Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:52

Niobe schreef:
Bullebeest schreef:
Ik zie het niet als macht hebben over de ander. Diegene hoeft ook niet voor mij het weer aan te zetten. Zou wat zijn. Ik zit er alleen mijzelf mij in de weg en dat is vet irritant. Laat dat laatste dan de biecht zijn.

Ik bedoel ook echt het bericht van Janine, niet die van jou.

Appen is altijd een ding van wanneer het uitkomt toch? Ik ken niemand die ook echt gelijk antwoord verwacht, als het haast heeft dan zijn er wel andere manieren.
Ik laat het vaak op ongelezen staan als ik even geen tijd heb om te reageren, anders vergeet ik het.

Huh? Moet je me toch even uitleggen welke macht ik dan heb :') Want als ik me er bewust van word, kan ik het ook nog eens gaan gebruiken }:)

Ik kreeg iets te vaak berichten dat iemand (meerdere iemanden) het niet oke vond(en) dat ik het wel had gelezen en niet had beantwoord (ook als ik er geen zinnig antwoord op kon geven). Kennelijk is het niet overal een ding wat uitkomt, ik heb ook het idee dat veel mensen liever appen dan bellen. Wat ik persoonlijk ook niet begrijp, want als je me belt kan ik tegelijkertijd tenminste mijn huishouden doen, want dat ga ik niet aan de kant leggen om te appen.

Daarnaast vind ik het zelf ook prettig om geen blauwe vinkjes te zien, want dan ga ik zelf ook obsessief bezig met de inhoud van die berichten, of invullen wat een ander misschien wel of niet denkt. Zó vermoeiend :7

Sintara

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:48

Oh ik vind bellen afschuwelijk, zo invasief. Ik heb een paar jaar telefoon gedaan voor werk en dat heeft het absoluut niet beter gemaakt hahaah.

In mijn vrije tijd vermijd ik het als de pest

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:50

Invasief? :?
Hoe dan?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:56

verootjoo schreef:
Hoe dan?

"Hallo, ik wil nu met jou praten. Laat alles vallen waar je mee bezig bent. Ik moet NU al jouw aandacht."

Zoiets.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:58

__Sannne schreef:
verootjoo schreef:
Hoe dan?

"Hallo, ik wil nu met jou praten. Laat alles vallen waar je mee bezig bent. Ik moet NU al jouw aandacht."

Zoiets.

Dat ligt eraan hoe je het brengt, zo vraag ik altijd of het schikt dat ik bel.
Hoe kijk je tegen deurbellen aan dan? Want dat is in principe hetzelfde concept. Toch?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:29

De deurbel vind ik het verschrikkelijkste ding in huis :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:48

Ja dat is idd hetzelfde idee.. Zelfs als je alles direct laat vallen vinden mensen alsnog dat het te lang duurt voordat je open doet.

Staan andere mensen altijd naast de voordeur paraat ofzo?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:59

prompter schreef:

Die hebben wij dus niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:59

Wij hebben een camera met parlofoon aan het toegangshekje en een parlofoon aan de voordeur zelf. Als ik niets of niemand verwacht en er staat iemand in de camera te loeren die ik niet wil zien of spreken, dan laat ik die gewoon aan de deur/poort staan :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:05

Als wij geen bezoek of pakketje verwachten, doen we de deur ook niet open als er wordt aangebeld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:08

Parlofoon! Weer een woord geleerd!

Ik heb al zeker 25 jaar zo´n ding. In drie huizen en alleen in ons appartement gebruik ik het ding. In ons vorige huis en nu in Spanje, zwiep ik gewoon de deur open om te kijken wie er staat en heb ik meestal al het hek half open (automatisch). In ons eerste huis met zo´n ding stond gewoon altijd het hek open en kwam iedereen achterom. Hek dicht, niet thuis.

Biecht: dat laatste deden we nog weleens als we zelf rustig achter de stallen bij het zwembad zaten en absoluut geen zin hadden in visite :-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:31

maralyn schreef:
prompter schreef:

Die hebben wij dus niet eens.

Heb je geen deurbel?
Maar hoe doe je dat dan als er een pakketje wordt gebracht? Of als iemand op bezoek komt? Of met een verjaardag?
Klopt dan iedereen op de deuren? Vind dat altijd zo goor, die handafdrukken overal :') _O-
Sta ik weer de hele tijd te poetsen :+

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:49

Ik hou van bellen! <3 Appen vind ik altijd maar zo’n onzin, zeker als ‘t over koetjes en kalfjes gaat. Zeg wat je van me nodig hebt, we regelen het, gesprek afgelopen. Snap al die mensen ook niet die oprecht met 10 verschillende mensen in gesprek zijn. Heb maar een heel select groepje waar ik meer mee kan praten dan het broodnodige zeg maar. Bellen daarentegen… kan ik wel uren doen. Heb daarvoor laatst m’n abonnement voor moeten upgraden, met 4u per dag bellen ga je toch verdomd snel door die minuten heen :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:49

__Sannne schreef:
verootjoo schreef:
Hoe dan?

Zoiets.

:wow:

Nooit zo ervaren als ik gebeld wordt... Je kan toch gewoon zeggen: "Sorry, je belt heel erg ongelegen, ik ben ergens mee bezig."
Of gewoon niet opnemen... Is ook nog steeds een keuze die je hebt...

En het mooiste is, je kan tegenwoordig geautomatiseerde berichten versturen als je gebeld wordt en niet wilt opnemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:50

beegee schreef:
Ik hou van bellen! <3 Appen vind ik altijd maar zo’n onzin, zeker als ‘t over koetjes en kalfjes gaat. Zeg wat je van me nodig hebt, we regelen het, gesprek afgelopen. Snap al die mensen ook niet die oprecht met 10 verschillende mensen in gesprek zijn. Heb maar een heel select groepje waar ik meer mee kan praten dan het broodnodige zeg maar. Bellen daarentegen… kan ik wel uren doen. Heb daarvoor laatst m’n abonnement voor moeten upgraden, met 4u per dag bellen ga je toch verdomd snel door die minuten heen :=

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Oke 4 uur per dag is me wat te veel van het goede :') Maar je insteek begrijp ik volkomen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:04

Hahaah als ik privé gebeld wordt laat ik hem gaan en app de tekst 'wat is er?'

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:06

Ik verbaas mij hoeveel mensen een “angst” hebben voor bellen. Zorgwekkend vind ik het eigenlijk wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:10

Ik ook. Het is gewoon praten met een ander mens. Meer is het niet. En als je er niet van gediend bent dan zeg je dat en wens je iemand nog fijne dag en hang je op.
Waarom zou je niet opnemen en dan snel een appje sturen met Wat is er? Dat is best onbeschoft vind ik. Tenzij je in een vergadering zit en je echt niet op kan nemen ofzo. Maar omdat je niet wilt praten? Heel bizar.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:13

Hier geen bel angst hoor. Ik gaf alleen aan hoe het als invasief gezien zou kunnen worden.

Ik had dit trouwens wel met een ex collega. Iedereen werkte thuis en het was de cultuur om vragen gewoon via Teams chat te stellen, of in ieder geval eerst te vragen of iemand even kon bellen. Tot we één nieuwe collega kreeg die je dus gewoon direct belde. Zonder eerst te vragen of je wel tijd had. Super irritant. Die liet ik dus altijd mooi overgaan en stuurde hem daarna een berichtje of het via chat kon.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:20

Huh eerst een bericht sturen van kan ik bellen? Ik heb wel onder een hele grote steen gelegen. Ik bel gewoon. Geen antwoord? Oke fout tijdstip. Later nog een keer of een mail eruit. Whatsapp teams en alle andere apps maken het doodnormale bellen compleet dood lijkt het wel en mensen met telefoonangst wordt steeds groter. We gaan echt leven achter een scherm ipv praten via telefoon of face to face. Brrrrrr

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:21

Echt niemand hierboven heeft het over angst (hoewel dat ook best veel voorkomt). Ik vind het gewoon vervelend, inderdaad die verwachting dat je direct alles uit je handen laat vallen want x wil met je praten is zo invasief.

En het duurt zoveel langer dan gewoon een antwoord sturen op de vraag of mededeling..

Bellen heeft soms wel nut, als je echt iets wilt overleggen waarbij wederzijdse input nodig is maar dat is het bijna nooit.
Als ik ook denk dat bellen noodzakelijk is dan bel ik wel terug hoor :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:24

__Sannne schreef:
Hier geen bel angst hoor. Ik gaf alleen aan hoe het als invasief gezien zou kunnen worden.

Ik had dit trouwens wel met een ex collega. Iedereen werkte thuis en het was de cultuur om vragen gewoon via Teams chat te stellen, of in ieder geval eerst te vragen of iemand even kon bellen. Tot we één nieuwe collega kreeg die je dus gewoon direct belde. Zonder eerst te vragen of je wel tijd had. Super irritant. Die liet ik dus altijd mooi overgaan en stuurde hem daarna een berichtje of het via chat kon.

Oh dit ja, vreselijk. Ik heb ook 1 collega die direct via teams belt. Ik doe precies hetzelfde als jij, ik wacht het belscherm af haha.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:25

Bullebeest schreef:
Huh eerst een bericht sturen van kan ik bellen? Ik heb wel onder een hele grote steen gelegen. Ik bel gewoon. Geen antwoord? Oke fout tijdstip. Later nog een keer of een mail eruit. Whatsapp teams en alle andere apps maken het doodnormale bellen compleet dood lijkt het wel en mensen met telefoonangst wordt steeds groter. We gaan echt leven achter een scherm ipv praten via telefoon of face to face. Brrrrrr

Overdrijven is ook een vak. :') Het is imo gewoon een stukje fatsoen dat je eerst even checkt of diegene tijd voor je heeft. In ieder geval op de werkvloer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:27

__Sannne schreef:

Dat kan in mijn werk goddank echt niet :')

Laatst belde iemand mij via Teams, ongelegen. Die heb ik geweigerd en netjes aangegeven dat het even niet uitkwam en dat ik liever een ander tijdstip had. Ik wist echter waar het over ging (n.a.v. een maildiscussie over een investeringsplan) en dat dit ook prima op een ander tijdstip kon.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 11:27

Bullebeest schreef:

Haha joe, lekker dramatisch doen _O-