Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sin

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:13

djinnie schreef:
Sin schreef:
Als mijn vriend een koffie gaat drinken met zijn ex dan voel ik mij er misschien lichtjes ongemakkelijk bij, maar ik zou er geen probleem van maken.
Als hij zou voorstellen om met haar lekker te gaan eten en daarna nog een feestje te bouwen, dan mocht hij meteen terug bij haar intrekken! Haha!

In mijn geval zou ik dat lichtjes wel weg mogen laten bij me ongemakkelijk voelen... maar goed, ik vertrouw mijn vriend wel genoeg om dan maar alleen nagels te gaan bijten... Dat zou een héél lange avond worden... Clown Ik ga, hoe vervelend ik het ook vind, niet zijn pad bepalen, noch zijn keuzes... Lovers
(Heb hem serieus wel eens gevraagd of hij nou nooit eens jaloers was (het groene monster weet mij helaas wel te vinden) en toen zei hij: nee, want daar geef je me geen reden toe... Bloos Damn, dacht ik, jij mij ook niet... Dus voortaan pak ik gewoon een psychische bezemsteel en jaag ik het groene monster op de psychische kast... Vork )

Bespioneren is not done... Dan getuig je niet van het vertrouwen dat je in elkaar zou horen te hebben... Nors opkijken

Edit: inderdaad Skess!

Net zoals je onderschrift.. liefde is loslaten!
Ook al bedoelde je het mss in een andere context, eigenlijk is het wel zo.
Wat niet zeggen dat je alles moet kunnen slikken natuurlijk.

Maar als de TS zelf aangeeft dat je ze zich ongemakkelijk bij de situatie voelt dan mag haar vriend daar wel rekening mee houden. Anders geeft hij niet veel blijk van respect naar de gevoelens van de TS toe.
Laatst bijgewerkt door Sin op 04-11-08 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:14

Tinuss schreef:
Ja vertrouwen is iets wat heel belangrijk is. En dat deed ik ook 13 jaar.
Elke vrijdag gewoon even wat drinken met zijn collega's.........laat dat nou gewoon een meid zijn. Knipoog Knipoog

Hoe had je dat willen voorkomen? Verbieden?

Voor jou ongelofelijk zuur, maar ik zie dat toch écht als een grove tekortkoming van hem hoor, niet als iets wat jij had kunnen voorkomen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:16

Karin schreef:
sflj schreef:
En dus vertrouw je je vriend niet!
Want als hij wordt gekust maar hij is daar niet van gediend omdat ie al een relatie heeft, kun je er toch op vertrouwen dat hij dat oplost met diegene? Dan is het toch geen probleem?
Als jij jouw man daar niet snugger genoeg in acht, onderschat je hem dan niet? (wat ik bijzonder kwalijk zou vinden!)

Ik ga er ook van uit dat mijn partner zo'n (mogelijke) situatie op een volwassen manier oplost. Ik ga er namelijk van uit dat ik een relatie heb met een volwassen persoon. Lost hij het niet op een volwassen manier op en loopt hij zijn *** achterna, dan is hij blijkbaar niet degene die bij mij past.

En zoals vaker gezegd: afspreken kan ook stiekem. Dan zou je 'm nergens meer zonder jou naartoe moeten laten gaan, want stel je eens voor...

Dan heb je toch geen leven? Verward

Mijn vriend heeft het zo opgelost, hij had veel gedronken en was zeg maar goed zat, (alcohol is geen excuus dat lees je zo wel)
een meisje probeerde hem op stap te zoenen waar hij gewoon al de hele avond al wat mee aan het praten was en gewoon een leuke avond had(in zijn ogen) hij had iets van wát doe jij nou ik heb een vriendin (toen wel geteld 2 hele dagen Huilen van het lachen ) en hij heeft haar weggeduwt, hij voelde zich zo ontzettend schuldig dat hij niet eerde had gezien dat ze hem wou zoenen, de arme schat haha.
Ookal was hij dus zat, het is geen excuus wat heel veel mensen altijd roepen 'Ja maar ik was zat'

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:16

Karin schreef:
Tinuss schreef:
Elke vrijdag gewoon even wat drinken met zijn collega's.........laat dat nou gewoon een meid zijn. Knipoog Knipoog

Hoe had je dat willen voorkomen? Verbieden?

Voor jou ongelofelijk zuur, maar ik zie dat toch écht als een grove tekortkoming van hem hoor, niet als iets wat jij had kunnen voorkomen.

13 jaar elke vrijdag en nooit iets doorhebben?? Jawadde straffe prestatie!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:18

Tinuss schreef:

Ik maak hier uit op dat jij een slechte ervaring achter de rug hebt?

Want in principe iedere vrijdag wat drinken met collega's waarbij dan een meid zou zijn, daar zou ik niet gestressed van raken (er lopen tenslotte genoeg vrouwen op de aardbol, dus zullen er bij iedere man wel vrouwelijke collega's/kennissen/vrienden bij horen... Zolang het bij collegiaal drinken blijft, vind ik het geen probleem... Maar uit jouw eerste zin maak ik op dat het mis is gegaan. En dat is niet acceptabel. Het schaadt je vertrouwen in hem...

Alleen, als er geen vertrouwen is, wat is er dan wel? Als de basis van een relatie niet: elkaar vertrouwen is, wat is die basis dan wel? Niets, in mijn ogen... Geen vertrouwen, geen relatie.

Jullie kennen toch die tekeningen wel, van liefde is..?

Liefde is...onvoorwaardelijke trouw. Voor mij alleen mogelijk in combinatie met geloven in elkaar... Zoals hierboven gezegd inderdaad... In durven loslaten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:18

Sin schreef:

Ik heb het over voorkomen - als in 'ervoor zorgen dat het überhaupt niet was gebeurd'. Knipoog

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:21

Sin schreef:

Lekker offtopic inmiddels: maar mijn vriend had laastst gelezen of op de radio gehoord (weet ik niet meer) dat mannen het veel eerder door hebben als hun vriendin vreemd gaat, dan dat vrouwen het door hebben als hun vriend vreemd gaat... Was blijkbaar getest (ja ja, ik weet het, ze hebben ook getest dat koffie borsten kleiner maakt, dus of dat nou zoveel zegt...) en het scheelde best veel. Genetische blind spot?

Karin

_Micha_ schreef:
Mijn vriend heeft het zo opgelost, hij had veel gedronken en was zeg maar goed zat, (alcohol is geen excuus dat lees je zo wel)
een meisje probeerde hem op stap te zoenen waar hij gewoon al de hele avond al wat mee aan het praten was en gewoon een leuke avond had(in zijn ogen) hij had iets van wát doe jij nou ik heb een vriendin (toen wel geteld 2 hele dagen Huilen van het lachen ) en hij heeft haar weggeduwt, hij voelde zich zo ontzettend schuldig dat hij niet eerde had gezien dat ze hem wou zoenen, de arme schat haha.
Ookal was hij dus zat, het is geen excuus wat heel veel mensen altijd roepen 'Ja maar ik was zat'

Dat vind ik idd een voorbeeld van een volwassen reactie. En idd, drank is geen excuus. Het zorgt er soms wel voor dat dingen makkelijker gebeuren, maar het is geen excuus als in 'ik kon er niets aan doen, het gebeurde gewoon'.

Sin

Karin schreef:
Sin schreef:

Ik heb het over voorkomen - als in 'ervoor zorgen dat het überhaupt niet was gebeurd'. Knipoog

Hmm.. ja sorry 't was eigenlijk een rechtstreekse reactie op Tinuss, ik had jou er niet bij mogen quoten. Bloos

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:22

Ik vind het een goed idee dat jij en je vriend eerst eens om de tafel gaan. Ik vind het ook verdacht, eerlijkgezegd... Een goed gesprek lijkt me op z'n plek.

Ik zou hier zelf ook niet zo gelukkig mee zijn. Zéker omdat ze beiden jou er echt niet bij willen hebben, terwijl zij een vriendin van jou is... als ik dan vanuit mezelf kijk, kan ik daar alleen maar slechte bedoelingen bij bedenken... en tot overmaat van ramp heeft vriendinlief nog gevoelens voor hem ook...!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:23

Nou heb ik niet alles gelezen...maar toch genoeg om te weten hoe deze relatie voort gaat gaan...

Zelfs voordat hij nog maar met zijn ex zal zijn gaan eten...zal er thuis al zoveel ruzie zijn geweest om alle ideeën die jullie in haar kop hebben gestoken dat TS overal waanbeelden krijgt en zoveel ruzie maakt dat haar vriend al geen zin meer zal hebben met haar verder te gaan...

Spijtig...maar met de jaren komt het verstand...en binnen een 10 tal jaar zal TS beter weten

Ondertussen succes met het verwerken van alle emoties !

Sterkte ! (en spijtig....)

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:23

Ik zou in elk geval vragen aan hem eerlijk te zijn.
En aangegeven hoe jij je voelt is natuurlijk een pre.
En jij stelt grenzen voor jouwzelf, en hij de zijne.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:24

djinnie schreef:
Sin schreef:

Lekker offtopic inmiddels: maar mijn vriend had laastst gelezen of op de radio gehoord (weet ik niet meer) dat mannen het veel eerder door hebben als hun vriendin vreemd gaat, dan dat vrouwen het door hebben als hun vriend vreemd gaat... Was blijkbaar getest (ja ja, ik weet het, ze hebben ook getest dat koffie borsten kleiner maakt, dus of dat nou zoveel zegt...) en het scheelde best veel. Genetische blind spot?

Dus een man heeft het gauw door wanneer z'n vriendin vaak koffie gaat drinken met haar ex aan de hand van haar boezemomtrek? Of heb ik het nou verkeerd begrepen? Haha!

Ik ga iig met koffie minderen.

Aan de TS zou ik enkel nog willen zeggen: wees duidelijk over je gevoel tov. hem, praat er met hem over, voor je van een mug een olifant maakt..Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sin op 04-11-08 15:27, in het totaal 2 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:26

*raapt zichzelf op van de vloer en gaat weer op de stoel zitten* Haha!

uhm, nee, dat was niet helemaal wat ik bedoelde... Clown En van ons haalt de boel door elkaar... Haha! En ik geloof dat ik dat niet ben Clown

edit: sjonge, ik kan mezelf weer bij elkaar rapen.. Ik snap hem nu pas... Blond, zullen we maar zeggen. Dus als een van onze vrouwelijk vriendinnen kleinere borsten krijgt en mijn vriend vaak ergens koffie gaat drinken moet ik me zorgen gaan maken... Clown
Laatst bijgewerkt door djinnie op 04-11-08 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:27

Ik krijg nu ineens de associatie met Pinokkio, sorry. Knipoog

Maar goed. Als ik koffie ga drinken met mijn ex, dan gá ik ook koffie drinken met mijn ex. Zonder bijbedoelingen, iig zonder bijbedoelingen van mijn kant. Lachen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:28

Karin schreef:
Ik krijg nu ineens de associatie met Pinokkio, sorry. Knipoog

Maar goed. Als ik koffie ga drinken met mijn ex, dan gá ik ook koffie drinken met mijn ex. Zonder bijbedoelingen, iig zonder bijbedoelingen van mijn kant. Lachen

Ik heb geen ex, maar sluit me toch bij jou aan! Helemaal mee eens. (scheelt misschien dat vriendlief ook geen ex heeft?)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:30

.
Laatst bijgewerkt door Coconut op 28-12-22 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:32

hmm, en ´s middags koffie was geen optie?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:33

Nee dan zit ze op school ( vind het maar slap gelul eigenlijk) En met zijn drieen afspreken wil mijn vriend nu op zich wel, maar ja zijn ex wil dat niet natuurlijk.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:34

_Skess_ schreef:
Nee dan zit ze op school ( vind het maar slap gelul eigenlijk) En met zijn drieen afspreken wil mijn vriend nu op zich wel, maar ja zijn ex wil dat niet natuurlijk.

Als je vriend nou gewoon een beetje ballen heeft, dan zegt ie gewoon tegen die meid: M'n vriendin gaat mee, of we gaan niet! Hij weet dat je het niet leuk vindt, hij gaat toch en hij neemt niet eens het risico om jou gewoon mee te nemen... Sorry, ik vind het maar niets.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:34

Hij heeft in ieder geval wel duidelijk gemaakt dat hij niets met haar meer wil.
En ja het kan zijn dat zij schijnheilig tegen hem zegt dat ze niets voelt, kan me voor stellen dat ze dat niet zegt als ze iets met hem wil gaan doen. Want als hij dat zou weten zou hij daar ook minder relaxt heen gaan denk ik.

Dan ga jij savonds mee?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:36

Ik vind het maar een raar verhaal en het getuigd (getuigt?) van weinig respect van zijn kant uit, dat hij niet eens tijd voor je wil maken om het onder 4 ogen te bespreken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:36

_Skess_ schreef:
Ze gaan donderdag uit en ik zie wel wat ervan komt.....Leuk vind ik het niet en dat heb ik ook aangegeven.

Dat mag. Je mag het niet leuk vinden, dat is je goed recht. Het is ook zijn goed recht om met haar af te spreken (maar dat realiseer je je al).

Stel nou dat hij niet met haar afspreekt 'omdat hij rekening houdt met jou'. Ben je dan niet bang dat ze alsnog zullen afspreken, al dan niet achter jouw rug om? Niet om je bang te maken hoor, maar welke optie hij ook kiest, de mogelijkheid bestaat dat de angst bij jou aanwezig blijft.
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-11-08 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:37

Een bakkie koffie leuten vind ik persoonlijk wel wat anders als uit eten gaan en daarna samen de kroeg in. En dan dat msn gesprek vooraf vind ik ook wat vreemd.

Mijn vriend zou hier niet mee aan hoeven komen.

ts ik zou er zelf over beginnen tegen haar. Vraag het haar gewoon. En vraag wat haar bezwaar is dat jij mee gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:38

Hmmm die meid speelt geen leuk spelletje Had je niet tegen haar gezegd van goh, dus je gaat met mijn vriend uit? Gewoon op een normale luchtige manier en zien hoe ze reageert..?