed nadenken waarom je me ineens zo graag wilt zien. Of dit nieuwsgierigheid is, of verveling. Je moet echt een bedenken waarom je dat wilt!
Daarna heb ik eigenlijk nog maar weinig van hem vernomen. Als hij er echt zo klaar mee zou zijn als jullie zeggen, weet ik van hem dat hij er gewoon niet meer over wil praten, dan zou hij niet nadenken over wat ik zeg. Dan zou hij eerlijk zijn en zeggen dat hij er echt klaar mee is. Het is een lieve jongen, maar op een gegeven moment trekt hij ook een grens. Ik denk dat hij nieuwsgierig is naar me, maar me tegelijk ook liever nooit meer wil zien.

@ Anoeska:
Hij is heel erg misschien, geen idee, ik denk het. Dat hoort bij hem. Hij denkt liever niet na dan wel. Natuurlijk wil hij me liever niet zien, maar ik heb het gewoon nodig om het af te kunnen sluiten. Ik moet het wel aankunnen om hem opeens tegen te komen.
En ik hoop dat ik met dit gesprek heb bereikt dat hij na gaat denken. Ook over zichzelf.
Wat ik nog steeds denk, is dat hij gewoon bang is voor de confrontatie. Natuurlijk, ben ik ook. Maar vroeg of laat kom ik hem toch wel weer tegen.

@ nikita_benno:
Jij begrijpt in ieder geval wat ik wil bereiken met hem! Ik wil dat hij zijn spullen op komt halen, als twee volwassenen met elkaar om kunnen gaan. Hoe kinderachtig ben ik als zijn zusje zijn spullen mee moet nemen? Dat slaat toch nergens op?
Maar ik begrijp hem ook wel hoor, ik zou ook bang zijn voor de confrontatie in zijn plaats. Het idee dat je gevoelens misschien weer helemaal terugslaan. Hij moet alleen nog even onder ogen zien dat het echt nodig is.

@ Noppes:
Bedankt voor het lezen Lachen Je begrijpt nu goed hoe ik me voel, zie ik wel.
Alles komt goed, uiteindelijk. Het stomme is alleen:
I am so ready to let go, just move on and be happy. But there is always this little shred of; ‘Well, maybe he’ll want me tomorrow.’
Zo voelt het ook.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het wil afsluiten op die manier, en hij wil er wel over nadenken, uit zichzelf ook nog! Zonder dat ik heb hoeven vragen of hij na wilde denken. Dat hij dat in ieder geval voor me over lijkt te hebben, doet me goed. Of hij het doet is natuurlijk een tweede.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 11:12

En nu ga ik maar eens naar school, heb een tentamen.. Niet geleerd Bloos

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:43

Ik zou voor mezelf nu eens goed nadenken of dit het nu allemaal waard is. Dit is uiteindelijk geen jongen waar je gelukkig mee wordt. Stel nou dat het weer "goed" zou worden dan heb je nooit een jongen die van zelf attent is, vanzelf een arm om je heen slaat. Jij moet altijd zijn gedachten verwoorden en invullen (tenminste dat doe je nu) en het kost een partij energie daar wordt je moe van. Ik heb het gevoel alsof je aan een dooie boom loopt te slepen die niet meegeeft. Jij hebt iemand nodig, die je waardeert, die je spontaan mee uitneemt of een cadeautje brengt, niet eentje waarbij je het allemaal zelf moet verzinnen of regelen. This is hoping against hope. Dit wordt nooit een zorgeloze makkelijke relatie waarin alles lekker loopt als het al weer een relatie wordt (wat je stiekem in je hearts of hearts toch hoopt). Zelfs het afsluiten en afscheid nemen moet je nog voor hem invullen en aanvullen en navragen. Dit doet jou en jouw persoon geen goed, dit moet je echt niet willen. Klaar is klaar, op is op.
Laatst bijgewerkt door fargo op 08-12-08 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:53

Janine1990 schreef:
@ Noppes:
I am so ready to let go, just move on and be happy. But there is always this little shred of; ‘Well, maybe he’ll want me tomorrow.’
Zo voelt het ook.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het wil afsluiten op die manier, en hij wil er wel over nadenken, uit zichzelf ook nog! Zonder dat ik heb hoeven vragen of hij na wilde denken. Dat hij dat in ieder geval voor me over lijkt te hebben, doet me goed. Of hij het doet is natuurlijk een tweede.

Dat zinnetje is echt een hele goede, als ik me een beetje in jou situatie inleeft kan ik dat erg goed begrijpen!
En wat Nikita_Benno zegt klopt natuurlijk ook helemaal. Hij hoeft helemaal niet zo met je om te gaan, je verdient zeker beter, helemaal na 9 maanden met elkaar te zijn geweest, dan mag hij echt wel wat respect opbrengen. En als ik er over nadenk heb je groot gelijk dat je zegt dat hij zijn spullen zelf op moet halen. Hij kan misschien dan wel klaar zijn met jullie relatie, maar netjes afsluiten hoort daar ook bij.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:12

Ik denk dat je zelf ook te veel wil, als hij zijn best er niet voor wil/kan doen, denk ik echt dat je het boekje moet afsluiten. het moet altijd van twee kanten komen hoor! En miss is hij er idd nog niet aan toe om een serieuse relatie te hebben en wil hij nog meer tijd met zijn vrienden rond hangen. Je kunt dit acc en met hem verder gaan maar las dat dit geen keuze is voor jou. Liefdes verdriet is pijnlijk maar laat je niet gebruiken. Jongens zijn zooo slim;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:18

Jeanine, je bent verliefd en liefde maakt blind. Je intepreteert de dingen die hij zegt zoals jij ze wilt horen.

En wat verwacht je als het weer goed komt? dat hij dan ineens wel smst in het weekend, dat hij dan ineens wel spontaan je aanhaalt?
Als een jongen je echt waardeert dan hoeft het niet allemaal van 1 kant te komen.

Je kent mijn huidige situatie ook, ik ben dan gelukkig niet verliefd maar heb wel gevoelens. Ik ben nu echt heel erg hard aan het nadenken wat ik nu wil met hem. Wat wil IK? en kan hij me dat geven?

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:55

Als je wilt kan alles!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:56

Ach er is iedergeval weer contact, hoe ging je niet geleerde tentamen ?
Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:39

@ fargo:
Je hebt zeker gelijk. Of het het waard is, wie weet is het het wel waard. Zo denk ik dan wel weer.
Maar als hij zich eerst niet kon geven, en is gaan twijfelen. Zoals ik het dan interpreteer, en naar aanleiding van het gesprek van gisteravond, heb ik het idee dat ik helemaal goed zit. Ik weet het wel bijna zeker. Hij weet het zelf niet.
Nu niet meteen denken dat ik dit droomidee de hele dag heb, want dat is niet zo.
Mocht het zo zijn dat hij me ziet, en ineens toch nog steeds verliefd is. Of zich ineens realiseerd dat hij fout was, mij te laten gaan. Whatever dan ook, hij dan ook beseft dat hij er volledig voor moet gaan. Dat hij dan beseft dat hij er volledig voor moet gaan.
Want als ik dus écht goed zit, is hij bang voor dat idee. Hij vindt het doodeng om dingen te veranderen aan zichzelf. Hij hoopt maar dat het hem aangewaaid komt, hij vindt het op deze manier wel makkelijk. Niet wetend dat hij uiteindelijk degene is die er last van gaat krijgen.
Hij heeft me veel energie gekost, maar nadenken vind ik ontzettend fijn. Mijn ouders hebben altijd het vermoeden gehad dat ik ADHD zou hebben, nooit getest. Ik heb er ook weinig last van gehad, behalve dat ik altijd erg druk was, en soms nog ben. Aan sommige aspecten van ADHD kan ik me ook identificeren. En dat is onder andere chaos in je hoofd. Het is heerlijk om 's avonds lekker op bed te liggen en na te denken.
Al wordt het op sommige momenten wel wat te veel, bij hem ook. Hij heeft me veel verdriet gekost.
En ik weet niet of het het waard is om het nog eens te proberen mocht hij het ooit in zijn hoofd halen. Maar wie niet waagt, zal ook niet winnen. Als hij zou willen veranderen, dan is het misschien wel de moeite waard.
Hij heeft zich gewoon nooit goed over kunnen geven aan zijn gevoelens.
Het doet me geen goed, maar ik leer er waarschijnlijk wel een hoop van. En ik weet zeker dat ik somehow, someday, de ware zal vinden! Lachen

@ Noppes:
Het is gewoon een heel waar zinnetje. Dacht dat ik er een hoop commentaar op zou krijgen, omdat ik me teveel vasthou aan dat idee. Maar het ene moment ben ik er gewoon helemaal klaar mee, om het volgende moment te denken: "oliebol, ik kan wel doorgaan, en dat zou de enige manier zijn om hem terug te krijgen. Maar wat als ik dan een ander heb, zonder het goed te kunnen hebben afgesloten, en hij ineens me wel wil. Straks moet ik die ander kwetsen." Zo denk ik.
En wat je zegt, wordt volwassen. Je bent 18 en 22, dan kan je een relatie toch normaal afsluiten? Aardig voor elkaar blijven.

@ xx_ladyilse:
Het moet van twee kanten komen, zeker weten. Maar omdat zijn vrienden niet altijd zulke beste jongens zijn, is het voor mij zo moeilijk. Met hem verder gaan was op deze manier ook geen optie. Want als ik over een half jaar had gezegd: "Goed, en nu moet je kiezen!" Dan had hij alsnog hetzelfde gezegd. Zoals ik net al zei, hij hoopt dat veranderen makkelijk is, dat het hem komt aanwaaien. Maar dat is helaas niet zo. Zelfs ik weet dat, en je moet weten dat alles mij altijd maar komt aanwaaien. Werk, school, vriendinnen. Nee, zelfs ik weet dat veranderen moeilijk is, en ik ben bereid daar iets mee te doen. Hij weet alleen niet hoe hij er mee om moet gaan.
Dat het nadelig is voor hem, tsja helaas.
Ik heb liefdesverdriet gekozen, en ik wil me niet laten gebruiken. Ik geloof niet dat het zijn bedoeling is. Ik weet wel dat hij zoveel van me hield dat hij op een gegeven moment die keuze heeft gemaakt. Denkend dat hij mij toch niet gelukkig kon maken.
Helaas hield hij niet genoeg van me, om zich er toe te zetten mij gelukkig te maken.

@ laetitia:
Als het weer goed zou komen, ik geloof niet dat dat zomaar gebeurd. Maar dan weet ik in ieder geval zeker dat hij er voor wil gaan. Dat hij het wil proberen. En geloof me, ik denk ook zo vaak na over hem. Stel dat het weer goed komt, wil ik hem dan nog wel?
Maar dat is gissen, totdat het moment daar is. En ik geloof niet dat dat veel zin heeft. Dromen mag, maar het heeft geen zin om te piekeren, totdat het moment daadwerkelijk komt.

@ naath:
Haha, ja dat zeker. Dit keer is hij alleen degene die het moet willen... Knipoog

@ J_Charissa:
Ja, goddank. Het doet me goed, heb weer wat rust.
En eindelijk weer wat heisa in de soapserie die mijn leven lijkt te zijn. Lachen
Tentamen ging wel redelijk. We zullen het zien. Nagelbijten / Gniffelen

http://www.youtube.com/watch?v=OU5fZSrIZRM
Die story-teller, onwijs goed! En wat hij zegt, aan het eind. Wauw...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:22

Noppes schreef:
Janine1990 schreef:
@ Noppes:
Zo voelt het ook.

Dat zinnetje is echt een hele goede, als ik me een beetje in jou situatie inleeft kan ik dat erg goed begrijpen!
En wat Nikita_Benno zegt klopt natuurlijk ook helemaal. Hij hoeft helemaal niet zo met je om te gaan, je verdient zeker beter, helemaal na 9 maanden met elkaar te zijn geweest, dan mag hij echt wel wat respect opbrengen. En als ik er over nadenk heb je groot gelijk dat je zegt dat hij zijn spullen zelf op moet halen. Hij kan misschien dan wel klaar zijn met jullie relatie, maar netjes afsluiten hoort daar ook bij.

juist mee eens netjes afsluiten is normaal

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:43

Mensen hebben vaak allemaal een ander perspectief van afsluiten.
Misschien heeft hij het al goed afgesloten voor zichzelf en dan kun je het hem niet afdwingen om het voor jouw gevoel ook nog eens af te sluiten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:31

Cayenne schreef:
Mensen hebben vaak allemaal een ander perspectief van afsluiten.
Misschien heeft hij het al goed afgesloten voor zichzelf en dan kun je het hem niet afdwingen om het voor jouw gevoel ook nog eens af te sluiten.

Nee, dat is waar.
Maar je kan elkaar in ieder geval de gelegenheid geven om het af te sluiten. Je hebt toch een tijd met elkaar gedeeld. Hij was een deel van mij, ik van hem.
Zoals ik het nu zie, begrijp ik hem heel goed, althans. Wat ik zou voelen in zijn geval.
De reden dat hij me niet wil zien, lijkt mij in ieder geval wel heel duidelijk.

Ik begrijp natuurlijk ook wat jullie zeggen, je staat er toch wat verder vanaf, bekijkt het nuchterder. En vooral ook mijn kant van het verhaal. Het is moeilijk om je in te leven in iemand die je niet kent. Mij leren jullie gaandeweg het verhaal toch een stuk beter kennen dan hem. En zo is dat meestal op bokt.

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 01:14

Zo ik heb het weer even vluchtig bijgelezen en steeds denk ik 'oh dit ga ik ook even vermelden in mijn post' Maarja dan ben ik dat ondertussen al weer lekker vergeten. Fijn is dat Knipoog.

Ik vind het wel meevallen dat jij 'teveel' wilt, ik snap je echt heel erg goed en kan me zo inleven. Die gevoelens en gedachtes had ik ook maar ik uitte het niet zo goed als jij doet. Mijn vriendje herken ik hier ook nog steeds in. Jouw vriend mag dan wel 22 zijn maar je merkt toch dat hij nog niet zo volwassen is voor zijn leeftijd (Dit bedoel ik absoluut niet vervelend!) Als ik dat samengevatte gesprek van jullie zie merk ik het vooral. Hij doet toch nog best kortaf en houd zich afzijdig. Er zit denk ik wel meer achter dan dat hij zegt maar uit zich niet. (zoals jij al vermeld dat hij daar echt slecht in is) En misschien wil hij ook helemaal niet verder, maar ik vind dat jij het ook op jou manier moeten kunnen afsluiten.

Bij mij was het ook zo dat ik diegene nog graag een paar keer wilde zien/praten. Ook al had hij weinig te melden. Zo kon ik mijn "rust" vinden. En als jij dat ook hebt dan vind ik eigenlijk wel dat hij de confrontatie maar een keer moet aangaan. Laat hem maar volwassen worden. Want hij leert hier zéker weten van.
Anders kan je voorstellen dat je de spullen nog een keer langsbrengt en dat je nog heel even met hem wilt praten, niet te dramatisch maar dat dit ook fijn voor jou is.
Wie weet zie je dan nog wel twijfel in zijn ogen, maar als hij er niet meer aan toegeeft zou ik er niet meer teveel over nadenken.. en dat je dat misschien ook recht in zijn gezicht kan zeggen..dat je het ziet maar dat je er niks meer mee zult doen en hem, als hij dat wilt, gewoon wat jullie relatie betreft met rust laat.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:04

Een van de belangrijkste dingen in één van de shows van Oprah is me sterk bijgebleven, de essentie van een persoon, wie hij of zij in de kern is, verandert nooit en dat moet je ook niet willen want dan doe je iemand te kort.

Dus als je niet in de basis al helemaal tevreden bent met hoe hij is, is hij gewoon niet degene die jou happy zal maken. Hij is niet sociaal, invoelend, verzorgend, attent en dat wordt hij ook niet zomaar dat zit in iemand of niet.

Zoals hij in essentie is en zich in principe happy voelt (hij is niet ontevreden met hoe hij is en leeft) is niet hoe jij eigenlijk graag zou willen dat hij zou zijn. Dat betekent dus dat je eigenlijk op zoek bent naar een andere Geert dan hij is en kan zijn. Dit zal voor jou frustraties en voor hem schuldgevoelens opleveren omdat hij niet kan voldoen aan hoe jij hem zou willen hebben of nodig hebt.

Dus of accepteer hem helemaal zoals hij nu is en vraag niet meer dan hij kan geven, of laat hem gaan en maak jezelf veel gelukkiger met iemand die dit allemaal al wel in zich heeft en daar juist weer happy mee is. Lompe samenvatting: je maakt van een boer geen attente casanova en van een attente casanova geen boer, daar wordt geen van beide happy van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:44

Goeiemorgen!

@ oester:
Hihi, ik wil ook zoveel schrijven, de helft vergeet ik niet.
Hij is in vele opzichten niet volwassen. Hij wil het ook niet worden, dat merk je in alles aan hem. Nu moet ik zeggen; ik ben ook niet heel volwassen. Maar dat is meer in mijn gedrag naar m'n ouders toe. En hoe ik over sommige dingen denk.
Hij deed in dat gesprek niet zo zeer kortaf... Hij gaat er dan pas over nadenken. En komt tot de conclusie dat hij de antwoorden zo snel niet weet. Er zit zeker meer achter, het is onzin dat je je ex niet wilt zien als je op een leuke manier uit elkaar bent gegaan en je toch niets meer voor haar voelt (dat zou bij hem het geval zijn). Althans, zo zie ik het. Natuurlijk is het moeilijk. Maar het enige probleem dat ik zie, is dat hij gewoon als de dood is om weer wat voor me te gaan voelen. En dat kan ik me heel goed voorstellen. Zeker als je anderhalve week hebt getwijfeld, behalve op de momenten dat hij bij me was. Dus, ja.. dan klopt er iets niet natuurlijk.
Zijn spullen langsbrengen wordt waarschijnlijk pas in januari, want zijn ouders gaan dan een week naar Afrika. Ook mijn ouders gaan in januari een paar dagen weg. Dus wie weet.... Tot die tijd zit ik waarschijnlijk aan mijn ouders gekluisterd Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het een goede opmerking, dat als ik het in zijn ogen zie, ik het ook ga zeggen. Hij weet dat ogen alles voor mij zijn, dat ik er heel veel in kan zien. En daar is hij misschien ook bang voor. Hij zegt altijd: "Jij bent helderziend." Dat ben ik niet, ik heb gewoon wat meer mensenkennis, ik hou van observeren, en daar leer je veel van. Ik zal het dan ook zeker zeggen. Lachen

@ fargo:
Oprah Lovers
Zij is zo ontzettend wijs!
Geert is de jongen die mij gelukkig kon maken. Onwijs gelukkig.
Ik ben niet zo zeer ontevreden met hoe hij leeft, maar ik ben bang dat hij zichzelf ermee teniet doet. Zijn vrienden zijn niet heel goed, en dat weet hij ergens ook wel. Ik wil hem niet veranderen, want de jongen die hij is, is geweldig.
Ik hoef geen Casanova, ik val op boeren. Ik hoef niet de hele tijd hand in hand te lopen. Ik wil lekker klieren en lol hebben.
Maar doordat hij zijn vrienden eigenlijk boven mij verkoos, was ik niet op mijn plek. Hij moet zijn vrienden houden, zeker weten. Maar wat meer aandacht voor mij, was niet verkeerd geweest. Hij moest gewoon voor me kiezen, en hoefde daar niet in veranderen.
Ik hield wel van zijn leven, maar niet op alle gebieden.
Hij heeft het verkeerd gezien, hij had voor me moeten kiezen, maar hoefde daarvoor niet alles op te geven. Zeker weten niet. Maar hij zag het meer als een probleem, waar hij niet aan kon werken. Want hij rent weg voor zijn problemen. Hij wilde mij gelukkig hebben, maar dacht dit zelf niet te kunnen.
Terwijl hij het allemaal in zich heeft, dat weet ik. Gewoon door dingen die hij dan weer wel deed en liet zien.