Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy_x

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:30

ik heb eerst 2 jaar ong. geskiet,
daarna ben ik over gegaan op snowboarden omdat ik in het skieen geen uitdaging meer zag Lachen
nu snowboard ik alweer zo'n 4 a 5 jaar Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:37

Yes ik heb genoeg geld voor mn snowboard Haha! Mn ouders willen er 100 euro aan betalen en nu heb ik het. SUPERchill Lachen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:45

en wat voor board wordt het Lachen?

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:55

ik heb laatst ook een nieuw board gekregen..me andere was echt dood... Haha!
wat voor 1 is het?
ik heb een sabrina board, gevorderd, voornamelijk voor snelheid en snelle bochtjes Lachen

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:34

Ik heb ook een vrij nieuwe...
Terwijl ik niet echt een nieuwe nodig had, alleen nieuwe bindingen. En daar zat ook een boardje bij aan vast Tong uitsteken
Afbeelding
En toen was ie ook van dat jaar, me lucky!
Maar me andere boardje nog steeds niet kunnen verkopen... dus heb er 2 Tong uitsteken
Trouwens... had hem allang weer op internet moeten zetten!
*gaat nu doen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:42

Moooi!

Morgen ga ik boarden met mn beste vriend op zijn kosten, verjaardagscadeau Pling
& Vrijdag ga ik met een vriendinnetje op mijn kosten, voor haar verjaardag Haha!

Lekker oefenen!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:28

Nice Vingers aflikken

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:06

Mooi board hoor rosie en chrisje!
Zou ook wel graag een board willen hebben, maar denk toch dat een huurboard uiteindelijk slimmer is (ivm onderhoud enzo).
Heb helaas nog geen goede snowboardbroek gevonden, maar ga deze week nog even zoeken. Nog 25 dagen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:31

Gisteren was echt leuk, heb flink geoefend en jawel *tromgeroffel*.. Ik heb mijn eerste afdaling mét bochtjes zónder te vallen gemaakt!
& dat voor iemand die nooit les heeft gehad en altijd met het verkeerde been voor boardde Schijnheilig

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:00

super laura
ik heb vanavond weer les, nu proberen met verkeerde been voor mmm lijkt me moeilijk!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:50

gisteren fake gereden echt leuk, en geoefend om een ronde te draaien door eerste met je goede been voor een bocht te maken en daarna fake. toen ik hem snapte was dat echt leuk Lachen heb nu wel echt hele blauwe knieeen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:43

elcke schreef:
gisteren fake gereden echt leuk, en geoefend om een ronde te draaien door eerste met je goede been voor een bocht te maken en daarna fake. toen ik hem snapte was dat echt leuk Lachen heb nu wel echt hele blauwe knieeen

Walsen dus Haha!. Ja is wel leuk Lachen. Je moet dat ook eens met iemand samen proberen Lachen

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:54

ja dat moesten we vorig jaar met les in frankrijk, maar toen wilde het nog allemaal niet lukken dus dat was vooral op de grond liggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:15

Leg eens uit wat dat allemaal is? Begrijp er niets van ROFL

heb net weer geboard, ging weer een stukje beter! Bochtjes gaan inmiddels lekker smooth Cool

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:18

__Laura schreef:
Leg eens uit wat dat allemaal is? Begrijp er niets van ROFL

heb net weer geboard, ging weer een stukje beter! Bochtjes gaan inmiddels lekker smooth Cool

Met walsen draai je dus eigenlijk heel de tijd rondjes rond je as en kom je zo naar beneden. Ene bocht draai je dus met je normale been voor. (Je draait dus en staat met je neus naar de berg) Daarna draai je in fake terug zodat je terug met je neus naar het dal kijkt.
Zo heb je dus een volledig rondje gedraait Lachen.

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen Nagelbijten / Gniffelen.

EDIT: lijkt eigenlijk dus op 360 dat je maakt maar dan gewoon zonder te jumpen Lachen.
( bij ons in de snowboardschool noemden ze het walsen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:47

Nog 3 weken Haha!. Ik heb vandaag eindelijk mijn oranje snowboardbroek gevonden en nog in de aanbieding ook! 45 euro.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:45

zijn er hier ook mensen die jibben? en hoe moet je dat doen Clown ?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:56

Wow ik krijg er echt steeds meer zin in als ik dit zo lees!
Even nog wat vraagjes:
- Heb je met snowboarden snel(ler) last van je kniën? want ik heb nog wel eens last van mijn kniën.
- Wat zijn nu echt dingen die je persee nodig hebt? Want voor snowboarden heb je toch ook andere broeken?

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:07

doeraklover schreef:
Even nog wat vraagjes:
- Heb je met snowboarden snel(ler) last van je kniën? want ik heb nog wel eens last van mijn kniën.
- Wat zijn nu echt dingen die je persee nodig hebt? Want voor snowboarden heb je toch ook andere broeken?

goeie waterdichte snowboardbroek. Soms kan er wel eens een verschil zijn tussen ski en snowboardbroek. Mijn zus had een skibroek en die had een héééél erg nat gat.
Kniebeschermers kan de eerste week ook wel handig zijn Lachen. Zeker als je al gevoelige knieën hebt. Zelfs nu snowboard ik nog liever met Lachen.
en polsbeschermers.
Helm.

Ik heb trouwens ook een broekje dat mijn staartbeentje beschermt.

Misschien lijk ik nu wel een mietje maar ik dan kan ik me volledig smijten en geven en ga ik nooit pijn hebben of toch minder pijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:21

Ik heb idd een boardbroek gekocht & goede handschoenen met polsbescherming (handig!!). Dat is ook de enigste bescherming die ik heb..

Scheelt zo'n beschermding op je rug eigenlijk? Zag vandaag iemand boarden met zo'n ding, kan me niet voorstellen dat dat lekker zit?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:19

doeraklover schreef:
Even nog wat vraagjes:

Ik heb het juist van skieën veel eerder in mijn knieën dan van snowboarden, de enige momenten dat mijn knieën pijn doen zijn die waarop ik val (niet onregelmatig als beginner Lips are sealed )

Ik ga voor het snowboarden pols en kniebeschermers halen, die speciale staartbeenbroeken vind ik voor geen meter zitten, maar zouden voor mij wel handig zijn want heb mijn stuitje al eens gekneusd (wel gewoon door paardrijden Haha! ).
Helm is zeker iets om over na te denken, helemaal bij drukkere gebieden.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:53

Ik krijg last van mn knieën met sleepliftjes, omdat je dan in een rare houding staat.. Maar als die er niet zijn veel minder Lachen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:16

Haha, ik val nog continu uit de sleepliften, dus valt wel mee met de knietjes daarvan Lips are sealed

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:32

__Laura schreef:
Ik heb idd een boardbroek gekocht & goede handschoenen met polsbescherming (handig!!). Dat is ook de enigste bescherming die ik heb..

Scheelt zo'n beschermding op je rug eigenlijk? Zag vandaag iemand boarden met zo'n ding, kan me niet voorstellen dat dat lekker zit?

Lijkt mij niet echt nodig als beginner, is wel handig als je over rails gaat snowboarden.
Aan mijn rug heb ik nog nooit pijn gehad met snowboarden Lachen.