Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:58

Ik de Volkskrant trouwens een heel heftig verhaal van een arts van 28 (!) die op de IC aan de beademing heeft gelegen en het als eerste in dat ziekenhuis heeft overleefd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:00

Vraagje mijn buurvrouw zit in de tuin met 3 mensen bezoek. Mat dit?
Ze zitten zeker niet op handerhalve meter.
Ik heb geen goede band met de buurvrouw door geluidsoverlast nu staat haar muziek weer paasei hard.
Moet ik dit melden. Ik ben gewoon bang dat het er niet beter op wordt als ik de politie bel.
Maar het mag niet geloof ik

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:03

Hangt er vanaf of die 3 mensen in 1 huis wonen. Dan mag het wel, mits ze 1,5 meter afstand houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:04

friezenfan2 schreef:
Ik heb geen goede band met de buurvrouw door geluidsoverlast nu staat haar muziek weer paasei hard.
Moet ik dit melden. Ik ben gewoon bang dat het er niet beter op wordt als ik de politie bel.

Ik vraag mij af of je de politie wil bellen omdat je band met de buurvrouw niet best is of dat je, je stoort aan haar bezoek?

Ik vind dit wel iets anders dan een georganiseerd feestje...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:04

friezenfan2 schreef:

Je mag 3 mensen op bezoek hebben toch? Die afstand is haar eigen risico. Vervelend dat je last hebt van de muziek, valt er niet over te praten met haar?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:07

friezenfan2 schreef:

2 seconden googlen en je hebt het antwoord op de website van het RIVM.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:10

friezenfan2 schreef:

Leven en laten leven en als je problemen wil in je leven dan vooral bellen. ;)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:11

Nee ze vindt dat ik zeur als ik er voor aanbel.

En nee haar bezoek woont nIet in 1 huis.
Ik zou dus bellen vanwege het bezoek wat ze heeft zitten.
Is de regel 3 mensen thuis op bezoek en buiten je eigen huis in totaal met 3?

Edit mijn frustratie is vrij hoog. Ik zit alleen thuis en voel me vrij eenzaam en de buurvrouw lapt de regels aan haar laars.
Dit vormt dus zo al een probleem

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:13

Joh je moet dit soort dingen helemaal niet aan willen sturen. Geeft zoveel gezeik. Gewoon laten gaan.

Iedereen maakt eigen keuzes. Zo is het nu eenmaal.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-04-20 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:13

friezenfan2 schreef:

Edit mijn frustratie is vrij hoog. Ik zit alleen thuis en voel me vrij eenzaam en de buurvrouw lapt de regels aan haar laars.

Heb je Google al gebruikt? Het is letterlijk de eerste vraag in de FAQ van het RIVM.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... antwoorden

Bovendien, is het jouw probleem wanneer je buurvrouw 1 persoon te veel in de tuin heeft zitten?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:14

friezenfan2 schreef:

Dus wil je bellen omdat zij wel mensen ziet en jij niet? Je mag mensen op bezoek hebben, 3 als ik het goed zeg. Ze doet dus niets verkeerd. Lijkt me heel sterk dat politie gaat komen voor 3 mensen in een achtertuin.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:25

Destination schreef:
friezenfan2 schreef:

Heb je Google al gebruikt? Het is letterlijk de eerste vraag in de FAQ van het RIVM.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... antwoorden

Bovendien, is het jouw probleem wanneer je buurvrouw 1 persoon te veel in de tuin heeft zitten?

Het is iedereens probleem als mensen zich niet aan de regels houden. want dat leidt tot meer gevallen en meer gevallen leidt tot langere maatregels en dus betekend dat dat ik en heel veel andere dadelijk mentaal gebroken zijn en daar heeft niemand iets aan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:27

Ik ben wel bang dat als het straks een keer allemaal versoepeld veel mensen toch een beetje para zijn/worden/blijven....
De maatschappij zal er niet socialer op worden

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:28

friezenfan2 schreef:
Het is iedereens probleem als mensen zich niet aan de regels houden. want dat leidt tot meer gevallen en meer gevallen leidt tot langere maatregels en dus betekend dat dat ik en heel veel andere dadelijk mentaal gebroken zijn en daar heeft niemand iets aan.

Maar weet je, je kan er nu wel druk over gaan maken, maar de politie komt hier hoogstwaarschijnlijk niet eens voor langs. Bovendien heeft je buurvrouw niet meer mensen over de vloer dan toegestaan, zoals je ook kan lezen in de link die ik deelde. Dat jij zelf alleen zit is in feite je eigen schuld, want jij mag ook maximaal 3 mensen op bezoek hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:32

LadyMadonna schreef:
Ik ben wel bang dat als het straks een keer allemaal versoepeld veel mensen toch een beetje para zijn/worden/blijven....

Ja ach... ik reed net een straat naast mijn straat en zag daar een mini koningsdag. In eerste instantie georganiseerd voor de kinderen, denk ik, maar ook alle volwassenen stonden met elkaar op straat. Ik vind dat dan wel jammer, maar voel me niet geroepen daar de politie voor te bellen. Voor mij zou dat ook weer niet goed voelen.

Maar als de regels hierdoor weer aangescherpt worden of alles nog langer duurt dan balen we daar natuurlijk wel allemaal van.

lenaa_tje

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:41

@friezenfan2 jij kiest er voor alleen te zitten. Zelfs in België waar de lockdown strenger is hoef je niet alleen te zitten.

Jij kan je storen aan je je buurvrouw maar dat ligt al langer gevoelig dan nu tijdens deze crisis.
Ik hoop ook dat we niet nog minder van elkaar gaan accepteren na deze crisis.
Ze heeft geen feest en zit met 3 anderen. De politie gaat er niet naast zitten of ze wel 1,5 meter afstand houden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:47

Ik heb vanochtend bij mijn ouders gezeten.
Maar laat ook maar ik doe dit ook wel weer alleen.
En dan zeggen ze dat we dit samen doen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:48

Jessix schreef:
LadyMadonna schreef:

Ja ach... ik reed net een straat naast mijn straat en zag daar een mini koningsdag. In eerste instantie georganiseerd voor de kinderen, denk ik, maar ook alle volwassenen stonden met elkaar op straat. Ik vind dat dan wel jammer, maar voel me niet geroepen daar de politie voor te bellen. Voor mij zou dat ook weer niet goed voelen.

Maar als de regels hierdoor weer aangescherpt worden of alles nog langer duurt dan balen we daar natuurlijk wel allemaal van.

Hier ook vergelijkbaar. Op het schoolplein om de hoek zijn al de hele dag activiteiten, met echt grote groepen kinderen én ouders. Die eerste kun je het eventueel niet kwalijk nemen, die tweede groep des te meer.
Echt, compleet met geluidsinstallaties erbij ook.

En dan toch dat gevoel dat ik de zeikerd ben als ik ervoor ga bellen. Van mij zouden ze zonder enige waarschuwing iedere aanwezige op of rond het plein mogen beboeten, en de organisatie ook daadwerkelijk aanpakken als organisatoren van een illegaal evenement. Maar ja, Nederland en het moet toch gezellig blijven en dergelijke, dus dat zal toch niet gebeuren.

Is dat echt alleen maar een kwestie van geen capaciteit om daadwerkelijk te handhaven? En in het verlengde daarvan, is een boete uitschrijven nu echt zoveel meer werk voor de politie/handhaving dan een waarschuwing geven? Of is er nog een andere reden dat er zo weinig beboet wordt?
Waarschuwen doe je als het aannemelijk is dat iemand niet weet dat hij fout is. Na zoveel weken aan maatregelen zou dat moeten betekenen dat er nog precies nul waarschuwingen per dag worden uitgedeeld in het hele land.
De politie zou nu als ze een beetje hun best doen hun gehele jaarbudget bij elkaar kunnen verdienen in een paar weken. Dat lijken mij welkome belastinginkomsten om te gebruiken voor noodfondsen en steunpakketten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:49

friezenfan2 schreef:

Maar wat verwacht je nou dan? Het is gewoon toegestaan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:53

Een dorp verderop wordt niet meer gewaarschuwd maar krijg je direct een bon, maar hier hoor ik harde muziek en gillende kinderen iets verderop. Hartstikke druk, ook met ouders erbij. Politie is nergens te zien vandaag i.t.t. gisteren, toen 2 echtparen die ieder in hun eigen voortuin met elkaar stonden te praten meteen de politie op hun dak kregen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:53

oomens schreef:

Hier ook vergelijkbaar. Op het schoolplein om de hoek zijn al de hele dag activiteiten, met echt grote groepen kinderen én ouders. Die eerste kun je het eventueel niet kwalijk nemen, die tweede groep des te meer.
Echt, compleet met geluidsinstallaties erbij ook.

En dan toch dat gevoel dat ik de zeikerd ben als ik ervoor ga bellen. Van mij zouden ze zonder enige waarschuwing iedere aanwezige op of rond het plein mogen beboeten, en de organisatie ook daadwerkelijk aanpakken als organisatoren van een illegaal evenement. Maar ja, Nederland en het moet toch gezellig blijven en dergelijke, dus dat zal toch niet gebeuren.

Is dat echt alleen maar een kwestie van geen capaciteit om daadwerkelijk te handhaven? En in het verlengde daarvan, is een boete uitschrijven nu echt zoveel meer werk voor de politie/handhaving dan een waarschuwing geven? Of is er nog een andere reden dat er zo weinig beboet wordt?
Waarschuwen doe je als het aannemelijk is dat iemand niet weet dat hij fout is. Na zoveel weken aan maatregelen zou dat moeten betekenen dat er nog precies nul waarschuwingen per dag worden uitgedeeld in het hele land.
De politie zou nu als ze een beetje hun best doen hun gehele jaarbudget bij elkaar kunnen verdienen in een paar weken. Dat lijken mij welkome belastinginkomsten om te gebruiken voor noodfondsen en steunpakketten.

Ik zou zeker bellen om te gaan handhaven. Het is verboden om samen te scholen en om koningsdagactiviteiten buiten de deur te doen.
Vind het belachelijk dat er niet meer beboet wordt maar slechts gewaarschuwd.
Vind ook dat het in deze crisistijd een prima manier is om toch wat geld in de pot te krijgen door dit soort dwarsliggers en overlastgevers te beboeten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:58

Jeetje lijkt wel oorlog met dat verraden.

Werkelijk zal me aan mijn achterwerk oxideren wat een ander wel of niet doet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:01

friezenfan2 schreef:

Lieverd ik begrijp je heel goed. Het punt is dat het mag (met afstand dan). Ik wil je behoeden voor problemen in de toekomst.
Daar word je nl echt niet gelukkig van.
Probeer het leven en laten leven in acht te nemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:05

Jessix schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik heb het niet over nu, maar over 2/3/4/5/weet ik veel maanden, als dit gewoon weer mag

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:05

Getup schreef:
Maar tanken in Duitsland? is die grens niet dicht dan?

Nee en ik woon in Duitsland..