Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:35

Zebrastreep schreef:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234877 ... terna.html

Dit soort nieuwsberichten wordt ik altijd een beetje kriegel van. 1700 besmettingen vergelijken met landen waar Nederland wel 10x inpast en met 10x zoveel inwoners. Ik hoor ze nog roepen oh we gaan Italië achterna en nu Frankrijk en Spanje

Ik vind dit soort paniekzaaien een teken dat de journalisten niet veel te doen hebben.
Maar Nederland staat er in Europa nu wel aardig „rood“ bij hoor. Voor het niveau van Frankrijk moet je echter nog een keer verdubbelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:49

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:55

karuna schreef:
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... r-werfpark
Je zou toch verwachten dat studenten hersenen hebben maar om de een of andere reden werken die niet goed gezien de enorme aantallen besmetting die nu aan het ontstaan is. Hoe bereik je die groep wel?

Sinds ik zo'n situatie van dichtbij heb meegemaakt, kan ik deze berichten ook niet heel serieus meer nemen...
Laat men eerst maar eens bekijken waar die besmettingshaarden zitten... "jongeren" / "studenten" zegt me niet zoveel, net zoals "thuisomgeving"...

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:02

Wageningen, Nijmegen, Groningen, Delft enz elke studentenstad heeft flinke toename in besmetting door introductie zonder afstand, feestjes zonder afstand ga zo maar door. Geen idee wat daar onduidelijk aan is in de berichtgeving.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:03

Ik zeg "niet heel serieus nemen" .. ik zeg niet "onduidelijk" :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:07

Dan snap ik nog niet wat je bedoeld. Als zelfs de studenten tijdens interview zeggen dat ze zijn ziek geworden door feestje of introductie waar ze geen afstand hebben gehouden. Wat schort er dan aan de berichtgeving?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:08

karuna schreef:
Dan snap ik nog niet wat je bedoeld. Als zelfs de studenten tijdens interview zeggen dat ze zijn ziek geworden door feestje of introductie waar ze geen afstand hebben gehouden. Wat schort er dan aan de berichtgeving?

Die berichtgeving over introducties is er helemaal niet in Groningen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:11

Er zijn meer plekken dan Groningen.de berichten duiken overal vandaan op

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:18

karuna schreef:

Dat interview staat niet in het bericht wat je plaatste... Dat staat dan misschien ergens anders..

In het bericht staat "tientallen" en iets over drank..
Nu weet ik van een 'feest' (was semi-sportdag, inclusief instructeurs) wat opgebroken is.. in het nieuwsbericht werd gesproken over een grote groep jongeren (gemiddelde leeftijd was 40 ofzo denk) en dat er drank aanwezig was (echt álles was 0,0, fris en water), dat er geen vergunning was (die was er wel) en dat mensen te dicht op elkaar stonden (overal waren 1,5 meter stippen, waar iedereen zich ook aan hield).. dus dat :) )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:07

Misschien weer even een positieve noot:
Het medicijn van Roche, Actemra/RoActemra (Tocilizumab), heeft de fase III studie afgesloten en geeft een percentuele vermindering op de kans dat iemand beademing nodig heeft of sterft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:09

Dat is goed nieuws! Al hangt eea natuurlijk nog af van hoe groot de afname daadwerkelijk is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:11

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:13

Ik heb er niet veel verstand van, maar vind het wel weinig. Al is 45% afname bij overvolle IC's natuurlijk prachtig. Als je daarbij meeneemt dat mensen er nu gemiddeld 8 dagen verblijven in tegenstelling tot de 22 dagen van eerder, en dan nog mogelijk 45% afname daarbij, dan is het wel veel.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:47

Gaat dat percentage niet over of iemand überhaupt beademing nodig heeft of overlijdt. Dus dan zouden er minder mensen de ic op hoeven

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:49

O ja dan heb je 45% minder op de IC, en de mensen die er liggen liggen er nu sowieso al korter.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:52

Popstra schreef:
Ik ben nu onderweg in Duitsland met de paarden voor een 10 daagse show in Kreuth. Ik kom uit midden NL en de restvd nedelanderd komt ook morgen vroeg daar aan. Ben benieuwd of ze bovenop hun maatregelen vragen o.i.d gaan stellen op het secretariaat aan ons. ik heb zo een vermoeden van niet.

Leuk!! Veel plezier en succes daar.
Start je zelf ook?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:57

SusanH schreef:
O ja dan heb je 45% minder op de IC, en de mensen die er liggen liggen er nu sowieso al korter.

Ja precies.

En er komen nu geloof ik ook al meer mensen levend van de IC dus die ontwikkelingen gaan best wel goed. Maar blijft toch wel te hopen dat er niet een nieuwe golf van IC patiënten komt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:12

karuna schreef:
Wageningen, Nijmegen, Groningen, Delft enz elke studentenstad heeft flinke toename in besmetting door introductie zonder afstand, feestjes zonder afstand ga zo maar door. Geen idee wat daar onduidelijk aan is in de berichtgeving.

Karuna je zegt letterlijk dit ... je bericht klopt dus gewoon niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:05

tienus63 schreef:
Popstra schreef:
Ik ben nu onderweg in Duitsland met de paarden voor een 10 daagse show in Kreuth. Ik kom uit midden NL en de restvd nedelanderd komt ook morgen vroeg daar aan. Ben benieuwd of ze bovenop hun maatregelen vragen o.i.d gaan stellen op het secretariaat aan ons. ik heb zo een vermoeden van niet.

Leuk!! Veel plezier en succes daar.
Start je zelf ook?

Dankjewel, ik heb 2 paarden mee om zelf de derby te starten. Maandag voorrondes en als ik door ben dan vrijdag avond finals. Ga hard mijn best doen

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:08

Met 5x Corona nu in de klas van mijn zoon, en zelf hoesten en wat verhoging ( heel beperkt ) maar spierpijn etc er wel bij. Leek het me verstandig om te testen ...
Dat kan pas over 3 dagen en dan ook nog meer dan een uur rijden.....

Ik wacht dus nog maar even af ( uiteraard kom ik niet buiten , behalve helemaal in mijn eentje in het bos)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:08

Popstra schreef:
Dankjewel, ik heb 2 paarden mee om zelf de derby te starten. Maandag voorrondes en als ik door ben dan vrijdag avond finals. Ga hard mijn best doen

Veel plezier en succes

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:44

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234884 ... arste.html

Vanwege schaarste is er door het ministerie blijkbaar besloten dat zorgmedewerkers in de ouderenzorg er niet zo toe deden en zij wel risico konden lopen. Eerst volhouden dat het advies écht niet vanwege schaarste zo was en nu in alle stilte adviezen veranderen.
Ik hoop echt dat ziek geworden zorgmedewerkers (en nabestaanden van overleden medewerkers) zich groeperen en de staat aansprakelijk stellen. Dit raakt me zo hard, met alle stress en verdriet die zij al hadden om hun bewoners is er dus ook nog zo met hun omgegaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:47

Dat de medewerkers in verzorgingshuizen achteraan stonden was al veel eerder bekend. Ze vallen niet onder acute zorg en waren dus niet opgenomen in de verdeelsleutel van de medische spullen, schandalig maar reeds bekend en grote fout wat betreft Corona maatregelen .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:55

Ja maar niet in deze proporties.
Dat zij met tekorten moesten werken was bekend, dat alle spullen naar zkh gingen.

Maar dat er willens en wetens richtlijnen zijn opgesteld die een risico waren voor hun gezondheid, maar wat keihard ontkent werd, vind ik echt next level.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:57

Het stoort me wel vaker dat berichtgeving niet volledig/eerlijk is. Als je een risico met mensen wil lopen: prima. Maar zeg dat dan ook gewoon.