Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 07:49

Leiding openlucht zwembad geknapt. Kakzooi niet zwemmen dus |(

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 07:50

Shenavallie schreef:
TheNovelist schreef:
Wij hebben (helaas) muizen op werk (dingen aangeknaagd en laatst lag er 1 op de grond)
Maar mijn collega vind dat zo eng dat ze nu niet meer in de winkel wilt werken.
Ik sta deze week ergens anders en nu wilt ze dus ruilen maar dat wil ik eigenlijk niet (vind het wel leuk om ergens anders te staan af en toe)
En over een week is het nog niet opgelost en dan is er nogsteeds hetzelfde probleem...

Een winkelkat aanschaffen! :)* :D

Vind ik goede oplossing {:} denk alleen dat Hoofdkantoor daar anders over denkt :')

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:39

De koter van een van mijn buren is weer heel de parkeerplaats bij elkaar aan het krijsen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:52

Sintara schreef:
Stoepje geraakt [ [url=m/rsA4nK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Band stuk?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:58

Ja, de band ontplofte zo'n beetje :+
Velg is ook kaput. Wisten jullie al dat het niet verstandig is om op je telefoon te kijken tijdens het rijden?
(Ik was een beetje verdwaald dus ik keek naar navigatie, realiseerde me dat ik daar rechts had gemoeten en heb dus onbewust gestuurd en niet op tijd teruggestuurd).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:58

Kimberley_ schreef:

Mijn nog slaperige hoofd maakte hier 'kakzooi met zwemmen' van en ik ging al bijna over mijn nek van het idee :')

Mijn buurman is bezig met een of andere boor of kettingzaag ofzo, serieus dude ik ben net wakker hoepel opppppp

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:10

Omg talpeva xD dat is echt smerig hahaha

Wel lekker dat je kon uitslapen vandaag:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:18

Caira schreef:
ah dat is stom Sintara, en je hebt nog wel zo'n vrolijk zomerjurkje aan!

Zebrastreep: veel mensen zitten vast in hun patronen, verander je die dan krijg je weerstand. Ik heb daar veel mee te maken, wat mij altijd enorm helpt is dat ze klagen op mijn functie, niet op mij als persoon. Maar het is soms zo lastig alsof je aan een dood paard loopt te sjorren.

Hier werden eerst de lessen af gezegd door de natte bakken en nu omdat het te warm is. Dat kan natuurlijk best, maar heb soms ook wel het idee dat mensen niet snappen dat dit mijn beroep is, en dus mijn inkomen. Geen lessen = geen salaris.

Au Moska, ik hoop dat het mee valt.

Zeggen ze dan op het laatst af of een paar dagen van tevoren? Op het laatst is bij veel bedrijven een reden om de kosten alsnog door te berekenen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:18

Ja het uitslapen was de ergernis ook niet, ik was gelukkig wel al wakker uit mijzelf en niet door hem :+

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:30

Buikgriep.Mijn zoontje had het de voorbije 2 dagen,nu ben ik aan de beurt.
Het ergste is nog die maagpijn en misselijkheid.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:38

Tijdens het opzetten van de dazenval geprikt door, jawel, een daas :') Inmiddels een knappe schijf op mijn bovenbeen die vreselijk jeukt

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:03

Dat ik 40 uur werken in de week niet volhoud met mijn huidige baan en ik geen gesprek durf aan te gaan :(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:05

De takketrol die zich met haar auto per se tussen mij en de vrachtwagen voor mij moest wurmen. Zat uiteraard niet genoeg ruimte tussen mij en de auto die honderd meter achter mij reed. Lomp wicht.

Vervolgens rijdt er een stuk verder ook nog een muts op de motor die half achter/naast mij blijft rijden, zodat ik niet voor haar naar rechts kan gaan. En maar blijven douwen. Krijg het. Hoe meer ik op de weg zit, hoe meer vraagtekens ik zet bij het aantal hersencellen van de gemiddelde weggebruiker.

Ik heb een Nederlands recept gevonden voor kimchi, dus ik ga het nog eens proberen :+

Lokii, een bedrijf heeft er niets aan als een medewerker uitvalt. Gewoon aangeven dat je minder uur wilt gaan werken.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:08

heerlijk op vakantie met dit weer, maar nu al 27 graden in ons chalet |o gelukkig hebben we ventilators mee. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:09

Lokii schreef:
Dat ik 40 uur werken in de week niet volhoud met mijn huidige baan en ik geen gesprek durf aan te gaan :(

Kom op voor je zelf.

Je hebt jezelf er echt mee als je over een maand een half jaar de ziektewet in moet.
En daar heb je jezelf en je baas mee.

Hij of zij heeft meer aan een mentaal gezonde medewerker die minder uur werkt.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:16

Thanks, ik weet dat dat ook beter is. Ben de laatste tijd veel ziek en merk dat een fysieke baan slecht samen gaat met een fysieke hobby (paarden). Ik ben gewoon op elk weekend. Enige is dus dat ik eigenlijk ook opzoek ben naar een andere baan. Dat houd me een beetje tegen ook :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:16

Kimberley_ schreef:

Emmer-Compascuum?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:18

Caira schreef:
Hier werden eerst de lessen af gezegd door de natte bakken en nu omdat het te warm is. Dat kan natuurlijk best, maar heb soms ook wel het idee dat mensen niet snappen dat dit mijn beroep is, en dus mijn inkomen. Geen lessen = geen salaris.

Zo herkenbaar toen ik nog een Manege had.
Nu in loondienst lesjes geven en altijd de centen krijgen ongeacht hoeveel er in je les zitten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:42

Lokii schreef:

Kom voor jezelf op.
Ik ben aan t opbouwen qua uren, al ben ik nog lang niet ok, het is zo moeilijk je grenzen te bewaken.
Volgende week moet ik weer een uur per dag erbij, dan zit ik op 6 uur, maar ik kan nu amper de 5 uur doorkomen, dus moet vandaag of donderdag ook weer aan de bel gaan trekken. -O-

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:46

Het is bijna 30 graden en ik ben natuurlijk strontverkouden :')

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:54

Ondanks het nemen van melatonine echt bizar slecht en kort geslapen.. ;(

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:02

"heb je vandaag nog ergens tijd voor *meeting*"

Uh nee, ik heb verlof :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:27

Eigenlijk gisteren de slootwater douche, maar moest een vernevel kopje afstellen en dan is het makkelijkst terwijl die bezig is. :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:33

Multinationals moeten bezig zijn met maatschappelijk verantwoord ondernemen (of in elk geval die indruk wekken).

Als 'toeleverancier die toeleverancier wil blijven' mag je je dan door ellenlange registraties heen werken om vervolgens diepgaande vragen te beantwoorden als:
1. Onderschrijft uw bedrijf de Universele Rechten van de Mens?
2. Doet u zaken met (lange namenlijst, in principe alle) Schurkenstaten?
3. Doet u aan kinderarbeid?

Kom op nou mensen, heb ik nou een half uur een account aan zitten maken voor dit soort vragen? -:(-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:35

Shenavallie schreef:
Zebrastreep schreef:
Oja ergernis 2 nog.

Deze week moeten we voor een bepaalde overdracht een paar keer kort naar een andere locatie op werk.
Ik heb de indeling gemaakt hiervoor en ben zelf gisteren een paar keer heen geweest. Ik dacht als ik de opdracht uitdeel dan moet ik zelf ook daarin mij laten zien en het voortouw nemen.

Maar jeetje wat doet de rest moeilijk... alsof ik ze voor 3 maanden vast heen stuur het gaat om nog geen uur per dag verdeeld in 3 blokken.

Met name de mensen met altijd een grote mond en commentaar op anderen blijken toch wel erg onzeker te zijn want ik kreeg al genoeg redenen waarom die mensen zogezegd niet konden.

Terwijl het reuze mee viel ik heb het eigenlijk wel gezellig gehad en ben heel fijn ontvangen. Nog een gesprek gehad met een persoon van een andere locatie wat wel interessant was. Ik ben er dan wat langer geweest maar omdat ik straks het meeste hiervoor moet doen wou ik een goede observatie.

Maar man wat kunnen mensen zeuren als het allemaal even anders loopt.

Je kunt het inderdaad nooit goed doen. Altijd wel mensen die moeten klagen om het klagen in plaats van te bedenken wat een geregel het allemaal is. Het zou mooi zijn als die klagers achteraf ook tegen je zeggen dat het allemaal meegevallen is. Dat zou ze in ieder geval sieren.

Helaas hoeven de klagers nu niet heen. Ik heb gezegd prima dan niet. Eigen verantwoordelijkheid als ze niet goed ingewerkt en geïnformeerd zijn. Dat mogen ze dan zelf uitzoeken wat mij betreft.