Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik geef alleen MIJN mening
Dus als het mogelijk, waarom dan niet.. 
. Een nog betere oplossing is opjagen met ritselend materiaal, werkt geweldig bij kalveren! Medea schreef:@ Tivoli, goed uitgelegd allemaal. Ben het grotendeels met je eens
Dan nog even over de stroomprikkers. Heb je wel eens varkens/koeien moeten laden? Heb je enig idee wat een hels karwei dat is als de dieren niet willen lopen? Tijd = geld, tot in de eeuwigheid wachten tot een dier gaat lopen gaat nu eenmaal niet. Beter 1 schokje dan meerdere malen slaan, dat is mijn mening. Een nog betere oplossing is opjagen met ritselend materiaal, werkt geweldig bij kalveren!

Charaz schreef:Tja ik heb er wel problemen mee en dat laden verdwijnt niet meer van mijn netvlies, vond het vreselijk om die beesten zó in paniek te zien.

Charaz schreef:Ik weet dat varkens snel gillen, overigens ben ik van mening dat je 2 varkens (ja het waren er maar 2) ook op een normale manier kunt laden, met een groep word dat natuurlijk moeilijker.
Of bedoel je bij iemand anders..? _Tivoli_ schreef:Welke gek laadt er nou maar 2 varkens?
Dat ter zijde,ja ik denk dat dat ook normaal had gekund.
Maar nogmaals,omdat jij het eens op die manier hebt gezien,wil niet zeggen dat de hele wereld het op die manier doet.
maar laden met stroomstok doen ze bijna allemaal volgens de kenners. Charaz schreef:Neeee Jan doet niet laden met een stroomstok, die zet de trailer voor de ingang, hekken langs de zijkant en zegt een paar keer 'hey' en ze staan erin.
op een varken, kan je niet goed zien. Iemand probeert aan de oren van het varken het varken naar voren te trekken en ten slotte iemand (of het steeds dezelfde is kan je niet zien) die een varken schopt zodat hij doorloopt. Ja het verhaal wat erbij staat is erg, maar de beelden vallen reuze mee. En idd wat kunnen varkens gillen.Jolliegirl schreef:Magnummm schreef:Ow ja, dat van die ganzen is het vreselijkste van alles..
nouja.. dat wil ik nog neit zeggen..
neem die scharrelkippen... en die legbatterijkippen..
de scharrelkip heeft mischien 20 centimeter meer ruimte...of het moet wel een bioboerderij zijn.
veel mensen hebben heir ook een verkeerd beeld bij.
en die kistkalveren.
en melkkoeien, voor de melk.. die moeten steeds kalveren krijgen, maar die krijgen niets van die melk. want dat gaat naar de mens, die worden opgevoed met kunstmelk, vind ik eigenlijk ook wel sneu..
rebati schreef:Ikheb heel het topic niet gelezen,misschien is er al wat van gezegt maar dit slaat alles.
Ten eerste de eerste melk(biest)(en de 3 dagen daarop volgende melk) van de koe die een kalf heeft gekregen gaat zeker wèl naar het kalfje,daar zitten belangrijke antistoffen in en ten 2e kunstmelk is meer uitgeballanceert met vitaminen ed, waarom zou je dan niet het beste voor je kalveren kiezen. Er zijn ook bedrijven die ze gewoon koemelk blijven geven,die de duurdere kunstmelk te duur vinden. Helemaal NIETS sneu's aan!!
Kistkalveren=verboden in NL zowiezo
De enige reden die ik kan bedenken is dat het lekker is, maarja, als we altijd alles zouden doen wat lekker is, zou er helemaal geen moraliteit meer te vinden zijn...