Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:17

Wel ontvangen, maar wil geheel overstappen op Whatsapp. Maar heb aangegeven dat ik alles via mp laat lopen.

Volgens mij hebben mensen nu toch het vakantiegeld binnen. Nu meer animo en sneller verkocht dan vorige maand.

Viennanova

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:37

Getsie, een singel gekocht op mp, tik ik zelf verkeerd met de gelijk oversteken link waardoor ik nu niet kan betalen...iemand dit vaker gehad? Er staat betaling in behandeling maar ik heb echt nog niet betaald.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:49

Ik heb dat ook wel eens gehad maar als je even wacht dan doet hij het wel weer met gelijk oversteken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:51

Hier heeft mn vriend iets gevonden op mp. Prijs over een gekomen en we willen t morgen ophalen. Stuurt de verkoper een betaalverzoek via mp. Die betalen we dus niet, we halen t morgen persoonlijk op. Is toch raar?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:53

Siersma schreef:
Hier heeft mn vriend iets gevonden op mp. Prijs over een gekomen en we willen t morgen ophalen. Stuurt de verkoper een betaalverzoek via mp. Die betalen we dus niet, we halen t morgen persoonlijk op. Is toch raar?

Heb je afgesproken met gepast geld te gaan betalen morgen?
Met Corona willen wat meer mensen het liever overgemaakt zien ipv cash.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:55

Je kan het ook morgen bij het ophalen op deze manier betalen. Misschien vinden ze dat prettiger dan contant geld. Je zou het even kunnen vragen waarom ze dat doen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:03

Ik heb bij de advertenties staan dat ik niet doe aan betaalverzoeken en tikkies en toen ik de koop gesloten had, kreeg ik gelijk de vraag of ik een betaalverzoek kon sturen.

Stukje automatische misschien.

Ik zou het geld gepast mee nemen. Desnoods even in een envelop.

Tot nog toe is iedereen die de spullen heeft opgehaald vrij relaxed eronder.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:04

_Lobke_ schreef:
Ik heb dat ook wel eens gehad maar als je even wacht dan doet hij het wel weer met gelijk oversteken.

Klopt, inmiddels gelukt!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:54

cobiie schreef:
Siersma schreef:

Heb je afgesproken met gepast geld te gaan betalen morgen?
Met Corona willen wat meer mensen het liever overgemaakt zien ipv cash.

Hebben nu afgesproken dat we morgen betalen als we t ophalen. Wij hebben ook nog nooit betaalverzoek gedaan, dus weten niet hoe t werkt. Geloof dat we ouderwets zijn haha

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:25

Ik heb er weer eentje waarvan je denkt zucht.
goedkoop merkloos westernzadel, willen ze passen prima kom hem maar ophalen geld betaal je als borg als het niet past breng je zadel terug.
hadden geen verstand van westernzadels, nou goed dan kom ik mee voor passen op gepaste afstand voor controle hoe het ligt.
zit er een singel bij? nee staat ook niet in de adv.
rijdt je zelf western? jazeker dat rijdt ik, oh dan kunnen we jou singel toch meenemen voor passen.
lees mijn singel is 3 x zo duur als het zadel. dus dat deed ik niet.
toen kwam de vraag of er een bak is bij mij op stal, ja die is er maar dan is er nog geen singel die ik uitleen en met coronamaatregelen komt er niemand buitenaf van stal.
ja dan gaat de koop niet door.

mensen denken echt de laatste tijd dat je alles maar even meegeeft om te testen wat van je eigen paarden is. :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:03

Ik ben de garage aan het opruimen dus alle kleine fietsjes en loopfietsjes aan het verkopen en gaan als een trein.
Geen gezeur en allemaal voor de vraagprijs,super fijn op deze manier.

Ik had net wat verkocht en kreeg net voordat het werd opgehaald weer een reactie van iemand anders dus voordat ik de advertentie heb weggehaald eerst de andere gesprekken van mensen waar ik geen deal mee had verwijderd en toen pas de advertentie verwijderd met verkocht via mp.
Nu kon ik degene die hem had opgehaald beoordelen ipv degene die mij daarna nog een berichtje stuurde.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:50

Ik heb met 2 verschillende personen afgesproken dat ze vandaag in de ochtend wat konden komen ophalen (gratis), ben benieuwd of ze beide niet komen opdagen of straks tesamen voor de deur staan om 1 voor 12. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:34

Ik had een keer een mooi Passier zadel te koop, zelf 650 voor betaald en mocht opgevuld en nagekeken door een heel goede zadelmaker voor verkoop 350 euro weg. Wilde iemand graag mijn zadel overnemen voor 200 euro minder, ben daar niet mee akkoord gegaan. Ging ze onder elke advertentie zetten dat ik veel te veel vroeg en dat ze aan de foto kon zien dat het zadel niet goed opgevuld was..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:44

cobiie schreef:
Ik heb met 2 verschillende personen afgesproken dat ze vandaag in de ochtend wat konden komen ophalen (gratis), ben benieuwd of ze beide niet komen opdagen of straks tesamen voor de deur staan om 1 voor 12. :+

1 persoon is tot nu toe komen opdagen om 5 over 12. De ander heeft nog niets van zich laten zien/horen.

Talietjuh, wat irritant en triest zijn dat soort mensen. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:00

Irritant.. je blijft toch wachten en kan dan niet weg.

Heb zo een keer afgesproken dat meneer voor 1100 kon komen omdat we daarna weg moesten. Stuurde hij wel keurig een berichtje dat het 15 minuten later werd en na 15 minuten dan het nog ongeveer 15 minuten later werd. Uiteindelijk zaten we om 1200 dus nog verplicht thuis, wat de planning van ons uitje niet ten goede deed en dat is jammer!

Voortaan neem ik meer speling wat afspreken betreft!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:07

Belachelijk als je iets graag wilt kom je toch optijd en ook als iets gratis is enzo .. snap dat nooit zo

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:10

Zeker voor gratis producten blijf ik echt niet speciaal thuis en qua tijd die ik had doorgegeven zit redelijk wat speling op maar heb altijd weinig zin dat de deurbel gaat als mijn kind ligt te slapen.

Heb de persoon een berichtje gestuurd of ze nog interesse heeft. Krijg een bericht terug dat ze aan het werk is en er achter was dat ze het niet nodig had.
Heb dus gelijk een berichtje terug gestuurd dat het haar had gesierd om zoiets bij tijds door te geven ipv dat ik er achteraan "moet".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:11

Dat had ik dan wel afgekapt hoor, afspraak is afspraak. Een kwartiertje vertraging kan best maar een uur... Hoepel op.

Ik had wat spulletjes online gezet, gelijk interesse door iemand. Die doet een bod, een tegenbod gedaan, hoorde er een hele dag niks meer van. Bieder 2 dag nadien biedt vp en hele vlotte communicatie, gegevens uitgewisseld en op gereserveerd gezet.
Plopt nummer 1 plots weer op. Aangegeven dat iemand anders 'm intussen al had toegewezen gekregen maar als dat afsprong dat ik dan wat zou laten weten. Gelukkig begripvol.
Nu bekijken of de betaling binnenkomt van bieder 2 (lastig zo weekend met feestdag) en dat is dan alweer een dekje minder in de kast.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:31

Talietjuh schreef:
Irritant.. je blijft toch wachten en kan dan niet weg.

Heb zo een keer afgesproken dat meneer voor 1100 kon komen omdat we daarna weg moesten. Stuurde hij wel keurig een berichtje dat het 15 minuten later werd en na 15 minuten dan het nog ongeveer 15 minuten later werd. Uiteindelijk zaten we om 1200 dus nog verplicht thuis, wat de planning van ons uitje niet ten goede deed en dat is jammer!

Voortaan neem ik meer speling wat afspreken betreft!

Dan stuur ik rustig een bericht dat het niet meer hoeft op dat moment en stuur ik of een nieuw tijdstip of ik kap het af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:09

Eerste berichtje was dat de aanhanger niet gekoppeld kon worden dus dat ze een nieuw kabeltje moesten kopen en tweede was vanwege een omleiding die ikzelf vergeten was door te geven dus ja..overmacht maar wel irritant idd! Jongen was erg pittig en liet het tenminste weten! Hoe vaak hoor je niets van iemand.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:39

Gratis spullen zet ik meestal buiten onder de overkapping of in een tasje aan de garagedeur oid. Dan hoef ik er niet voor thuis te blijven en zien ze maar wanneer ze het ophalen. Werkt meestal erg goed!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:53

Tamara schreef:
Gratis spullen zet ik meestal buiten onder de overkapping of in een tasje aan de garagedeur oid. Dan hoef ik er niet voor thuis te blijven en zien ze maar wanneer ze het ophalen. Werkt meestal erg goed!

Doe ik ook! Werkt perfect en hoef er niet voor thuis te blijven.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:03

Vandaag iets gratis op gehaald....stond al langer op mp en ik had opzich wel interesse maar vond vraagprijs in combinatie met bijna uur rijden teveel.

Was van de week al gezakt in prijs.... Maar stond er vandaag gratis op. Dus een berichtje gestuurd of ik het kon komen halen en dat was goed

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:09

Kreeg vandaag een berichtje of ik het ook wilde langsbrengen. Was een half uur rijden voor een gratis product.
Zo erg staat het ook niet in de weg.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:22

geerte schreef:
Kreeg vandaag een berichtje of ik het ook wilde langsbrengen. Was een half uur rijden voor een gratis product.
Zo erg staat het ook niet in de weg.

:') :')