Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:11

Citaat:
Het aantal zitplaatsen op treinen naar toeristische bestemmingen wordt beperkt. Behalve op schooldagen geldt in treinen dat alleen zitplaatsen aan het venster gebruikt mogen worden, met uitzondering van kinderen beneden de 12 jaar.

Het officieel tekstje. Geldt dus ook voor andere toeristische bestemmingen, maar zoveel hebben we er hier niet :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:15

lenaa_tje schreef:
Pandora2 schreef:
Nee, aan het venster in de trein :D
Dan zet je 1 persoon per zitbank en kunnen er dus minder mensen mee met de trein richting kust.

Toch goed haha was dit nog niet zo? Of waren alleen kinderen daarin uitzondering?

Hier was dat volgens mij al zo. Gewoon in het ov trouwens. Al zullen kinderen daarin wel uitzondering zijn

Oh echt ? Was dat bij jullie al zo ? Hebben ze dan afgekeken en nu hier ook ingevoerd :Y) :')

Ik neem nooit OV, dus heb geen idee hoe het eigenlijk met de bezettingsgraad zit in trein, tram of bus.

Mungbean

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:18

Bijzonder, wij worden gewoon nog altijd als sardientjes vervoert in de spits. Ik ben al maanden niet meer geweest maar mijn man neemt om 6 uur de trein zodat hij niet om half 7 in een ramvolle trein zit.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:20

Ik denk eerlijk gezegd dat het hier ook sardientjes zijn doordeweeks. Kan het mij niet anders voorstellen.
Maar dit is weer zo'n maatregel die kant noch wal raakt.
Net of het virus rekening houdt met de bestemming van de trein :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:20

Ik rij nooit met het ov maar volgens mijn zusje die er wel gebruik van maakt wel. Als ik de bussen hier in de regio zie rijden denk ik dat het inderdaad zo is. Zal is even opzoeken :')

Edit. Blijkbaar niet
In de voertuigen (bus, tram, metro, trein) is het niet mogelijk altijd 1,5 meter te houden. Alle zitplaatsen en sommige daarvoor aangewezen staplaatsen zijn te gebruiken. Op bijvoorbeeld stations, perrons, bij de haltes en in wachtruimtes geldt de 1,5 meter afstand houden wel.

Dan gewoon toeval gok ik en weinig mensen gebruiken het ov (ov heeft daar ook last van)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:24

Gaan die ramen dan überhaupt nog open?
Moderne treinen zijn doch allemaal potdicht?

Een vriendin van mij (massage praktijk) had voor een vriendin die er doorheen zit een „recept“ geschreven dat ze voor haar welzijn even op het strand moest uitwaaien met de hond. Ze wonen er 20 min vandaan maar het is een andere gemeente dus dat mag niet (Spanje). Blijkbaar was het goed genoeg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:49

Volgens mij zijn die ramen ook gewoon dicht.
Als je aan het venster zit, kan je het gangpad niet besmetten ofzo :D
Zal voor de gemakkelijkheid van de controle zijn neem ik aan.

Conclusie van het hele verhaal over bijkomende maatregelen hier in belgie is eigenlijk dat er helemaal geen bijkomende maatregelen genomen zijn.
Iets terugdraaien wat binnen 14 dagen pas in voege zou gaan, gaat niet meteen bijdragen aan het verminderen van de viruscirculatie op dit moment denk ik :x

Sizzle wel zo fijn voor die vrouw natuurlijk dat ze naar het strand kon, maar hieraan zie je ook hoe krom sommige dingen zijn. Zelfs in Spanje := :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:09

Ik mag binnenkort het vaccin halen, ik heb alleen twee dagen daarna toetsdag op school en nu twijfel ik doordat ik veel lees over hoge koorts na het zetten. Als ik 'm die dag niet haal moet ik misschien nog maanden wachten tot mijn leeftijd categorie aan de beurt is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:19

Ik ga als alles meezit donderdag weer sinds maanden met de trein. Weet niet hoe het zal gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:20

moonsparkle schreef:
Ik mag binnenkort het vaccin halen, ik heb alleen twee dagen daarna toetsdag op school en nu twijfel ik doordat ik veel lees over hoge koorts na het zetten. Als ik 'm die dag niet haal moet ik misschien nog maanden wachten tot mijn leeftijd categorie aan de beurt is.

Ik zou dan toch voor het vaccin gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:20

purny schreef:
Ik ga als alles meezit donderdag weer sinds maanden met de trein. Weet niet hoe het zal gaan.

Net als anders maar dan met mondkapje? :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:22

Relaxed schreef:
purny schreef:

Net als anders maar dan met mondkapje? :+

Ja dat wel maar hoe het gaat met de drukte...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:23

moonsparkle schreef:

De slechte dingen worden breder uitgemeten en harder geroepen dan de goede dingen.
De mensen die amper last hebben gehad, hoor je niet.

Ik ken inmiddels vijf mensen persoonlijk die vanwege hun werk gevaccineerd zijn, twee ervan hebben in meer of mindere mate corona gehad, maar niemand van deze vijf heeft last gehad van de vaccinaties.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:45

besita schreef:
Zo'n absurd domme maatregel Pandora
Want door de week in een bomvolle trein ,bus metro kan je geen corona oplopen : vanaf paasvakantie enkel aan het raam zitten in trein op weg naar toeristische plek ..serieus :+
Echt waar :roll:

Wederom de economische belangen. Dat is óók de belangrijkste factor bij het balanceren met de belasting van de gezondheidszorg, níet het welzijn van individuen.

Dat is ook gelijk het lastige van de vaccinatie: Het individuele belang van jou of mij is geen enkel criterium. Het belang voor de economie, het zogenaamde ´algemeen belang´ weegt zwaarder dan bijwerkingen. Joúw keuze om je te laten enten is in het geheel niet gelijk aan dat van de Staat daarbij. Je kan daarom de ´voorlichting´ aan jou niet buiten dat perspectief zien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:09

Zijn er in andere landen wel cijfers bekend omtrent het aantal corona-doden per ziekenhuis ?

Ik kwam dit al een paar keer tegen en merk eigenlijk wel dat ik nu toch ook een beetje sceptisch wordt omtrent bepaalde zaken :+
Waarom heeft belgie zoveel meer coronadoden dan de ons omringende landen ?

Citaat:
Het best bewaarde geheim van deze crisis: 9 op de 10 ziekenhuizen zwijgen over het aantal coronadoden
Zijn er ziekenhuizen waar u meer kans heeft om Covid-19 te overleven dan andere? Het antwoord op die vraag blijkt een groot taboe. Bijna 9 op de 10 ziekenhuizen houden de lippen stijf op elkaar. Waarom? Wij gingen op zoek naar het best bewaarde geheim van deze coronacrisis. “Er zijn ziekenhuizen waar het stevig fout is gelopen.”

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:13

Túurlijk.

De ziekenhuizen die de ernstigste patiënten krijgen hebben waarschijnlijk ook de meeste doden.
(Ook de meeste kennis om vrijwel hopeloze gevallen er toch doorheen te trekken)
De ziekenhuizen die in het begin de meeste zieken kregen (Noord Brabant) hebben waarschijnlijk de meeste doden.
Etc.

Ik snáp ook dat ze hun mond erover houden.

Veel mensen (zo niet de meeste) zijn dramatisch slecht in statistiek, en nóg slechter in het zien en interpreteren van cijfers in hun context.

Het kan maar zo dat het ziekenhuis waar de meeste patiënten overleden zijn ook het beste ziekenhuis is... Maar dat gaat er bij veel mensen niet in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:16

Waarin moet je het per ziekenhuis weten? Heeft meer met de opnames te maken. 20 % van de opgenomen ic patiënten met Corona overleefd nog steeds niet. Is er een ziekenhuis met 10 dan is er 1 sterfgeval maar een heel groot ziekenhuis heeft er 50 en dus 10 . Heel vertekenend maar niets met behandeling te maken imo. Overal word dezelfde behandeling toegepast op basis van wat er aan kennis is opgedaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:20

Pandora2 schreef:
Zijn er in andere landen wel cijfers bekend omtrent het aantal corona-doden per ziekenhuis ?

Ik kwam dit al een paar keer tegen en merk eigenlijk wel dat ik nu toch ook een beetje sceptisch wordt omtrent bepaalde zaken :+
Waarom heeft belgie zoveel meer coronadoden dan de ons omringende landen ?

Citaat:
Het best bewaarde geheim van deze crisis: 9 op de 10 ziekenhuizen zwijgen over het aantal coronadoden
Zijn er ziekenhuizen waar u meer kans heeft om Covid-19 te overleven dan andere? Het antwoord op die vraag blijkt een groot taboe. Bijna 9 op de 10 ziekenhuizen houden de lippen stijf op elkaar. Waarom? Wij gingen op zoek naar het best bewaarde geheim van deze coronacrisis. “Er zijn ziekenhuizen waar het stevig fout is gelopen.”

Dat is al meer dan een jaar een ´geheim´. Hoe tel je Covid19 doden. Het antwoord is dat dit niet kán.
Het enige is de oversterfte.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:23

Er gaat zoveel belastinggeld naar die sector dat enige transparantie naar de burger toe misschien wel op zijn plaats is.
Ik vond nog het volledige artikel hieromtrent.

https://www.hln.be/binnenland/onze-opin ... ab911397d/

Anyway...ik vraag mij nog altijd af hoe het komt dat wij zoveel coronadoden hebben en hadden.
Zijn de behandelingen verkeerd ? Zijn de tellingen verkeerd ? Brengt iemand die sterft aan corona op papier meer op voor het ziekenhuis dan iemand die aan een andere aandoening sterft ?

Lijkt wel of ik een complotdenker word :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:48

purny schreef:
verootjoo schreef:
Dat was de tweede golf. Nu bereiden we ons in de zorg voor op de derde golf.

Ik begin heel goed te snappen waarom het draagvlak verdwijnt. We worden al weken al is het niet maanden onder de duim gehouden door van dissel en zijn mensen als het gaat om de derde golf...

Ik niet. Die maatregelen zijn ervoor om de golven af te vlakken. Tot nu toe is dat gelukt. Met de eerste en tweede golf zijn we niet in grote problemen gekomen. Dat kan wel gebeuren als we geen maatregelen nemen.
Maar daarom zijn de maatregelen dus, zodat we achteraf zeggen; gelukkig, we hebben het weer gered.
Helaas denken sommige mensen steeds achteraf: ‘zie je wel, er is niks aan de hand, alle maatregelen voor niks’. Terwijl die gedachte juist komt doordát er maatregelen zijn genomen, ironisch genoeg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:52

Pandora2 schreef:
Er gaat zoveel belastinggeld naar die sector dat enige transparantie naar de burger toe misschien wel op zijn plaats is.
Ik vond nog het volledige artikel hieromtrent.

https://www.hln.be/binnenland/onze-opin ... ab911397d/

Anyway...ik vraag mij nog altijd af hoe het komt dat wij zoveel coronadoden hebben en hadden.
Zijn de behandelingen verkeerd ? Zijn de tellingen verkeerd ? Brengt iemand die sterft aan corona op papier meer op voor het ziekenhuis dan iemand die aan een andere aandoening sterft ?

Lijkt wel of ik een complotdenker word :')

Of mensen wel of niet heel ziek worden ligt toch ook aan nog meer zaken?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:02

Ja dat snap ik wel. Maar zijn wij belgen dan zoveel ongezonder dan de mensen in de ons omringende landen ?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:07

Volgens mij heeft elk land dezelfde issues.
Iedereen zeurt over strategie inenten en vind dat t in eigen land ruk loopt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:08

Patiënten worden ook overgeplaatst als er niet voldoende plek is.
Stel deze komt te overlijden, lag dat dan aan ziekenhuis 1 of 2?

ZH waar ik VW-werk doe geeft eerlijk aan in de eerste golf dat ze toen echt moetens ontdekken wat de beste behandeling is omdat ze dat gewoon niet wisten.
Zij waren ongeveer het 2e ziekenhuis waar ineens er veel mensen binnen kwamen en zeiden ook, dan hadden we nog geluk want we konden al weer wat "afkijken" van ziekenhuis 1. Die hebben echt een vuurdoop gehad.

Zijn er toen mensen overleden die nu wel zouden overleven? Zeker.
Is ze dat aan te rekenen? Nee. Ze hebben er alles aan gedaan wat in hun macht lag, maar dingen die je nog niet weet kun je ook niet naar handelen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:11

Pandora2 schreef:
Ja dat snap ik wel. Maar zijn wij belgen dan zoveel ongezonder dan de mensen in de ons omringende landen ?

Tja geen idee. Ook hier zie je meer overlijden in ‘ongezondere’ dichtbevolkte gebieden.
Ik geloof best dat industrie hier een rol in speelt.

Ik vind dat ook het enge aan het virus ja de meeste jonge mensen treft het nauwelijks. Een griep vinden velen heftiger maar er word een percentage dus wel heel erg ziek. Ook dat treft jongere mensen waarom is volgens mij gewoon nog niet bekend. Net als met overlijden.

Ik vind trouwens een hoog aantal positieve testen niet direct iets negatiefs. Het is gewoon feitelijk zo dat er momenteel op verschillende plekken veel getest wordt. Ik denk juist dat als je die mensen zonder/weinig symptomen er uit filtert dat positief kan zijn. Die kunnen (mits ze thuis blijven ..) dan ook niet meer besmetten