Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:04

Mijn niet erg indrukwekkende dromen vergeet ik vaak voor een groot gedeelte halverwege de dag. Maar vaak onthou ik ze maanden.

Ik heb geen zin om het helemaal op te schrijven, maar vannacht droomde ik dat ik ontvoerd werd. Vanaf dat moment droomde ik niet meer vanuit mezelf, maar uit het perspectief van iemand anders. Geen idee wie trouwens. "Ik" ging samen met andere mensen mij proberen te bevrijden. Een tijdje later was ik ineens meer mezelf, en was ik helemaal verdwaasd in een bos mijn weg terug naar huis aan het zoeken. Ik wist dat ik ontvoerd en verkracht was, maar mijn geest had zich ertegen beschermd dus ik wist niet meer wie me ontvoerd had en wat er daar was gebeurd. Het was een groot zwart gat. Ik was zo ontzettend bang, zo zwervend door allemaal vreemde dorpen en bossen want ik wist dat ze me zouden komen zoeken. Maar ik kon ze natuurlijk niet herkennen door het zwarte gat. Ik had telkens de'ja vu's bij gebouwen, kapot geslagen ramen waardoor ik naar buiten gegaan zou zijn enz. Ik was echt bang in de droom.

Miss_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:17

Fiffill schreef:
Ik had gister ook weer zoiets, heb ik ook wel vaker, ik weet niet of iemand het herkend? Dat je bijna in slaap valt en dan ineens maakt je lichaam een hele rare stuiptrekking en ben je weer wakker. Dat voelt echt heel erg raar. Nagelbijten / Gniffelen

-komt half het topic invallen-
Dat heb ik dus ook echt..vaak.
Ook dat ik dan bijna slaap, en opeens lijk ik dus naar beneden te vallen voor m'n gevoel, en dan moet ik ook echt even controleren of ik neit daadwerkelijk val. Of dat opeens m'n hoofd raar lijkt te bewegen, maar in feiten blijft hij gewoon stil, allemaal dat soort dingen.
Vraag me eigenlijk wel af hoe dat komt...

Verder heb ik wel regelmatig dat ik dromen goed kan onthouden tot in de details, maar ik droom sowieso 'rampzalig' dus dan onthoud je het toch al sneller.

Alleen meestal worden op de een of andere manier in mijn dromen amper gepraat, een enkele keer iets of wat, maar bijna niet.

Ik heb verder ook één hele stomme kinderachtige droom gehad, op m'n 6e, en die weet ik nu nog tot in de details. Dat blijft voor mij echt een raadsel hoe ik precies die droom(waarbij ik van de trap af rende omdat een krokodil achter me aanzat en ik op de trap over een rat struikelde enzo) kan onthouden.

De laatste..4 jaar ongeveer, droom ik regelmatig over pijnlijke onderwerpen.
Zo heb ik ong. 2 maanden terug ook een droom gehad waarbij m'n moeder en ik moesten vluchten voor duitsers omdat die ons wilde doden. en dat we toen eerst deden alsof we bij hun hoorde, en uiteindelijk kwamen ze daar achter en hebben we achter een klein rond bosje zitten schuilen tot iemand z'n hoofd door dat bosje stak en ons om het leven bracht.
En dat zijn dan van die dingen...die je liever gewoon niet droomt. Zeker niet als de gezichten allemaal zo duidelijk zijn.
En het valt me op dat in mijn dromen meestal eerst dierbare zoals mijn moeder overlijden of vermoord worden, en uiteindelijk ik als laatste...
Dat is gewoon..irritant.
Want dan voel je echt in levende lijven al die dingen, het is gewoon levens echt...naar mijn idee. En dat dan allemaal meemaken dat je dierbare voor je eigen gezicht vermoord worden..is niet iets wat ik graag wens.

Oh, en ik heb regelmatig dat ik van die kleine dingen droom als dat ik op school langs een kluisje loop, en dan opeens er iets gebeurt wat ik niet kan herinneren. En dan loop ik de volgende dag langs dat kluisje, en dan herken ik het precies, maar weet niet wat er daarna gebeurde. Dat is gewoon een zwart gat dan..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:24

Ik zit al de hele dag met deze droom in mijn hoofd.

Het is inmiddels 4 weken uit met mijn vriend, wat hem nu mijn ex maakt.
Voor de geinteresseerden, mijn topic heet "Nog meer drama!" en staat hier bij LZP.
Gisteren heb ik hem gezien, hij mij niet. Hij reed in de auto langs mijn bus.

Vanmorgen werd ik wakker, en besloot ik nog even mijn ogen dicht te doen.
Dit werd een half uur van intensief dromen. Let wel, mijn gedrag in deze droom zou niet overeen komen met de realiteit.

Ik had een feestje hier thuis. Hij was er ook, hielp me zo nu en dan met het klaarmaken van het drinken en dergelijke.
We bleven wat met elkaar flirten. Maar op een gegeven moment trok hij me naar zich toe. Pakte me bij de hand en zei:
"Janine, je moet ophouden met dit spelletje. Op deze manier komen mijn gevoelens terug, kan ik jou niet loslaten en jij mij niet!"

En ik loop er dus de hele dag mee rond. Na alles wat er is gebeurd, heb ik het idee dat ik hier wat mee moet doen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:42

Fiffill schreef:
Ik had gister ook weer zoiets, heb ik ook wel vaker, ik weet niet of iemand het herkend? Dat je bijna in slaap valt en dan ineens maakt je lichaam een hele rare stuiptrekking en ben je weer wakker. Dat voelt echt heel erg raar. Nagelbijten / Gniffelen

heb toen eens gehoord, dat dit een moment is dat alle spieren in een klap zouden ontspannen waardoor 't idd lijkt alsof je valt of zo...
heb 't wel eens als k op de bank in slaap val Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:00

*heeft zich door 12 blz's geploeter* wat ik overigens erg intressant vond om te lezen. Het enige dat 't dichts in de buurt van 'dit soort' dromen komt is een droom die ik heb gehad toen ik, wat zal 't zijn? een jaar of 4 was ofzo. En de enige droom die ik mij heel erg gedetailleerd heb onthouden, en dat was dat m'n broertje en m'n vader in een bos met een tijgerachtig beest en een bruggetje en een beekje op een (eet)tafel m'n moeder haar huid van haar lichaam trokken.... en dat weet ik nog best gedetailleerd maar normaal nóoit (gelukkig niet!) hoe harder ik probeer 't te onthouden hoe harder 't wegstroomt als water dat je in je handen probeert vast te houden ofzo. En ik droom normaal hele onnozele dingen als m'n leraar engels die tegen een deur loopt ofzo. En dit (dit 'soort' dromen als die jou(bente)) zie ik dus ook niet als normaal (ik ben 't dus níet gewent) en zoiets noem ik dus wel een nachtmerrie maar gelukkig (?) ervaar je ze niet zo. Scheelt ook dat ik ze niet onthoud.

Maar weet je waar dit me aan doet denken, aan schizofrenie. Maar daar weet je zelf denk ik meer van dan mij Lachen

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:07

(Ik had er al een apart topic over gemaakt en toen werd ik doorgewezen naar dit topic. Dus dit is al van een paar dagen terug)

Ik had vannacht een rare droom dat gebeurt wel vaker maar nu kan ik alles nog heel goed herinderen.

Ik deed mee aan een wedstrijd ik weet niet wat voor wedstrijd het is en of ik wel echt meedeed want de ene keer zag ik alles vanuit het publiek en de andere keer deed ik mee.
En de ene keer zaten we op paarden en dan rende we en dan ineens zaten we op een fiets.
Het was in ieder geval een race (op een soort renbaan) ik hoorde mensen roepen en keek om me heen ze moedigde me aan.
Er deed ook een Nicky mee ik weet niet waarom maar ik was trots op haar en ik wilde dat zij zou gaan winnen ook deden Anky van Grunsven mee en Laurens van Lieren.
We waren met z'n vieren.
We zouden bijna beginnen en ik zei tegen Nicky je kan het! je moet winnen! ondertussen wist ik dat ik makkelijk kon winnen (geen idee waarom).
We begonnen en ik vloog vooruit en Nicky ook Anky en Laurens volgde ons op de voet.
Ik voelde de wind en mijn haar dat in de wind bewoog.
Ondertussen bleef ik Nicky aanmoedigen ik was zo trots op haar ze deed het geweldig ookal reed ik naast haar.
Ik zag de finishlijn en zei tegen Nicky kom op je kan het!! snel!! Ik ging langzamer en Nicky rende vooruit vloog als eerste over de finish daarna volgde ik en ik voelde me zo blij dat Nicky gewonnen had!

Ineens stonden we het podium (zo'n ding met 1e,2e en 3de plaats) we hadden allemaal een medaille.
En Nicky zei tegen me nu hebben we alle 4 een olypische medaille, maar waar heb jij eigenlijk een olympische medaille van?
Ik wist het niet en pakte me medaille en keek daarop en er stond op:
Olypische medaille Vissen
en daaronder stond een hengel.

(En er was tussen door ook nog iets dat Nicky der paard Sparkle ging noemen omdat er al een Bonfire bestond ofzo.)

Toen werd ik wakker.

Ik vind het een hele rare droom ook omdat ik ook geen Nicky ken (behalve de kleindochter van mijn overburen maar die is 9 ofzo en daar heb ik verder niks mee).
Ik ben ook niet iemand die ooit een wedstrijd heeft gewonnen of fanatiek is ofzo ik rij eigenlijk nooit meer wedstrijden.
En alles leek zo echt en waarom zou ik zo trots op Nicky zijn geweest?
Ik vraag het me echt af misschien een beetje raar maar ik ben raar

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:14

Maartje1990 schreef:
*heeft zich door 12 blz's geploeter* wat ik overigens erg intressant vond om te lezen. Het enige dat 't dichts in de buurt van 'dit soort' dromen komt is een droom die ik heb gehad toen ik, wat zal 't zijn? een jaar of 4 was ofzo. En de enige droom die ik mij heel erg gedetailleerd heb onthouden, en dat was dat m'n broertje en m'n vader in een bos met een tijgerachtig beest en een bruggetje en een beekje op een (eet)tafel m'n moeder haar huid van haar lichaam trokken.... en dat weet ik nog best gedetailleerd maar normaal nóoit (gelukkig niet!) hoe harder ik probeer 't te onthouden hoe harder 't wegstroomt als water dat je in je handen probeert vast te houden ofzo. En ik droom normaal hele onnozele dingen als m'n leraar engels die tegen een deur loopt ofzo. En dit (dit 'soort' dromen als die jou(bente)) zie ik dus ook niet als normaal (ik ben 't dus níet gewent) en zoiets noem ik dus wel een nachtmerrie maar gelukkig (?) ervaar je ze niet zo. Scheelt ook dat ik ze niet onthoud.

Maar weet je waar dit me aan doet denken, aan schizofrenie. Maar daar weet je zelf denk ik meer van dan mij Lachen

Ik heb een 21 pagina's tellend werkstuk over schizofrenie gehouden + een heel onderzoek, en in mijn ogen is schizofrenie iets totaal anders. Lachen Dan heb je geen houvast meer over je eigen doen en laten. Dan weet je niet meer wat werkelijkheid is en wat niet.
En dat zijn dan geen dromen. Lachen

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:05

Jij bedoelt dat je meer in je eigen wereld leeft ofzo?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 17:49

Aan wie richt je die vraag tamaartjeee? Aan mij? Lachen

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:05

Fiffill schreef:
Aan wie richt je die vraag tamaartjeee? Aan mij? Lachen

Ja Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:11

Nou, eigen wereld.... het zijn dromen natuurlijk. Lachen Ik weet niet of je dat als eigen wereld kan zien.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:40

Bente, ik denk dat dromen altijd in jouw eigen wereld iets van jouw zelf is.. moeilijk eigenlijk zoiets.

Ik heb gister toch iets raars meegemaakt!

Ik lag in bed, ik voelde gewoon dat ik nog lag zeg maar. Ik hoorde mijn daisyspeler praten, dus ik dacht dat ik ook nog echt
wakker was. En ja.. ik kon weer is niet bewegen. En ik werd

heel hard op zij geduwd. Dus eigenlijk zou ik dan mijn hoofd heel erg bezeerd moeten hebben maar goed dat voelde ik weer niet Tong uitsteken ik ging een heel rondje rond zeg maar.. als een wijzer van een klok.. ik kon nog steeds niet bewegen. Een enge stem zat tegen me te praten met die daisyspeler, dus ik probeerde te gillen van: hou op, praat niet tegen me! Maar ik kon niet gillen (alleen heeeel zachtjes verluisteren). Uiteindelijk kreeg ik met veel moeite de telefoon te pakken, want ik wilde naar beneden bellen.. ik dacht ook echt dat ik belde. Maar ik werd toen gelukkig weer wakker.. Dat was echt vreemd..

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:04

ik droom ook extreem raar en weet altijd nog wat ik droom.
het is niet altijd dezelfde, maar wel weer met dezelfde personen.
geen familileden maar gewoon iemand en ik kan nooit het gezicht zien.
bij mij is het meestal ook geweldadig een soort van achtervolging waarin je andere mensen
help en zorgt dat je niet gepakt wordt.

laatst waren mijn honden dood gegaan terwijl ze super gezond waren en ik moest er achter komen
hoe dat kwam maar ondertussen moest ik ook iemand helpen met bepaalde spuiten van drugs. en ikzelf werd
er ook verslaafd aan. maar dan wordt ik weer meegetrokken door de personen zonder gezicht en die zetten me weer op het juiste spoor om
achter de waarheid te komen en ondertussen zorg ik voor een honden begrafenis.

ikzelf heb nooit echte lijnen in de dromen, maar neem wel veel dingen mee die ik de dag ervoor heb meegemaakt.
als ik erg zenuwachtig bent of met iets nieuws bezig bent dan lig ik nooit stil in bed.
ik had een baantje bij de slager en moest alle codes uit mijn hoofd weten.
mijn vriend vertelde dat ik rechtop in bed ging zitten en deed alsof ik op een kassa wat aansloeg ik vermelde de nummers erbij, wat het was en de prijs.
en toen mijn vriend zei dat ik maar weer verder moest gaan slapen, deed ik dat dan wel weer.

ik heb niet alles gelezen dus ik hoop niet echt raar over te komen.
maar ik herken het probleem, maar ik ben blij dat ik die verlamming niet hebt.
ondertussen raak je wel gewend aan de dromen maar alsnog is het niet fijn.

TS, ik hoop dat het snel wat minder voor je wordt en misschien de verlamming verdwijnt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:08

Ik denk zeker dat het iets van jezelf is, dromen. Maar een eigen wereld klinkt voor mij ook meer als iets waar je overdag ook in leeft (al kan ik echt heerlijk dagdromen hoor Lachen ).

Klinkt trouwens heel vreemd, lijkt me doodeng om rondgeduwt te worden. Nagelbijten / Gniffelen

@ Jarco: achtervolgingen zijn niet fijn, dat vind ik ook nooit van die fijne dromen. Heb ik ook wel vaker, maar soms ben ik degene die mensen achtervolgd. Ja
En ik ervaar mijn dromen niet zo als slecht hoor, en ik weet niet eens of ik het wel minder wil. Het is een goede bron van inspiratie. Knipoog
Verlamming heb ik meestal alleen als ik erg moe ben, dus heel vaak komt het ook weer niet voor (dus niet dat ik het elke dag heb ofzo. Knipoog ).

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:50

Bente, ik vond het ook eng Tong uitsteken

Maar ik droom ook vaak dat ik opeens geen tanden meer heb (dat ze uitvallen ofzo) brrr.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:52

Geen tanden meer? Dat is vreemd. Clown

Ik heb wel een keer een verschrikkelijke droom gehad, tenminste ik vond het toen heel erg; ik had geen handen meer, en toen kon ik niet meer tekenen. Dat was voor mij echt een heel vervelende droom.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:54

Bente, ik snap wat je bedoelt

Ik heb vaak in dromen dat ik iets wil pakken ofzo, maar dat ik dan niet kan bewegen of er nét niet bij kan Clown heel stom Tong uitsteken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:57

Hm dat heb ik eigenlijk niet zo heel vaak. Ik heb denk ik gewoon het meest dat er de meest rare figuren in voorkomen.

Zoals vannacht, ik droomde over een man die geen normale handen had, maar takken. En kleinere twijgjes als vingers. Verder zag hij er heel normaal uit, alleen die handen. Clown

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:44

Ik heb soms, vlak voordat ik in slaap val, het gevoel dat ik met bed en al door de vloer zak zeg maar, heeeeeel ver naar beneden. Voelt zo raar in je buik. En dan heb ik de smaak van perzikken in mijn mond Koe Heel gek, maar dit 'gevoel' heb ik best regelmatig, al vanaf dat ik heel klein ben. Overigens vind ik perzikken heeeeeeeeeeeeerlijk, en het gevoel van naar beneden vallen is ook niet onprettig ofzo. Maar wel raar toch?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:50

Ik maak nu wel iets heel vreemds mee...

Ik heb via internet een meisje leren kennen, ze woont in Amerika. Ik heb haar toegevoegd op msn en we zijn erachter gekomen dat we superveel op elkaar lijken in bepaalde dingen (gewoontes, onze vreemde wolvenaddict die we als kind al hadden, en ze heeft zelfs rood haar). Ik ken haar nu 3 dagen, gister urenlang gesprek gehad op msn.
Nu verteld me ze het volgende: ze had slecht gedroomd vannacht, ze droomde al een paar keer dat ze op de vlucht was en dat ze werd aangevallen door iets. Ze zag steeds niet wat het was, tot afgelopen nacht: ze was het zelf.
Toen vertelde ik dat ik een paar weken geleden precies dezelfde droom steeds had, alleen dat ik werd aangevallen door mezelf in de vorm van een wolf (ja, ik heb niet alleen een "normale" wolf-addict, al sinds ik een heel klein kind was al - droomde er vaak over).
En het vreemde; het is precies dezelfde droom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:54

Dat is inderdaad vreemd, Bente Scheve mond

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:55

Ja, we zaten er ook allebei van hoe kan dat? Om zacht uit te drukken waren we nogal geschrokken eigenlijk. Nagelbijten / Gniffelen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:57

das idd vreemd ja Ja
hmm verklaring daarvoor heb ik niet echt.. weet wel dat 't soms kan voorkomen dat 2 dezelfde personen 't zelfde dromen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:58

Ja, maar dan nog vind ik dat vreemd dat van de 1844217 leden van die site wij elkaar precies ontmoeten en dan nog dezelfde droom blijken te hebben ook.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:59

Ja idd... Hmm misschien toeval?

Edit;
Zelf denk ik wel, dat sommige dingen met 'n reden gebeuren.. Maar wát die reden voor juist dát moment is? Geen idee