Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:17

Aan mezelf. Ik vind mezelf op dit moment een waardeloze moeder....
Nadat ik rond de lunch een hele heftige driftbui van mijn zoon moest incasseren, ik een half uur door de stromende regen naar school kon fietsen, daar gelijk het gemopper begon omdat ik, terwijl ik het ding juist droog wilde houden, blijkbaar haar prachtihe kerstster tegen mijn natte jas aanhield. De stromende regen en het gemopper gingen de rit naar huis door. Het gemopper werd erger toen ik de ster op tafel legde om te drogen. Ze bleef maar door gaan dat ik hem gesloopt had, hij weggegooid kon en ik weet ik wel niet wat was. Dus ik heb m afgepakt, helemaal in elkaar gefrommeld en weggegooid....

Naja wat ik toen over me heen kreeg was (terecht) niet zo vriendelijk. Ze is weggelopen. Gelukkig was vriendlief in de buurt en die is nu een eindje met haar rijden.
Maar man, wat voel ik me schuldig...

fokfanaat

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:23

Schuldig? Ik geef je groot gelijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:33

DuoPenotti schreef:
[ Video ]

Gewoon dit...
Laat het maar 1 januari zijn

Geweldig!!!! _O- En zo mee eens! :D
Maarreh... ik ga toch liever voor dat het maar snel voorjaar mag zijn. *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:40

JustMe8484 schreef:
Nadat ik rond de lunch een hele heftige driftbui van mijn zoon moest incasseren, ik een half uur door de stromende regen naar school kon fietsen, daar gelijk het gemopper begon omdat ik, terwijl ik het ding juist droog wilde houden, blijkbaar haar prachtihe kerstster tegen mijn natte jas aanhield. De stromende regen en het gemopper gingen de rit naar huis door. Het gemopper werd erger toen ik de ster op tafel legde om te drogen. Ze bleef maar door gaan dat ik hem gesloopt had, hij weggegooid kon en ik weet ik wel niet wat was. Dus ik heb m afgepakt, helemaal in elkaar gefrommeld en weggegooid....

Naja wat ik toen over me heen kreeg was (terecht) niet zo vriendelijk. Ze is weggelopen. Gelukkig was vriendlief in de buurt en die is nu een eindje met haar rijden.

Met zo'n houding en zo'n toon hoef jij je totaal niet schuldig te voelen. Kan me je reactie alleen maar voorstellen. Had haar mooi buiten gezet om af te koelen en pas binnen laten komen als ze zich weer normaal kan gedragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:43

Nou ik snap haar boosheid, maar de jouwe ook. Allebei menselijk, het is gegaan hoe het is gegaan.

Misschien kunnen jullie in de vakantie een nieuwe ster maken?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:23

Haar boosheid in eerste instantie was natuurlijk niet helemaal terecht. Ten eerste was hij nat, maar niet kapot en ten tweede was hij met name nat omdat ze in de regen stond te wachten, niet omdat hij tegen mijn jas aan kwam... ik snap dat ze bang was dat het niet meer te fixen was en na weken december spanning dit een druppel was. Ze was zo niet meer te bereiken... wat volledig logisch is maar bij mij ook net de druppel was. Maar uiteraard is dat nooit een excuus om iets van iemand te slopen...

Vriendlief heeft gelukkig met haar kunne praten, papier gehaald om een nieuwe ster te maken (denk maar niet dat ik nog mag helpen)... en zij is nog boos.

Ik mag nu lekker even de deur uit, even alleen een hapje eten en last minute kerstcadeaus shoppen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:30

Zo'n laatste dag voor de vakantie is gewoon een meltdown magneet.

Verwijt jezelf niks, je bent vast niet de enige moeder die vandaag geknapt is.

Ik heb de hele middag heel verwoed de was gedaan en alles onder de 18 voor de tv gezet, sorry not sorry.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:44

JustMe8484 schreef:

Wat je hebt gedaan is misschien waardeloos maar dat maakt jou nog geen waardeloze moeder. Je snapt gelukkig zelf dat het niet zo’n handige actie is én je snapt volgens mij ook hoezo je dochter boos is. Gewoon een onhandige actie op waarschijnlijk een opeenstapeling van emoties/spanning bij je dochter. Dat mag er zijn, alleen snap ik dat dat ook ergernis bij jou opwekt.

Ik denk als je het er met je dochter over hebt, het vast goed komt. Fijn dat je vriend even met haar kon autorijden. Ik hoop dat je zelf tot rust kan komen tijdens het uiteten (?) en cadeautjes kopen :knuffel: .

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:47

Robijntjah schreef:
De regen. Kon eigenlijk wel even een ritje gebruiken.

Dit en dan bijkomend dat er nu schapen naast de bak lopen op de grond van de buurman. Hoop dat het jonkie zich morgen een beetje kan gedragen :\

Edit: JustMe, ik zou gewoon m'n sorry zeggen voor het kapot maken, reden uitleggen waarom je het deed en zeggen dat je het dan nog niet had mogen doen. Leren ze veel van.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 23-12-22 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:49

Nou ik zou ook snel klaar zijn geweest met dat gemekker om een kerstster, maar mijn geduld met kinderen is sowieso niet zo groot :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:04

Kerststerf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:07

:')

Oh en dat ik echt geen mooi bruin wedstrijdjasje kan vinden. Meh.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:17

Pony's die niet op stal willen. Waarom wil je buiten staan in dit weer? Nu ben ik zeiknat geregend. _-:(

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:32

Wij hebben onze vakantie stacaravan voor een weekje in September UK geboekt..

Maar deze zou £259 kosten want die prijs gaf die al weken aan op hun site.

Nu kreeg ik steeds mailtjes van " £100 vroegboek korting" dus wij dachten dat is mooi mee genomen als we iets korting krijgen.

Ga ik boeken hebben ze de prijs met £100 omhoog gegooid en we kregen £20 korting.

We zitten nog goedkoop voor een week maar het was te mooi om waar te zijn.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:12

Morgen werken. Het is wel een gezellige tijd, maar erg druk. Morgen wordt echt heel druk denk ik.. Hoop dat de dag dan wel voorbij vliegt en ik voldaan de cadeautjes kan uitpakken. <|- :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:38

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:00

Niet zo happy op m'n nieuwe werk. Ze komen de gemaakte beloftes niet na, nu 1 week na m'n proeftijd al niet, dat ik overal ingewerkt ga worden. Ben jong in het vak dus ik moet gewoon overal nog in leren en ze plannen me nu 32vd36 uur op dezelfde werkplek in.

Heb voor deze werkgever gekozen omdat ik dacht dat ik hier zó veel kan leren en brede kennis op kan doen, niet dus.
Heb er verdorie wel een andere baan voor laten gaan waar ik waarschijnlijk al snel als hoofd van een afdeling mee kon draaien. Oke dat was om meerdere praktische redenen een slechtere keuze geweest en op heel ander niveau maar toch. Dit is gewoon echt bout.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:00

Dank voor alle begripvolle reacties op mijn kerstster actie. Ik ben een drama met quoten, dus doe het gewoon even zo...
Praten was straks echt nog niet mogelijk. Ook niet na ritje met vriend. Ze is echt heel erg boos. Er had geloof ik heel erg veel werk in gezeten en tja, ik heb een dame met een kop erop... heeft ze van geen vreemde, ze is in alles vriend en ik bij elkaar opgeteld. Niet een gemiddelde, haha.

Urbanus: tv was hier het plan. Helaas was die te laat.

Alleen op pad is wel even fijn. Was ik gewoon echt even aan toe. Ik weet hoe mijn kinderen zijn. Veer al weken mee met alle spanning en emoties...
Hoewel alles momenteel 'doorslaapt'wordt ik elke dag om 5u wakker van of zoon 1 die moet plassen of zoon 2 die bij me in bed kruipt. Sta dagelijks minimaal 1 onder geplast bed te verschonen en afgelopen nacht zonder echte reden slecht geslapen. Elke week minimaal 1 heftige driftbui, dus ja, niet alleen bij de kinderen is de koek op, bij moeders ook. Dus, hoewel ik het echt niet goed praat, snap ik mijn eigen reactie wel...

Ben blij als het januari is en alles weer een beetje rustig...

Niobe, de ster is inderdaad gestorven...

Nyaleti: wat balen dat het niet is wat je had verwacht. Je had zo bewust voor deze optie gekozen... jammer dat het dan zo uitpakt..

Oh en mijn ergernis nu is dat ik net ieta meer geld aan cadeaus heb uit gegeven dan de bedoeling was en ik bij de mac ben geëindigd omdat er niks anders in dit winkelcentrum zat....
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 23-12-22 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:03

Dat mijn kop in de plaatselijke krant gaat komen gelukkig wel met mijn nieuwe schiny tanden. :')

En mijn boodschappen gratis gekregen van de kerstman. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:07

Hier een tip die ik ooit las:

Maak een bedje dubbel op met van die waterdichte moltons eronder. Dan hoef je alleen dat bovenste laken eraf te halen. Scheelt weer dat pielen met die hoeken.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:09

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:11

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:20

Vuurwerk........

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:51

Urbanus schreef:
Hier een tip die ik ooit las:

Maak een bedje dubbel op met van die waterdichte moltons eronder. Dan hoef je alleen dat bovenste laken eraf te halen. Scheelt weer dat pielen met die hoeken.

Oh, das wel een goede. Ik heb wel sowieso van die waterdichte moltons zodat iig niet de matrassen nat worden. Dochter heeft zelfs een waterdicht matras omdat die krengen zo slecht drogen en met dagelijks ongelukjes was daar niet tegen te wassen...
Maar een her en der een extra lakentje zodat we s nachts geen bedden op hoeven te maken is wel een idee.
Al heeft dochter echt alles drijfnat tot dekens en kussens aan toe....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:55

Is het geen optie om haar voor je zelf naar bed gaat te laten plassen?
Zo deed ik dat in het begin met onze dochters.