Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annetm schreef:Leuke vakantie gezien naar Madeira voor over twee weken. Daar geldt dat je een negatieve uitslag van coronatest moet kunnen overleggen. De situatie lijkt goed daar en we zouden dan in een appartement gaan. Wat denken jullie?
annetm schreef:Leuke vakantie gezien naar Madeira voor over twee weken. Daar geldt dat je een negatieve uitslag van coronatest moet kunnen overleggen. De situatie lijkt goed daar en we zouden dan in een appartement gaan. Wat denken jullie?
annetm schreef:Vliegen heb ik niet zo’n problemen mee. Maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ze daar werkelijk in lockdown gaan en hoe snel de situatie zou kunnen escaleren tot lockdown. Ik denk dat ik de reisorganisatie sowieso eerst even ga raadplegen.
LadyMadonna schreef:Klant van me vertelde net dat haar werkgever heeft besloten dat als je naar het buitenland gaat, en je wordt dan ziek of je kan niet terug, je niet door betaald wordt voor de periode dat je niet kan werken.
Klinkt niet eens onlogisch, maar vraag me af of dat mag?
Karin schreef:Dit vind ik ook bizar:Citaat:Reisadvies Verenigd Koninkrijk | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 13-06-2020 | Nog steeds geldig op: 06-07-2020
Als u naar het Verenigd Koninkrijk reist bent u verplicht twee weken in zelfquarantaine te gaan. Als u vanuit het Verenigd Koninkrijk terugkomt in Nederland krijgt u het dringende advies om 14 dagen in (zelf)quarantaine te gaan. Bijgaande kaart wordt geactualiseerd, afhankelijk van de ontwikkelingen. Voor de laatste ontwikkelingen in het land: volg de aanwijzingen op van de lokale overheid en volg het nieuws. Zie voor informatie de rubriek ‘Coronavirus’.
Bij BuZa staat de UK nog steeds op oranje, maar de Britten mogen wel hierheen komen om vakantie te vieren.
elnienjo schreef:annetm schreef:Leuke vakantie gezien naar Madeira voor over twee weken. Daar geldt dat je een negatieve uitslag van coronatest moet kunnen overleggen. De situatie lijkt goed daar en we zouden dan in een appartement gaan. Wat denken jullie?
Het is een eiland dus als ze daar op 'n gegeven moment besluiten het eiland in lockdown te gooien dan zit je daar vast.
Ik zou het op het vaste land houden en niet vliegen. Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein etc.
Sodera schreef:Jup... Daar worden we hier ook niet blij van... Ons reisadvies met 2 weken quarantaine bij binnenkomst wordt door hen & de Amerikanen zéér wrs ook nog verlegd tot minimaal 20 juli.
Maar las gisteren een artikel ergens dat het erop lijkt dat Ierland dit jaar helemaal geen toerisme wil. Ik vraag me af of dit economisch te verkopen is maar goed.. We gaan het zien.
Shadow0 schreef:De laatste keer buitenland was de Vossemeren. Dat is iets meer dan anderhalve meter over de grens, maar toch niet meer dan een paarhonderd
Berdien schreef:Sodera schreef:Jup... Daar worden we hier ook niet blij van... Ons reisadvies met 2 weken quarantaine bij binnenkomst wordt door hen & de Amerikanen zéér wrs ook nog verlegd tot minimaal 20 juli.
Maar las gisteren een artikel ergens dat het erop lijkt dat Ierland dit jaar helemaal geen toerisme wil. Ik vraag me af of dit economisch te verkopen is maar goed.. We gaan het zien.
Poeh, dat is ook heftig zeg:\ Zeker gezien het aandeel van het toerisme in de Ierse economie..
Shadow0 schreef:Karin schreef:Bij mij komt er ook het Drielandenpunt uit.
In België ben ik vorige maand al geweest - iets meer dan anderhalve meter over de grens
De laatste keer buitenland was de Vossemeren. Dat is iets meer dan anderhalve meter over de grens, maar toch niet meer dan een paarhonderd