Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stippie1

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:32

woofie schreef:
Ondertussen blijf ik bij mijn stelling dat de Top te zwaar is!!
gooi al die overbodige managers die meedelen in de pot eruit, en voilla...blijkt dat het toch goedkoper kan.....
Wat heb je in vredesnaam aan een zorgmanager? handen aan het bed zijn nodig! En bovendien een stuk goedkoper dan al die managers!!
want geloof me....verpleegsters, ziekenverzorgsters, bejaardenhulpen...zij verdienen maar een schijntje vergeleken bij al die dure "zakkenvullers"!!

Geloof me, sie "zakkenvullers" hebben we heel hard nodig..

Natuurlijk handen aan het bed ook, maar de "administratieve" kant moet ook een heleboel aan gebeuren.
En een goede manager kost geld..

En ik baal ook van de hoge ziektekosten.. Maar aan de andere kant..
Ook ik heb K, morgen mijn laatste bestraling.
Is overigens al de 2e keer dat ik het heb..

Ben ook 8 jaar geleden ruim 6 mnd opgenomen geweest ivm ziekte..

Ik heb niet veel bij hoeven te betalen de laatste jaren. Eigenlijk alleen voor psychische hulp komt er een gedeelte voor eigen rekening.
En ik betaal met liefde mijn premie, ik heb die kosten er allang uit..

Maar ik zie om me heen ook vaak zat de keerzijde van mensen die het niet kunnen betalen en dat vind ook ik verschrikkelijk..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 06:29

woofie schreef:
Ondertussen blijf ik bij mijn stelling dat de Top te zwaar is!!
gooi al die overbodige managers die meedelen in de pot eruit, en voilla...blijkt dat het toch goedkoper kan.....
Wat heb je in vredesnaam aan een zorgmanager? handen aan het bed zijn nodig! En bovendien een stuk goedkoper dan al die managers!!
want geloof me....verpleegsters, ziekenverzorgsters, bejaardenhulpen...zij verdienen maar een schijntje vergeleken bij al die dure "zakkenvullers"!!

ABSOLUUT!! Mijn kantoorpersoneel moeten allemaal in kunnen springen in de zorg inclusief IK Lachen

Als ik ergens een uitvaller heb dan gaat in eerste instantie mijn opleidingscoordinator, als die al bezig is ga ik, en als ik al bezig ben gaat mijn zorgcoordinator, en als die al bezig is gaat mijn pz/pr medewerkster en als die al bezig is gaat mijn kwaliteitsfunctionaris.

Ik denk dat mijn kantoorpersoneel inclusief ik (ik heb zelfs een aantal klanten waar ik vast heen ga eens in de week) gemiddeld zo een 10 uur per week meelopen op de werkvloer. Ik wordt ook boos als iemand zonder zorg zit, want het is niet nodig. Een van de dingen die ik het meest belangrijk vind is dat mijn klanten de zorg krijgen die ze nodig hebben, en als daarvoor een van kantoor moet gaan, dan is dat maar zo.

Gelukkig is die hele instelling onder al het personeel aanwezig.......

Wat mij als ondernemer in de zorg echter heel veel geld kost zijn de regels waar ik aan moet voldoen. Ik heb een parttime medewerker in dienst die zich alleen maar bezig houd met wet en regelgeving, dan je certificeringen voor het HKZ kost allemaal een godsvermogen en het gekke is dat je goede zorg wil leveren. Alsof mijn jaarverslag 2007 en jaarplan 2008 (waar ik toch wel een maand mee bezig ben) ervoor zorgt dat mevrouw van Puffelen goede zorg krijgt? Alsof mijn voorbereidingen voor de inspectie van volksgezondheid (toch wel een week mee bezig) ervoor zorgt dat dhr Janssen goede zorg krijgt.............. Het enige wat ervoor zorgt dat Puffelen en janssen goede zorg krijgen is de betrokkenheid van mijn medewerkers! niet een inspectie, niet een HKZ certificering, niet een jaarplan 2008!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 06:33

Nijntjuh schreef:
Ik vind eigenlijk dat curative en preventieve zorg voor iedereen toegankelijk moet zijn. Maar ik zie hier ook reacties voorbij komen van mensen die het belachelijk vinden dat een abortus wel en een sterilisatie niet wordt vergoed.
Ik vind het in beide gevallen belachelijk eerlijk gezegd .

Ik vind het ook belachelijk hoor Lachen hou me ten goedde Lachen Preventie wordt niet vergoed, maar de gevolgen van geen preventie gebruiken wordt wel vergoed.......

Denk dat het verstandiger is (als je dan toch iets vergoed) dat je dan de preventie vergoed, en niet het gevolg Lachen Soort van water naar de zee dragen in mijn beleving Lachen

maargoed, ik snap wel meer beslissingen van de BV Nederland niet Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:26

Goh, ik betaal elke maand 35euro oid en toen ik platen moest laten nemen heb ik maar 1.04 euro moeten betalen.

Best je verzekering even nakijken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 08:20

Chipieke jij woont niet in nederland denk ik?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:00

chipieke schreef:
Goh, ik betaal elke maand 35euro oid en toen ik platen moest laten nemen heb ik maar 1.04 euro moeten betalen.

Dat kan dus niet, het basis verzekeringspakket (verplicht) liggen allemaal rond hetzelfde bedrag kan eens 10 of 20 euro schelen maar niet zoveel als dat jij zegt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:34

Welshcobfan schreef:
Chronisch zieken krijgen dus 47 euro terug, mits 150 dagen achtereen medicijnen nodig hadden voor 1 aandoening. Zodat ze alsnog het gemiddelde betalen Lachen

Je krijgt zorgtoeslag gebaseerd op je persoonlijke inkomen Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:48

Cyntje schreef:
Welshcobfan schreef:
Chronisch zieken krijgen dus 47 euro terug, mits 150 dagen achtereen medicijnen nodig hadden voor 1 aandoening. Zodat ze alsnog het gemiddelde betalen Lachen

Je krijgt zorgtoeslag gebaseerd op je persoonlijke inkomen Knipoog

Dit gaat niet om de zorgtoeslag, dit gaat om de tegemoetkoming chronisch zieken.

Ik ga iig vandaag even op mn werk nog eens spieken naar dat lijstje, en eens navraag doen waar de medicijn vergoedingen op gebaseerd zijn.
Mijn cijntjes (Tramadol) worden ook niet vergoed, leuk en aardig maar niets anders helpt, keuze is dus of deze of niets Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:56

Oh ok Clown dan heb ik inderdaad verkeerd gelezen Bloos

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:12

Ben ik blij dat ik in België woon Clown! Als je bij jullie eens telt, zit je al aan minstens 1200€ vaste kosten per jaar (gezien vanuit 100€/maand, wat bij sommige zeker meer zal zijn), en daar bovenop ook nog minstens 150€ eigen risico? Dat is dan al 1350€ per jaar...

Dan gaan we naar België Haha!. Ziekteverzekering wordt gefinancieerd door sociale zekerheidsbijdragen (die voor werknemer op 13.07% liggen, voor het totale pakket, werkloosheid/vakantiegeld/ziekte/pensioen/kinderbijslag/..), enige dat je jaarlijks moet betalen is 25€ voor aansluiting bij een mutualiteit. Verder betaal je bij elke medische verzorging/ingreep/consultatie een klein deeltje zelf (bv bij gewone huisartsconsultatie betaal je 21€, waarvan je ongeveer 18€ van terugkrijgt van de ziekteverzekering.. Hetgeen je zelf moet betalen is het 'remgeld', waardoor er vermeden wordt dat je met elk kleinste prulletje naar de dokter loopt, omdat het toch gratis is). Hetgeen je zelf moet betalen is wel beperkt (maximumfactuur), afhankelijk van je inkomen. Als je netto gezinsinkomen bv max 15420€ is, dan betaal je per jaar MAXIMUM 450€ zelf aan ziektekosten, als je boven dat bedrag komt (met het hele gezin), betaald de ziekteverzekering alles. Mooi voor chronisch zieken dus...

Lijkt mij toch wel een ietsje beter systeem (hoewel het zeker en vast ook zijn nadelen heeft)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:22

Ja, maar als je een borstreconstructie nodig hebt hebben na het verwijderen van een borst tgv kanker, krijg je in Belgie noppes nada vergoed.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:13

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:18

Een borstreconstructie is esthetisch, niet medisch Lachen

daarom vind ik het ook belachelijk dat tanden bleken wel vergoed wordt maar een kroon niet.......

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:32

KiWiKo schreef:

daarom vind ik het ook belachelijk dat tanden bleken wel vergoed wordt maar een kroon niet.......

Als je zo eens in de vergoedingen rondsnuffelt lijkt het wel dat de esthetische vergoedingen boven de medische worden gesteld... die worden behoorlijk vergoed itt sommige medische benodigdheden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:05

KiWiKo schreef:

Dat is misschien wel zo, maar laatst was er een heel jong meisje op Bokt met borstkanker. Dan is het wel zo prettig als je met 2 borsten de bloei van je leven door kan. Overigens kan een kroon ook als iets esthetisch worden gezien, het is goedkoper hem te trekken. Tanden bleken vind ik ook absurd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:11

Ik heb maar een laag inkomen en dit jaar en vorig jaar door brute pech veel van het zorgstelsel gebruik moeten maken... Na 30 jaar nooit ziek te zijn geweest... Scheve mond

Nou als je een klein inkomen hebt, hakt het er wel in hoor, de eerste 2 maanden was ik al door mijn eigen risico heen, eventjes ruim 350 euro ophoesten in 2 maandjes is voor mij best veel...

Gelukkig ben ik er nu vanaf en begint hetzelfde volgend jaar weer Lips are sealed want in januari krijg ik implantaten (mond, ik zit bij stichting bijzonder tandheelkundige hulp omdat dit boven de petten van gewone tandartsen gaat)
Gelukkig vergoedt de verzekering bijna alles, omdat dit niet meer voor de 'mooi' is maar dit echt een aangeboren afwijking van 7 tanden en kiezen te weinig.

Beetje dubbele gevoelens dus van deze kant, wat die tanden betreft heb ik er niet om gevraagd om met te weinig tanden en kiezen geboren te worden dus ik ben blij dat de verzekering vergoedt, want van dat geld had ik een vette auto kunnen kopen Lips are sealed
De lijn tussen esthetisch en medisch vind ik erg dun en moeilijk, ik heb er zeker problemen mee dat ik nu zonder snijtanden en fatsoenlijke kiezen rondloop (ik heb nu een soort beugel) en deze manier is wel om straks mijn tanden en kiezen blijvend mooi en goed te houden, ipv dat ik op mijn 30e al met een kunstgebit en een ingevallen geslonken bekkie liep (dan zou ik pas echt psychisch problemen hebben denk ik Bloos ) terwijl de overige tanden en kiezen supergezond zijn.
Anderzijds vind ik de medische zorg, als je echt ziek bent weer beneden de maat en ook veel te duur. In een keertje zoveel geld ophoesten is niet niks voor mensen met een laag inkomen.
En het is ook gewoon moeilijk, toen ik aan dit traject begon 4-5 jaar geleden, was het zorgstelsel nog niet zoals nu. Ik wist gewoon elk jaar niet meer wat ik nou kon gaan verwachten...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:32

Nicolletje, het is ook een zeer moeilijke lijn tussen medisch en esthetisch. Hoewel er niemand is die me tanden laten bleken medisch kan laten worden vermoed ik.

Dat vrouwen met borstkanker er behoefte aan kunnen hebben (dat zullen ze ook niet allemaal zijn waarschijnlijk, de een haalt meer gevoel van vrouwelijkheid uit haar borsten dan de ander) vind ik zeker het overwegen waard, en mensen net als jij die geboren zijn met tand afwijkingen horen ook gewoon geholpen te kunnen worden. Maar ergens zal een keer een grens komen vermoed ik tussen het esthetisch en het medisch die heel krom gaat worden.

Mijn uitkering is ook niet je van het, en gelukkig heb ik een verzekering waarmee te praten valt qua vergoedingen en machtigingen. Momenteel is eten bv heel erg moeilijk voor me, met stress gaat mijn keel op slot. Klaar. Duw ik er eten in komt het er linea recta weer uit. Daar ga ik voor aan het werk, maar ondertussen moet ik wel aan het vloeibaar voedsel. Per pakje 4 euro, en ik heb er 4 per dag nodig Als ik kan eten, anders 7. Tel maar uit.

Nu krijg ik ze in elk geval voorlopig vergoed, maar is dat medisch of estetisch? Medisch gezien lig ik in no time in het ziekenhuis als ik niet kan eten, maar een ander krijgt ze niet vergoed... waar ligt die grens?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:59

Sterkte met je eten dan maar...

Ik wist nooit dat tanden bleken vergoed werd... misschien als je een extra verzekering hebt? Die heb ik wel, ik betaal 140 euro per maand, krijg een deeltje terug van de belasting.

Het scheelt voor mij persoonlijk ook een heleboel dat ik niet in een vaste relatie zit, dat klinkt stom, maar als je iets raars hebt zoals geen borsten of geen tanden, is dat best moeilijk en heel slecht voor je zelfvertrouwen om dat telkens weer aan een nieuwe lover uit te leggen...
Zeker die tanden, dat is maatschappelijk gewoon NIET geaccepteerd meer tegenwoordig. (edit: niet dat het missen van je borsten niet erg is, maar tanden is het eerste wat mensen zien)

Toen ik nog gewoon een vriend had enzo, dacht ik: naja boeie. Maar nu zal ik echt geen vreemde vent zomaar meer staan te versieren, gewoon omdat het moment weer komt dat je moet zeggen: sorry hoor maar als ik dit uitdoe, bijv. met eten, dan zie ik er zo uit:
Afbeelding

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:32

Dat is echt vet balen idd. Het vreemde is echter dat ook die vent waarschijnlijk wel iets in zijn rugzakje heeft zitten waar hij zich niet lekker bij voelt. Maar kan me goed voorstellen dat juist je tanden iets zijn wat goed in je lijf moet zitten. Anders kan je niet voluit lachen lijkt me.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:36

crossmonster schreef:
Chipieke jij woont niet in nederland denk ik?

ik woon in België Knipoog

MISTRAL94 schreef:
chipieke schreef:

Dat kan dus niet, het basis verzekeringspakket (verplicht) liggen allemaal rond hetzelfde bedrag kan eens 10 of 20 euro schelen maar niet zoveel als dat jij zegt.

In België kan dit dus blijkbaar wel Knipoog betaal dit al bijna 3 jaar dus weet waarover ik spreek

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:51

Breghje schreef:
Het vreemde is echter dat ook die vent waarschijnlijk wel iets in zijn rugzakje heeft zitten waar hij zich niet lekker bij voelt.

Welke vent? Geen enkele van mijn vrienden of mijn ex heeft me daarom laten vallen ofzo. Was soms wel lastig (ik schaam me natuurlijk) met uitleggen maarja, kom ik ook wel overheen, de meesten weten hoe lang ik al bezig ben ermee.
Maar ik was laatst op een verjaardag en er had iemand interesse in me, en ik dacht echt: nee ik heb er geeeen zin in op deze manier
Vreemde mensen schrikken toch wel vaak. En zeker als je mensen ontmoet met uitgaan, is het vaak uiterlijkgericht.

chipieke schreef:
n België kan dit dus blijkbaar wel Knipoog betaal dit al bijna 3 jaar dus weet waarover ik spreek

Misschien moet de topictitel dan maar veranderd worden in "Waar betaal je in Nederland dan ziektenkostenverzekering voor..."

België is gewoon niet te vergelijken met hier... Niet alleen de zorg zelf (ik hoor betere verhalen en ken ook mensen die speciaal naar België gaan omdat de NL artsen er niets mee konden) maar ook het zorgstelsel..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:18

Nikka schreef:
KiWiKo schreef:

Dat is misschien wel zo, maar laatst was er een heel jong meisje op Bokt met borstkanker. Dan is het wel zo prettig als je met 2 borsten de bloei van je leven door kan. Overigens kan een kroon ook als iets esthetisch worden gezien, het is goedkoper hem te trekken. Tanden bleken vind ik ook absurd.

nu mag ik nu nog geen reconstructie maar die zou wel vergoed worden
mijn protheses worden wel vergoed , de speciale bh waar die in moeten niet

nu behoort K niet chronisch te zijn , maar ik slik al 8 jaar medicatie
(buiten de andere kuren en operaties)

vind het heel raar dat mijn medicatie nodig ter overleving
niet op de lijst staan van medicatie waarvoor chronisch zieken
dus die 47 euro retour krijgen ,
maar dat ik wel om de 2 jr nieuwe tieten mag gaan halen ..
geloof me die gaan langer mee
(denk niet dat ik ooit voor reconstructie ga
op zijn vroegst over 3 jaar .. ben ik 40 .. sorrie maar dan loop ik al 11 jaar zonder
geen hond die het ziet hoor Knipoog

in het begin is het heel erg emotioneel
maar het went

ook raar .. idd tanden mag je gratis laten bleken
maar nu mijn gebit veel harder dan "normaal" achteruit is gegaan
door de combi chemo bestraling medicatie en overgang
zijn reparaties niet meer te betalen ..
echter trekken en kunstklapper is weer wel vergoed

kromme kromme wereld ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:26

Nickyu en dat stofnaam wordt ook niet vergoed?
Ik slik bv. oa. remeron wordt niet vergoed de stofnaam mirtazapine wel.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:48

zowel de stofnaam anastol als het medicijn arimidex staat er niet bij

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:53

Het is idd belachelijk, hier nog een gefrustreerd iemand Boos!
Je betaald je elke maand scheel en heb je dan is een keer wat dan kun je direct ook nog is een eigen risico betalen zoals ik nu heb gehad moet ik weer ff 140 euro betalen omdat ik 1 keertje voor echo in het ziekenhuis ben geweest.

Dus nu betaal ik die rekening, dan 1 jan 2009 begint me eigen risico weer opnieuw en als ik dan weer wat krijg kan ik zo weer 150 lappen, dus ik heb nu nog 3 maanden van dit jaar zonder eigen risico omdat ik die dus net betaald heb. Kun je beter aan het begin van het jaar wat krijgen, ik denk dat ik gewoon me been maar is expres ga breken ofzo dan haal ik de kosten er nog een beetje uit en kan ik ook nog de ziektewet in, wat wil je nog meer Clown mhh..alleen rijden word dan een beetje moeilijk.

Denk dat we echt in Den Haag bij die schijtregering moeten wezen Boos! Duivel

Zo ik ben weer even me agressie kwijt phfhf Vork