Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:28

In november en december zijn er wel maandagen dat er bezorgd wordt door de postbezorgers. Aankomende maandag staan iig in mijn regio pakjes op het programma

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:29

As zondag gaat PostNL ook al extra bezorgen bv.om een deel van de Black Friday drukte te kunnen verwerken. Dus ook in december zullen ze idd vast ook extra dagen inplannen, doen ze meestal elk jaar wel - en nog is het idd niet bij te houden.

Er wordt gewoon zo massaal veel gekocht online en de werkdruk ligt buiten de feestdagen en weken zoals nu met Black Friday om al hoog voor bezorgers, dus kerst cadeautjes ed hebben we hier toch ook echt al grotendeels in huis gewoon. Ik moet soms echt met m’n ogen rollen als mensen bellen nu dat ze voor morgen een Sinterklaas cadeau nodig hebben wat ze gister ofzo kochten en wat misschien niet op tijd meer gaat komen. Het is niet dat je niet weet wanneer je Sinterklaas viert, dus waarom dat op de laatste dagen laten aankomen, ondanks de lever belofte van vandaag besteld morgen in huis. Zeker ook nu nog met Black Friday erbij… maar goed.

Ik kan me bv wel irriteren aan de bezorgdiensten wanneer ze pakket naar punt brengen en zeggen dat ze hebben proberen te bezorgen thuis terwijl dat niet zo is en meer van dat soort grapjes, zoals gewoon pakketjes onbeheerd neerzetten in tuinen ed, maar dan heb je het over de individu bezorgers en nare appels die ertussen zitten maar vertraging door drukte is jammer maar is meestal echt overmacht en ik heb daar wel meer begrip voor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 23:07

Ik heb normaal alle Sint cadeaus in september, uiterlijk oktober in huis.
Maar ik was nu heel druk en bedacht me ineens dat het volgende week pakjesavond is := 2 weken terug al bijna de schoenen vergeten te vullen.

Dus net internet leeg gekocht en nu hopen dat het op tijd binnen is :')

Er staat dat het maandag wordt bezorgd, we zullen zien :Y)

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:21

Hi, ik heb een vraagje waar jullie misschien antwoord op weten. Ik heb een paar weken geleden iets besteld wat eerst nog gemaakt moest worden, is nu verzonden met GLS. Het gaat sinds woensdag van depot naar depot (zending binnen Europa, dus dat klopt gewoon), en is gisteren in Utrecht aangekomen. Aangezien ik geen aflevervak heb gekregen en niet alle dagen thuis ben, ben ik benieuwd wanneer ik m ongeveer kan verwachten, vandaag of maandag of dinsdag? Iemand enig idee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:24

Dan zou hij vandaag kunnen arriveren of maandag denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:32

Ik vrees dat het zoek gaat raken. Ik ga vandaag de verkoper maar bellen wat te doen. Het pakje zou met de gewone postbezorger komen en niet met de pakketdienst. Dan zou black friday geen hinder moeten geven

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:44

De T&T van brievenbus pakketjes van PostNL is waardeloos.

En als je wijk om een of andere reden die dag niet gelopen wordt door personeelstekort (dan slaan ze dalwijken wel eens over), dan blijft de T&T de hele dag op "komt vandaag tussen 8.00-18.00 staan, terwijl ze al weten dat het morgen pas wordt.

Mijn man werkt als bezorger en heeft dit al zo vaak aangekaart bij de leidinggevende, maar ze willen niet snappen dat er iets mis gaat in het systeem, wanneer zij een wijk cancelen. En dat hier heel veel ontvangers dus hoopvol naar de brievenbus blijven kijken tot het er is.

Overigens is het niet zo dat brievenbuspost geen last zou hebben van BlackFriday, er gaat heel veel via brievenbuspakketjes en een postbezorger kan op zijn fiets maar een beperkte hoeveelheid meenemen, dus als het heel druk is met pakketjes vanwege feestdagen een BF week, dan merk je dat in alle gelederen van de post/pakket bezorging.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:07

Ik heb nu dat DHL een pakketje niet op het juiste afhaalpunt geleverd heeft, maar op een punt bijna een half uur verderop. Er zijn nog veel meer punten dichterbij... Via de chat kreeg ik alleen de opmerking dat er redenen kunnen zijn waarom er niet geleverd wordt op gekozen punt.

Allemaal heel leuk, maar ik kan eigenlijk niet op het punt komen waar ze nu geleverd hebben...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:44

Mijn pakketje is officieel zoek nu -O- jakkes. Ergens zwervend in het proceesproces alweer. -:(- Zo de verzender weer terugbellen maar.

Mwm :(:) herkenbaar wel helaas, heb je iemand in de buurt die het voor je wil of kan ophalen? Of kan het pakketpunt iets voor je betekenen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:47

Dat is wel echt heel erg balen Karuna. Hopelijk kan er met een onderzoek achterhaald worden waar het is. Als wij bezorgdienst onderzoek starten bij een bezorgdienst, dan komt er meestal wel heel precies uit wat er gebeurd is, daar kijken ze normaal wel goed naar. Maar in veel gevallen is het pakket wel niet meer terug te vinden, wat dan voor de klant gewoon vreselijk is. Hopelijk dat het toch ergens opduikt voor je!

MWM, oh dat is idd ook fijn zeg, oef... Misschien opnieuw met DHL contact opnemen of het niet toch nog verplaatst kan worden naar een ander punt? Of de verkoper van je zending dit laten doen, zij willen vaak nog net wat meer invloed hebben bij de bezorgdiensten.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:50

MywishMax dan zou ik terug gaan naar de verkoper, als ze meewerken sturen ze het opnieuw op.
Ik heb het ook een keer gehad ik ga echt niet 30 km verderop mijn pakketje ophalen.
Als jij het niet ophaalt gaat het retour afzender.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:52

Het is een vinted pakketje dus verkoper heeft geen ander product. En dhl komt niet verder als excuses hiervoor, je kan het weigeren dan gaat het retour maar verder willen ze niks. Ze zeggen dat het aan originele dhl punt ligt, dat die waarschijnlijk niet aan kon nemen en ze daarom dit punt gepakt hebben. Ipv 1 van de andere die ze voorbij gereden zijn

Ander laten ophalen kan ook niet, moet met id en handtekening.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:55

Ik weet niet wat de reden is waarom je er zelf niet kunt geraken, maar als dit bv. vervoer ofzo is, is er dan niet iemand die samen met je kan gaan bv? Binnen de termijn dat het pakket er nog ligt. Wat vervelend zo zeg idd :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:00

Mwm :(:) gewoon sjips. Je zit helaas niet in de buurt anders had ik wel opgepikt

Ik moet nu op jacht naar een winkel in de buurt die zoiets verkoopt. Verkoper start een onderzoek maar ik heb geen tijd om daar op te wachten. Echt het is het zoveelste pakket dat zoek raakt door ze. -:(-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:58

cursebreaker schreef:
Het is niet dat je niet weet wanneer je Sinterklaas viert, dus waarom dat op de laatste dagen laten aankomen, ondanks de lever belofte van vandaag besteld morgen in huis.

Maar beloof dat dan niet.
Ik had vorige week ook iets besteld met de belofte 'voor 21:00 besteld, morgen in huis.' Besteld... maar het werd pas de volgende dag verwerkt (en mijn bestelling was 's middags al, niet eens om 20:58 's avonds), en dus pas de dag daarna bezorgd. Dat was voor mij niet heel erg, maar waarom zet je het op je site als je het niet doet? Waarom beloof je iets wat je niet waar kunt maken? En waarom is een spoed-mogelijkheid dan niet betrouwbaar?
Dat snap ik niet zo goed. Beloof wat je wel waar kunt maken, dan kunnen mensen goede beslissingen nemen.

Citaat:
maar is meestal echt overmacht en ik heb daar wel meer begrip voor.

Dit is al zolang aan de gang dat het geen overmacht is. Overmacht was bv die dagen dat in Groningen alles ondergeijzeld was. Voorspelbare drukte aan het eind van het jaar is geen overmacht, dat is gewoon slechte planning. En als je niet voldoende bezorgers kunt aanstellen om te doen wat je belooft, dan moet je beloven wat je wel waar kunt maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:01

Voor mij is dit geen overmacht meer maar compleet gebrek aan structurele dingen. Hoe vaak het sorteerproces fout gaat, post gewoon niet bezorgd wordt, of verdwijnt, of zomaar ergens wordt neergekwakt zonder enig bericht waar, of volledig gesloopt aankomt.

Het is iets van jaren al maar de laatste 3 jaar of zo wordt het erger en erger.

Op mijn vorige adres kwam post zeer regelmatig niet aan. Soms pas poging 3 die wel bezorgd werd, komt er opeens een dikke enveloppe waar post in zat tot 3 jaar terug. Kerstkaarten, verdwenen medicatie, rekeningen enz. En we hadden daar gewoon 6 dagen per week dezelfde betrouwbare bezorgster.

En als ze nu zouden leren ervan. Nee de "klantenservice" reageert gewoon lakoniek alsof het volstrekt normaal is dat dingen verdwijnen, waar voor getekend moet worden met legitimatie door de bezorger wordt getekend en meer van dat fraais. Enige dat gebeurd is dat het alleen maar duurder wordt en de service zo langzaam volledig weg is.

Maar ik heb gelukkig een werkend apparaat, was wel even gepruts nog in de winkel maar ik heb wat. De verkoper van het verdwenen pakketje gaat onderzoek opstarten ernaar en de bestelling wordt geschrapt en het geld komt terug.

Alleen als post kwijt raakt vergoeden zij dan de verkoper?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:52

Karuna: ligt eraan wat voor contract je met de vervoerder hebt in hoeverre het vergoed wordt. Maar verwacht geen reuze bedragen aan vergoeding. Vergoeding in Ned is dacht is iets meer dan €3 per kilo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:40

Dan is de verkoper behoorlijk de pineut als dat zo is. Pakje is 280 gram maar wel duur :(:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:34

Als er niet verzekerd verzonden is, kun je fluiten naar het geld.

PostNL is een fietspomp kwijt geraakt die we via marktplaats verkocht hadden.
Is toch een behoorlijk ding, maar niet verzekerd verstuurd (ontvanger had verzendlabel rechtstreeks bij PostNL gekocht).

Helaas pindakaas, kwijt is in dit geval kennelijk eigen risico...

Best raar eigenlijk, want het pakket is gewoon in een bus mee onderweg met de bezorger geweest en daarna wasie ineens zoek en dat moet je zelf maar voor de schade opdraaien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:44

Dat is niet helemaal waar. De verkoper is gewoon verantwoordelijk en moet je het geld terug geven. Op Marktplaats is dat want anders dat gaat om particuliere verkoop. Maar als jij wat koopt in een webshop is het het probleem van de webshop maar niet van de koper.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:01

Denk dat Marije met 'je' de winkel bedoelt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:35

Ja idd, dat bedoelde ik.

Degene die het pakketje naar de post brengt kan pas aanspraak maken op vergoeding, wanneer die het verzenden verzekerd heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:28

Nou ja, staat toch nog PostNL voor de deur. Op zondag! Ik was nog maar net wakker en loop in mijn nachthemd naar beneden, staat het busje voor de deur en wordt er aangebeld. Ik ben flabbergasted.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:49

Jemig rare tijd ook geen melding van gehad? Gelukkig hoorde je het.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:24

karuna schreef:
Jemig rare tijd ook geen melding van gehad? Gelukkig hoorde je het.

Vanochtend vroeg blijkbaar melding van gehad. Maar die hoor ik niet want mijn telefoon staat s nachts op stil. Dus een melding van Bezorger is onderweg. En om 8.45 uur stond hij er. Bijzonder. Nog nooit meegemaakt dat PostNL op zondag kwam en dan nog deze tijd.