vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Re: vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:46

Karin schreef:
Als twee volwassen mensen zoenen/seksen/verliefd op elkaar worden/van elkaar houden zijn zij daar altijd nog allebei bij betrokken. Ik vind het wel heel makkelijk om alles op de 'bezette' partij af te schuiven.

Haha Karin, we delen niet dezelfde mening.
Al vind ik wel dat je als ''vrijgezelle'' partij de normen en waarden van deze maatschappij in ''acht'' neemt je afstand dient te nemen zodra je weet dat degene bezet is. (maar dat is wat ik persoonlijk zou doen denk ik Knipoog )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:47

Dan hebben we IMO wél dezelfde mening daarover, Umpiedumpie. Lachen

Als je vindt dat je afstand moet houden, dan voel je jezelf in zekere zin medeverantwoordelijk.
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-11-08 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:47

flicka schreef:
Hij kan ook naar de prutsmutsen gaan, is die vrouw daar dan zo gelukkiger bij? Wippen zonder liefde?

Als echtgenote zou ik er denk ik minder moeite mee hebben als het zonder liefde zou zijn ja Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:48

En de man van de echtgenote is ten eerste altijd aansprakelijk en niet de vriendin. Hij kan overal wel een vriendin, maitresse, scharrel vinden. De vrouw die hem sex onthoudt is zeker medeschuldig en dat wordt gemakshalve door vrouwen vergeten!

Karin

Ah, sex is een plicht. En een recht. Lachen
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-11-08 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

En stel nu dat je als vrijgezel verliefd wordt op een bezette partij? Zou je dat dan helemaal wegdrukken of is in liefde en oorlog alles geoorloofd?

Umpiedumpie

Karin schreef:
Dan hebben we IMO wél dezelfde mening daarover, Umpiedumpie. Lachen

Ja misschien ook wel. Tis al laat he! Knipoog Verwarrend allemaal als je er heel diep over na gaat denken en er gevoel in het spel is.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:50

Apple schreef:
En stel nu dat je als vrijgezel verliefd wordt op een bezette partij? Zou je dat dan helemaal wegdrukken of is in liefde en oorlog alles geoorloofd?

Persoonlijk zou ik het wegdrukken(klinkt een beetje gek haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:51

oei Flicka,die uitspraak over het onthouden van seks vind ik een pittige...
Een man heeft récht op seks?En als ie het niet krijgt,staat het hem vrij het buiten de deur te zoeken??

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:52

flicka schreef:
En de man van de echtgenote is ten eerste altijd aansprakelijk en niet de vriendin. Hij kan overal wel een vriendin, maitresse, scharrel vinden. De vrouw die hem sex onthoudt is zeker medeschuldig en dat wordt gemakshalve door vrouwen vergeten!

Maar misschien heeft zij wel een heel gegronde reden om hem dat te onthouden??????

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:52

Apple schreef:

Tot nu toe is het bij mij altijd zo gegaan dat als ik een kerel meer dan leuk vond en ik kwam erachter dat hij een relatie had, dat die gevoelens bij mij in één klap weg waren. Zoals ik al eerder zei: ik ga niet hopen, ik ga niet stoken, dat kost alleen maar negatieve energie. En als het echt mijn 'soulmate' blijkt te zijn, dan komt dat op een dag wel goed, time will tell. Maar dan wil ik wel dat hij eerst zijn relatie verbreekt voordat ik met hem verder ga.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:53

Precies! Als je echt voor elkaar bestemd bent(daar geloof ik wel in) dan kom je later wel weer tot elkander.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:54

Sex is geloof ik wel een plicht in de bijbel, maar ik ben niet bijbelig.

Even voor de duidelijkheid: ik heb nooit gewild dat deze man zou scheiden. Ik heb er met veel zieleleed (geloof me) een einde aan gemaakt maar het was de liefde van mijn leven. Hij heeft gekozen voor zijn gezin en ik heb me daarbij neergelegd.

Het is gewoon zo dat heel veel gebonden mannen een vriendin zoeken omdat ze thuis tekort komen. Dat wist ik eerder ook niet. Maar het is toch triest dat na een paar jaar huwelijk de sjeu er af is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:55

Umpiedumpie schreef:
Precies! Als je echt voor elkaar bestemd bent(daar geloof ik wel in) dan kom je later wel weer tot elkander.

Desnoods in het bejaardentehuis. Clown

Nee, daar heb ik geen stiekem gedoe en slapeloze nachten voor over. Ik heb in het verleden al genoeg negatieve energie in diverse dingen gestoken (relaties, werk, andere dingen). Het sloopt je. Echt, bij relaties ben ik daar heel makkelijk in: als het zo moet zijn, dan gebeurt het ooit wel. Als het niet zo moet zijn, dan gebeurt het gewoon niet.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:56

En hoeveel mannen chatten er niet stiekem......mag dat wel?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:57

Hoewel ik zelf in deze relatie nooit vreemd zal gaan en mn wederhelft ook niet (tenminste, dat denk ik dan *LOL* ) kan ik me toch wel goed voorstellen dat het wel voor zal komen.

Er zijn niet voor niets veel echtscheidingen, relaties die verbroken worden etc.etc.. En als een relatie op zn einde loopt dan is er wellicht ruimte voor een ander.

Geloof dat dit tegenwoordig 'seriele monogamie' genoemd wordt. Meeste mensen zijn wel monogaam, maar hebben meerdere langdurige relaties achter elkaar. Het is niet meer standaard dat mensen trouwen en 45 jaar bij elkaar blijven.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:58

IMO mag niks stiekem.
Stiekemmigheid is het begin van het end.....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:59

Daar ligt voor mij eigenlijk de grens ook, zodra je iets gaat doen wat je niet aan je partner wilt vertellen/je partner in wilt betrekken dan zouden de alarmbellen moeten gaan rinkelen Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:00

Apple schreef:
En als een relatie op zn einde loopt dan is er wellicht ruimte voor een ander.

Geloof dat dit tegenwoordig 'seriele monogamie' genoemd wordt. Meeste mensen zijn wel monogaam, maar hebben meerdere langdurige relaties achter elkaar. Het is niet meer standaard dat mensen trouwen en 45 jaar bij elkaar blijven.

Oh, maar daar heb ik ook absoluut geen problemen mee. Een relatie is IMO niet 'voor eeuwig', al is het wel fijn om er samen alles uit te halen wat erin zit. Maar soms is het gewoon op, blijkt dat je niet goed genoeg bij elkaar past, kost het meer energie dan dat het oplevert, hoe hard je er ook aan werkt. Dan kun je beter weer allebei je eigen weg gaan, met of zonder een ander.

Ik vind het dan alleen wel zo netjes om eerst bestaande zaken af te sluiten voor je met een ander verder gaat. Maar dat is mijn mening. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:01

Stiekem is eigenlijk gewoon al not done. Al kan ik me de fijne spanningen wel voorstellen...
Ergens vind ik het dubbel. Ik vind vreemdgaan niet goed,maar ik kan me dus wél voorstellen dat de rek op een gegeven moment uit de relatie gaat..
Al blijf ik dus geloven(en hopen haha),dat je hier zelf een groot aandeel in hebt..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:01

flicka schreef:
En hoeveel mannen chatten er niet stiekem......mag dat wel?

Dat ligt er helemaal aan met welke intentie. Platonisch chatten heb ik totaal geen problemen mee. Als het meer dan platonisch wordt, dan is er idd IMO sprake van 'buiten de deur spelen'. Dat is niet wat ik in een relatie wil.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:02

Ik vind ook dat je open moet zijn. Maar toen mijn uh getrouwde man open werd tegenover zijn vrouw werd hij gekluisterd.
En je kunt zeggen wat je daarover wil, ik had het daar heel moeilijk mee want had altijd vrijgezelle vrienden gehad.

We konden nergens heen, hij was altijd bang herkend te worden en moest op tijd naar huis. Het waren echt gestolen momenten en ik zou het nooit weer doen, alleen al voor mijn eigen zielenheil want het sloopt je.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:02

Karin, ja precies, dat zou ik zelf ook doen.

Alleen kan ik me wel voorstellen dat dit niet voor iedereen op gaat. Dat maakt het begrijpelijk. Het is uiteindelijk voor veel mensen de realiteit.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:03

Dat chatten, Karin, gaat bij mannen vaak over the top hoor. Is niks platonisch aan. Hoppa, recht voor zijn raapjes.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:03

Anoniem schreef:
Stiekem is eigenlijk gewoon al not done. Al kan ik me de fijne spanningen wel voorstellen...
Ergens vind ik het dubbel. Ik vind vreemdgaan niet goed,maar ik kan me dus wél voorstellen dat de rek op een gegeven moment uit de relatie gaat..
Al blijf ik dus geloven(en hopen haha),dat je hier zelf een groot aandeel in hebt..

Als de rek eruit gaat, kun je eraan gaan werken. En als je dan tot de conclusie bent gekomen dat het niet meer werkt, dan zet je er een punt achter (zodra je daar klaar voor bent), maar je gaat niet achter de rug van de ander om met anderen rotzooien. Maar goed, dat is mijn mening. Knipoog

Echt, vreemdgaan is nog nooit in mij opgekomen, ik hoop het ook nooit te doen en ik hoop ook dat mijn partner dat nooit zal doen.