Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:52

Ja, en? Dus?
Denken je dat een andere regering de problemen -floep- heeft opgelost?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:33

rien10 schreef:
Ja, en? Dus?
Denken je dat een andere regering de problemen -floep- heeft opgelost?

Nee, natuurlijk niet. Maar zoals het nu gedaan wordt ben ik het er gewoon niet mee eens, omdat de gewone man er enorm slecht vanaf komt en ik vind wel dat dat veel beter moet kunnen.

Dispar_Vulgo

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:40

Ik vraag me af hoeveel je kan vragen aan een eventuele bijrijder?

Betreft een allround sportpaard (Z dressuur en B springen) met gouden karakter. (Mits ervaren genoeg) mag diegene ook springen en buitenrijden. In principe geen klusjes.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:22

Jij mag alles vragen wat je wilt, het is maar wat de mensen bereidt zijn om te geven :Y)

Ik zou als ik jou was gewoon kijken naar advertenties bij jou in de buurt en het daar een beetje op gaan wegen !

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:48

5/7,50€ per keer ofzo
Beetje lastig zeggen zonder te weten hoeveel dagen iemand komt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:49

Haha inderdaad, je kunt vragen wat je wilt :)

Voor mij zou het afhangen van niveau eigenaar, niveau bijrijder, wat je er verder mee mag, hoe flexibel je bent in vakanties etc etc :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:27

Aantal dagen in de week en flexibiliteit in die dagen of vaste dagen bepaald ook veel. En je regio.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:20

Ik zou daar 75 euro per maand voor betalen met 2 a 3x rijden per week.

Maar ik ben ook te arm voor meer haha.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:38

Ik betaalde voor mijn leasepony 125 euro per maand voor 2 vaste dagen in de week. Die 2 dagen was de pony van "mij" en mocht ik er alles mee doen. Klusjes hoefde ik niet te doen. Alleen alles netjes achterlaten wat logisch is, vind ik.
Ik reed trouwens recreatief. Dus vooral buitenritten of gewoon voor de lol in de bak. Geen wedstrijden.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:14

Dispar_Vulgo schreef:
Ik vraag me af hoeveel je kan vragen aan een eventuele bijrijder?

Betreft een allround sportpaard (Z dressuur en B springen) met gouden karakter. (Mits ervaren genoeg) mag diegene ook springen en buitenrijden. In principe geen klusjes.

Dit ligt heeeel erg aan de regio, deze regio zou het waarschijnlijk een leerpaard zijn en kan je makkelijk €100 vragen voor 2x per week, andere regio zal er minder vraag naar zijn dus zit je waarschijnlijk eerder in de €50 prijsklasse, dan zijn de 'standaard' bijrijdpaarden gratis of voor klusjes maar omdat mensen hiervan kunnen leren betalen ze ervoor

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:25

Bedankt allemaal!!
Ik zit in de regio Utrecht dus ik vermoed dat dat gunstig is.
In andere advertenties staat bijna nooit een bedrag, dus dat maakte het lastig :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:00

little_birdy schreef:
Ik denk inderdaad dat het dan niet helemaal in verhouding is op dit moment en je zelf moet nadenken of dit inderdaad is wat goed werkt voor jou

Ik heb inderdaad nog eens nagedacht en heb besloten het bijrijdpaard op te geven. Jammer maar helaas, het voelde gewoon niet meer in balans. Hopelijk vinden we allebei snel iets anders dat beter past :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:28

Schoonzusje heeft een aroma diffuser besteld. Maar nu komt er geen mist uit de bovenkant. Veel gegoogled maar komen er niet uit. Als je het deksel opent komt de stoom er als een malle uit, maar het komt niet uit de bovenkant ondanks dat hij gevuld is met mist.

Opties die we al bekeken hebben:
- teveel water waardoor de damp te zwaar wordt. Dit is niet zo want het stijgt alsnog als je hem open doet en we hebben er ook niet veel water in gedaan.
- deksel goed er op
- binnendeksel er uitgehaald, dan doet hij het ook niet.

Ze kan hem terugsturen alleen gaan ze op vakantie dus wilden eerst even kijken of er een optie was dat hij het gewoon doet :+ Iemand enig idee ?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:34

Amado7 schreef:
Schoonzusje heeft een aroma diffuser besteld. Maar nu komt er geen mist uit de bovenkant. Veel gegoogled maar komen er niet uit. Als je het deksel opent komt de stoom er als een malle uit, maar het komt niet uit de bovenkant ondanks dat hij gevuld is met mist.

Opties die we al bekeken hebben:
- teveel water waardoor de damp te zwaar wordt. Dit is niet zo want het stijgt alsnog als je hem open doet en we hebben er ook niet veel water in gedaan.
- deksel goed er op
- binnendeksel er uitgehaald, dan doet hij het ook niet.

Ze kan hem terugsturen alleen gaan ze op vakantie dus wilden eerst even kijken of er een optie was dat hij het gewoon doet :+ Iemand enig idee ?

Ik heb dit ook met mijn diffuser. Omgeruild voor een andere en die heeft hetzelfde probleem.
Ik weet nog niet wat precies de oorzaak is maar soms helpt het om , als ie aan staat, de deksel een paar keer erop te laten vallen. Door de kracht gaat de stoom door het gaatje en meestal loopt ie dan wel. Maar soms stopt het toch ineens weer. Durf hem niet aan te laten als ik weg ben omdat dat ding na een tijd heel warm wordt als de stoom er niet uit kan.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:29

Zou het zo zijn dat als je een bepaalde bril draagt, je hersenen echt specifiek voor die bril de randen "weg filteren"? Net als dat je bijvoorbeeld je neus niet meer ziet (terwijl die altijd wel in je gezichtsveld zit).

Ik vraag dit omdat ik net een nieuwe bril heb gekregen en opeens zie ik de randen weer heel erg :P nu heeft deze bril ook wel iets dikkere randen en een andere kleur dan mijn oude bril, dus dat zal het ook wel zijn. Denk dat m'n hersenen nog wat tijd nodig hebben om deze eruit te filteren :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:34

Dat is inderdaad een kwestie van gewenning.

Ik zie die van mij niet eens meer en moet geregeld even in de spiegel checken of ik hem wel op heb :=

Duurt een paar dagen en dan weet je niet meer beter.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:05

Ik blijf me aan die randen storen, ik koop dan ook altijd een glasbril, die heeft geen randen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:11

Ik zie mijn brilranden wel, maar stoor mij er niet aan.

Hoeveel geld geef je aan een kennis die gaat trouwen? Ik ken beide personen en zie ze gemiddeld 2 à 3x per jaar bij een gemeenschappelijke vriendin. Ik ben uitgenodigd voor de feestavond.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:41

marleen_88 schreef:
Ik zie mijn brilranden wel, maar stoor mij er niet aan.

Hoeveel geld geef je aan een kennis die gaat trouwen? Ik ken beide personen en zie ze gemiddeld 2 à 3x per jaar bij een gemeenschappelijke vriendin. Ik ben uitgenodigd voor de feestavond.

€50

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:51

Ik zie de randen van mijn bril alleen 'echt' als ik mij daar bewust van ben. Anders 'zie' ik ze ook wel. Maar sla ik dat niet op, omdat ik mij niet op mijn bril focus maar op iets anders.

Maar dat is inderdaad wel gewenning.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:50

Vraag, ik ben op zoek naar de meest voordelige manier om met de trein te reizen voor 1 dag. Dat lijkt een NS weekend flex abonnement te zijn.hier staat opzegbaar elk moment (na de eerste maand). Kan ik deze dan voor 1 maand nemen en zodra ik mijn uitje heb gehad opzeggen? Of moet ik dan de tweede maand ook betalen?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:59

Heeft de kruidvat of hema o.i.d. niet toevallig een dagkaartje voor ns?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:03

Kookaburra schreef:
Heeft de kruidvat of hema o.i.d. niet toevallig een dagkaartje voor ns?

Nee dat doen ze niet meer sinds juni (kwam ik ook net achter)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:07

Myrsky schreef:
Vraag, ik ben op zoek naar de meest voordelige manier om met de trein te reizen voor 1 dag. Dat lijkt een NS weekend flex abonnement te zijn.hier staat opzegbaar elk moment (na de eerste maand). Kan ik deze dan voor 1 maand nemen en zodra ik mijn uitje heb gehad opzeggen? Of moet ik dan de tweede maand ook betalen?

Heb je één traject waar je op wil reizen? Is het een geplande reis of wil je die dag gewoon in de trein stappen en kijken waar je uitkomt?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:48

Steeph schreef:
Myrsky schreef:

Heb je één traject waar je op wil reizen? Is het een geplande reis of wil je die dag gewoon in de trein stappen en kijken waar je uitkomt?

Een gepland traject inderdaad. Ochtend instappen, eind van de middag weer naar huis zeg maar.