Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:44

996981 schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb het nergens over een grote kans.. Niet helemaal zo letterlijk, ik zou het ook al oprecht vervelend vinden als ze er lange termijn klachten aan over houden, waarom zou je dat willen? Maar ik zie wel dat zij risico lopen ivm overgewicht, wat voor mij de reden was om bijvoorbeeld wel te vaccineren (een van de 86 redenen overigens :') )

Maar he, we zien het vanzelf :+

“Ik hoop dat je dat doormaken dan overleeft” impliceert dat er een grote kans is dat ze het niet overleeft. Maargoed, blijf vooral lekker ruzie maken met elkaar en dat vooral ook online delen :j is heel nuttig en goed voor je onderlinge relatie ook. Ik hoop op mijn beurt weer dat je familie niet ooit te lezen komt hoe jij over ze schrijft. Ik zou not amused zijn

Joh, bemoei je lekker met je eigen familie banden en dan doe ik dat met de mijne, ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:45

Huertecilla schreef:
Doe gewoon wat je kan. Per nú.

Inderdaad, niet morgen, maar nu.
En als covid straks voorbij is, of onder controle is, dan gewoon blijven doorpakken met een gezonde levensstijl en risico's afwegen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:45

IMANDRA schreef:
Huertecilla schreef:
Ik stap zo op de motorfiets. Zet maar geen helm op denk ik. Beschermt me net als een vaccin en afvallen geen 100% tegen ernstige gevolgen van Covid infectie, niet 100% tegen de gevolgen van een ongeval.

Ik ben gezond, op gewicht, gevaccineerd en doe een helm op. Kan ik nóg dood gaan aan covid of een verkeersongeval.
Daarom gedráág ik me ook veilig, risicobewust. En dan nóg...

Waarom al die smoezen voor alles en alleen maar hameren op vaccineren? Kleiner risico is genoeg reden om ´het´ wél te doen.

Volgens mij heeft niemand het over "alleen" vaccineren.

@996981: laten we niet doen alsof het niet minimaal vanuit twee kanten komt, kom op zeg. Laat haar lekker even ranten, zo'n familie lijkt me ook ontzettend vermoeiend.

Hoezo van twee kanten? De familie kan zich hier niet verdedigen en hun kan van het verhaal vertellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:46

Relaxed schreef:
Joh, bemoei je lekker met je eigen familie banden en dan doe ik dat met de mijne, ok?

Als je niet zelf over je familiebanden zou posten dan zou niemand zich met je familiebanden bemoeien. :)*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-21 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:46

Relaxed schreef:
996981 schreef:

“Ik hoop dat je dat doormaken dan overleeft” impliceert dat er een grote kans is dat ze het niet overleeft. Maargoed, blijf vooral lekker ruzie maken met elkaar en dat vooral ook online delen :j is heel nuttig en goed voor je onderlinge relatie ook. Ik hoop op mijn beurt weer dat je familie niet ooit te lezen komt hoe jij over ze schrijft. Ik zou not amused zijn

Juist daarvoor wil ik je waarschuwen. Dat het nu niet meer enkel tussen jou en je familie gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:48

enzino schreef:
Relaxed schreef:

Als je niet zelf over je familiebanden zou posten dan zou niemand zich met je familiebanden bemoeien. :)*

Van mij mag ze zeggen wat ze wil, ik weet zelf het beste hoe het zit immers.. Maar ze hoeft niet voor mij te bepalen wat ik op bokt zet en wat niet :n

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:49

enzino schreef:
Relaxed schreef:

*proest*

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:49

Ach wat zijn de trolletjes het weer eens :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:50

Oja, mensen die het niet met je eens zijn, zijn trollen :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:51

Relaxed schreef:

Je bent zelf een trolletje ;) . Hoop dat je zusje dit nooit leest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:52

Zeker niet, maar imaudy is dat voor mij wel en een reactie als *proest* is natuurlijk weinig inhoudelijk en alleen maar bedoeld om te trollen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:53

imaudy schreef:
Relaxed schreef:

Ik weet zeker dat ze hier van mij uit niets nieuws leest ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:54

Relaxed schreef:
imaudy schreef:

Ik weet zeker dat ze hier van mij uit niets nieuws leest ;)

Nou, net zo gezellig als op het forum dus..jippy

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:57

enzino schreef:
Huertecilla schreef:

Inderdaad, niet morgen, maar nu.
En als covid straks voorbij is, of onder controle is, dan gewoon blijven doorpakken met een gezonde levensstijl en risico's afwegen.

En wíj zijn daar maart vorig jaar mee begonnen. Met resultaat. Lagere risicos. Láger, niet nul.
Net als bij vaccineren.

@Relaxed; ja, je hebt gelijk: Jouw zus en zwager zouden veel minder risico lopen met een gezonder gewicht :)*
Nét als met vaccineren; sterker nog óók gevaccineerd reduceert een gezonder gewicht/leefstijl het risico op ernstige gevolgen; is er minder IC opname; minder belasting van de zorg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:59

Hoe zei de voorzitter van de kamer dat laatst, iets over kleuter niveau?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:00

Maar HC, er is hier toch niemand die zegt dat het OF OF is? Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat het EN EN is.. En toch moet je dat in jouw posts steeds weer benadrukken..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:05

Huertecilla schreef:
En wíj zijn daar maart vorig jaar mee begonnen. Met resultaat. Lagere risicos. Láger, niet nul. Net als bij vaccineren.

ik was er al mee begonnen maar heb meer doorgepakt vanaf april, en sinds 3 maanden nog meer (want blessure eindelijk genezen)...
makkelijk? nee. Leuk? Neuh. Beter voor mn lijf? jawel :j
en dan maar hopen dat er verder niks gebeurt.. :+ dat zou mooi suf zijn...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:16

Relaxed schreef:
Maar HC, er is hier toch niemand die zegt dat het OF OF is? Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat het EN EN is.. En toch moet je dat in jouw posts steeds weer benadrukken..

tout a fait (inderdaad).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:18

Cer schreef:
Huertecilla schreef:
En wíj zijn daar maart vorig jaar mee begonnen. Met resultaat. Lagere risicos. Láger, niet nul. Net als bij vaccineren.

ik was er al mee begonnen maar heb meer doorgepakt vanaf april, en sinds 3 maanden nog meer (want blessure eindelijk genezen)...
makkelijk? nee. Leuk? Neuh. Beter voor mn lijf? jawel :j
en dan maar hopen dat er verder niks gebeurt.. :+ dat zou mooi suf zijn...

Hier ook hoor, iedere week een uur met een PT.. Vind het nog steeds niet leuk en het is duur.. Ik word sterker en fitter, maar val geen gram af (en word ook niet slanker :+ ). Ik focus me daar dus ook maar niet teveel meer op :n Maar he, ik lees hier steeds dat het heel simpel zou moeten zijn :')

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:21

enzino schreef:
Askja schreef:
Even serieus. Al die ongevraagde eet- en leefadviezen hier, hou toch gewoon eens op. Ik krijg er echt een sik van zo langzamerhand, vooral van het veroordelende ondertoontje.

Wat zal jij een lange sik hebben na pagina's vol met ongevraagde vaccinatieadviezen, reisadviezen, quarantaineadviezen en adviezen wat de overheid beter zal moeten doen. En alles met een veroordelend toontje als je dat erin wilt lezen.

[ [url=m/kw6KbV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hou mijn sik keurig bij hoor :D
En als fan van Kill Bill: tnx voor de afbeelding _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:29

Relaxed schreef:
Hier ook hoor, iedere week een uur met een PT.. Vind het nog steeds niet leuk en het is duur.. Ik word sterker en fitter, maar val geen gram af (en word ook niet slanker :+ ). Ik focus me daar dus ook maar niet teveel meer op :n Maar he, ik lees hier steeds dat het heel simpel zou moeten zijn :')

Nou ja, ik lees dat van een aantal mensen die menen dat mensen die 'gezond' zijn, het hun aan komt waaien of ze mazzel hadden met nurture ofzo.. :+ (even gechargeerd)

Ik weet van mezelf dat ik te dik geworden ben doordat ik teveel vrat... maar dat schijn je ook niet altijd te mogen zeggen. Maar ik kan echt niks anders verzinnen.. ik heb geen medicijnen, ik ben psychisch redelijk in orde (vinden wij zelf) maar ja, chocola en wijn.. <3

Dus inderdaad, het is hard werk, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft, maar het dan scharen onder 'het is te moeilijk' is dan weer te makkelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:32

Cer schreef:
Relaxed schreef:

Nou ja, ik lees dat van een aantal mensen die menen dat mensen die 'gezond' zijn, het hun aan komt waaien of ze mazzel hadden met nurture ofzo.. :+ (even gechargeerd)

Ik weet van mezelf dat ik te dik geworden ben doordat ik teveel vrat... maar dat schijn je ook niet altijd te mogen zeggen. Maar ik kan echt niks anders verzinnen.. ik heb geen medicijnen, ik ben psychisch redelijk in orde (vinden wij zelf) maar ja, chocola en wijn.. <3

Dus inderdaad, het is hard werk, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft, maar het dan scharen onder 'het is te moeilijk' is dan weer te makkelijk :')

Moeilijk zeker.. Maar sinds mijn halve schildklier is verwijderd lijkt het zowat onmogelijk, ik merk iig duidelijk verschil met voor en na..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:34

Nou ik vind dat wel vallen onder 'onderliggend probleem' hoor :oo Dat lijkt me dan zeker niet eenvoudig!
(ik heb gewoon een hele nog hoor... :j en spek :D )

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:40

Huertecilla schreef:
Ik stap zo op de motorfiets. Zet maar geen helm op denk ik. Beschermt me net als een vaccin en afvallen geen 100% tegen ernstige gevolgen van Covid infectie, niet 100% tegen de gevolgen van een ongeval.

Ik ben gezond, op gewicht, gevaccineerd en doe een helm op. Kan ik nóg dood gaan aan covid of een verkeersongeval.
Daarom gedráág ik me ook veilig, risicobewust. En dan nóg...

Waarom al die smoezen voor alles en alleen maar hameren op vaccineren? Kleiner risico is genoeg reden om ´het´ wél te doen.

O, want dat doen je medebokkers vast niet?
Jij kent ze niet eens, behalve van wat ze hier op Bokt plaatsen, dus waar je dat op baseert is mij een raadsel. Je hebt het over 'smoezen voor alles'. Geen idee wat je daarmee bedoelt.

Doe jij nou maar lekker gewoon wat je kunt, en vertrouw er ondertussen iets meer op dat je daarin niet de enige bent ;)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:41

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

tout a fait (inderdaad).
Dat dus.
Eens, Pien ;)