sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:36

Mystica schreef:
Menino schreef:
wat voegt het voor jou toe dan ?

volgens mij roken de meeste mensen vooral omdat ze verlsaafd zijn..

Een verslaving vind ik niet echt bijzonder veel toevoegen aan de kwaliteit van je leven.
Maar dat ben ik..

genot Knipoog

Het is meer dan genot... Het is de pauze na het stofzuigen (zo hehe, ff peukie) het is de saamhorigheid (nog ff samen sigaretje doen?) het is momenteel ook de saamhorigheid buiten (tja staan we dan, bannelingen) en soms is het een beloning (als ik daarme klaar ben, neem ik een peukie)...

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:38

Eerlijk gezegd mogen ze van mij die pakjes 10 euro per stuk laten kosten.
Niemand heeft gezegd dat je moet gaan roken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:40

Ik ben begonnen toen een pakje nog fl 1.75 was volgens mij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:43

Watch_Me schreef:
Eerlijk gezegd mogen ze van mij die pakjes 10 euro per stuk laten kosten.
Niemand heeft gezegd dat je moet gaan roken.

Als een pakje 25 euro is, is het weer chique en exclusief om te roken en dan begin ik ook weer Lachen.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:04

Haha Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:58

Ik merk gelukkig niets van die sigaretten verhoging Haha! Haha!

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:10

Pff iedereen klaagd erover als ze sigaretten komen halen, dat de pakjes weer duurder zijn geworden..
Hoop dat de flinke rokers er dan eindelijk eens achter komen hoeveel geld je dan kwijt bent..

Ik ken iemand die is gestopt met roken, rookte 2 pakjes per dag, reken ongeveer 8, 10 euro per dag dan, en dan een jaar lang..
Toen zij stopte gooide zij het geld wat ze eigenlijk aan sigaretten uit zou geven in een pot, en die kon ieder jaar dik op vakantie!

Pff, reken eens uit hoeveel geld je aan die stinkdingen kwijt bent per jaar..
Nog geen reden genoeg om te stoppen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:52

Lieneke_ schreef:

Moet je eens uitrekenen hoeveel je aan een paard kwijt bent per jaar. Haha!

Natuurlijk zijn dat geen redenen om te stoppen, anders deden ze dat wel denk je ook niet?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:57

Toen ik de titel las dacht ik meteen: Stop dan als je het te duur vind worden!
Als zo'n prijsverhoging de enige manier is om het aantal rookverslaafde tegen te gaan dan moet dat maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:20

Lieneke_ schreef:

Ik heb geld om te roken én voor een dikke vakantie als ik dat wil, erg he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:05

Nicolletje schreef:
Mystica schreef:
genot Knipoog

Het is meer dan genot... Het is de pauze na het stofzuigen (zo hehe, ff peukie) het is de saamhorigheid (nog ff samen sigaretje doen?) het is momenteel ook de saamhorigheid buiten (tja staan we dan, bannelingen) en soms is het een beloning (als ik daarme klaar ben, neem ik een peukie)...

daar heb je toch geen sigaretten voor nodig lijkt me Koe ?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:23

Snap niet waarom die niet rokers zo "zeuren"

Die auto's zijn ook een ramp, al die stinkende uitlaatgassen, maar daar word niet over gezeurd.

Ook niet rokers rijden in die stinkdingen, kosten ook handenvol geld, zoals eerder in dit topic laat die dingen dan ook maar staan, ga met de trein of pak gewoon de fiets, dan verknal je de wereld ook niet Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:26

maar toch is er een moment dat je ervoor kiest om te gaan roken.. Op dat moment heeft roken nog geen toegevoegde warde in je leven lijkt mij (want het lijkt me niet dat je kwaliteit van je leven ineens omhoog geschoten is, nadat je begonnen bent met roken..)

En ondertussen wel zeuren dat je gediscrimineerd wordt etc... Uiteindelijk ben jezelf degene die rookt, dus als je niet gediscrimineerd etc. wil worden, ben je zelf de enige die daar iets aan kan doen Tong uitsteken

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:27

Stoppen met roken dan. 'T blijft een keuze die je iedere keer dat je een nieuw pakje koopt weer maakt Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 23:29

Menino schreef:
maar toch is er een moment dat je ervoor kiest om te gaan roken.. Op dat moment heeft roken nog geen toegevoegde warde in je leven lijkt mij (want het lijkt me niet dat je kwaliteit van je leven ineens omhoog geschoten is, nadat je begonnen bent met roken..)

En ondertussen wel zeuren dat je gediscrimineerd wordt etc... Uiteindelijk ben jezelf degene die rookt, dus als je niet gediscrimineerd etc. wil worden, ben je zelf de enige die daar iets aan kan doen Tong uitsteken

hebben we erom gevraagd dan om gediscrimineerd te worden? in de tijd dat ik begon met roken mocht je overal nog binnen roken.. pakje koste 4,95 in guldens..hingen overal in de bushokjes posters van sigarettenmerken... en er was toen nog niet zo'n extreme anti rokers groep.. dus was roken nog vrij normaal..

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:32

Je kiest er ook voor om auto te rijden, dus dan moet je ook niet zeuren om de bezinekosten ( geldt niet voor iedereen) uitlaatgassen zijn erg schadelijk voor het milieu maar daarvoor laten mensen de auto ook niet staan.

Enne ik word op dat punt niet gediscrimineerd hoor, ik ga nooit uit dus het cafe verbod geldt al niet voor mij.
Algemene ruimtes kom ik ook niet vaak, rook eigelijk alleen maar thuis, of enkel als ik met de hond aan het wandelen niemand heeft last van mijn rook gedrag.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:38

LimaMambo schreef:
hebben we erom gevraagd dan om gediscrimineerd te worden? in de tijd dat ik begon met roken mocht je overal nog binnen roken.. pakje koste 4,95 in guldens..hingen overal in de bushokjes posters van sigarettenmerken... en er was toen nog niet zo'n extreme anti rokers groep.. dus was roken nog vrij normaal..

ghe ik kocht mijn sigaretten nog voor 3,85 in guldens! Clown

en idd,vroeger was het heel normaal en werd je door reclames enz gestimuleerd tot roken!
nu 17 jaar later is het ineens taboe Sigaar

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:40

je kan vrijwel niks meer aanraken/gebruiken of het is kankerverwekkend..
denk aan zaagsel..
enne wat dacht je van de zon Nagelbijten / Gniffelen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:47

Menino schreef:

Weinig mensen die hun eerste biertje lekker vonden en moet je eens kijken hoeveel mensen er bier drinken.

Wat maakt het iedereen toch uit waarom een ander rookt en risico neemt met zijn eigen gezondheid, niet iedereen heeft tot doel zo oud mogelijk te worden. Ik in ieder geval zeker niet.
Leven en laten leven!

Zolang mensen jou niet lastig vallen met hun verslaving, hobby of wat dan ook val hun dan ook niet lastig. Knipoog

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:51

Ik had (gelukkig) vanmiddag nog een pakje met de oude prijs.

Nicolletje schreef:

Hier wil ik me ook even bij aan sluiten, dit is ook waarop ik elke keer weer begin. Ik mis het roken (als in de sigaret) niet, maar wel het roken als in "kom ff peukie doen". "Zo, hond uitlaten, ff peukie doen".

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:05

marielleaartsen schreef:
je kan vrijwel niks meer aanraken/gebruiken of het is kankerverwekkend..
denk aan zaagsel..
enne wat dacht je van de zon Nagelbijten / Gniffelen

En we beginnen weer, geen rokers topic zonder een waslijst aan andere dingen om het eventueel een beetje goed te praten ofzo.

Probleem met roken is, als het nu alleen de roker was die er schade aan ondervond zouden mensen veel minder klagen. Geld natuurlijk niet voor de mensen die zich afzonderen. Maar daar heb ik nooit iemand over horen klagen

Ik vond mijn eerste biertje vies, en heb daarom ook nooit meer bier gedronken. Snap echt niet dat mensen doordrinken, of ik ben zo een mietje. Clown

20 jaar geleden is het eerste rookverbod ingegaan, dus die zeventien jaar geleden Nagelbijten / Gniffelen En de wetenschap leeft niet onder een steen, mensen weten nu meer dan vroeger. Zelfs nu worden er nog gevolgen ondekt, zoals psychische stoornissen bij baby's van rokende moeders. In deze maatschappij kunnen we niet bedenken dat we een maand stilstaan, dus vind vrij raar dat jij 17 jaar kort vind voor veranderingen.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:18

Het valt mij alleen op dat rokers gelijk weer "aangevallen" worden door de niet rokers, er zijn al wetten, en door steeds te zeggen dan moet je maar niet roken, vind ik grote onzin, zodoende ff laten zien dat je ook door andere dingen kanker kan krijgen en niet alleen door roken/meeroken Knipoog

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:44

Wanneer gaat de verhogingeigenlijk in?
Hier in Wageningen (Gelderland) is het I.i.g Nog het zelfde Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 01:21

Menino schreef:

Ik geloof dat we al meerdere keren hebben aangegeven dat het dat dus wel heeft? Nors opkijken
Je kiest er ook zelf voor om auto te gaan rijden, wil je de brandstof niet betalen, ga dan fietsen, maar niet zeuren Sigaar

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:13

Niniane schreef:
Toen ik de titel las dacht ik meteen: Stop dan als je het te duur vind worden!
Als zo'n prijsverhoging de enige manier is om het aantal rookverslaafde tegen te gaan dan moet dat maar.

Geloof je nu echt dat die prijsverhoging de enige manier is om het aantal rookverslaafden tegen te gaan?
Welnee! het is voor de regering een makkelijke manier om extra accijns binnen te slepen!
Als onze regering werkelijk zo begaan zou zijn met de rookverslaafden, dan zouden de hulpmiddelen om een stop poging te ondersteunen wel onder het basispakket van de zorg vallen......