woofie schreef:Ondertussen blijf ik bij mijn stelling dat de Top te zwaar is!!
gooi al die overbodige managers die meedelen in de pot eruit, en voilla...blijkt dat het toch goedkoper kan.....
Wat heb je in vredesnaam aan een zorgmanager? handen aan het bed zijn nodig! En bovendien een stuk goedkoper dan al die managers!!
want geloof me....verpleegsters, ziekenverzorgsters, bejaardenhulpen...zij verdienen maar een schijntje vergeleken bij al die dure "zakkenvullers"!!
Geloof me, sie "zakkenvullers" hebben we heel hard nodig..
Natuurlijk handen aan het bed ook, maar de "administratieve" kant moet ook een heleboel aan gebeuren.
En een goede manager kost geld..
En ik baal ook van de hoge ziektekosten.. Maar aan de andere kant..
Ook ik heb K, morgen mijn laatste bestraling.
Is overigens al de 2e keer dat ik het heb..
Ben ook 8 jaar geleden ruim 6 mnd opgenomen geweest ivm ziekte..
Ik heb niet veel bij hoeven te betalen de laatste jaren. Eigenlijk alleen voor psychische hulp komt er een gedeelte voor eigen rekening.
En ik betaal met liefde mijn premie, ik heb die kosten er allang uit..
Maar ik zie om me heen ook vaak zat de keerzijde van mensen die het niet kunnen betalen en dat vind ook ik verschrikkelijk..

dan heb ik inderdaad verkeerd gelezen
. Ziekteverzekering wordt gefinancieerd door sociale zekerheidsbijdragen (die voor werknemer op 13.07% liggen, voor het totale pakket, werkloosheid/vakantiegeld/ziekte/pensioen/kinderbijslag/..), enige dat je jaarlijks moet betalen is 25€ voor aansluiting bij een mutualiteit. Verder betaal je bij elke medische verzorging/ingreep/consultatie een klein deeltje zelf (bv bij gewone huisartsconsultatie betaal je 21€, waarvan je ongeveer 18€ van terugkrijgt van de ziekteverzekering.. Hetgeen je zelf moet betalen is het 'remgeld', waardoor er vermeden wordt dat je met elk kleinste prulletje naar de dokter loopt, omdat het toch gratis is). Hetgeen je zelf moet betalen is wel beperkt (maximumfactuur), afhankelijk van je inkomen. Als je netto gezinsinkomen bv max 15420€ is, dan betaal je per jaar MAXIMUM 450€ zelf aan ziektekosten, als je boven dat bedrag komt (met het hele gezin), betaald de ziekteverzekering alles. Mooi voor chronisch zieken dus...

want in januari krijg ik implantaten (mond, ik zit bij stichting bijzonder tandheelkundige hulp omdat dit boven de petten van gewone tandartsen gaat)