boyca schreef:Ineke2 ik kan me daar ook zo aan irriteren.
Trouwens ook als ik op de fiets ben en ik stap net af omdat ik GEEN voorrang heb en ik wel mag. Ik wijs ze vriendelijk even naar de haaietanden.
Mijn ergenis gister, om bij ons de wijk uit naar mijn werk/stal te rijden heb ik ongeveer 20 drempels te gaan.
Dan nemen men een gloednieuwe Mercedes sport en laat deze dan begrensen op 15 km per uur. Dan vervolgens omdat 10km al best hard is kruip je met 5km over de drempels en vervolgens ga je met 15 km per uur in het midden rijden van de weg. Geen mens kan inhalen, ik heb er nog nooit zo lang over gedaan om de wijk uit te komen. Blij dat hij naar rechts ging op een bepaals punt en ik rechtdoor anders had ik ook echt een andere weg genomen waar dat kon.
Ugh… Van die ‘snelle’ auto’s die niet eens een drempel normaal kunnen nemen
vreselijk.
Had net even een ergernisje: 80Km weg, 1 baan. Voor mij een vrachtwagen uit Polen (Pools kenteken op de trekker) met ik vermoed een chauffeur die de weg niet al te best kende, achter mij een chauffeur die me eerder op de A9 al was opgevallen wegens zijn niet al te charmante rijgedrag. Vrachtwagen rijdt in een wat onoverzichtelijke bocht die naar links, naar beneden en onder een (lage) spoorbrug doorgaat 60Km per uur want, nouja, zoals ik al zei vermoed ik dat hij de weg niet al te best kende. Kan gebeuren.
Die auto achter me joh, die zat zowat op mijn achterbank! Hij zat zo dicht op me dat ff een tikje op de rem echt levensgevaarlijk zou zijn, dus heb met een ‘rustaaaaagh!’ gebaar vanuit mijn raam gepoogd hem duidelijk te maken dat ik een redelijke afstand wel prettig zou vinden. (Handje plat eruit en op en neer doen, je kent ‘m wel)
Het werkte wel gelukkig
maar het ging alsnog niet van harte. Heel irritant duwen maar als de boel dan wel gewoon rijdt zelf met een slakkengang rijden, zag ik al op de A9. Beetje als een paard wat (nog niet helemaal) op eigen benen loopt maar de bakrand nodig heeft