Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:13

Ineke2 schreef:
Vanmorgen verlaat ik de rotonde en moet weer op de rem, omdat een automobilist een voetganger voor laat gaan die bij een fietser oversteekplaats staat te wachten. Fietsers hebben daar géén voorrang en voetgangers dus al helemaal niet. Kanttekening: Er is een zebrapad 10 meter verderop.

Echt waarom doen mensen dit -O-

Als ze dan toch ergens staan waar ze geen voorrang hebben, laat ze lekker wachten tot de weg vrij is.

Dit is het enige waar ik wel echt een beetje boos van word, want het maakt het weggedrag onvoorspelbaar naar mijn mening.

Ja, siperirritant is dat. Ik zou het hooguit doen als de regen met bakken uit de hemel komt, maar doorgaans rijd ik altijd door, zoals dus ook hoort, om het verkeer goed te laten doorstromen. Die regels zijn er niet voor niets, houd je er gewoon aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 14:15

Nayomie schreef:
Vanochtend even flink lopen vloeken en tieren. Reed op een 80 weg die overgaat in een 100 weg. Dus ik vast vaart maken, komt er een vrachtwagen uit een zijstraat en pleurt dat ding zo op de weg voor mijn neus. :x Moest plat op de rem, maar ugh.

Pff dat is echt aso

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:17

Pff, hier net een klapmalloot op de snelweg. Een auto met fietsendrager ging naar links om een vrachtauto in te halen. BMW-bestuurder dacht dat hij nog wel even rechts langs de auto kon en er zo voor te snijden. Echt wat een malloot, hij besefte dat dit niet ging passen. Vol in de ankers, achter de auto met fietsendrager ging hij bumperkleven.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:44

Ineke2 schreef:
Vanmorgen verlaat ik de rotonde en moet weer op de rem, omdat een automobilist een voetganger voor laat gaan die bij een fietser oversteekplaats staat te wachten. Fietsers hebben daar géén voorrang en voetgangers dus al helemaal niet. Kanttekening: Er is een zebrapad 10 meter verderop.

Echt waarom doen mensen dit -O-

Als ze dan toch ergens staan waar ze geen voorrang hebben, laat ze lekker wachten tot de weg vrij is.

Dit is het enige waar ik wel echt een beetje boos van word, want het maakt het weggedrag onvoorspelbaar naar mijn mening.

Eens. Levensgevaarlijk ook nog eens en als jij er, door de onverwachte actie onverhoopt achterop zou knallen is het nog jouw schuld ook.

Hier bij de tweebaansweg gaan auto’s ook wel eens stoppen (linkerbaan) om me over te laten steken, ik gebaar altijd dat ze door moeten rijden want wie zegt dat als zíj mij voorrang geven, de auto’s die op de andere baan (rechter), + fietsers en brommers ook stoppen? Rij nou maar gewoon door, ik kies zelf wel een veilig moment.

AmyII

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:31

Voor iedereen die de behoefte voelt zich een kwartier lang helemaal de *piep* te ergeren, een Nederlandse dashcam compilatie:
https://topgear.nl/autonieuws/dashcam-c ... LM0us9x-mw

Ik ben dan toch benieuwd of de dashcammers die het zelf ‘niet netjes oplossen’ hun beeld ingezonden hebben omdat ze zelfspot hebben of omdat ze heilig overtuigd zijn van hun eigen gelijk.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:33

Ineke2 ik kan me daar ook zo aan irriteren.
Trouwens ook als ik op de fiets ben en ik stap net af omdat ik GEEN voorrang heb en ik wel mag. Ik wijs ze vriendelijk even naar de haaietanden.

Mijn ergenis gister, om bij ons de wijk uit naar mijn werk/stal te rijden heb ik ongeveer 20 drempels te gaan.
Dan nemen men een gloednieuwe Mercedes sport en laat deze dan begrensen op 15 km per uur. Dan vervolgens omdat 10km al best hard is kruip je met 5km over de drempels en vervolgens ga je met 15 km per uur in het midden rijden van de weg. Geen mens kan inhalen, ik heb er nog nooit zo lang over gedaan om de wijk uit te komen. Blij dat hij naar rechts ging op een bepaals punt en ik rechtdoor anders had ik ook echt een andere weg genomen waar dat kon.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:45

Ik vind het ook heel irritant wanneer mensen fietsers of voetgangers voorrang geven waar ze dat niet hebben. Je verwacht het niet en dat maakt juist gevaarlijke situaties.

Gisteren ook weer een mooie; ik reed de toerit op naar de ringweg (was dus nog niet op de invoegstrook) en een suicidale motorrijder haalt de auto achter mij én mij rechts in terwijl het gewoon een enkele baan is. Meneer had slechts een trainingspak aan, sneakers en blote enkels. Echt, als zo iemand een ongeluk veroorzaakt vind ik het gewoon zonde van de hulpdiensten hun kostbare tijd dat ze daar naartoe moeten.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:04

boyca schreef:
Ineke2 ik kan me daar ook zo aan irriteren.
Trouwens ook als ik op de fiets ben en ik stap net af omdat ik GEEN voorrang heb en ik wel mag. Ik wijs ze vriendelijk even naar de haaietanden.

Mijn ergenis gister, om bij ons de wijk uit naar mijn werk/stal te rijden heb ik ongeveer 20 drempels te gaan.
Dan nemen men een gloednieuwe Mercedes sport en laat deze dan begrensen op 15 km per uur. Dan vervolgens omdat 10km al best hard is kruip je met 5km over de drempels en vervolgens ga je met 15 km per uur in het midden rijden van de weg. Geen mens kan inhalen, ik heb er nog nooit zo lang over gedaan om de wijk uit te komen. Blij dat hij naar rechts ging op een bepaals punt en ik rechtdoor anders had ik ook echt een andere weg genomen waar dat kon.

Ugh… Van die ‘snelle’ auto’s die niet eens een drempel normaal kunnen nemen :roll: vreselijk.

Had net even een ergernisje: 80Km weg, 1 baan. Voor mij een vrachtwagen uit Polen (Pools kenteken op de trekker) met ik vermoed een chauffeur die de weg niet al te best kende, achter mij een chauffeur die me eerder op de A9 al was opgevallen wegens zijn niet al te charmante rijgedrag. Vrachtwagen rijdt in een wat onoverzichtelijke bocht die naar links, naar beneden en onder een (lage) spoorbrug doorgaat 60Km per uur want, nouja, zoals ik al zei vermoed ik dat hij de weg niet al te best kende. Kan gebeuren.
Die auto achter me joh, die zat zowat op mijn achterbank! Hij zat zo dicht op me dat ff een tikje op de rem echt levensgevaarlijk zou zijn, dus heb met een ‘rustaaaaagh!’ gebaar vanuit mijn raam gepoogd hem duidelijk te maken dat ik een redelijke afstand wel prettig zou vinden. (Handje plat eruit en op en neer doen, je kent ‘m wel)
Het werkte wel gelukkig :)) maar het ging alsnog niet van harte. Heel irritant duwen maar als de boel dan wel gewoon rijdt zelf met een slakkengang rijden, zag ik al op de A9. Beetje als een paard wat (nog niet helemaal) op eigen benen loopt maar de bakrand nodig heeft >;) :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:10

Ik erger me echt kapot aan een verkeerssituatie. Brug op de A6 bij Joure. Ding staat zo vaak open dat ik dit echt een ergernis vind. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:34

Blegh, zag net een flink gedeukte auto langs de weg staan met een hert in de berm ernaast.
Geen verkeersergernis persé, maar gewoon zo vreselijk sneu ;(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:27

Dat is inderdaad sneu, zoiets. Hoop dat het hert wel in 1 klap dood was en niet heeft hoeven lijden.

Ik ergerde mij gisteren op de brug hier in de buurt ook. Aan een tut op een zwarte scooter. De brug was open geweest, maar lag net weer op zijn plek. Slagbomen gingen open, maar wat doet op scooter? Die rijdt niet weg, maar gaat eerst nog iets aan haar scooter checken. Terwijl zij dus de hele rijstrook in beslag nam en passeren niets werd ivm tegenliggend verkeer op de andere rijstrook... Hield dus de hele boel even fijn op. En bedankt... Check je scooter even op andere/ handigere plek aub. Na de brug in de berm ofzo. Alsof de vertraging door een openstaande brug al niet groot genoeg was... Dan kun je nog zo op tijd van huis vertrekken, maar die bruggen zijn nooit zo snel hier...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:44

Ik ergerde me van de week ook aan een brug, en een spoorwegovergang :') Afstand van 3,3 km. Eerst het spoor tegen. Vlak na het spoor even gaan tanken (moest de dag erna weer naar kantoor en dat zou ik niet redden) en toen het laatste stuk. Ging de brug omhoog, ik was letterlijk de eerste auto. Schip, minuut niets en toen kwam er nog een tweede schip aan. Heb er alles bij elkaar ruim 20 minuten over gedaan :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:47

Bruggen waarvoor je moet wachten zijn nu een flinke ergernis.
Sommige dagen blijf je staan wachten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 15:49

Ik gebruik niet vaakde claxon van de auto. Vandaag 2x.
Eerste keer, nauwelijks de straat uit. We reden op een voorrangsweg.
Automobilist komt uit zijstraat en ik moest remmen.

Op de snelweg reed ik keurig 107 km per uur op de 2e baan.
Komt een auto van de 3e baan bij mij in de baan rijden zonder knipperen of iets anders aan te geven.
Dus op toeter gedrukt en toen ging automobilist maarin eigen baan rijden.
Tja door mij heen gaat en wil ik niet.

Ik rij een Trafic bus, wit en heb altijd mijn lichten aan. Dus zichtbaar zat lijkt mij.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:44

luuntje schreef:
Ik gebruik niet vaakde claxon van de auto. Vandaag 2x.
Eerste keer, nauwelijks de straat uit. We reden op een voorrangsweg.
Automobilist komt uit zijstraat en ik moest remmen.

Op de snelweg reed ik keurig 107 km per uur op de 2e baan.
Komt een auto van de 3e baan bij mij in de baan rijden zonder knipperen of iets anders aan te geven.
Dus op toeter gedrukt en toen ging automobilist maarin eigen baan rijden.
Tja door mij heen gaat en wil ik niet.

Ik rij een Trafic bus, wit en heb altijd mijn lichten aan. Dus zichtbaar zat lijkt mij.

Knappe als mensen die over het hoofd zien ja :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:46

Zolang mensen pijlwagens over het hoofd zien en daar nog gewoon op knallen (vandaag ook weer eentje volgens de Twitter van Rijkswaterstaat), verbaas ik me nergens over.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 02:05

JPitty schreef:
Zolang mensen pijlwagens over het hoofd zien en daar nog gewoon op knallen (vandaag ook weer eentje volgens de Twitter van Rijkswaterstaat), verbaas ik me nergens over.

Ook zoiets onvoorstelbaars vanuit mijn optiek… Die dingen zijn nou niet bepaald onopvallend en toch gebeuren er zoveel ongelukken mee…

Noem mij maar een brave borst maar bij werkzaamheden, pechgevallen of ongelukken probeer ik altijd, zolang het kan, een extra baan op te schuiven ondanks de snelheidsbeperking. Maf je me braaf vinden maar ik vergeef het mezelf niet als ik iemand aanrijd of een ongeluk veroorzaak.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 08:02

Echt he… Je hebt toch ogen je hoofd. Heel bijzonder en juist bij onverwachte snelheidsbeperkingen en ongewone situaties let ik extra op.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:27

Pijlwagens over het hoofd zien.
Dan hoor je niet op de weg thuis.
Liggen vaak van die drempels op de weg en dan pas de pijlwagen. Riskant beroep lijkt mij dat, pijlwagen chauffeur.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:02

Oké, dit was ook echt totaal weer achterlijk. Smal straatje in de stad waar je 1 voor 1 moet. Wij hebben officieel geen voorrang. Wij zagen geen auto komen, dus wij op de wegversmalling. Komt er opeens een audi de bocht om vliegen. We waren nog zo’n 10 meter verwijderd van het einde. Hij rijdt hem er zo in en drijft ons achteruit weer helemaal terug (ongeveer 45 meter). :roll:

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:04

No way dat ik dat stuk weer achteruit gegaan was :x

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:14

Ik denk ik ook niet hoor. Ik zou eerst ruim de tijd nemen om gewoon te wachten. Meestal gaan ze wel weer terug als ze merken dat het sneller is om je gewoon te laten gaan. (Niet vergeten vriendelijk te bedanken daarvoor :) )

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:26

Normaal sta ik er ook zo in. Hij kwam al zo deun op onze motorkap, hij zag er niet uit om ruzie mee te krijgen. Daarnaast heb ik mijn baby in de auto, dus om gedoe te voorkomen ging ik toch maar achteruit.

Maar blijft een achterlijke streek.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 13:39

Ik denk dat ik de deuren op slot had gedaan en de politie had gebeld.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:52

:D dat soort volk denkt echt alles te mogen... poosje terug hebben we met 2 collega's eentje vast gezet met 2 bussen en de bus pas weggehaald toen de boete uitgeschreven was.

Je kan wel in een dure bak rijden maar dan hoef je niet tegen het verkeer in te rijden op een plek waar je sowieso met een personenauto niet komen mag en vervolgens te parkeren op een plek waardoor er bijna geen bus meer weg kon.

Een dringend verzoek om onmiddellijk zijn auto weg te halen lachend negeren... tja, dan heb je aan mij een hele verkeerde...