Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:detour schreef:Ik denk dat het niet laf is, integendeel, je moet wel enorm ver heen zijn en kracht hebben om die stap te zetten terwijl je niet weet waar je heen gaat.. Ik denk dat het als een verlossing wordt ervaren...Nee, laf kan ik het niet noemen. Wel heel zonde en heel triest en sneu..
hier ben ik het mee eens. Ik zou het niet durven. Zoveel wilskracht heb ik ook niet.
Toch vind ik het ergens wel laf......... Ze had die wilskracht ook kunnen gebruiken om wel om hulp te roepen en te zorgen dat er wat aan haar problemen gedaan werd dat heeft ze namelijk niet gedaan.
Waarom dan direct dit? En niet eerst proberen om er uit te komen![]()
Maargoed dat zijn echt dingen waar ik nooit bij zal komen. Het is jammer dat we niet in het hoofd van de mensen kunnen kijken want dan zou er heel wat duidelijk worden denk ik
Dorienn schreef:Een goede vriendin van mij woont naast een vrouw.
Op 30 jarige leeftijd is zij wanhopig voor een trein gesprongen. Ze heeft het op een of andere manier overleefd, maar nu is ze verlamd aan 1 arm, een hand is weg, linkerbeen is tot knie weg en rechterbeen helemaal. Nu wordt ze door de familie in de gaten gehouden, volgt ze intense therapie en heeft ze spijt van haar sprong. Wat ze wel niet zegt is of ze spijt heeft dat ze het gedaan heeft of dat ze het ''beter" (met dood tot gevolg) had moeten doen ...
Dorienn schreef:Een goede vriendin van mij woont naast een vrouw.
Op 30 jarige leeftijd is zij wanhopig voor een trein gesprongen. Ze heeft het op een of andere manier overleefd, maar nu is ze verlamd aan 1 arm, een hand is weg, linkerbeen is tot knie weg en rechterbeen helemaal. Nu wordt ze door de familie in de gaten gehouden, volgt ze intense therapie en heeft ze spijt van haar sprong. Wat ze wel niet zegt is of ze spijt heeft dat ze het gedaan heeft of dat ze het ''beter" (met dood tot gevolg) had moeten doen ...
[gast1122] schreef:Paar jaar geleden ook iemand .. Onze overburen hebben een dochter. Haar vriend heeft zelfmoord gepleegd.
Zichzelf aan een boom opgehangen ..
Tja, wat kan ik hier over zeggen ? Schrik er heel erg van, zo'n gewone en leuke spontane gozer.
Van hem had ik het nooit verwacht. (Het is natuurlijk áltijd heel erg, maar bij hem kon niemand eigenlijk verklaren waarom hij het heeft gedaan).
Vind het nog steeds heel eng dat iets iemand zo ver kan drijven om gewoon zelfmoord te plegen.
Is er dan echt geen andere uitweg ?
detour schreef:Knappe broer had je trouwens, AnneOmie, heb even je profiel gespiekt. Mooie jongen!En die graffiti, geweldig!
Misschien maakt ergens hij het wel mee, en is hij er trots op..
detour schreef:Kannonne, wat kun jij het goed uitleggen, AnneOmie, zo zit het wel idd.![]()
En sommige ziektes in je hoofd kunnen je leven ondraaglijk maken.
En dan ben je zooo afhankelijk van de juiste hulp, op het juiste moment..![]()
En soms is dat ook niet afdoende.![]()
Ken mensen met diezelfde ziekte en vind het heel complex om mee om te gaan en vind het voor hen gewoon het k*tst.
SAKKIA schreef:
Het was mooi vanmiddag. Het was rustig en hele mooie muziek en toespraken van haar moeder, beste vriendin en haar vriend.
Geen antwoorden verder gekregen. Ik weet dus niet hoe ze het gedaan heeft, maar dat is ook niet meer van belangHet is goed zo, ik ben natuurlijk nog heel erg verdrietig maar wel rustig nu.
Ik heb haar nog gezien, dat was even schrikkenmaar ben blij dat ik het gedaan heb. Heb nog even met haar vader gepraat en ben toen naar huis gegaan.Ben alleen naar huis gelopen, dat was heel goed om alles even te relativeren. Met de neus in de wind
Daarna nog even bij mijn ouders geweest omdat ik het thuis toch niet helemaal kon vinden alleen. Toen het huis nog even gepoetst
en straks ga ik lekker met vriendlief crashen op de bank
![]()
Morgen heb ik eigenlijk muziek (speel in een fanfare) weet nog niet of ik dat al wel kan, zie ik morgen wel weer.
Miracle_ schreef:De mensen die zeggen dat ze het echt gaan doen, doen het meestal niet.
Heino schreef:Miracle_ schreef:De mensen die zeggen dat ze het echt gaan doen, doen het meestal niet.