djinnie schreef:Sin schreef:Als mijn vriend een koffie gaat drinken met zijn ex dan voel ik mij er misschien lichtjes ongemakkelijk bij, maar ik zou er geen probleem van maken.
Als hij zou voorstellen om met haar lekker te gaan eten en daarna nog een feestje te bouwen, dan mocht hij meteen terug bij haar intrekken!
In mijn geval zou ik dat lichtjes wel weg mogen laten bij me ongemakkelijk voelen... maar goed, ik vertrouw mijn vriend wel genoeg om dan maar alleen nagels te gaan bijten... Dat zou een héél lange avond worden...Ik ga, hoe vervelend ik het ook vind, niet zijn pad bepalen, noch zijn keuzes...
![]()
(Heb hem serieus wel eens gevraagd of hij nou nooit eens jaloers was (het groene monster weet mij helaas wel te vinden) en toen zei hij: nee, want daar geef je me geen reden toe...Damn, dacht ik, jij mij ook niet... Dus voortaan pak ik gewoon een psychische bezemsteel en jaag ik het groene monster op de psychische kast...
)
Bespioneren is not done... Dan getuig je niet van het vertrouwen dat je in elkaar zou horen te hebben...
Edit: inderdaad Skess!
Net zoals je onderschrift.. liefde is loslaten!
Ook al bedoelde je het mss in een andere context, eigenlijk is het wel zo.
Wat niet zeggen dat je alles moet kunnen slikken natuurlijk.
Maar als de TS zelf aangeeft dat je ze zich ongemakkelijk bij de situatie voelt dan mag haar vriend daar wel rekening mee houden. Anders geeft hij niet veel blijk van respect naar de gevoelens van de TS toe.

Ik ga, hoe vervelend ik het ook vind, niet zijn pad bepalen, noch zijn keuzes...
Damn, dacht ik, jij mij ook niet... Dus voortaan pak ik gewoon een psychische bezemsteel en jaag ik het groene monster op de psychische kast...
)

) en hij heeft haar weggeduwt, hij voelde zich zo ontzettend schuldig dat hij niet eerde had gezien dat ze hem wou zoenen, de arme schat haha.
Had je niet tegen haar gezegd van goh, dus je gaat met mijn vriend uit? Gewoon op een normale luchtige manier en zien hoe ze reageert..?