Als pesten te ver gaat wat doe je dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Als pesten te ver gaat wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:15

dat klopt Shadow Lachen Lachen

toen de welbekende draai om de oren niet meer mocht van de BV Nederland, toen ging het in rap tempo bergafwaards Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:15

Volgens mij wordt dit meer een algemene discussie over de wel's en niet's van pesten....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:16

_Tivoli_ schreef:
Volgens mij wordt dit meer een algemene discussie over de wel's en niet's van pesten....

Maar ik geloof dat de TS niet meer echt de behoefte had om te reageren, zo kwam het tenminste op mij over.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:17

KiWiKo schreef:
ik vind de jeugd van tegenwoordig niet een knip voor de neus waard.............

ze komen solliciteren en beginnen het gesprek met hun rechten....... dan is de deur dichtbij hoor Lachen

rechten verdien je, door hard te werken Lachen

Iedereen heeft toch basisrechten?
Ik vind het een kortdoordebochtreactie...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:17

Shadow0 schreef:
_Tivoli_ schreef:

Maar ik geloof dat de TS niet meer echt de behoefte had om te reageren, zo kwam het tenminste op mij over.

En dat begrijp ik...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:18

TS is gewoonweg niet echt volhardend.......... niet in dit topic, niet in het pesten van haar kind..........

en dat is een hele grote helaas!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:19

lindake schreef:
KiWiKo schreef:
ik vind de jeugd van tegenwoordig niet een knip voor de neus waard.............

ze komen solliciteren en beginnen het gesprek met hun rechten....... dan is de deur dichtbij hoor Lachen

rechten verdien je, door hard te werken Lachen

Iedereen heeft toch basisrechten?
Ik vind het een kortdoordebochtreactie...

basisrecht is salaris krijgen voor de uren dat je je inzet voor je werkgever Lachen niks meer niks minder Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:59

Juist, de opvoedende tik. Toen ik nog op school zat, dan was het netjes zitten, ja meester, nee meester. Ook niet heiligmakend, maar er was wel ontzag. Nu zijn leraren bang voor hun eigen klassen, je weet maar nooit wat je kan gebeuren....

Gewoon de wel verdiende dreun om de oren, dat helpt, geloof mij maar. Dat softe daar kan ik niet tegen, wel de padjakkers om zich heen laten meppen, die moeten we dan gaan helpen, want ze zullen het wel niet zo getroffen hebben.

Geloof mij bij ons was het thuis ook niet koek en ei, maar opvoeding heb ik wel gehad, die bekende dreun was er bij ons wel, en ik kende de situaties van de meesten van mijn klasgenoten, ook niet echt het je van het. Maar die hadden niet het lef van wat de jeugd tegenwoordig wel heeft.

Kan mij zelfs voorstellen dat er zat ouders zijn die niet eens weten wat een etterbakken van kids ze hebben..

En shadow ik ben er niet sjaggie onder hoor, maar omontkeerbaar is het wel, of we moeten nu een generatie van armoede tegemoet gaan, dan zijn er niet zo veel verwende bekkies meer en dat scheelt ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:04

russel schreef:
maar omontkeerbaar is het wel,

Hoe weet je dat?

Citaat:
of we moeten nu een generatie van armoede tegemoet gaan.

Nu ja, de financiele wereld is hard op weg om dit te realiseren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:07

Het is een wisselwerking. De welvaart heeft grijpgrage mensen gecreeerd. Beleefdheid is niet meer vanzelfsprekend. Draai dat maar eens terug. Dan is het oversociale gedrag met alles rationaliseren als iemand tegen de regels leeft ook te ver doorgetrokken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:10

russel schreef:
Het is een wisselwerking. De welvaart heeft grijpgrage mensen gecreeerd. Beleefdheid is niet meer vanzelfsprekend. Draai dat maar eens terug. Dan is het oversociale gedrag met alles rationaliseren als iemand tegen de regels leeft ook te ver doorgetrokken.

Je brengt dit allemaal als absolute stellige waarheden, maar waar baseer je die op? Is het je eigen mening over wat je ziet in de wereld? (Een mening die ik kan begrijpen hoor, maar die daarmee nog geen absolute onveranderlijke waarheid is.)
En wat bedoel je met 'oversociale gedrag'?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:14

Ik hoop voor je dochter dat het gauw beter gaat. Ik ben rond die leeftijd ook gepest, ben nu 13 en heb nog steeds heel veel problemen met mijzelf, allemaal veroorzaakt door het pesten. En voordat ik gepest werd was ik totaal niet onzeker, en was ik zelfs blij met mezelf. En dat kan ik nu niet meer zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:14

De geitewollen sok.

Trouwens die stelligheden van mij is algemeen goed, luister en kijk om je heen, zat praatprogramma's artikelen waarin dit op deze manier belicht wordt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:15

de knuffelsociologentijdperk Lachen Lachen

achhussie meisje, ben je overspannen omdat je schoenen niet meer passen........... de ziektewet is er voor je hoor! ga jij maar lekker een jaartje ziek zijn.......... dat je werkgever daaraan failliet gaat, is toch niet jouw zaak......... en dat dan je 50 collega's in de WW gaan heb je ook niet zoveel mee te maken.......

" maar dokter, kan ik niet twee jaar ziek zijn......... want dat komt wel lekker uit want weet u ik ben net zwanger........ vandaar dat mijn schoen niet zo goed paste vanochtend"

jahoor meis....... je werkgever betaald wel

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:34

russel schreef:
De geitewollen sok.

Zou je kunnen uitleggen wat je daar precies onder verstaat? Want de 'geitenwollen sok' is natuurlijk gewoon een karikatuur. Leuk voor komische accenten maar het doet geen recht aan wat ze zeggen of willen bereiken.

Citaat:
Trouwens die stelligheden van mij is algemeen goed, luister en kijk om je heen, zat praatprogramma's artikelen waarin dit op deze manier belicht wordt.

Oh, praatprogramma's. Als dat je bron is, dan is dat duidelijk.

KiWiKo: het is natuurlijk wel leuk en grappig om het zo te chargeren, maar het helpt natuurlijk niets. En de WW heeft echt heel weinig te maken met pesten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:36

zo zou ik er ook overheen kunnen praten Lachen Lachen

want het ging over de knuffelsociologentijdperkt annex de geitenwollensokkencultuur Knipoog

maar het is wel de keiharde waarheid........... bedrijven gaan failliet door dit soort dingen! mensen staan op straat door dit soort dingen...........

als morgen twee van jouw collega's menen het te kunnen nemen van de huidige ziektewet, kan het zomaar zijn dat jij je baan kwijtraakt omdat je werkgever het niet meer kan betalen en failliet gaat

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:06

Kiwiko als je over je personeel wilt klagen, kun je beter een topic over dat onderwerp openen. Tong uitsteken

Over die welverdiende tik: wat heeft dat met pesten te maken?

Vroegah, toen erop slaan nog heel gewoon was, zat ik op een school met veel kinderen uit een simpeler wijk, met leraren die openlijk voor de klas dreigden met liniaal enz.
Ik was het enige nietkatholieke kind, en toen dat rond de communietijd uitkwam, werd ik bij het met de hele klas oefenen in de kerk, achter een grote pilaar gezet.
Zo. Weet je wat dat betekent, als leraren een kind buitensluiten? Wat voor vrijbrief dat geeft?
Weet je wat? Het pesten zoals ik dat op die school aan den lijve ondervonden heb, heb ik in de jaren daarna nooit meer meegemaakt.
Gelukkig.

Later zat ik op een school waar sociale vaardigheden wel iets meer inhielden dan het recht van de sterkste, en daar werd niet of nauwelijks gepest.
Wél zaten de leraren er bovenop als iets tussen de leerlingen gebeurde, en keken ze niet weg.
Daar werd stevig op gereageerd, maar met respect voor de leerling: die moest iets leren.

Dat is het verschil.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:55

nou tegenwoordig is het respect ver te zoeken

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:12

Toen dat respect er nog wel was, was pesten er ook al.

Bovendien hoef je niet alles over een kam te scheren, mijn zoon zit op een dorpsschool in Zeeland, daar heerst nog een heel andere mentaliteit dan in pakweg een achterbuurt in Rotterdam, hoor.

Op dat dorpsschooltje heerst een heel fijne sfeer, leerlingen krijgen echt fatsoensregels met de paplepel ingegoten, bijv. als ik het plein oploop, moeten we over het voetbalpleintje, dan doen altijd 2 leerlingen de hekjes open en dicht, de bal moet vastgehouden worden tot wij over het pleintje zijn, en dan gaan ze verder. Een leraar houdt daar toezicht op, maar als die er even niet is, zit dat gedrag er al goed in hoor!

Dat soort beleid werkt, laatst na de pauze lag er nog een kleuterjasje onder het klimrek, twee meisjes uit groep 8 zagen het en brachten het naar binnen: zorg voor elkaar!

Maar we hebben het hier over een heel kleine school waar alle leerlingen elkaar bij naam kennen, en alle leraren de bijzonderheden van de kinderen kennen.
Fijne leraren, hun plezier in het lesgeven en omgang met kinderen spreekt uit alles, maar er is structuur en orde.

Ik gun alle kinderen zon school.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:14

oh zeker hoor het is niet overal zo,ik scheer ook niet alles over een kam.
maar over het algemeen is het respect ver te zoeken.
al is het er bij mij wel ingegoten(ben 22)

die school klinkt uitstekend zeg

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:15

dat bedoel ik Randalin! zo zou het overal moeten zijn!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:22

lindake schreef:
Wat denken jullie over het volgende gezegde: 'ik pest omdat ik vroeger ben gepest'.

Ik heb een paar mensen gekend die onder dit moto pesten.

Dat zeiden mijn pesters ook allemaal, guttegut, wat een ellende als 20 kinderen allemaal gepest zijn en toen maar gingen pesten zeg..

Mijn pesters zeiden ook: Ik pest zelf, omdat ik bang ben om zelf gepest te worden..

En ach, de meeste van mijn pesters zijn zelf in de goot beland uiteindelijk.. Hun verdiende loon zal ik dan maar zeggen Tong uitsteken

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:40

nou ts het spijt me heel zeer maar begrijp niet
dat je dit al 2 jaar aan kijkt.
Ik hoop dat het met je dochtertje nu beter gaat en dat ze
dadelijk weer een beetje normaal naar school kan of eventueel toch naar een
andere school.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:48

Mijn pesters pestten niet omdat ze zichzelf zwak vonden.... Helemaaaaaal niet, integendeel, ze voelden zich zooooooooo goed als dochter van de juwelier, advokaat, of andere rijke zelfstandige dat ik voor SUKKELAAR uitgescholden werd omdat ik geen Donaldson, Mer du Nord, ... droeg.

Toen ik voor m'n communie eindelijk een rokje van Donaldson kreeg, werd ik NOG MEER uitgescholden... 'kijk ze heeft ook eens iets van een merk aan hoor'....

Sorry dat zijn geen onzekere kinderen in mijn ogen.....

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:34

Ik heb het allemaal ook maar ff doorgelezen. Ik vind het heel sneu voor het kind en hoop dat het allemaal goed komt. Ook kan ik begrijpen dat moeders geen reactie meer geeft, er staan een paar rotberichten in... zij zelf is ook onzeker, en dan moet je niet zulke berichten plaatsen.

Ja, ik ben vroeger ook gepest had ook geen ouder die er wat aan deed. Viel wel mee zeiden ze. Toch werd ik altijd na school opgewacht en vervolgens geschopt, geslagen, onder gespuugd aan me haren getrokken, bedreigt. Was zo bang geworden dat ik niet meer naar school durfde en als ik op school was niet naar huis durfde. Mijn ouders deden er niks aan, hadden niet door hoe ernstig en als ik er nu nog na vraag hoe het zit, zeggen ze viel wel mee toch? Nou, nee.
Ik ben niet zo onzeker, maar wel voorzichtig. Ik heb mezelf uiteindelijk eruit gered. Ze zaten me weer achterna en ik zet het op lopen maar na een paar straten zaten ze nog achter me en ik was moe, en gaf op. Draaide me op ging voor ze staan en vroeg rustig '' waarom doen jullie dit? Wat heeft dit voor zin? '' Ze moppelde iets en liepen weg.
Ik zat in groep 2,3 en hun een groepje hoger. Ik stelde mezelf van kwetsbaar op naar onkwetsbaar en het schijnde te helpen. Denk dus dat die cursus wel degelijk een goed idee is.