Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:59

Wel prima trouwens dat landen dat doen. Daar mag Nederland wel wat strenger op worden maar dat hebben we al nooit gedaan. Dus zal ook niet gebeuren.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:00

Leuke vakantie gezien naar Madeira voor over twee weken. Daar geldt dat je een negatieve uitslag van coronatest moet kunnen overleggen. De situatie lijkt goed daar en we zouden dan in een appartement gaan. Wat denken jullie?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:05

annetm schreef:
Leuke vakantie gezien naar Madeira voor over twee weken. Daar geldt dat je een negatieve uitslag van coronatest moet kunnen overleggen. De situatie lijkt goed daar en we zouden dan in een appartement gaan. Wat denken jullie?

Ik zou niet gaan maar dat heeft eerder te maken met het vliegen. Maar ik vloog voor de Corona tijd ook al niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:06

annetm schreef:

Met een vliegtuig naar een eiland, daar heb ik momenteel niet zo'n zin in. Blij dat Malta voor mij niet is doorgegaan. Maar ik kan mij voorstellen dat anderen zich er juist wel prettig bij voelen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:07

annetm schreef:

Het is een eiland dus als ze daar op 'n gegeven moment besluiten het eiland in lockdown te gooien dan zit je daar vast.
Ik zou het op het vaste land houden en niet vliegen. Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein etc.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:10

Vliegen heb ik niet zo’n problemen mee. Maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ze daar werkelijk in lockdown gaan en hoe snel de situatie zou kunnen escaleren tot lockdown. Ik denk dat ik de reisorganisatie sowieso eerst even ga raadplegen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:15

annetm schreef:

Nee, zou ik niet doen.
Ik kies ervoor om eigen baas te blijven, dus wij gaan met de auto richting Spanje over een
paar weken, als het doorgaat!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:19

annetm schreef:
Vliegen heb ik niet zo’n problemen mee. Maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ze daar werkelijk in lockdown gaan en hoe snel de situatie zou kunnen escaleren tot lockdown. Ik denk dat ik de reisorganisatie sowieso eerst even ga raadplegen.

De reisorganisatie gaat daar niet over. Als Madeira vandaag besluit dat het eiland dicht gaat, dan gaat het ook dicht.
Je hebt kunnen leren van de lockdowns in februari/maart. En dat sommige mensen wekenlang hebben vastgezeten.
Als je bereid bent dat risico te lopen, kun je prima naar Madeira natuurlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:03

Klant van me vertelde net dat haar werkgever heeft besloten dat als je naar het buitenland gaat, en je wordt dan ziek of je kan niet terug, je niet door betaald wordt voor de periode dat je niet kan werken.
Klinkt niet eens onlogisch, maar vraag me af of dat mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:04

LadyMadonna schreef:
Klant van me vertelde net dat haar werkgever heeft besloten dat als je naar het buitenland gaat, en je wordt dan ziek of je kan niet terug, je niet door betaald wordt voor de periode dat je niet kan werken.
Klinkt niet eens onlogisch, maar vraag me af of dat mag?

Ja dit mag :j Heb al wat artikelen erover voorbij zien komen van advocaten. Ook als je 2 weken in quarantaine moet ivm oranje land, dan hoeft werkgever die 2 weken niet te betalen. Ik vind het echt niet meer dan terecht.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:06

Karin schreef:
Dit vind ik ook bizar:

Citaat:
Reisadvies Verenigd Koninkrijk | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 13-06-2020 | Nog steeds geldig op: 06-07-2020

Als u naar het Verenigd Koninkrijk reist bent u verplicht twee weken in zelfquarantaine te gaan. Als u vanuit het Verenigd Koninkrijk terugkomt in Nederland krijgt u het dringende advies om 14 dagen in (zelf)quarantaine te gaan. Bijgaande kaart wordt geactualiseerd, afhankelijk van de ontwikkelingen. Voor de laatste ontwikkelingen in het land: volg de aanwijzingen op van de lokale overheid en volg het nieuws. Zie voor informatie de rubriek ‘Coronavirus’.

Bij BuZa staat de UK nog steeds op oranje, maar de Britten mogen wel hierheen komen om vakantie te vieren. :roll:

Jup... Daar worden we hier ook niet blij van... Ons reisadvies met 2 weken quarantaine bij binnenkomst wordt door hen & de Amerikanen zéér wrs ook nog verlegd tot minimaal 20 juli.
Maar las gisteren een artikel ergens dat het erop lijkt dat Ierland dit jaar helemaal geen toerisme wil. Ik vraag me af of dit economisch te verkopen is maar goed.. We gaan het zien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:08

Nou, met ziek worden lijkt me dat sterk. Je kunt tenslotte overal je been breken, in NL of het buitenland. Daar verandert de corona-situatie niets aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:13

BloemBloem schreef:
Ik begin hem nu toch wel te knijpen, ja weer :roll: := :D
Lees nu dat er in Spanje weer gebieden in lockdown gaan.

Mijn bazen zijn momenteel met de auto onderweg naar Spanje. :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:13

elnienjo schreef:
annetm schreef:

Het is een eiland dus als ze daar op 'n gegeven moment besluiten het eiland in lockdown te gooien dan zit je daar vast.
Ik zou het op het vaste land houden en niet vliegen. Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein etc.

Ja dit dus... en de overheid heeft aangegeven niet weer allerlei repatriëringsvluchten te gaan doen. Ik zou dan toch wel ergens willen zitten op t vaste land van Europa.

Mn zus is gisteren met man en kind naar Italie gevlogen. Had ik zelf niet gedurfd denk ik. Ze zitten in Umbrie en Toscane dus we kunnen ze altijd gaan halen mocht er ellende komen :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:16

Fitzroy schreef:
Nou, met ziek worden lijkt me dat sterk. Je kunt tenslotte overal je been breken, in NL of het buitenland. Daar verandert de corona-situatie niets aan.

Lijkt me ook duidelijk dat het om corona zou moeten gaan en niet als je een been breekt :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:16

Die ging ik niet halen hoor. Je bent zelf zo onverstandig om ergens heen te vliegen. _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:22

Karin schreef:
Bij mij komt er ook het Drielandenpunt uit. :D

In België ben ik vorige maand al geweest - iets meer dan anderhalve meter over de grens :P

De laatste keer buitenland was de Vossemeren. Dat is iets meer dan anderhalve meter over de grens, maar toch niet meer dan een paarhonderd 8-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:39

Sodera schreef:
Jup... Daar worden we hier ook niet blij van... Ons reisadvies met 2 weken quarantaine bij binnenkomst wordt door hen & de Amerikanen zéér wrs ook nog verlegd tot minimaal 20 juli.
Maar las gisteren een artikel ergens dat het erop lijkt dat Ierland dit jaar helemaal geen toerisme wil. Ik vraag me af of dit economisch te verkopen is maar goed.. We gaan het zien.

Poeh, dat is ook heftig zeg:\ Zeker gezien het aandeel van het toerisme in de Ierse economie..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:53

MarlindeRooz schreef:
Die ging ik niet halen hoor. Je bent zelf zo onverstandig om ergens heen te vliegen. _O-

Precies. Dan huren ze maar een auto als ze terug willen maar er vliegt niks meer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:05

Shadow0 schreef:
De laatste keer buitenland was de Vossemeren. Dat is iets meer dan anderhalve meter over de grens, maar toch niet meer dan een paarhonderd 8-)

:D

Dat weet ik te liggen. Nog geen anderhalve kilometer over de grens idd. :D

In Zeeuws-Vlaanderen was dit mijn uitzicht vanuit mijn 'tuinhuis'. De struiken achter de tuintafel staan in België, net als het kippenhok rechts in de hoek van de tuin. Ik sliep iig een ruime anderhalve meter van de grens. :))

Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:06

Goh wat een verschillende meningen.

Ik zal eens iets proactiefs doen. Ik heb zo mijn 1e afspraak om antistoffen te gaan geven.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:07

Berdien schreef:
Sodera schreef:

Poeh, dat is ook heftig zeg:\ Zeker gezien het aandeel van het toerisme in de Ierse economie..

Klopt. Maar past m.i. wel in het zeer conservatieve beleid dat hier tot nu toe gehandhaafd is...
Wij kunnen pas sinds afgelopen maandag weer uit eten, naar de kapper, overnachten in hotels voor de lol etc etc.
Scholen gaan hier pas in september open (zijn de hele tijd dicht geweest) en dan op halve kracht.
Idd vooral voor die economie ben ik heel bang, hier is de economie al om zeep met de strenge, lange lockdown dus wat dit dan gaat doen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:25

Shadow0 schreef:
Karin schreef:
Bij mij komt er ook het Drielandenpunt uit. :D

In België ben ik vorige maand al geweest - iets meer dan anderhalve meter over de grens :P

Dat is hier vlakbij, inderdaad haalt het de kilometer niet. :))

Wij gaan niet verder als een dag reizen van huis, en dan ook reizen met camper, gaat niet zo hard als gewone auto. En niet teveel landen door. Eigenlijk vertrouw ik nu alleen Duitsland en Nederland met niet te rare maatregelen om fatsoenlijk door te kunnen reizen mochten er weer grote uitbraken komen. We hebben ook de hond bij, stoppen moet wel mogelijk zijn dat ze er even uit kan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:20

Ik ga naar België, naar Houthalen Helchteren, dat is iets van 30km onder de NL grens ofzo.

De kortste reistijd voor mij is om Antwerpen heen en dan in oostelijke richting ipv over Breda, Tilburg, Eindhoven, Maastricht en dan de grens over, maar mocht de Pl* uris uitbreken, zit ik wél zo weer in Nederland en dan maar de lange route naar huis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:27

Via Valkenswaard over de N69 ben he daar ook zo, 20 minuutjes vanaf de grens. Is ook vlakbij mij. :))